گیلان، زیباکنار
0133416

چگونگی ذخیره پول در ساخت ویلا

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
ذخیره پول در ساخت ویلا

اگر قصد دارید که یک واحد مسکونی برای خود بسازید باید پیش از شروع فرآیند پروژه به فکر برنامه‌ریزی برای هزینه‌ها و ذخیره پول در ساخت ویلا باشید.

بارها دیده‌ایم افرادی را که به قصد ساخت‌وساز یک ویلا قدم برداشته‌اند اما در نیمه‌های مسیر از ادامه این راه باز مانده‌اند. یکی از مهم‌ترین دلایل دست کشیدن آن‌ها از ادامه مسیر، کم آوردن بودجه است.

بنابراین اگر قصد ساخت ویلا دارید باید پیش از اینکه فرآیند ساخت را شروع کنید به فکر برنامه‌ریزی برای هزینه‌ها و راه‌هایی برای کاهش هزینه‌های ساخت ویلا و ذخیره پول در ساخت ویلا باشید تا شما هم مانند افرادی که از آنها یاد کردیم مجبور به تعطیل کردن پروژه نشوید.

اما چگونه می‌توان راه‌هایی را برای کاهش هزینه ساخت ویلا در پیش گرفت؟ آن هم با شرایط فعلی اقتصادی که هزینه‌ها هر روز در حال افزایش است؟

ممکن است تصور کنید چنین کاری بسیار دور از انتظار و غیر ممکن است اما در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توانید با هزینه‌ای معقول و به‌طور حساب‌شده دست به ساخت‌وساز یک ویلا بزنید و به‌هیچ‌وجه با کمبود سرمایه مواجه نشوید. پس در ادامه با ما همراه شوید تا روش‌های  ذخیره پول در ساخت ویلا را با هم بررسی کنیم.

توقف مقطعی پروژه ساخت ویلا چه عواقبی دارد؟

کم آوردن بودجه می‌تواند موجب توقف مقطعی در ساخت‌وساز ویلا شود. این توقف ممکن است مقطعی باشد اما چند وقت بعد که می‌خواهید پروژه را از سر بگیرید مجبور به پرداخت هزینه‌های بیشتری بابت گران شدن مصالح هستید. بنابراین به این موضوع فکر نکنید که در صورت کمبود بودجه بعدها آن را جبران خواهید کرد. جبران آن برای شما بار سنگینی خواهد داشت.

بنابراین پیش از اینکه با این گونه چالش ها روبه‌رو شوید بهتر است به فکر جلوگیری از وقوع آن باشید. نگران کیفیت ساخت ویلا نباشید. راه‌هایی که به شما ارائه خواهیم کرد هیچ‌گونه تأثیر منفی در کاهش کیفیت ساخت ویلا نخواهد داشت.

به‌جای مصالح خارجی از مصالح درجه یک ایرانی استفاده کنید

همه ما به‌خوبی می‌دانیم که تحریم ها چه فشار سنگینی بر شرایط اقتصادی وارد کرده است. این فشار بر بازار مصالح ساختمانی نیز تأثیر خود را گذاشته است. قیمت مصالح خارجی روزبه‌روز در این بازار زیاد می‌شود و موجب افزایش هزینه‌های ساختمان سازی می‌گردد. بنابراین اگر بخواهید ویلایی را در شرایط فعلی با مصالح خارجی بسازید باید هزینه‌های زیادی پرداخت کنید و ممکن است این موضوع شما را در نیمه های راه با کمبود بودجه روبه‌رو کند.

به‌جای خرید مصالح خارجی می‌توانید از مصالح درجه یک ایرانی استفاده کنید. اینگونه هم از تولیدات داخلی حمایت کرده‌اید و هم در هزینه‌های ساخت ویلا صرفه‌جویی نموده‌اید. تصور نکنید که ساخت ویلا با مصالح ایرانی موجب افت کیفیت آن خواهد شد. بسیاری از تولیدکنندگان ایرانی مصالحی تولید می‌کنند که چندین برابر مصالح خارجی کیفیت دارند. بنابراین از بابت کیفیت تولید نگران نباشید.

از مصالح بازیافتی استفاده کنید

چنانچه قصد ساخت ویلایی را دارید که تا پیش از این یک ویلای قدیمی یا یک ساختمان در آن مکان وجود داشته است، می‌توانید هنگام تخریب ساختمان قبلی می‌توانید مصالح قابل استفاده آن را حفظ کنید. مصالحی همچون آهن‌آلات، درب و پنجره‌های چوبی سالم و آجرها ممکن است قابل استفاده باشند و یا با یک سری تغییرات کوچک قابل بازیافت باشند.

بنابراین از مالک ساختمان قبلی اجازه بگیرید و در فرآیند تخریب مصالح قابل استفاده را حفظ نمایید تا در ساخت ویلای خود از آن‌ها استفاده کنید. این کار هیچ‌گونه خللی در کیفیت ساخت ویلای شما ایجاد نخواهد کرد بنابراین نگران کیفیت ساخت ویلای خود نباشید.

استفاده از این مصالح حتی اگر در نمای ویلای شما امکان‌پذیر نباشد می‌توان از آن‌ها در بدنه ویلا استفاده کرد و از این طریق هزینه‌های  ساخت ویلا را کاهش داد و هم ذخیره پول در ساخت ویلا را داشته اید .

به موقعیت مکانی ویلا نگاه کنید و متناسب با آن هزینه کنید

چنانچه قصد دارید ساخت یک ویلا را آغاز کنید پیش از هر چیز به موقعیت جغرافیایی و مکانی ویلا نگاه کنید. می‌توانید ویلاهای اطراف را مورد بررسی قرار دهید و این موضوع را مورد بررسی قرار دهید که ویلاهای اطراف چه میزان از تزئینات را وارد نمای ویلا کرده‌اند.

مطمئناً بودجه افرادی که قصد خرید ویلا در این منطقه را دارند باید با میزان هزینه‌ای که شما برای ساخت ویلا صرف کرده‌اید جور در آید و این موضوع را می‌توان از ویلاهای اطراف فهمید.

پس یک بررسی انجام دهید و میزان هزینه‌ای که ویلاهای اطراف در ساخت‌وساز صورت داده‌اند را برآورد کنید. چنانچه بیش از آن‌ها هزینه کنید مجبور به فروش ویلا با قیمتی بیشتر خواهید شد بنابراین سعی کنید ویلای مورد نظرتان را با قیمتی متعادل به مرحله ساخت برسانید تا خریداران نیز بتوانند قدرت خرید آن را داشته‌باشند.

به‌عنوان مثال اگر قصد ساخت ویلایی با نمای کلاسیک دارید سعی کنید تعداد المان‌های هنری و معماری کلاسیک را کاهش دهید و تنها به یکی دو مورد از المان ها بسنده کنید.

اجرای تراشکاری‌های حرفه‌ای و مجسمه‌های سنگی عظیم و ابزارکاری‌های هنرمندانه و پرهزینه در نمای ویلا لازم نیست. شما می‌توانید با تعبیه چندستون سنگی در نمای ویلا و ابزار کاری قاب پنجره‌ها نمای رومی را به ویلای خود بدهید. بنابراین نیاز به هزینه‌های گزاف نخواهید داشت.

زمینی را انتخاب کنید که نیاز به آماده‌سازی و تسطیح نداشته باشد

اگر برای ساخت‌وساز ویلا به‌دنبال یک زمین مناسب هستید و میخواهید در عین حال هزینه‌های ساخت ویلا را کاهش دهید به‌دنبال زمینی باشید که نیاز به محوطه‌سازی و آماده‌سازی نداشته باشد.

به‌عنوان مثال انتخاب زمینی که دارای درختان فراوان است یا تخته سنگ‌های عظیم در آن واقع‌شده است خوب نیست. چون نیاز به خردکردن و برداشتن تخته‌سنگ‌ها یا ریشه‌کن کردن درختان را دارد فراموش کنید و به‌دنبال زمینی باشید که آماده ساخت‌وساز است.

سراغ فروشندگان خوش انصاف بروید؛ پویا باشید

شما برای خرید مصالح و لوازم ساخت‌وساز باید به‌دنبال فروشندگانی باشید که فروش خود را عمده و به قیمت روز ارائه می‌دهند. این فروشندگان معمولاً در فروش‌های عمده به خریداران تخفیف می‌دهند. بنابراین می‌توانید در خرید عمده تخفیف نیز دریافت کنید.

برخی از فروشندگان به‌واسطه روابطی که با سازندگان دارند قیمت‌های کمتری را ارائه می‌دهند اما همیشه اینگونه نیست. به‌عنوان مثال ممکن است با یک فروشنده آشنا وارد معامله شوید و هیچ تخفیفی در فروش مصالح به شما ارائه ندهد در حالی که می‌توانستید همین مصالح را با قیمت کمتری از فروشنده‌ای دیگر خریداری کنید.

بنابراین تنها بر ارتباطات خود تکیه نکنید و به‌دنبال بهترین فروشندگانی باشید که ارزان‌ترین قیمت‌ها را ارائه می‌دهند. برای این منظور نیاز است که دائما در حال جستجوی فروشندگان خوش انصاف منطقه باشید و قیمت‌های هر فروشنده را به‌طور روزانه چک کنید.

ساخت‌وساز ویلا با قیمت ارزان و با هدف ذخیره‌ساز پول بیشتر، مطمئناً نیاز به تلاش و پویایی بیشتری دارد بنابراین از سکون خارج شوید و دائما قیمت‌ها را بررسی کنید. اگر نیاز به همکاری با یک فروشنده جدید دارید با وارد همکاری شوید و از قیمت‌های بهتر او بهره‌مند شوید.

تجهیزات ساخت‌وساز ویلا را اجاره کنید

شما باید هرآنچه که برای ساخت ویلا نیاز دارید را اجاره نمایید. حتی اگر یک سازنده حرفه‌ای هستید باز هم باید برای ساخت ویلا تجهیزات مورد نیازتان را اجاره کنید و به خرید آن‌ها فکر نکنید. هزینه خرید تجهیزات و نگهداری تجهیزات قدیمی بسیار بالا است. بنابراین از فکر خرید تجهیزات بیرون بیایید و به فکر پیداکردن یک شرکت با قیمت مناسب برای اجاره تجهیزات ساخت‌وساز ویلا باشید.

در حین ساخت‌وساز ویلا برنامه‌تان را عوض نکنید

اگر پیش از ساخت‌وساز ویلا برنامه خاصی را چیده‌اید و عملیات را آغاز کرده‌اید به‌هیچ‌وجه در حین فرآیند ساخت‌وساز به‌فکر تغییردادن برنامه‌های ساخت نباشید. چرا که این کار موجب برهم‌زدن برنامه‌های شما و تحمیل هزینه‌های اضافی به پروژه ساخت ویلا خواهد شد.

 نتیجه‌گیری

این روزها اکثر افراد به ساخت‌وساز ویلا در شمال به‌چشم یک سرمایه‌گذاری پر سود نگاه می‌کنند. بنابراین بسیار ناامید کننده است که در حین ساخت‌وساز ویلا با کمبود بودجه مواجه شوید و سرمایه‌تان ته بکشد. مطمئن باشید که قدم‌های درستی در این راه برنداشته اید.

با وجود گرانی‌هایی که هر روز به طرز غیر قابل پیش‌بینی افزایش پیدا می‌کند شما حتی اگر نخواهید هم مجبور به اجرای ترفندهایی بابت کاهش هزینه‌های ساخت‌وساز ویلا هستید. چرا که در صورت عدم رعایت کردن این ترفندها قطعاً با مشکل روبه‌رو خواهید شد.

پس اگر می‌خواهید یک سرمایه‌گذاری پر سود انجام دهید و به بازدهی بالایی دست پیدا کنید بایدنکات مهم  ذخیره پول در ساخت ویلا  را بداند تا از پایان موفقیت آمیز پروژه مطمئن شوید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×