گیلان، زیباکنار
0133416

چگونه یک دیوار سبز برای ویلا درست کنیم؟

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
ایجاد دیوار سبز ویلا یا گرین وال

ساخت دیوار سبز برای ویلا، فرآیندی نسبتاً ساده است که با رعایت چند نکته می‌توان آن را به راحتی انجام داد.  دیوار سبز، یک گزینه زیبا و کاربردی برای تزئین دیوارهای ویلا است.

دیوار سبز می‌تواند به بهبود کیفیت هوا، کاهش آلودگی صوتی و ایجاد فضایی زیبا و دلنشین کمک کند.

دیواری سبز رنگ در خانه

رنگ سبز برای اغلب ما رنگی آرامش‌بخش است و بی‌شک همه ما گیاهان را به‌‌عنوان مظهری از طبیعت دوست می‌داریم.

حال تصور کنید دیواری سبز رنگ در خانه دارید که از جنس شاخ و برگ گیاهان است و نمادی از طبیعت را به زیبایی هر چه تمام در خانه شما به نمایش کشیده. دیوارهای سبز به‌ قدری زیبا و چشم‌نواز‌ند که بعد از ساختن آن‌ها گویی تکه‌ای از بهشت را به خانه آورده‌اید.

یکی از انتخاب‌های شیک و مدرن برای ویلاهای امروزی ساخت گرین‌وال یا دیوار سبز در آن‌ها است. شما می‌توانید با ترفندهای ساده و هوشمندانه اقدام به ساخت یک دیوار سبز در ویلای خود نمایید و فضای زندگی‌تان را با طبیعت آشتی دهید.

در ادامه با ما همراه باشید تا روش ساخت دیوار سبز را در ویلا با هم بررسی کنیم:

مشاوران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما در خصوص خرید باغ ویلا در شمال هستند.

نکات مربوط‌ به ساخت دیوار سبز در ویلا

ایجاد دیوار سبز برای ویلا

تعبیه یک لایه ضدآب روی دیوار

چنانچه قصد دارید دیوار سبز در ویلای خود اجرا کنید، پیش از اجرا بهتر است یک لایه عایق رطوبت روی دیوار نصب کنید. این امر از دیوار ویلا در برابر آسیب‌هایی چون نشتی آب و پوسیدگی جلوگیری کند.

فرقی ندارد دیوار موردنظر از جنس چوب، گچ، سنگ یا سیمان باشد. به هر حال بهتر است به‌ منظور جلوگیری از آسیب‌های احتمالی اقدام به نصب لایه عایق نمایید.

ساخت قاب گرین وال روی محل موردنظر

مهم‌ترین نکته‌ای که پیش از اجرای دیوار سبز باید به آن توجه کنید انتخاب مکان مناسب برای ایجاد دیوار سبز و تعبیه قاب گرین وال با توجه به ابعاد دلخواه است.

شما می‌توانید دیوار سبز را در فضای داخلی ویلا و روی دیوارهای داخل ویلا اجرا کنید و دیوار سبز را به بخشی از کوراسیون داخلی تبدیل کنید یا آن را روی دیوار تراس و حیاط خلوت اجرا نمایید.

به‌ ویژه اگر در ویلای خود یک پاسیو یا حیاط خلوت همراه با تعدادی میز و صندلی برای نشستن و سپری‌کردن اوقات فراغت دارید، می‌توانید دیوار سبز را در این قسمت ایجاد کنید.

نکته مهم در انتخاب دیوار، دارابودن استحکام و دوام کافی برای تحمل حجم بالایی از گیاهان است. دیوارهای بتنی، سنگی و سیمانی می‌توانند قاب‌های سنگین‌تری را نسبت به دیوارهای گچی تحمل کنند. بنابراین به وزن قاب انتخابی و نوع گیاهان انتخاب‌شده متناسب با نوع دیوار دقت کنید.

قاب‌های مختلفی در فروشگاه‌های تجهیزات باغبانی وجود دارد. از جمله‌ این قاب‌ها می‌توان به قاب پلاستیک، چوبی و فلزی اشاره کرد که به‌ طور پیش‌ساخته آماده شده است.

این قاب‌ها دارای ابعاد مشخصی هستند. با این حال اگر ابعاد دلخواه شما در بین آن‌ها نبود می‌توانید اقدام به سفارش ساخت قاب دلخواه‌تان نمایید.

برای خرید خانه در شمال با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما بهره‌مند شوید.

استفاده از قفسه‌های طبقه‌دار برای ایجاد دیوار سبز

چنانچه می‌خواهید فضای کوچکی را به دیوار سبز اختصاص دهید و قصد تعبیه قاب را ندارید، می‌توانید از قفسه‌های کوچکی که در بازار وجود دارد استفاده کنید و آن را روی دیوار تعبیه کنید.

این قفسه‌ها حتی در ابعاد یک متری نیز موجود هستند. شما می‌توانید بعد از تعبیه آن روی دیوار اقدام به تعبیه گلدان‌های کوچک و گیاهان رونده در طبقات مختلف این قفسه نمایید و دیوار سبز کوچک و نقلی خود را به زیبایی هر چه تمام در ویلا ایجاد کنید.

ما بهترین گزینه‌های خرید ویلا در خزرشهر را به شما معرفی می‌کنیم.

انتخاب گیاهان مناسب برای تعبیه در دیوار سبز

بعد از نصب قاب روی دیوار باید اقدام به قراردادن گل و گیاهان مختلف درون قاب نمایید. دقت داشته‌ باشید که این گیاهان باید متناسب با شرایط دمایی و محیطی دیواری که قاب گرین وال روی آن نصب شده انتخاب شوند.

به‌‌عنوان مثال اگر قصد دارید گرین وال را در حیاط خلوت ویلا اجرا کنید و یا آن را روی یکی از دیوارهای داخلی ویلا اجرا کنید باید دقت داشته‌ باشید که گیاهان انتخابی نیاز به نور مستقیم خورشید نداشته‌ باشند.

چنانچه گیاهان انتخابی شما نیاز یکسانی به نور، آب و دما داشته‌باشند نگهداری از گرین وال نیز برای شما آسان‌تر خواهد بود. یکی از زیباترین انتخاب‌هایی که می‌توانید داشته‌ باشید گیاهان رونده و پیچک‌هایی هستند که بر تنه گرین وال می‌خزند و رشد می‌کنند.

برای خرید ویلا در متل قو همین حالا با ما تماس بگیرید و از فرصت‌های ویژه ما بهره‌مند شوید.

تعبیه سیستم زه‌کشی در دیوار سبز به‌ منظور آبیاری گیاهان

بهترین راهکار برای آبیاری گیاهان موجود در دیوار سبز این است که یک سیستم زه‌کشی در این دیوار بین گلدان‌ها تعبیه کنید تا گیاهان به‌ طور خودکار از آب کافی بهره‌مند شوند.

از آنجایی که آبیاری دستی همراه با خطای انسانی است ممکن است مقداری آب به دیوار پشتی گرین‌وال نشت پیدا کند و موجب پوسیدگی و خرابی دیوار شود.

بنابراین سعی کنید یک سیستم مناسب برای آبیاری دیوار سبز انتخاب کنید تا آب اضافی درون گلدان‌ها و گیاهان جمع نشود و گیاهان به اندازه آبیاری شوند.

حد فاصل بین گلدان‌های دیوار سبز را پر کنید

اگر می‌خواهید دیوار سبز ویلای شما زیباتر به‌ نظر برسد سعی کنید فاصله بین گلدان‌های دیوار سبز را با شاخ و برگ درختان پر کنید تا دیوار سبز شما زیباتر به‌ نظر برسد.

خالی‌بودن فضای بین گلدان‌ها می‌تواند ظاهری ناخوشایند در دیوار ایجاد کند. بنابراین سعی کنید با استفاده از پیچک‌ها و شاخه‌های رونده دیوار را کاملاً پر کنید.

برای خرید ویلا در سیسنگان با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

تعبیه سیستم تهویه در کنار دیوار سبز

دقت داشته‌ باشید که دیوار سبز را در مکان‌هایی از ویلا اجرا کنید که امکان تهویه وجود داشته باشد. در غیر این‌ صورت ممکن است گیاهان گرین وال به‌ سرعت خشک یا زرد شوند.

چنانچه می‌خواهید دیوار سبز را در فضای داخلی ویلا اجرا کنید، سعی کنید یک تهویه مکانیکی در کنار آن نصب نمایید تا گیاهانی شاداب و تازه داشته‌ باشید.

ساخت دیوار سبز برای ویلا

نتیجه‌گیری از ساخت دیوار سبز برای ویلا

داشتن یک دیوار سبز پر از گل و گیاهان شاداب می‌تواند تأثیر شگرفی در روحیه انسان داشته باشد. گرین‌وال یا همان دیوار سبز یکی از انتخاب‌های عالی برای محیط تراس، پاسیو، حیاط خلوت و حتی فضای داخلی ویلا است.

دقت داشته‌ باشید که رسیدگی به دیوار سبز و انتخاب گیاهان مناسب همچون گیاهان رونده و پیچک‌های گلدار می‌تواند شادابی و زیبایی بیشتری را به فضای ویلا بدهد.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×