گیلان، زیباکنار
0133416

راهنمای خرید کلبه در فیلبند

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
خرید کلبه در فیلبند

همه ما دوست داریم پناهگاهی امن برای روزهای شلوغ و ملال‌آور داشته باشیم. جایی که بتوان به امید آن از این دیار پرهیاهو و آلوده دل کند و چند روزی را مهمان آن شد. داشتن یک کلبه همیشه اولین و رویایی‌ترین ایده است. اغلب افراد تمایل دارند یک کلبه کوچک و نقلی در منطقه‌ای خوش آب‌وهوا با چشم‌اندازی بکر و زیبا داشته‌ باشند که در آن بتوانند طعم شیرین آرامش را بچشند و روزگار آرامی را سپری کنند.

جایی که بر بلندای آسمان و بر فراز ابرها قرار داشته باشد و در آن جز سکوت و آرامش و مناظر حیرت‌انگیز چیز دیگری را نتوان یافت. جایی که از آن حرف می زنیم جایی خیالی نیست بلکه روستایی ست به‌ نام فیلبند. روستایی ییلاقی و زیبا که در توابع بندپی بابل و در ارتفاعات چلاو واقع‌ شده. روستایی که در آن چشم‌اندازهایی خیره‌کننده و رمزآلود بر بلندای آسمان انتظار شما را می‌کشد.

جایی که اقیانوس ابرهای روان را زیر پای خود حس خواهید کرد و بهترین دوستان‌تان اسب‌های چالاکی خواهند بود که در میانه دشت‌های سرسبز کوهستان می‌خرامند. اگر قصد خرید کلبه در فیلبند را دارید در ادامه با ما همراه باشید. چراکه قصد داریم زیر و بم خرید کلبه در فیلبند را بررسی کنیم.

برای اجاره ویلای ییلاقی در مازندران با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

مسیر دسترسی به کلبه در فیلبند

چنانچه قصد خرید کلبه در فیلبند را دارید پیش از هر چیز باید به مسیر دسترسی به این روستای ییلاقی آگاهی داشته‌باشید. این مسیر دسترسی ممکن است گاهی اوقات مسیری دشوار برای پیمودن باشد. بنابراین لازم است که از مهارت بالا در رانندگی و یک خودروی مناسب بهره‌مند باشید. در برخی از نقاط این مسیر شما با دریایی از مه غلیظ روبه‌رو خواهید شد و ممکن است بخشی از مسیر را در این شرایط رانندگی کنید که کمی سخت است.

همچنین دقت داشت باشید که مسیر دسترسی به روستای فیلبند هرچند که آسفالته است، اما شیب بسیار تندی دارد و رانندگی در آن نیاز به مهارت بالا دارد. بنابراین پیش از هر چیز جوانب را بررسی کنید. هرچند که شما احتمالاً فقط در روزهای گرم سال در بهار و تابستان راهی کلبه‌تان خواهید شد، اما ممکن است شرایط آب‌وهوایی به ناگاه بارانی شود و در انبوه مه قرار گیرید.

زندگی در کلبه‌های فیلبند بسیار رویایی و خیال‌انگیز است اما مسیر دسترسی به ویلا را هم مدنظر قرار دهید تا بتوانید رفت‌وآمد آسانی به کلبه روستایی خود در فیلبند داشته‌ باشید.

برای خرید ویلا در کلاچای با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

میزان دسترسی به امکانات با خرید کلبه در فیلبند

یکی از مهم‌ترین نکاتی که ذهن افراد را پیش از خرید کلبه در فیلبند درگیر خود می‌کند، دسترسی به امکانات در این منطقه است. شما در روستای فیلبند می‌توانید به امکاناتی نظیر نانوایی، رستوران، سوپرمارکت و سایر خدمات دیگر دسترسی داشته‌ باشید. بنابراین ممکن است حتی در مدت‌زمانی که در کلبه‌ خود سکونت دارید احتیاجی به رفت‌وآمد به شهر پیدا نکنید.

خرید کلبه تراس‌دار در فیلبند

یکی از جذابیت‌های روستای فیلبند دشتن چشم‌اندازی گسترده رو به اقیانوسی از ابرهای یکپارچه و لطیف است که ب ه‌شکلی روان و آرام زیر پای شما جریان دارند. این چشم‌انداز را می‌توانید از تراس کلبه‌ خود در روستای فیلبند تماشا کنید. یکی از توصیه‌های مهمی که در رابطه با خرید کلبه در فیلبند به شما داریم، خرید کلبه یا ویلا با تراس دلباز است.

بی‌شک داشتن تراس دلباز می‌تواند برای شما فضایی جهت کسب آرامش در محیطی خصوصی و آرامش‌بخش را فراهم‌ کند. بنابراین سعی کنید هنگام خرید کلبه در فیلبند به‌ دنبال کلبه‌هایی باشید که دارای یک تراس دلباز با چشم‌انداز زیبا رو به کوهستان هستند.

برای خرید ویلا در لنگرود با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

خرید کلبه چوبی در فیلبند

شما می‌توانید در فیلبند اقدام به خرید کلبه چوبی نمایید. کلبه‌های چوبی جذابیت ظاهری زیادی دارند و زندگی در آن‌ها نیز بسیار لذتبخش است. کلبه‌های چوبی حس و حال نوستالژیک و جذابی را به افراد القا می‌کنند و اغلب دارای ساختاری روستیک و صمیمانه هستند. بنابراین اگر می‌خواهید کلبهای ارزان‌تر در فیلبند خریداری کنید که در عین چشم‌انداز زیبا ظاهری نقلی و جمع‌وجور داشته باشد می‌توانید اقدام به خرید کلبه چوبی نمایید.

پیش از خرید کلبه در فیلبند به امکانات آن دقت کنید

پیش از اینکه کلبه موردنظرتان را در فیلبند خریداری کنید، امکانات کلبه را مورد بررسی قرار دهید. امکاناتی نظیر آب و برق و گاز جمله امکانات ضروری کلبه هستند که باید در آن وجود داشته باشد. برخی کلبه‌ها ممکن است از این امکانات بی‌بهره باشند. بنابراین ممکن است با سکونت در آن‌ها بعداً دچار مشکل شوید. به‌ویژه‌ اینکه فیلبند منطقه‌ای بسیار سرد است و در روزهای تابستان نیز هوایی بسیار خنک دارد تا جایی که ممکن است شب‌ها احتیاج به روشن‌کردن بخاری برقی یا شومینه پیدا کنید. بنابراین امکانات کلبه را به‌ خوبی مورد بررسی قرار دهید.

برای ساخت ویلا سنتی در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

چشم‌انداز کلبه را مدنظر قرار دهید

کلبه‌های فیلبند در نقاط مختلفی قرار گرفته‌اند. بنابراین چشم‌اندازهای متفاوتی را از قاب پنجره‌های خود یا از تراس ارائه می‌دهند. اگر چشم‌انداز خاصی را مدنظر دارید سعی کنید این موضوع را در خرید کلبه لحاظ کنید. به‌‌عنوان مثال برخی از کلبه‌های فیلبند در نقاطی بسیار مرتفع بنا شده‌اند. به‌ نحوی که هیچ کلبه دیگری بالاتر از آن نقاط وجود ندارد. اگر عاشق این هستید که در مرتفع‌ترین نقاط سکونت داشته‌ باشید، باید موقعیت کلبه را به‌ خوبی بررسی کنید و چشم‌اندازهای آن را مدنظر قرار دهید.

برای خرید ویلا در کلاردشت مازندران با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری

فیلبند یکی از روستاهای ییلاقی شمال کشور در توابع بابل است که با روستای سنگچال آمل هم مرز است. برای خرید ویلا و کلبه در فیلبند باید موارد مهمی همچون موقعیت کلبه، امکانات کلبه، میزان دسترسی به امکانات و خدمات منطقه، دارابودن پارکینگ، چشم‌انداز کلبه و نوع کلبه را از لحاظ نوع متریال‌های به‌کاررفته در آن و سبک ساخت مورد بررسی قرار دهید. دقت داشته‌ باشید که خرید کلبه در فیلبند باید به‌ صورت قانونی صورت پذیرد. بنابراین از خرید کلبه‌های فاقد سند و غیرقانونی خودداری کنید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×