گیلان، زیباکنار
0133416

معرفی شگفت‌انگیزترین دیدنی‌های جاده‌ هراز

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
دیدنی های شگفت انگیز جاده هراز

جاده هراز یکی از جاده‌های مشهور در کشور است که در شمال قرار دارد. این جاده زیبا از شرق تهران شروع می‌شود و پس از عبور کردن از شهرهای رودهن، امامزاده هاشم، گزنک و آمل به محمودآباد می‌رسد. این جاده خود یکی از دیدنی‌های شمال کشور محسوب می‌شود چون در طول مسیر شما می‌توانید چشم‌اندازها و منظره‌های دلچسب و دل‌انگیزی را مشاهده کنید. در این مطلب به معرفی شگفت‌انگیزترین دیدنی‌های جاده‌ هراز پرداخته شده است.

برای خرید زمین در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 زیباترین و شگفت‌انگیزترین دیدنی‌های جاده‌ هراز

جاده هراز یک جاده طولانی است که از دل جنگل‌ها و مناظر زیبای شمالی می‌گذرد. مطمئناً این جاده دارای دیدنی‌های شگفت‌انگیز و زیبایی است که می‌توان از آنها دیدن کرد. خیلی‌ها در طول جاده هراز به‌سراغ این جاذبه‌ها می‌روند و لحظات خوشی را برای خود رقم می‌زنند. در زیر به دیدنی‌های جاده هراز اشاره شده است:

جنگل الیمستان

یکی از جاذبه‌های دیدنی جاده هراز، جنگل زیبایی است که در کیلومتر 20 این جاده قرار دارد. پس از پیمودن مسیری پرپیچ و خم به جنگل زیبا و دارای مه خواهید رسید. در طول رسیدن به این جنگل شما از دشت‌های پرگل و زیبایی عبور خواهید کرد. به این دلیل به این جنگل، الیمستان می‌گویند که در آن گیاهی به‌نام الیما وجود دارد.

برای خرید ویلا در بهدشت چمستان با کارشناسان هلدینگ آرش تماس بگیرید.

آب معدنی لاریجان

از دیگر جاذبه‌های اطراف جاده هراز، آب معدنی لاریجان است که می‌توانید آن را در روستایی ییلاقی و خوش آب‌وهوا به‌نام آبگرم پیدا کنید. مسیر رفتن به این روستا پس از پیمودن 65 کیلومتر از جاده هراز است.  این منطقه دارای آب معدنی شفابخشی است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

منطقه گل زرد

در مسیر جاده هراز و در حاشیه آن، منطقه زیبایی وجود دارد که به گل زرد شهره است. دلیل این اسم گل‌های زرد و سفیدی است که در فصل‌های بهار آن منطقه را پر می‌کنند. این منطقه بعد از امامزاده هاشم و قبل از پلور قرار دارد. کافی است وارد مسیر خاکی شوید و اندکی برانید تا به منطقه گل زرد برسید.

غار مشهور گل زرد نیز جاذبه دیگری است که در همان منطقه قرار دارد. درون این غار چندین حوضچه آب سرد وجود دارد و سطح درون غاز نیز از کلسیم کربتات پوشیده شده است. در زمان‌های مناسب مانند خرداد تا شهریور باید از این غار بازدید کرد و باید تجهیزات مناسب نیز با خود به‌همراه داشت.

با خرید ویلای شمال یک سرمایه‌گذاری پرسود برای آینده خود داشته باشید.

دشت لار

از دیگر دیدنی‌های شگفت‌انگیز جاده هراز، دشت زیبایی است که دشت لار نام دارد و در کنار سد لار قرار دارد. این دشت زیبا دارای تنوع گیاهی بالایی است و می‌تواند برای خیلی‌ها جذاب و دیدنی باشد. ب

رای رفتن به دشت لار کافی است از جاده هراز به‌سمت روستای پلور بروید و در ادامه وارد پارک ملی لار یا همان دشت لار شوید. خود دشت لار دارای دیدنی‌هایی است که یکی از آنها سد لار است که روی رود لار ساخته‌شده است. شما در این دشت می‌توانید از منظره ها و چشم‌اندازهای زیبا لذت ببرید.

آبشار شاهاندشت

آبشار شاهاندشت حدود 50 متر ارتفاع دارد و دیدن آن از نزدیک واقعاً دلچشب و شگفت‌انگیز است. این یکی دیگر از دیدنی‌های شگفت‌انگیز اطراف جاده هراز است.

برای رسیدن به این آبشار زیبا و دیدنی کافی است که در جاده هراز به پیش بروید و نرسیده به شنگلده وارد جاده روستای شاهاندشت شوید و سپس پارک خود را در کنار رودخانه هراز پارک کرده بقیه مسیر را پیاده بروید.

این آبشار زیبا و بلند که در دل کوه قرار دارد واقعاً دیدنی و زیباست.

برای خرید ویلا مشاع در شمال با شرکت آرش تماس بگیرید.

چشمه اعلا

از دیگر جاذبه‌های جاده هراز چشمه اعلا است. شما در طول جاده هراز می‌توانید شاهد یک چشمه زیبا با نام چشمه اعلا باشید که محل مناسبی برای گذراندن اوقات  فراغت است. این چشمه در 70 کیلومتری تهران قرار گرفته است. به‌راحتی می‌توانید از طریق جاده هراز به این چشمه بروید و لحظات خوشی را در کنار آن بگذرانید.

چشمه دیو آسیاب

از دیگر جاذبه‌های جاده هراز چشمهای است که در دشت لار قرار دارد. این چشمه زیبا می‌تواند واقعاًد دیدنی و جذاب باشد. برای رسیدن به این چشمه ابتدا باید مسیر جاده هراز را بروید و سپس وارد جاده فرعی پلور شوید. از آنجا باید به‌سمت سد لار حرکت کنید و پس از آن به دشت لار خواهید رسید. پس از آن باید به‌سراغ چشمه دیوآسیاب بروید که در این منطقه قرار دارد. املاح معدنی بسیاری در این چشمه یا دریاچه وجود دارد و در نتیجه خاصیت درمانی بالایی دارد.

برای اطلاع از قیمت زمین در شمال با کارشناسان بخش فروش هلدینگ آرش در تماس باشید.

دریاچه ماملو

از دیگر دیدنی‌های جالب و زیبای جاده هراز دریاچه ماملو است. این دریاچه روی رودخانه جاجرود قرار گرفته است و دریاچه زیبا و دیدنیای است که می‌تواند مکانی برای سپری‌کردن اوقاتی خوش و خرم باشد. برای رفتن به سد یا دریاچه ماملو باید از مسیر جاده هراز بروید.

پارک ملی خجیر

پارک ملی خجیر در اطراف دریاچه ماملو قرار دارد و یکی دیگر از دیدنی‌های جاده‌ هراز است. این پارک ملی حفاظت‌شده از مناطق اطراف تهران است. در آن گونه‌های جانوری و گیاهی زیادی وجود دارد. اگر به حیات وحش و طبیعت علاقه دارید می‌توانید به‌سراغ این دشت زیبا بروید و  لحظاتی خوش را در آنجا سپری کنید.

به جز موارد بالا جاذبه‌های دیگری نیز وجود دارد. چندین امامزاده در طول جاده هراز وجود درد که می‌توانید از آنها دیدن‌کنید. همچنین چشمه‌های دیگری نیز وجود دارد که بسیار دیدنی هستند. در اطراف جاده هراز چشم‌اندازها و منظره‌های زیبایی وجود دارد که شما می‌توانید در نوبه‌خود از آنها دیدن‌کنید.

برای فروش زمین در شمال با شرکت انبوه‌سازان آرش تماس بگیرید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×