گیلان، زیباکنار
0133416

روش‌های استفاده از سیستم‌ روشنایی محوطه ویلا در شب

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
سیستم‌ روشنایی محوطه ویلا

سیستم‌ روشنایی محوطه ویلا در شب چگونه است؟ نورپردازی در فضای بیرونی نه به امروز و دیروز بلکه به قرن‌ها پیش بازمی‌گردد. آن زمان که مشعل‌های چوبی و فانوس‌های روغنی را برافروخته بر درب خانه‌ها آویزان می‌کردند.

آنچه که این روزها به‌‌عنوان نورپردازی فضای بیرونی مطرح است، متناسب با تکنولوژی‌های روز و پیشرفت‌های اخیر به‌ وجود آمده. بنابراین طبیعی است که دیگر از فانوس و مشعل خبری نباشد و به‌جای آن شاهد نورپردازی‌های حرفه‌ای در محوطه باشیم. انواع مختلفی از نورپردازی‌ها در محوطه ویلا و باغ‌ویلاها قابل اجرا است.

سیستم‌ روشنایی محوطه ویلا

در واقع می‌توان اینگونه عنوان کرد که روش‌های استفاده از سیستم‌های روشنایی در محوطه ویلا تنوع بالایی را در خود جای داده. از ریسه و لامپ‌های ال‌ای‌دی تا فانوس‌های تزئینی و چراغ‌های آویز که بر روی دیوار نصب می‌شوند.

هدف اصلی سیستم‌ روشنایی محوطه ویلا در شب پرنور‌ساختن محدوده‌های مختلف اما با دید هنری است. بنابراین باید نورپردازی به‌ شکلی هنرمندانه صورت پذیرد تا جلوه‌ای زیبا داشته باشد. در ادامه قصد داریم روش‌های استفاده از سیستم‌های روشنایی ویلا را با هم بررسی کنیم. بنابراین همراه ما باشید.

برای خرید ویلا اکازیون در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نورپردازی بالکن و تراس ویلا

یکی از مناطقی که باید حتماً در نورپردازی شب مورد توجه قرار گیرد بالکن و تراس ویلا است که بخشی از محوطه محسوب می‌شوند. بالکن ویلا یکی از مهمترین قسمت‌هایی ست که با چیدمان میز و صندلی‌های فضای باز به مکانی برای تمدد اعصاب و استراحت شبانه و دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی در حین صرف شام یا وعده‌های عصرانه تبدیل شده است بنابراین بایستی نورپردازی زیبایی در این منطقه صورت پذیرد.

شما می‌توانید چراغ‌های آویز، لامپ‌های ریسه و فانوس برای نورپردازی بالکن و تراس ویلا استفاده کنید. دقت داشته‌ باشید که نورپردازی شب قرار نیست محیط را همانند روز روشن کند بلکه قرار است نوری شاعرانه، لطیف و منطقی را در فضا ساطع نماید. بنابراین برای اینکه حس و حال بهتری در بالکن داشته‌ باشید و نوری ملایم مهمان بالکن شود، سعی کنید سیستم نورپردازی ساده برای این بخش انتخاب کنید.

برای خرید باغ ویلا در شمال با هلدینگ آرش تماس بگیرید.

نورپردازی کف در مسیر ورودی

یکی از روش‌های استفاده از سیستم روشنایی شب در محوطه ویلا تعبیه ال‌ای‌دی‌های توکار در مسیر ورودی ویلا است. شما به هر حال بایستی مسیر ورودی را به‌ نحوی متمایز کنید و آن را برجسته‌سازی نمایید. بنابراین چه بهتر که با نورپردازی در این مسیر از طریق ال‌ای‌دی‌های توکار و نورانی این مسیر را هر چه زیباتر کنید و صد البته به ایمنی مسیر بیفزایید.

به‌ ویژه اگر مسیر ورودی ویلا دارای راه‌پله‌های سنگی و متعددی است. مسیر ورودی بایستی یکی از نقاط روشن ویلا در شب باشد. شما می‌توانید برای زیباترشدن این مسیر تعدادی تخته‌های سنگی و باکس‌های گل در دو طرف مسیر ورودی قرار دهید تا نور ال‌ای‌دی‌ها به آن‌ها تابیده شود و جلوه زیباتری به مسیر ببخشید.

آویزان کردن فانوس از آلاچیق

شما می‌توانید تعدادی فانوس‌های برقی را دورتادور آلاچیق تعبیه کنید و بدین ترتیب فضا را روشن نمایید. محوطه آلاچیق از جمله بخش‌هایی ست که باید در آن نورپردازی به‌ نحوی صورت پذیرد.

این موضوع هم به روشنایی محوطه در شب کمک می‌کند و هم باعث ایجاد جلوه‌ای زیبا در فضای بیرونی خواهد شد. چراکه اینگونه آلاچیق بیشتر جلب توجه خواهد کرد. سعی کنید فانوس‌های آویز را در آلاچیق به‌ طور هماهنگ با چیدمان داخلی آن قرار دهید تا جلوه شاعرانه و لطیفی به فضا دهید.

برای اجاره ویلا استخردار در شمال با کارشناسان مجموعه آرش در ارتباط باشید.

نورپردازی استخر و حوالی آن در محوطه ویلا

از دیگر موارد استفاده از سیستم‌ روشنایی محوطه ویلا در شب حوالی استخر است. استخر به‌‌عنوان یکی از خطرسازترین بخش‌هایی که در محوطه ویلا وجود دارد، باید از ایمنی بالایی برخوردار باشد. این ایمنی را می‌توانید به‌ واسطه نورپردازی در حوالی استخر و کار گذاشتن ال‌ای‌دی‌ درون دیواره‌ها و کف استخر ایجاد نمایید.

بدین ترتیب هم محوطه ویلا را نورانی و زیباتر خواهید کرد و هم ایمنی را در محوطه برقرار می سازید. بنابراین نورپردازی استخر را فراموش نکنید.

استفاده از چراغ پایه‌دار و گلدان‌های نورانی در فضای سبز 

فضای سبز ویلا نیز باید به‌ نحوی نورپردازی شود. در واقع بخش زیادی از زیبایی محوطه ویلا را باید مدیون فضای سبزی بدانیم که در شب نیز درخشش و زیبایی خود را مهمان دیدگان ما می‌کند. بنابراین باید توجه ویژه به نورپردازی فضای سبز داشته باشیم. شما می‌توانید تعدادی چراغ‌های پایه‌دار یا گلدان‌های نورانی در فضای سبز ویلا تعبیه کنید و به این طریق محوطه را روشن‌تر کنید.

گلدان‌های نورانی می‌توانند نور زیبا و لطیفی را از خود ساطع کنند و تا چند متر اطراف خود را نوری زیبا ساطع نمایند. بنابراین تعبیه این گلدان‌های نورانی روی پله‌ها و در حاشیه باغچه‌ها می‌تواند ایده خوبی باشد. چراغ‌های پایه‌دار نیز نوری زیبا و ملایم را از بالا ساطع می‌کنند که می‌تواند فضای باغچه‌ها را به‌ شکلی زیبا نورپردازی کند.

برای خرید خانه ویلایی در شمال با شرکت انبوه‌سازان آرش تماس بگیرید.

نورپردازی روی دیوارهای محوطه ویلا

از دیگر مکان‌هایی که باید در محوطه ویلا به نورپردازی آن دقت شود دیوارهای ویلا است. به‌ ویژه اگر بافت خاصی در دیوار وجود داشته باشد. به‌‌طورمثال دیوارهای سنگی می‌توانند سایه روشن‌های زیبایی را روی خود پدید آورند.

بنابراین نورپردازی دیوارهای ویلا را فراموش نکنید. شما می‌توانید تعدادی چراغ‌های دیواری با ظاهری زیبا و هنری روی دیوارها نصب کنید و محوطه ویلا را روشن نمایید.

برای خرید ویلا در لاهیجان با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری از روش‌های استفاده از سیستم‌ روشنایی محوطه ویلا در شب

سیستم‌های روشنایی شب محوطه ویلا نه‌ تنها به زیبایی فضا کمک زیادی می‌کنند بلکه باعث ایجاد ایمنی قابل توجهی در فضا می‌شوند. بنابراین سعی کنید تا جایی که مصرف برق در حد بهینه و ایده‌آل قرار دارد سیستم‌های روشنایی را به اشکال مختلف در محوطه بیرونی ویلا تعبیه کنید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×