گیلان، زیباکنار
0133416

روستای سطلسر لاهیجان قطب کشت چای شمال ایران

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
روستای سطلسر لاهیجان

روستای سطلسر لاهیجان

بعید است ایرانی باشید و عاشق چای؛ این نوشیدنی خوش عطر و رنگین نباشید. هنوز هم نمی‌شود حکمت اش را فهمید که چگونه می‌شود یک فنجان چای اصیل شمال تمامی خستگی ها را به یکباره از تن و جان آدمی خارج می‌کند. اگر آن چای، چای سطلسر لاهیجان باشد که دیگر جای هیچ حرف و سخنی باقی نخواهد ماند. روستای سطلسر لاهیجان قطب کشت چای در ایران است و به جرات می‌توان گفت که خوش عطر ترین و خوش‌رنگ ترین چای ایران در این روستا برداشت می‌شود. همان چای که مهمان سفره‌های اصیل و سنتی ایرانی ست و عطر خوش آن تا مدت‌ها در مشام آدمی باقی می‌ماند. روستای سطلسر روستایی که یکپارچه سبز و پرطراوت است و زمین‌های چای در آن این روستا را به روستایی همیشه سبز تبدیل کرده.

برای خرید ویلا دوبلکس شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

جاذبه‌های طبیعی و بکر در روستای سطلسر

دهکده‌ای کوچک را تصور کنید که به‌شکل یکپارچه سبز است و مزارع چای تازه در جای جای آن خودنمایی می‌کند. درختانی پر بار و خانه‌هایی روستایی که با سبکی جذاب با سقف های شیب‌دار و رنگی در جای جای این روستای چشم‌اندازی زیبا ایجاد کرده‌اند و در میانه مزارع چای زیر درخشش نور آفتاب درخشان خودنمایی می‌کنند و رنگ سبز آن‌ها تابناک تر از همیشه در چشم شما منعکس می‌شود.

این جا روستای سطلسر است که در قلب لاهیجان عروس شهرهای شمالی قرار گرفته. روستایی که با نزدیک شدن به آن عطر خوش چای و برنج و تلفیق آن‌ها شما را از خود بیخود خواهد کرد. آسمان پاک و آبی رنگ در این منطقه خبر از تازگی و پاکی هوا در این روستای زیبا می‌دهد. روستایی که می‌توان در آن عمیقا نفس کشید و هوای تازه را تنفس کرد. هوایی که ذرات آن با بوی خوش چای عجین شده و طبیعتی زیبا که که مزارع شیبدار چای در آن از افق‌های دور دست خودنمایی می‌کند. روستای سطلسر قطب کشت چای در ایران است و با طبیعت بکر و دلنشین خود مطمئناً شما را برای چند وقت در دل خود پای بند خواهد کرد.

برای خرید ویلا اقساطی شمال در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

چای لاهیجان معروف‌ترین چای ایران

همه ما نام لاهیجان را با چای معروف و خوش عطر آن به یاد می‌آوریم. این شهر زیبا یکی از مراکز اصلی کشت و کار در استان گیلان است و با تولید چای بی‌نظیر و درجه یک جا پای خود را در بازار چای ایران و حتی جهان محکم کرده است. چای سطلسر لاهیجان نیز از جمله چای های معروف و محبوب در این خطه است. این روستا یک روستای کوهستانی است که در فاصله هشت کیلومتری لاهیجان قرار دارد و مکانی مناسب برای گشت‌وگذارهای تابستانی در قلب طبیعتی سبز پوش است.

برای پیش‌فروش ویلا در شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

اصلی‌ترین حرفه مردمان سطلسر

همانطور که حدس می‌زنید اصلی‌ترین حرفه مردمان سطلسر کاشت و برداشت محصولات کشاورزی است اما در بین این همه محصولات کشاورزی، محصول چای به‌شکلی دیگر می‌درخشد و خود را نمایان می سازد چرا که نمونه آن در هیچ‌کجای شمال و ایران وجود ندارد. ساختار زیبای مزارع چای در این روستای زیبا شما را به یاد مزارع اروپایی خواهد انداخت. روستایی که شاید نام آن را به اندازه سار مناطق شمالی نشنیده باشید اما طلای نابی همچون چای درجه یک ایرانی را در خود پرورش می‌دهد بنابراین بد نیست از نزدیک سری به این روستای یکپارچه سبز و درخشان بزنید.

برای ویلا جنگلی شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

بزرگترین روستای چای خیز ایران

با نزدیک شدن به روستای سطلسر بوی مزارع چای شما را سرمست خواهد کرد. عطری که از فرسنگ‌ها به مشام می‌رسد همان عطری ست که شما را به‌هنگام بوییدن فنجان چای تازه از خود بیخود می‌کند. به روستای سطلسر نزدیک که می‌شوید به تابلویی برخورد خواهید کرد ه روی آن با خط درشت ورود شما به بزرگترین روستای چای خیز ایران خوشامدگویی شده است. این روستا با مزارع سرسبز و خوش عطر خود به مکانی عالی برای گشت‌وگذار های روزانه گردشگران تبدیل شده است.

برای خرید ویلا شمال قسطی با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

اقامت در روستای چای خیر سطلسر

اگر تصور می‌کنید برای اقامت در روستای سطلسر یک روز کم است و می‌خواهید نهایت بهره را از این روستای خوش آب‌وهوا با مزارع چای درجه یک آن ببرید می‌توانید اقدام به رزرو اتاق و اقامتگاه نمایید و شب را در بهشتی از مزارع چای سپری کنید. می‌توانید روزها به دیدن مزارع چای بروید و با دیدن این حجم از سرسبزی و نشاط جانی تازه بگیرید. دم کردن چای تازه و نوشیدن آن نیز لطف دیگری دارد که می‌توانید در این روستا تجربه کنید.

برای ویلا داخل شهرک شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

چگونه به روستای سطلسر برسیم؟

اگر می‌خواهید راهی روستای زیبای سطلسر شوید باید به مقصد لاهیجان راهی شوید. می‌توانید برای اینکه مسیر دقیق رسیدن به روستای سطلسر را در پیش بگیری از یک نقشه استفاده کنید. هرچند که تابلوهای راهنما شما را در تمام طول مسیر هدایت خواهند کرد. مسیر روستای سطلسر دارای جاده‌ای آسفالته است و طی‌کردن آن با خودروی شخصی برای شما بسیار ساده و بی دردسر خواهد بود.

برای خرید ویلا ساحلی شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

جاذبه‌های اطراف روستای سطلسر کجاست؟

چنانچه به روستای سطلسر سفر کردید مجبور نیستید تمام روزهای سفر خود را در این روستا بمانید. همچنین لزومی ندارد تمام روز را در روستا گشت‌وگذار کنید. شما می‌توانید به مناطق جذاب و دیدنی اطراف روستای سطلسر بروید که در فاصله کمی نسبت به آن واقع‌شده‌اند. از جمله‌این جاذبه‌های دیدنی می‌توان به روستای زمیدان، سرچشمه، جنگل عطاکوه و کتشال بالا اشاره کرد که همگی در فاصله یک تا دو کیلومتری روستای سطلسر واقع‌شده‌اند و دارای جذابیت‌های بصری بی‌شماری هستند.

برای خرید ویلا ارزان شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید

رستوران‌های اطراف روستای سطلسر

مطمئناً با سفر به روستاهای گیلان هوای میل نمودن وعده‌های غذای محلی به سر شما خواهد زد. وعده‌های غذای محلی را می‌توانید در رستوران‌های حوالی سطلسر به‌راحتی پیدا کنید. رستوران‌هایی همچون رستوران روشن بهار و رستوران مزرعه قوها از جمله‌این رستوران‌ها هستند که می‌توانید برای صرف وعده‌های غذایی به آن‌ها بروید و در این مسیر گشت‌وگذاری هم داشته‌باشید. این رستوران‌ها در فاصله حدوداً سه تا چهار کیلومتری روستای سطلسر واقع‌شده‌اند بنابراین تا آن‌ها فاصله چندانی نخواهید داشت.

برای خرید ویلا سنددار شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

هتل‌های اطراف روستای سطلسر

همانطور که گفته شد می‌توانید برای اقامت در روستای سطلسر از خانه‌های روستایی و اقامتگاه‌های محلی و بومی استفاده کنید و شب را در آن‌ها سپری کنید و یا می‌توانید راهی هتل شوید. نزدیک‌ترین هتلی که در حوالی روستای سطلسر وجود دارد هتل مزرعه قوهای لاهیجان است. که فاصله آن تا روستای سطلسر حدوداً کمتر از چهار کیلومتر است بنابراین چنانچه در هتل اقامت داشته‌باشید می‌توانید با ماشین شخصی خود به مزارع چای سر بزنید و یک روز کامل را در حوالی این مزارع سپری کنید.

سوغاتی روستای سطلسر

هرچند که انواع فرآورده‌های محلی را می‌توان در روستای سطلسر پیدا کرد. اما دور از منطق است که چای را به‌عنوان اصلی‌ترین سوغاتی این روستا با خود همراه نبرید. بهترین و با ارزش ترین چیزی که می‌توانید از روستای سطلسر به‌عنوان سوغاتی همراه ببرید چای تازه است. ممکن است تصور کنید که می‌توانید چای اصیل را در بازار پیدا کنید.اما اگر چای شناس خوبی نیستید توصیه می‌کنیم که مرغوب‌ترین چای ایران یعنی چای سطلسر را از این روستا با خود به‌همراه ببرید تا بعدها مجبور نباشید از فروشندگان بی نام و نشان یک چای را با عنوان بهترین چای به خانه بیاورید و بعد متوجه شوید که چای خریداری شده نه عطر دارد و نه رنگ خوش. بنابراین می‌توانید برای خودتان و عزیزانتان از این روستا چای به سوغات ببرید.

برای خرید ویلا سند شش‌دانگ شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

چشمه سار در نزدیکی روستای سطلسر

اگر در حین اقامت در روستای سطلسر هوس رفتن به‌چشمه سار به سرتان زد می‌توانید راهی روستای عطا کوه شوید. چرا که در این روستا چشمه سارهایی زلال و شفاف وجود دارد که می‌توانید در روزهای بهاری و تابستانی به آن پناه ببرید.

نتیجه‌گیری

جای جای ایران زیبا پر از دیدنی‌های شگفت‌انگیزی است که هرکدام منابع ارزشمندی را در خود جای داده به‌ویژه شمال ایران و به‌ویژه استان گیلان. چای خوش عطر شمالی که همه ما به‌دنبال نوع درجه یک و خوش‌رنگ و بوی آن هستیم در روستایی کوچک به‌نام سطلسر در لاهیجان کشت می‌شود.

شاید برای همگان جای تعجب باشد که چگونه یک روستای کوچک می‌تواند به‌عنوان قطب کشت چای شناخته شود. اما واقعیت این است که ما باید جای جای کشورمان را بهتر بشناسیم. روستای سطلسر روستایی سرسبز و دلنشین در حاشیه کوهستان است که دارای مزارع چای خوش عطر و بی‌نظیری است. که این مزارع به سبک مزارع سریلانکا دارای شیب هستند.

با اقامت در این روستای زیبا می‌توانید نحوه کشت و برداشت چای را در فصل‌های مختلف سال ببینید. چای خوش عطر و درجه یک لایه جان را با خود به‌عنوان بهترین و ارزشمندترین سوغات همراه ببرید.

 

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×