گیلان، زیباکنار
0133416

راهنمای گردشگری در روستای کندلوس

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
روستای کندلوس

یکی از روستاهای زیبا ودیدنی در شمال کشور، روستای کندلوس است که در استان مازندران قرار دارد. این روستا به دلایل مختلفی از شهرت زیادی برخوردار است و خیلی‌ها سالانه برای دیدن این روستا، راهی استان مازندران می‌شوند. این مطلب به توصیف این روستا پرداخته است و درواقع یک راهنمای گردشگری در روستای کندلوس است.

برای خرید ویلای شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

روستای کندلوس کجاست؟

روستای کندلوس در استان مازندران، شهرستان نوشهر، بخش کجور و در دهستان زانوس رستاق قرار دارد. این روستا قدمت زیادی دارد و یکی از دلایل شهرتش نیز همین موضوع است. این روستا از روستاهای برتر ایران محسوب می‌شود. این روستای زیبا و ییلاقی در دامنه رشته‌کوه‌های البرز قرار دارد و هوایی مطبوع و معتدل دارد و در آن می‌توان نشانه های تمدن ایران پیش از اسلام و ایران پس از اسلام را مشاهده کرد.

کندلوس از شهر نوشهر، 75 کیلومتر فاصله دارد. برای رفتن به این روستای زیبا و دیدنی، کافی است خود را به 25 کیلومتری نوشهر رسانده، سپس از طریق دوراهی “دوآب” به‌سمت کجور حرکت کنید. در این مسیر به پل رودخانه چالوس می‌رسید و وارد جاده‌ای آسفالته خواهید شد. پس از آن کافی است تا تابلوهای راهنما را دنبال کنید تا به روستای زیبا و دیدنی کندلوس برسید.

برای خرید ویلا در نور مازندران با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

گردشگری در روستای کندلوس

گردش کردن در روستای کندلوس می‌تواند جذاب باشد. زمانی که به این روستا سفر می‌کنید اولین چیزی که توجه شما را به‌خود جلب می‌کند خانه‌های قدیمی با طراحی زیبا و خاص آن است. این خانه‌ها از سنگ و گل و  چوب ساخته‌شده‌اند و در کنار هم منظره‌ای زیبا را در دل طبیعتی زیبا به‌وجود آورده اند.

زمانی که در این روستا قدم بزنید در کنار خانه‌ها متوجه چیز دیگری خواهید شد که در نوع خود بسیار جالب است و آن هم کوچه‌های سنگفرش شده و زیباست. کوچه‌های روستای کندلوس دارای سنگفرش هستند وشما در کوچه‌های این روستا هیچ‌گونه آشغال و کثیفی نمی‌بینید و این یکی دیگر از نکات جالب و قابل تأمل است. شما در گوشه و کنار روستا، سطل های زبالهای را مشاهده می‌کنید که برای زباله و آشغال قرار داده شده است. مردمان این روستا، مردمانی زحمتکش و صبور هستند و پیشه بیشتر آنها کشاورزی و دامداری است.

زمانی که انسان در این روستای قدیمی و زیبا قدم می‌زند واقعاً حس خوبی پیدا می‌کند. آب‌وهوای زیبا در کنار بافت روستایی زیبا و قدیمی حس جالب و متفاوتی به انسان می بخشد که در نوع خود بی‌نظیر است. درب‌های چوبی خانه‌ها، سنگفرش کوچه‌ها، دیوارهای کاهگلی و سنگی، سقف های زیبای خانه‌ها و دیگر چیزها در این روستا چشم‌ها را به سوی خود جذب می‌کند و باعث می‌شود تا انسان از گردش در چنین جای زیبا و جالبی لذت ببرد.

جالب است بدانید که این روستا دارای مکان‌های دیدنی و زیبایی است که در زیر به آنها پرداخته شده است:

برای خرید ویلا در سرخرود با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

موزه مردم‌شناسی:

هیچ کس فکرش را نمی‌کند که در چنین روستای کوچکی، موزهای وجود داشته باشد اما موزه مردم‌شناسی کندلوس در دوطبقه، وسایل و اشیاء زیبا و قدیمی را در معرض دید گردشگران گذاشته است. در این موزه شما می‌توانید ابزارآلات قدیمی، لباس‌های سنتی و محلی و دیگر چیزها را مشاهده خواهید کرد و نسبت به فرهنگ بومی این روستا و نیز استان مازندران اطلاعاتی کسب خواهید کرد.

حمام کندلوس: از دیگر جاهای دیدنی در روستای کندلوس، حمام یا خزینه آن است.گفته می‌شود که این خزینه مربوط به‌دوره قاجار است. این حمام در فهرست آثار ملی ثبت‌شده است. حتماً از این اثر زیبا دیدن‌کنید.

موزه گیاهان دارویی :

جالب است که بدانید در این روستا، محلی وجود دارد که انواع مختلفی از گیاهان دارویی و معطر کشت و پرورش داده می‌شود. این موزه دارای یک باغ بزرگ است و محصولات آن  به کشورهای زیادی صادر می‌شود. این هم در نوع خود جالب است که شما در یک روستا، یک موزه گیاهان دارویی داشته باشد. این مکان در سال 1365 با هدف تولید گیاهان دارویی تأسیس شد و توانست کار خود را به‌خوبی پیش ببرد.

امام‌زاده روستای کندلوس:

از دیگر مکان‌های جالب و دیدنی، امام‌زاده فضل و فاضل است که مکانی محبوب و معنوی برای مردم روستا است. این آرامگاه دارای برجی آجری است و دارای معماری جالب و زیبایی است. اگر به این روستا رفتید حتماً سری به این امامزاده هم بزنید و زیارتی کنید. در داخل این امامزاده هم کتیبهای از آیات قرآن وجود دارد که در نوع خود جالب و دیدنی است.

برای خرید ویلا استخردار در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

آبشار کندلوس :

اگر دوست دارید جاذبه‌های طبیعی اطراف روستا را نیز ببینید می‌توانید به‌سراغ آبشار زیبای کندلوس بروید. این آبشار در 5 کیلومتری روستا قرار دارد و در فصل‌های بارانی حسابی پر از آب می‌شود. حتماً اگر وقتش را دارید از این آبشار دیدن‌کنید و لحظاتی دلچسب را در کنار آن تجربه کنید.

چشمه‌های زیبا :

از دیگر جاذبه‌های روستای کندلوس، چشمه‌های آب معدنی سردی است که در اطرافآن قرار گرفته است. دیوچشمه بزرگترین و مشهورترین این چشمه ها است. این چشمه ها از دل زمین می جوشند و پاک و زلال هستند. نوشیدن آب از این چشمه ها انسان را سرحال می‌آورد. علاوه بر آن خود چشمه ها در دل طبیعت زیبایی خاصی دارند که می‌توانند چشم‌ها را بنوازند و روح را جلا دهند.

در حین گردش اگر دوست داشتید می‌توانید با مردم روستا نیز هم کلام شوید و از آنها سوالات مدنظر خود را بپرسید. تجربه گردش در روستای زیبا و تاریخی کندلوس، می‌تواند واقعاً تجربه شیرینی باشد که باعث شود شما هم از طبیعت لذت ببرید و هم تاریخ کشور را بهتر بشناسید. حتماً اگر به استان مازندران رفتید به این روستای قدیمی و زیبا نیز سری بزنید و لحظات خوش و جذابی را برای خود رقم بزنید.

برای خرید ویلا در بابلسر با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×