گیلان، زیباکنار
0133416

راهنمای چیدمان مبل راحتی در ویلا

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
مبل راحتی در ویلا

چیدمان مبل راحتی در ویلا نیازمند رعایت چه نکاتی است؟ امروزه مبل‌ها در بیشتر خانه‌های ایرانی وجود دارند. مبل‌های زیبا و مناسب می‌توانند فضای داخلی خانه را هم زیبا و هم راحت کنند.

مبل‌ها در انواع مختلفی وجود دارند که یکی از آن‌ها مبل راحتی است. برای چیدمان این مبل باید نکات مختلفی را در نظر گرفت. راهنمای چیدمان مبل راحتی در این مقاله آورده شده است.

برای خرید ویلا نوساز در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

مبل راحتی چیست؟

زمانی که نام مبل راحتی را می شنوید مسلماً ذهنتان به‌سمت راحت بودن می‌رود و مبلی به‌ذهنتان می‌رسد که افراد روی آن احساس راحتی دارند. این همان تعریف مبل راحتی است. به‌جز این مبل، ما مبل‌های کلاسیک و مبل‌های سلطنتی را داریم. مبل‌های راحتی امروزه در طرح و رنگ‌های مختلف تولید می‌شوند و به بازار عرضه می‌شوند.

افراد می‌توانند بر اساس سلیقه خود و نیز دکوراسیون فضای داخلی خود مبل‌های راحتی خوبی را انتخاب کنند. این مبل‌ها طرفداران زیادی دارند و دلیل آن هم واضح است. مبل‌های راحتی در جاهای مختلفی می‌توانند استفاده شوند که از میان آن‌ها می‌توان به خانه‌ها، اداره‌ها، شرکت‌های خصوصی و دیگر موارد اشاره کرد.

مسلماً برای چینش مبل‌های راحتی باید به نکاتی توجه کرد. در زیر به این نکات پرداخته شده است:

راهنمای چیدمان مبل راحتی در ویلا

سوال خیلی‌ها این است که برای چیدمان مبل راحتی باید چه کرد و به چه نکاتی توجه کرد؟ در زیر به این سوالات پاسخ داده شده است.

اگر بخواهیم به‌صورت کلی چیدمان این مبل را بیان کنیم باید موارد زیر را بیان کنیم:

1.فضا را تقسیم‌بندی کنید

در مرحله اول باید شما فضای داخلی محیط خود را تقسیم‌بندی کنید تا دقیقاً بدانید هر فضایی برای چه کار و هدفی است. باید برای هر کاری فضای کافی وجود داشته باشد. زمانی که این کار را انجام دادید آن گاه باید به چیدمان مبل‌های راحتی خود بپردازید.

2.روشی مناسب برای چیدمان مبل‌های راحتی خود انتخاب کنید

یک روش خوب و زیبا با توجه به متراژ خانه و نیز سلیقه خود انتخاب کنید.

در زیر به روش‌های رایج چیدمان مبل‌ها پرداخته شده است که شما می‌توانید از میان آن‌ها دست به انتخاب بزنید:

برای خرید ویلا اکازیون در شمال با کارشناسان بخش فروش هلدینگ آرش در ارتباط باشید.

1.روش کلاسیک

این روش،  رایج ترین روش برای چیدمان مبل راحتی در خانه‌ها است. در این روش ابتدا مبل چندنفره را روبه‌روی تلویزیون قرار می‌دهد و سپ دو مبل تک نفره را با زاویه 90 درجه در اطراف آن قرار می‌دهید.

در کنار مبل‌ها می‌توانید میزهای عسلی قرار دهید و روبری مبل چندنفره نیز یک میز زیبای جلومبلی قرار دهید تا کار چیدمان تمام شود. این چیدمان مقابل تلویزیون انجام می‌شود و برای دیدن تلویزیون بسیار خوب است.

2.روش مبل‌ها روبه‌روی هم

در روش بعدی چیدمان این نوع مبل، شما می‌توانید مبل‌های تک نفره را روی بروی مبل چندنفره و در زاویه مناسب قرار دهید. این چیدمان برای مهمانی ها بسیار مناسب است چون افراد به‌خوبی روبه‌روی هم قرار می‌گیرند و با هم صحبت می‌کنند.

برای خرید زمین هکتاری در شمال با شرکت انبوه‌سازان آرش تماس بگیرید.

3.چیدمان ال شکل

در این روش مبل‌های تک نفره را روبه‌روی تلویزیون قرار می  گیرند و مبل چندنفره در زوایه 90 درجه نسبت به آنها قرار می‌گیرد و برای همین حالت ال مانندی را پدید می‌آورد. این نوع چیدمان باعث می‌شود تا بتوانید راحت‌تر حرکت کند.

به جز موارد بالا روش‌های دیگری هم برای چیدمان مبل راحتی وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

4.ارزیابی کردن چیدمان

در مرحله پایانی باید چیدمان خود را ارزیابی کنید و ببینید آیا این چیدمان مناسب است و به فضای داخلی شما می‌آید یا باید آن را تغییر دهید. می‌توانید از نمای مبل‌ها عکس بگیرید تا بفهمید که چیدمان شما خوب است یا خیر.

برای خرید ویلا کلنگی در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نکات چیدمان مبل راحتی در ویلا

اما برای چیدمان مناسب مبل راحتی باید به چه نکاتی توجه کرد؟ نکات زیر را در زمان چیدمان مبل‌ها در نظر بگیرید.

1.فاصله مناسب مبل‌ها از تلویزیون

مبل‌های راحتی در خیلی اوقات با توجه به تلویزیون در خانه چیده می‌شوند. بنابراین باید فاصله و زاویه مناسبی با آن داشته‌باشند.  مبل‌ها نباید بیش از حد از تلویزیون دور باشند و نباید هم زیاد به آن نزدیک باشند. همچنین مبل‌ها باید در زاویه خوبی نسبت به آن قرار داشته‌باشند تا افراد به‌راحتی بتوانند تلویزیون ببینند.

2.رعایت تقارن و نظرم در چیدمان مبل‌های راحتی

شما باید مبل‌ها را نسبت به همدیگر به‌شکلی قرار دهید که دارای شکلی منظم و زیبا باشند و در مواردی نسبت به‌هم قرینه باشند. این کار باعث زیباتر شدن دکوراسیون فضای داخلی شما می‌شود. مبل‌ها باید نسبت به همدیگر در زاویه مناسب و فاصله خوب قرار داشته‌باشند.

3.شلوغ نبودن فضای داخلی

تعداد مبل‌ها باید متناسب با فضا باشد تا شما بتوانید فضای خالی کافی نیز در اختیار داشته‌باشید. نباید فضای داخلی را با مبل‌های راحتی اضافه اشغال کنیدو این یکی دیگر از نکات چیدمان مبل راحتی است. شما باید به این موضوع دقت کنید که تعداد مناسبی از مبل در دکوراسیون داخلی خود استفاده کنید تا فضایی زیبا و مناسب را پدید آورید.

4.اطراف مبل‌های راحتی نباید وسیله زیادی باشد

از وسیله‌های زیاد و تزیینی در اطراف مبل‌های راحتی خود استفاده کنید. چند وسیله مانند گلدان یا چیزهای دیگر کافی است  تا فضای زیبایی را ایجاد کنید.

5.مبل‌ها را در مسیر راه‌ها قرار ندهید

مبل‌های راحتی را نزدیک ورودی ها قرار ندهید تا راه عبور و مرور را مسدود نکند. شما باید تمرکز مبل‌ها را در وسط خانه بگذارید تا دیگر فضاها برای چیزهای دیگر باشد. با این کار هم می‌توانید دکوراسیون خوبی ایجاد کنید و هم فضا را تقسیم‌بندی کنید. این همان مرحله اول یعنی تقسیم‌بندی فضا بود که در بالاتر به آن اشاره شد. دقت داشته‌باشید که در هنگام چیدمان مبل، آنها را به دیوار نچسبانید. این کار حس ناخوشایندی به فضا القا می‌کند و نیز ممکن است باعث آسیب به دیوار شود. حتماً به این نکته توجه کنید تا بتوانید چیدمان خوبی را انجام دهید.

6.چیدمان را با قطعه دارای اولویت شروع کنید

زمانی که با مبل راحتی دارای اولویت کار چیدمان را شروع کنید، آن مبل به نقطه کانونی شما تبدیل می‌شود. برای آن مبل نقطه‌ای زیبا و مناسب پیدا کنید و سپس سایر مبل‌ها را با توجه به آن تنظیم کنید.

7.به فضای چیدمان مبل‌های راحتی تنوع بدهید

برای زیباتر کردن چیدمان مبل‌های راحتی خود می‌توانید از وسایل متنوعی استفاده کنید. گذاشتن میزهای زیبا و کوچک، گذاشتن چراغ مطالعه، گذاشتن گلدان و قراردادن کمدهای زیبا در پشت مبل چندنفره می‌تواند از جمله مواردی باشد که چیدمان مبل‌ها را نیز زیباتر می‌کند.

برای خرید ویلا شهرکی در شمال با بهترین فرشونده ویلا در منطقه در ارتباط باشید.

8.از تضاد استفاده کنید

گاهی اوقات برای چیدمان مبل‌ها می‌توانید از تضاد استفاده کنید. این تضاد می‌توانید بین رنگ مبل‌ها و دیگر وسایل دکوراسیون داخلی و یا بین خود مبل‌ها باشد. برای مثال مبل چندنفره با رنگ سیاه انتخاب کنید و مبل‌های تک نفره را سفید قرار دهید. این تضاد باعث جذابیت بیشتر خواهد شد.

9.در هر اتاق متناسب با فضای خودش چیدمان را انجام دهید

برای مثال اگر می‌خواهید در اتاق خواب خود نیز مبل راحتی استفاده کنید، باید چیدمان را متناسب با آن فضا انجام دهید. برخی خانه‌ها برای مهمان ها فضای خاصی دارند. در آنجا نیز کار چیدمان را بر اساس فضای آن انجام دهید.

10.بین رنگ مبل‌ها و دیگر وسایل دکوراسیون داخلی تناسب و هماهنگی وجود داشته باشد

در هنگام چیدمان مبل حتماً توجه کنید و ببینید که آیا این مبل‌ها با فضای داخلی خانه شما تناسب دارند یا خیر. رنگ و طرح مبل‌های شما باید به‌خوبی با دیگر وسایل و نیز فضای مورد نظر هماهنگی و تناسب داشته‌باشند.

جمع‌بندی درباره راهنمای چیدمان مبل راحتی در ویلا

مبل‌های راحتی، مبل‌هایی هستند که افراد روی آنها حس راحتی می‌کنند. این مبل‌ها بیشترین طرفدار را دارند و در خیلی از خانه‌ها وجود دارند. یکی از مهم‌ترین نکات درباره آن‌ها نحوه چیدن آنها است.

برای چیدمان مبل راحتی در ویلا شما در ابتدا باید فضا را به‌خوبی تقسیم‌بندی کنید. پس از آن بر طبق یک روش چیدمان، مبل‌ها را بچینید. اول از همه سعی کنید مبل بزگتر را بچینید چون اولویت با آن است.

مبل‌ها باید نسبت به‌هم دارای فاصله و زاویه مناسب باشند و دارای نظم و قرینگی باشند، از دیوار فاصله داشته‌باشند و در فضای مرکزی خانه قرار بگیرند، متناسب با فضا چیده شوند، فضای خالی کافی را فراهم کنند، اطراف آنها شلوغ نباشد و نیز رنگ وطرح آنها با فضا هماهنگی و تناسب داشته باشد.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×