گیلان، زیباکنار
0133416

راهنمای گردشگری رودبار

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
گردشگری رودبار

خیلی از شما به‌خوبی رودبار را می شناسید و حتی به آن سفر کرده‌اید. زیتون رودبار در تمام ایران مشهور است و خیلی‌ها هر ساله به این منطقه و شهر زیبا در شمال کشور می‌روند تا از جذابیت‌های طبیعی آن بهره ببرند و نیز در کنار آن خریدهای خوبی داشته بانشد. این مقاله نوعی راهنمای گردشگری در رودبار است که شما را با رودبار و جاذبه‌های گردشگری رودبار آشنا می‌کند.

برای خرید ویلا در سعادت آباد نور با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

راهنمای گردشگری رودبار

رودبار کجاست؟

رودبار، نام شهری در استان گیلان است که در مرکز شهرستانی به‌همین نام قرار دارد. این شهر زیبا در 80 کیلومتری رودبار قرار دارد و به‌دلیل رودها و چشمه‌های فراوانی که دارد، به آن رودبار می‌گویند. رودبار در واقع به معنی سرزمین رودها است.  رودبار را همه ایران به زیتون هایش می‌شناسند .  برای همین است که درخت‌های زیتون فراوانی در این شهر و منطقه وجود دارد. از نظر تاریخی نیز رودبار، تاریخی بسیار کهن دارد.

به جز رودها و زیتون بی‌نظیرش، رودبار دارای جاذبه‌های زیادی است و به‌همین دلیل هر ساله افراد زیادی به آن سفر می‌کنند. در زیر به جاذبه‌های گردشگری رودبار پرداخته شده است.

جاذبه‌های گردشگری رودبار

اگر دوست دارید به رودبار بروید و در آن گشت‌وگذار کنید پس باید به‌خوبی جاذبه‌های گردشگری و جاهای زیبای آن را بشناسید. در زیر به این جاذبه‌ها اشاره شده است:

1.سفید رود:

یکی از جاذبه‌های گردشگری رودبار، سفید رود است. سفید رود، روی طویل و زیبا و خروشان است که در رودبار قرار گرفته است و خیلی‌ها هر ساله برای تفریح به سراغش می‌روند. در کنار این رود هوایی مطبوع و دل‌انگیز جریان دارد و درختان زیبای کنار این رود، زیبایی طبیعت را دوچندان کرده است.

حتماً از این رود زیبا در رودبار دیدن‌کنید و دقایقی را کنار آن بنشنید و لذت ببرید. مخصوصاً غروب آفتاب را در کنار این رود از دست ندهید چون واقعاً تماشایی و زیبا است.

2.دریاچه ویستان بره سر:

از دیگر جاذبه‌های گردشگری رودبار، دریاچهای با نام ویستان بره سر است. این دریاچه در دل جنگل قرار دارد و در فاصله 56 کیلومتری رودبار قرار دارد. این دریاچه از دو طرف به کوه‌های پوشیده از درخت منتهی می‌شود. اطراف این دریاچه پر از درخت‌های متنوع مانند بلوط، راش  و بید و نیز گیاهان مختلف است. این استخر طبیعی دارای محیطی زیبا و مفرح است و می‌تواند گزینه‌ای عالی برای افرادی باشد که دنبال گردشگری در رودبار هستند. افراد این دریاچه امکانات خاصی وجود ندارد در نتیجه شما نیاز دارید تا امکانات لازم را با خود ببرید.

برای خرید ویلا در نور مازندران با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

3.آبشار کلشتر:

از دیگر دیدنی‌های زیبا برای گردشگری در رودبار، آبشار زیبا و دیدنی کلشتر است. آبشارها همواره برای گردشگران جذاب هستند چون هم جاذبه طبیعی زیبایی است و هم می‌توان عکس‌ها و فیلم‌های زیبایی از آن گرفت. این آبشار زیبا در روستایی به‌نام کلشتر که در فاصله 3 کیلومتری رودبار قرار دارد و  یکی از جالب‌تر و شگفت‌انگیزترین دیدنی‌های رودبار است.

این آبشار حدود 20 متر ارتفاع دارد( گاهی کمی بیش از 20 متر) و  در دامنه کوهی سربه فلک کشیده و زیبا قرار گرفته است. حتماً از این آبشار دیدن‌کنید و لحظاتی مفرح را بگذرانید.

4.چشمه آب گرم ماستخور

یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی رودبار، چشمه آب گرم ماستخور است. همان‌طور که گفته شد، رودبار سرشار از رود و چشمه است. این چشمه آب گرم در دهکده ماستخور و در 5 کیلومتری شهر رودبار قرار دارد بنابراین به‌راحتی می‌توان به آن سر زد. این آب زمان خارج شدن از دهانه خود گرم و جوشان است و خیلی‌ها از این آب برای درمان بیماری‌های استخوان و مفصل و چشم استفاده می‌کنند. این چشمه در نزدیکی سد منجیل قرار دارد و یکی دیگر از جاهایی است که می‌تواند برای گردشگران جذابیت داشته باشد.

برای سر زدن به این چشمه شما باید دارید تا کمی پیاده‌روی کنید. 1 کیلومتر مسیر خاکی در رسیدن به این چشمه پیش رو دارید. برای دیدن این چشمه نیاز به مجوزی نیست و خطر غرق شدن در آن نیز وجود دارد بنابراین باید مواظب بود و بی احتیاطی نکرد.

5.منطقه سیاهرود:

رودبار در گیلان قرار دارد پس مطمئناً سرسبز و زیبا است. یکی از مناطق زیبا و سرسبز در رودبار که حفاظت‌شده نیز هست، منظقه سیاهرود است. این منطقه حفاظت‌شده در 35 کیلومتری شمال شرقی شهرستان رودبار قرار دارد.منطقه حفاظت‌شده سیاهرود،منطقه‌ای کوهستانی محسوب می‌شود و در آن جنگل‌های نیمه متراکم، چمنزار، دره‌های زیبا، رودخانه‌ها و چشمه‌های دیدنی و زمین‌های کشاورزی وجود دارد. کمترین ارتفاع در این منطقه 400 متر از سطح دریاست و رفته رفته به ارتفاع آن افزوده می‌گردد.  این منطقه زیبا و سرسبز، واقعاً جایی زیبا برای گردشگران است که در آن سیاحت کنند و لذت ببرند.در این منطقه زیبا، گیاهان و گل‌هایی کمیاب و محافظت‌شده و انواع درختان وجود دارند. مناظر بکر و دیدنی در این منطقه می‌توانند روح انسان را جلا دهند.

برای خرید ویلا استخردار در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

6.تپه مارلیک:

احتمالاً خیلی از شما نام تپه مارلیک را به‌عنوان یکی از قدیمی ترین تمدن های باستانی در ایران شنیده‌اید. بنابراین اگر به آثار تاریخی علاقه‌مند هستید می‌توانید از این تپه تاریخی و باستانی در رودبار دیدن‌کنید. تپه مارلیک در دره گوهررود و در کرانه شرقی سفید رود قرار دارد.

7.دریاچه حلیمه جان:

اگر دوست دارید به‌جایی واقعاً و زیبا بروید که لحظاتی خوش را بگذرانید، ما به شما حتماً دریاچه حلیمه جان یا دریاچه عروس را پیشنهاد می‌کنیم.  برای رفتن به این دریاچه نیاز به پیاده‌روی دارید اما واقعاً ارزشش را دارد. این دریاچه به‌خاطر دورنگ بودنش مشهور است. رنگ سبز  و آبی در این دریاچه به‌خاطر آب و جلبک ها وجود دارد. محیط آرام و زیبا و دلنشین این دریاچه با مناظری زیبا و بکر می‌تواند برای همه گردشگران جذاب باشد.

8.ییلاق سلانسر:

یکی دیگر از جاهای رودبار که می‌تواند برای گردشگران جذابیت زیادی داشته باشد، ییلاق سلانسر است که واقعاً زیبا و سرسبز و دیدنی است. سلانسر، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان رودبار است و دارای طبیعت بسیار زیبا و بکری است که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. برای رفتن به این ییلاق زیبا، باید به شهر رستم آباد بروید. این شهر در 15 کیلومتری از رودبار قرار دارد.

این ییلاق دارای دشت زیبایی است  که پوشیده از گل‌های بنفش و گل گاوزبان است. هوای خنکی در این ییلاق وجود دارد و کوه‌های این ییلاق پوشیده از درخت و گیاه است. گردشگران باید دقت کنند که جاده‌این منطقه ییلاقی خاکی است، بنابراین خود را به‌خوبی آماده کنند.

برای خرید ویلا در سرخرود با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

9.کوه درفک:

اگر دوست دارید به‌جایی بروید که روحتان تازه شود و چشم‌اندازهای سرسبز و زیبایی را مشاهده کنید، به کوه درفک در رودبار بروید. این کوه حدود 2730 متر ارتفاع دارد و به‌خوبی از جاده رودبار به رشت قابل دیدن و مشاهده است.  این کوه هم برای سیاحت و تفریح مناسب است و هم برای کوهنوردی بسیار خوب است.

10.روستای مازیان:

اگر دوست دارید به‌جایی بروید که فضایی صمیمی و زیبا و بکر داشته باشد پس به روستای مازیان بروید. این روستا بسیار زیبا و دیدنی است. برای رسیدن به این روستا شما مسیر بسیار زیبایی را طی می‌کنید. درختان بلوط و سرو در این مسیر بسیار دیدنی هستند.  زیبایی این روستا واقعاً بی‌نظیر است. حتماً به این روستا بروید و از مناظر بکر و زیبای آن لذت ببرید. شما می‌توانید ساعت‌ها در این روستا واطراف آن گردش کنید و لذت ببرید.

به جز موارد بالا، جاهای دیدنی دیگری هم در رودبار وجود دارد که می‌توان از میان آن‌ها می‌توان بازار رودبار( برای خرید زیتون، صنایع‌دستی، ترشی ودیگر چیزها)، رودخانه سفیدآب، پل سیاهرود، روستای سی دشت( روستایی بسیار دیدنی و زیبا)، غار اسپهبدان، روستای خرمکوه، روستای استخرگاه، جنگل نقله بر و دیگر موارد اشاره کرد.

برای خرید ویلا در بابلسر با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

جمع بندی

رودبار شهری در استان گیلان است و مرکز شهرستانی به‌همین نام است. در این شهر جاذبه‌های زیادی برای گردشگران وجود دارد. مشهورترین این جاذبه‌ها سفیدرود، ابشار کلشتر، منطقه حفاظت‌شده سیاهرود، تپه مارلیک، دریاچه حلیمه جان و دیگر موارد اشاره کرد. روزهای متعددی را می‌توان در منطقه رودبار ماند و در آن گردش و سیاحت کرد و لذت برد. رودبار را همه به زیتون آن می‌شناسند اما دیدنی‌های آن نیز می‌تواند معرف آن باشد.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×