گیلان، زیباکنار
0133416

روش و اصول تخمین سن بنای ویلا

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
تخمین سن بنای ویلا

تخمین سن بنای ویلا پیش از خرید آن بسیار مهم است. ممکن است به‌ تازگی قصد خرید ویلا در شمال را کرده باشید و بودجه‌تان برای خرید یک ویلای نوساز کافی نباشد. بنابراین به ناچار یا حتی ممکن است به‌ شکل خودخواسته اقدام به خرید ویلای چند سال ساخت نمایید.

اما در این بین ممکن است در دام فروشندگانی گرفتار شوید، که ویلاهای کلنگی و قدیمی را به‌ نام ویلای تازه‌ساخت به شما معرفی می‌کنند. همانطور که می‌دانید سن ویلا روی قیمت خرید آن و مواردی مانند دریافت وام مسکن تأثیرگذار است.

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که به هیچ چیز و هیچ کس جز چشمان خود اعتماد ندارید، می‌توانید روش‌هایی را برای اطلاع از سن واقعی ویلا در پیش بگیرید. بنابراین برای اینکه در دام این فروشندگان متقلب گرفتار نشوید و بتوانید بدون دردسر از سن واقعی ویلا مطلع شوید، در ادامه با ما همراه باشید. قصد داریم تعدادی از این روش‌ها را به شما معرفی کنیم.

برای خرید ویلا کوهستانی در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

برای تخمین سن بنای ویلا چه راه‌هایی وجود دارد؟

مراجعه به پروانه ساخت ویلا

اگر می‌خواهید از سن واقعی ویلا مطلع شوید باید به پروانه ساخت ویلا دسترسی پیدا کنید. سن واقعی ویلا در واقع معیار و ملاک اصلی بسیاری از کارشناسان در تعیین قدمت بنای ویلا است. تاریخی که سن واقعی بنای ویلا را مشخص می‌کند، تاریخی است که در آن روز پی‌ریزی اولیه ویلا را انجام داده‌اند و فوندانسیون ویلا شکل گرفته.

این تاریخ را می‌توانید در جواز ساخت یا همان پروانه ساختمانی مشاهده کنید. تاریخی که در آن پروانه ساخت ویلا صادر شده همان تاریخی است که می‌توان از طریق آن به سن واقعی بنای ویلا پی برد. این تاریخ برای بسیاری از موارد دارای کاربرد است.

به‌عنوان مثال اگر قصد دریافت وام بانکی دارید و می‌خواهید تسهیلات مسکن دریافت کنید، بایستی این تاریخ به‌ طور دقیق مشخص باشد. چراکه معیار و مبنای اغلب بانک‌ها برای ارائه وام، سن دقیق ویلا است.

مراجعه به سند ویلا

شما می‌توانید با مراجعه به سند ویلا و تاریخی که این سند را صادر نموده‌اند، به سن بهره‌برداری بنای ویلا پی ببرید. دقت داشته‌ باشید که در زمان قیمت‌گذاری ویلا این تاریخ بسیار تأثیرگذار است. قیمت‌گذاری ویلاها برای خرید با توجه به سن و قدمت آن‌ها صورت می‌گیرد. بنابراین اگر می‌خواهید یک قیمت‌گذاری اصولی روی ویلای انجام دهید، باید به سند ویلا مراجعه کنید.

برای اطلاع از قیمت کاخ ویلا در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

مراجعه به گواهی پایان کار

راه دیگری برای تعیین سن بهره‌برداری ویلا وجود دارد و آن مراجعه به گواهی پایان کار ویلا است. از این طریق می‌توانید سن بهره‌برداری ویلا را تشخیص دهید. در واقع با استفاده از تاریخ درج‌شده در گواهی پایان کار متوجه می‌شوید که تاریخ به پایان‌رسیدن فرآیند ساخت‌وساز ویلا چه زمانی بوده است.

در صورتی که به این گواهی دسترسی نداشته‌ باشید می‌توانید از صورت مجلس تفکیکی نیز استفاده کنید. با این حال سند ویلا چیزی است که همواره در دسترس است و می‌توان به آن مراجعه آسان و سریع داشت. تاریخ درج‌شده در سند ویلا می‌تواند حکم دقیقی برای تعیین سن بهره‌برداری بنای ویلا باشد.

بررسی قبض برق ویلا

اگر می‌خواهید سن بنای ویلا را تشخیص دهید راه دیگری نیز پیش پایتان قرار دارد. شما می‌توانید با مراجعه به قبض برق و بررسی تاریخ نصب کنتور، سن بنای ویلا را بررسی کنید. اما این تاریخ چه ارتباطی با سن بنای ویلا دارد؟

تاریخ نصب کنتور برق در واقع همان زمانی‌ است که در آن پروژه ساخت پایان یافته است. بنابراین با بررسی آن متوجه می‌شوید که ویلا از چه زمانی مورد بهره‌برداری قرار گرفته.

اغلب کارشناسان این روش را روشی با درصد اطمینان نود درصد برای تعیین سن بنای ویلا اعلام می‌کنند. چراکه ممکن است این تاریخ در پاره‌ای از موارد شامل خطا باشد. به‌عنوان مثال اگر کنتور برق دچار خرابی شود و شرکت برق آن را تعویض کند، به احتمال زیاد در کادر مربوط به تاریخ نصب، شاهد تاریخ نصب کنتور ثانویه خواهید بود که ارتباطی با سن بنای ویلا ندارد.

با این حال می‌توانید با مراجعه به وبسایت مشترکین و واردنمودن شناسه قبض و اطلاعات دیگر از قبیل نام و مشخصات مالک، متوجه شوید که کنتور برق چند بار و در چه تاریخ‌های تعویض شده و زمان اولین نصب آن کی بوده. بنابراین با در دست داشتن قبض برق به‌ راحتی می‌توانید سن بنای ویلا را تشخیص دهید.

برای خرید باغ ویلا در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

به شهرداری مراجعه کنید

شما می‌توانید با مراجعه به شهرداری و پیگیری از کارشناسان این ارگان در مورد سن و قدمت بنای ویلای مورد نظر و سال ساخت آن اطلاعات کافی را کسب کنید.

چگونه از مورد اعتماد بودن سن بهره‌برداری بنای ویلا مطمئن شویم؟

ممکن است بعد از مدت زیادی بعد از ساخته‌شدن ویلا، سند و گواهی پایان کار را اخذ نمایند. بنابراین برای تعیین سن بنای ویلا باید این دو تاریخ را با هم بررسی کنید تا متوجه شوید که سن بهره‌برداری با سن واقعی ویلا جور در می‌آید یا خیر.

برای این کار باید تاریخ صدور پروانه را با تاریخ صدور سند مقایسه کنید. چنانچه فاصله زیادی بین این دو وجود داشته باشد، بی‌شک سن سندی ویلا یا همان سن بهره‌برداری بنای ویلا مورد شک خواهد بود.

برای اجاره ویلا در گیلان با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری از تخمین سن بنای ویلا

شما می‌توانید برای آگاه‌شدن از سن بنای ویلا از فروشنده بخواهید که اسناد و مدارک ویلا را به شما نشان دهد. به‌عنوان مثال می‌توانید از او بخواهید یک کپی از پروانه ساخت ویلا به شما ارائه دهد.

در صورتی که فعالیت‌های فروشنده قانونی باشد و اصطلاحاً ریگی به کفش او نباشد بی‌شک با شما همکاری خواهد کرد و با کمال میل خیال شما را از بابت سن دقیق بنای ویلا آسوده خواهد نمود. چرا که به هر حال دیر یا زود متوجه قدمت ویلا خواهید شد. بنابراین چه بهتر که همه‌چیز با صداقت تمام از ابتدای کار آغاز گردد.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×