گیلان، زیباکنار
0133416

راهنمای انتخاب دیوارکوب مناسب ویلا

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
دیوارکوب مناسب ویلا

امروزه برای زیبا کردن فضای داخلی یک ساختمان، گزینه‌های زیادی وجود دارد. یکی از چیزهایی که امروزه برای زیباتر کردن فضای داخلی یک ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد، دیوار کوب است. اما دیوار کوب چیست و چگونه می‌توان یک دیوارکوب مناسب ویلا انتخاب کرد. در این مطلب به این موضوعات پرداخته شده است.

برای خرید ویلا شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

راهنمای انتخاب دیوارکوب مناسب ویلا

دیوارکوب چیست؟

دیوارکوب یا دیوارپوش همان پوششی است که روی دیوار قرار می‌گیرد و باعث زیباتر شدن آن می‌شود. همین کاغذدیواری‌هایی که روی دیوار خانه‌ها نصب می‌شوند دیوارکوب یا دیوارپوش محسوب می‌شوند.

اما سوال اینجاست که چرا اسمی تازه استفاده شده است؟ دلیل آن اینست که در دنیای امروز شما شاهد هستید که هر روز محصولی تازه و جالب وارد بازار می‌شود. امروزه محصولاتی که می‌توانند دیوارها را پوشش دهند بسیار متنوع هستند( کاغذ دیواری یکی از انهاست) و برای همین به کلیت آنها دیوار کوب یا دیوار پوش می‌گویند.

دیوارکوب یا دیوارپوش، مزیت‌های متعددی را به‌همراه دارد. دیوار به‌راحتی و در زمانی سریع نصب می‌شود، به‌راحتی فرم می‌گیرد، قابلیت شسته شدن دارد و عایقی مناسب برای ساختمان‌های گوناگون خواهد بود.

یک دیوارکوب مناسب دارای وزنی سبک و مقاومتی بالا استو می‌تواند روی سطوح مختلف نصب می‌شود. دیوارپوش دارای طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی است و می‌تواند به‌خوبی جوابگوی نیازهای افراد باشد.

از دیوارپوش می‌توان در انواع ساختمان‌ها ومحیط ها استفاد کرد. رستوران‌ها، کافی شاپ ها، خانه‌ها،سالن ها، ادارات و ویلاها همگی می‌توانند دیوارپوش هایی زیبا و مناسب داشته‌باشند. اما برای انتخاب یک دیوارکوب مناسب برای ویلا چه باید کرد؟ در زیر به این بحث پرداخته شده است.

برای اجاره ویلا در لاهیجان از مشاوران مجموعه آرش راهنمایی بگیرید.

مراحل انتخاب دیوارکوب مناسب ویلا

برای انتخاب دیوارکوب و یا دیوارپوش مناسب برای یک ویلا باید به چیزهای مختلفی توجه کرد. صاحبان ویلا می‌توانند با انتخاب یک دیوارپوش مناسب، ویلای خود را به‌جایی زیبا تبدیل کنند.

در زیر به نکاتی که باید در انتخاب یک دیوارکوب مناسب برای ویلا به آنها توجه کرد پرداخته شده است:

  1. انتخاب یک تم کلی

دیوارپوش ها همان‌طور که گفتته شد دارای انواع مختلفی هستند و هرکدام از آنها دارای طرح و رنگ مختلفی هستند. شما در ابتدا باید یک تم کلی را برای ویلای خود انتخاب کنید. این که بخشی از ویلا با دیوارپوش الف پوشیده شود و بخشی دیگر با دیوارپوش ب، چندان جالب نیست( مگر اینکه با هم هماهنگی داشته‌باشند و با آگاهی انتخاب شوند).

یک تم و طرح کلی را با توجه به‌سلیقه خود و از میان طرح‌های پرطرفدار و محبوب برای خود انتخاب کنید. یعنی اولین نکته پیوستگی و کلی بودن دیوارپوش است.

  1. رنگ مناسب

یکی از مولفه‌های مهم برای انتخاب دیوارپوش یا دیوارکوب مناسب، توجه به رنگ آن است. با توجه به دکوراسیون داخلی رنگی مناسب را برای ویلای خود انتخاب کنید.

برای مثال، اگر کف ویلای شما چوبی است، پس بهتر است یک دیوارپوش با طرح‌های چوب و رنگ نزدیک به چوب را برای پوشش دیوار خود استفاده کنید تا این دو با هم هماهنگی داشته‌باشند و زیبایی ویلای شما را بیشتر کنند. اگر هم نمای شما سنگی است و کف ویلا سرامیک یا دیگر موارد است، از رنگ‌های مناسب برای دیوارپوش استفاده کنید.

در کنار هماهنگی و مناسب بودن رنگ دیوارکوب با دکوراسیون داخلی،حتماً به روانشناسی رنگ‌ها توجه کنید. سعی کنید رنگ‌هایی را انتخاب کنید که فضایی آرام و شاد را برای شما تداعی کنند و از به‌کار بردن رنگ‌هایی که خمودی و سردی به‌همراه می اورند دوری کنید. برای این کار به‌نظرات افراد کارشناس و خبره توجه کنید.

برای کسب اطلاعات درباره ویلا جنگلی شمال با شرکت آرش تماس بگیرید.

3. توجه به طرح دیوارپوش

از نکات دیگر برای انتخاب دیوارکوب مناسب برای ویلا این است که شما به طرح آن توجه کنید. با توجه به‌سلیقه خود و با توجه به معماری و فضای داخلی ویلا، طرحی مناسب از دیوارپوش را برای خود انتخاب کنید. امروزه طرح‌های زیاد و متنوعی از دیوارپوش ها وجود دارند که می‌توانند به‌خوبی جوابگوی سلیقه‌های مختلف باشد.

از جمله طرح‌هایی که وجود دارند  طرح‌های آجری، طرح‌های سه بعدی، طرح‌های فانتزی، طرح‌های کلاسیک، طرح‌های مدرن، طرح‌های اسپرت، طرح‌های طبیعت، طرح‌های سنگی و غیره هستند.

برای خرید ویلا در خزرشهر بابلسر با مار در ارتباط باشید.

4. جنس دیوارپوش

یکی از مهم‌ترین نکات در انتخاب دیوارکوب یا دیوارپوشی مناسب برای ویلا این است که جنس دیوارپوش مناسب باشد. امروزه دیوارپوش ها از ماده های مختلفی ساخته می‌شود و هرکدام از این دیوارپوش ها مزیت ها و معایب خودشان را دارند. در زیر به دو نوع مهم و رایج دیوارپوش ها پرداخته شده است:

دیوارپوش پی‌وی‌سی

یکی از دیوارپوش های مناسب برای ویلا، می‌تواند دیوارپوشی باشد که از جنس پی وی سی ساخته‌شده است. دیوارپوش های پی وی سی خود در دو نوع توخالی و توپر وجود دارد و دارای مزیت‌های متعددی است و برای همین خیلی‌ها از آن برای پوشش دیوارهای خانه‌های خود استفاده می‌کنند.

این دیوارپوش ها به‌خوبی در برابر رطوبت مقاوم هستند و به‌همین خاطر برای ویلاها گزینه بسیار خوبی هستند چون خیلی از ویلاها در مناطق مرطوب قرار دارد( شمال یا جنوب کشور).

این دیوارپوش ها به‌راحتی و در مدت‌زمان کوتاهی توسط نصاب ها نصب می‌شوند. هم در فضای داخلی وهم در فضای بیرونی می‌توان از آنها استفاده کرد و قیمت خوبی هم دارند. در کنار این‌ها دیوارپوش های پی وی سی وزن سبکی دارند.

این دیوارپوش ها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی عرضه می‌شوند و به‌همین دلیل می‌توانند جوابگوی انواع سلیقه ها باشند. شما می‌توانید بر حسب دکوراسیون داخلی ویلا و سلیقه خود، طرح و رنگی مناسب از دیوارپوش پی وی سی را انتخاب نمایید. در کنار این‌ها، دیوارپوش های پی وی سی قابلیت شستشو دارند.

با خرید ویلا در سیاهکل یک اقامت رویایی در شمال را تجربه کنید.

دیوارپوش ام‌دی‌اف

دیوارپوش ام‌دی‌اف همان‌طور که از نامشان پیداست از MDF ساخته‌شده‌اند. ام‌دی‌اف، چوب فشرده و فرآوری شده است که دارای مقاومت و دوام بسیار خوبی است.

این دیوارکوب‌ها در مقایسه با دیوارپوش های پی وی سی، وزن بیشتری دارند اما مانند دیوارپوش های پی وی سی تنوع بالایی در طرح و رنگ دارد و به‌خوبی می‌تواند برای انواع ساختمان‌ها و مکان‌ها به‌کار گرفته‌شود.

این دیوارپوش در مدت‌زمان اندکی نصب می‌شود و عایق بسیار خوبی نیز هست. این دیوارپوش ها در قالب پنل هایی مجزا روی دیوار به‌هم متصل می‌شوند و به این شکل سطح دیوار را پوشش می‌دهند.

حشرات نمی‌توانند در این دیوارپوش نفوذ کنند و در برابر رطوبت مقاومت کافی دارد ( البته مقاومت پی وی سی در برابر رطوبت  بسیار بیشتر است و برای جاهای مرطوب، پی وی سی گزینه‌ای بسیار بهتر خواهد بود).

 همچنین این دیوارپوش در برابر نور آفتاب مقاوم است و رنگ آن در طولانی مدت تغییر نخواهد کرد.

از معایب این دیوارپوش اما این است که در برابر آتش آسیب‌پذیر است که با لایهای محافظ این مشکل تا حدودی برطرف شده است، قیمت آن بالاتر است و مانند پی وی سی قابلیت شستشو ندارد.

دقت داشته‌باشید که دیوارپوش های دیگری به‌جز موارد بالا هم وجود دارد. دیوارپوش چرمی یکی از آنهاست که واقعاً بی‌نظیر است اما قیمت بالایی دارد. دیوارپوش شیشه‌ای نیز یکی دیگر از این دیوارپوش هاست که مزیت ها و معایب خودش را دارد( چندان برای ویلا مناسب نیست).

برای فروش ویلا در رشت با شرکت انبوه‌سازان آرش در تماس باشید.

نتیجه‌گیری از دیوارکوب مناسب ویلا

دیوارپوش یا دیوارکوب، همان پوششی است که روی دیوار کشیده می‌شود تا ان را زیباتر و جذاب‌تر کند و از آن در برابر نور آفتاب، رطوبت و دیگر چیزها محافظت کند. امروزه از دیوارپوش ها در همه‌جا استفاده می‌شود.

یکی از جاهایی که از دیوارکوب به‌خوبی استفاده می‌شود، ویلا است. در ویلا می‌توان از طرح‌های مختلف دیوارکوب استفاده کرد. برای انتخاب دیوارپوش مناسب ویلا، شما باید به موارد مختلفی توجه کنید.

شما باید طرح و یک تم کلی را انتخاب نمایید، به جنس دیوارکوب توجه کنید( پی‌وی‌سی، ام‌دی‌اف، چرم و …)  دیوارکوب یا دیوار پوش مناسب شما رنگ مناسبی داشته‌باشند  و طرح مناسب با فضای داخلی ویلای خود را انتخاب کنید.

یادتان باشد که در انتخاب یک دیوارکوب مناسب برای ویلا حتماً با افراد آگاه و باتجربه در این زمینه مشورت کنید. به‌طور کلی اما ما به شما دیوارکوب یا دیوارپوش‌های پی‌وی‌سی را برای ویلا پیشنهاد می‌کنیم چون هم طرح‌های بسیار متنوعی دارند، هم قیمت خوبی دارند و هم مقاومت بسیار خوبی در برابر رطوبت و آب دارند.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×