گیلان، زیباکنار
0133416

زیباترین جاده‌های شمالی ایران

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
زیباترین جاده‌های شمالی

زیباترین جاده‌های شمالی ایران در واقع هیجان‌انگیزترین مسیرهای دنیا هستند. این جاده‌ها، شما را در میان ابرها، جنگل‌ها و از کنار دریا عبور می‌دهند.

حتماً شما هم این جمله را بارها شنیده‌اید که می‌گویند لذت سفر به مسیر آن است. بی‌شک برای همه ما لذتی که از مسیرهای زیبای جاده‌ای می‌بریم به اندازه زیبایی‌های مقصد جذاب است. لذت غرق‌شدن در چشم‌اندازهایی که گاهی اوقات مثال‌شان را هیچ کجا ندیده‌ایم، تنفس هوای تازه‌ای که از پنجره‌های ماشین به‌صورت‌مان برخورد می‌کند و ما را به خیالی خوش فرو می‌برد و غوطه‌ورشدن در دنیای سحرآمیز خیالات را همه‌مان در مسیرهای جاده‌ای تجربه کرده‌ایم. به‌ ویژه اگر در جاده‌های شمال کشور باشیم. آن زمان است که قدم‌به‌قدم این مسیر برای‌مان به یک سفر جذاب دیگر تبدیل خواهد شد.

جنگل‌های غرق در مه، کوهستان‌های سر به گردون ساییده با پوشش‌های انبوه جنگلی. رودخانه‌هایی که صدای خروش‌شان را از لب جاده می‌توان شنید و جاده‌هایی که کم از دالان‌های بهشتی ندارند. بی‌راه نیست که مسافران در سفرهای شمالی طولانی‌ترین مسیرها را انتخاب می‌کنند. آن‌ها می‌خواهند با سپری‌کردن چند ساعت بیشتر در این جاده‌های زیبا، خود را در دنیای جادویی و اسرار آمیز جنگل‌های شمالی غوطه‌ور سازند. در ادامه قصد داریم زیباترین جاده‌های شمالی را بررسی کنیم. بنابراین اگر می‌خواهید با زیبایی‌های شمال کشور و جاده‌های جذاب آن آشنا شوید با ما همراه باشید.

برای ساخت ویلا سنتی در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

گشتی در زیباترین جاده‌های شمالی ایران

جاده هراز؛ جاده‌ای خیال‌انگیز به مقصد بهشت

یکی از جذاب‌ترین جاده‌های شمالی جاده هراز است که در قلب خود پیچ‌وخم‌های زیادی دارد و شما را از دل همین پیچ‌و‌تاب‌ها به مقصد شمال می‌رساند. اگر عاشق عبور از تونل‌های طولانی و مختلف هستید و می‌خواهید لذت یک سفر جاده‌ای را در جاده‌هایی سرسبز و دل‌انگیز بچشید ما به شما سفر در جاده زیبای هراز را پیشنهاد می‌کنیم. شما می‌توانید در جاده هراز توقف‌های متعددی داشته‌ باشید و به قصد چشیدن چند لقمه غذای محلی، خرید سوغاتی‌های شمالی و دل‌زدن به آب گرم لاریجان از خودرو پیاده شوید. جاذبه‌های زیادی در این مسیر وجود دارد که می‌توان از جمله آن‌ها به آبشار یخی، قله دماوند، آبشار قلعه دختر و دشت شقایق اشاره کرد.

گردنه حیران؛ جاده‌ای سحرآمیز و رمز آلود

یکی از جذاب‌ترین جاده‌های شمالی که شما را درست از میان قلب طبیعت عبور می‌دهد، جاده جادویی و رمزآلود حیران است که از آن با نام گردنه حیران یاد می‌شود. این جاده زیبا شهر آستارا به اردبیل وصل می‌سازد و دارای چشم‌اندازهای فوق‌العاده زیبایی است. با عبور از پیچ‌و‌تاب‌های این جاده زیبا گله‌های گوسفندان و اسب‌های وحشی را خواهید دید که در دامنه‌های کوهستان در میان انبوهی از مه غلیظ در جنگل‌های سرسبز در حال گذار هستند.

کندوهای زنبور عسل که در دل صخره‌های کوهستان جای خوش کرده‌اند و فروشندگان خوش‌ذوق و باصفایی که قدم‌به‌قدم در حال پخت آش و لبو و خوراکی‌های گرم و محلی هستند. عبور از جاده مه‌گرفته و سرسبز حیران به‌ واقع خود یک سفر مجزاست. سفری آرامش‌بخش که شما را در مرتفع‌ترین نقاط شمالی کشور به دنیایی خیال‌انگیز خواهد برد. شما می‌توانید در این مسیر از تله‌کابین معروف آن استفاده کنید و سری به روستاهای زیبای اطراف بزنید.

برای خرید ویلا در چابکسر با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

جاده چالوس، جاده‌ای محبوب و به یاد ماندنی

جاده چالوس برای خیلی‌ها یادآور خاطراتی شیرین از سفر به شمال است. این جاده زیبا و سحرآمیز دارای چشم‌اندازهای حیرت‌آور از طبیعت بکر مازندارن است. صخره‌هایی پرصلابت را در این جاده خواهید دید که درختانی سرسبز و انبوه در قلب آن‌ها جای خوش کرده‌اند. به ناگاه در تودهای از مه ناپدید می‌شوند و دوباره در آن طرف کوهستان سر از توده‌های مه بیرون می‌آورند.

سفر در این جاده جذاب آن هم زمانی که نم‌نم باران با شما هم‌مسیر شود و سکوت و آرامشی شگفت‌انگیز در جاده حکمفرما گردد برای‌تان چندین برابر جذاب خواهد بود. این جاده رویایی کرج را به چالوس وصل می‌کند و دارای جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده‌ای است. پیست اسکی دیزین، تونل کندوان، سد امیرکبیر، دهکده یوش و رستوران‌هایی با عطر خوش غذاهای محلی همگی برای شما در این مسیر زیبا خاطره‌ساز خواهند شد.

برای خرید ویلا در چمخاله با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

جاده اسالم به خلخال؛ جاده‌ای ییلاقی و حیرت‌انگیز

یکی از خوش آب‌وهواترین مسیرهای جاده‌ای در شمال کشور کشور جاده زیبای اسالم به خلخال است که تنه به تنه جاده‌های سرسبز و زیبای اروپایی زده. این جاده در منطقه‌ای کوهستانی و جنگلی قرار گرفته و این یعنی در دل روزهای تابستان هم با هوایی مطبوع و لطیف در این جاده روبه‌رو خواهید شد. چشم‌اندازهای سرسبز مسیر، دشت شقایق، پیچ‌و‌تاب‌های خیال‌انگیز جاده و عطر خوش رستوران‌های محلی در دل هوای خنک این جاده روح و جان شما را نوازش خواهد کرد.

جاده عباس آباد؛ جاده‌ای پر پیچ‌و‌تاب و رویایی

این جاده زیبا شما را از کلاردشت به‌سمت سواحل رویایی خزر هدایت می‌کند. سفر در این جاده برای شما پر از خاطره های جذاب و چشم‌اندازهای خیال‌انگیز خواهد بود. گوش سپردن به صدای چشمه‌های خروشان و تماشای زیبایی‌های مسیر شما را در دنیای خود غرق خواهد کرد.

جاده سراوان؛ جاده‌ای غرق در مه

اگر عاشق رانندگی در جاده‌های مه‌گرفته شمالی هستید بی‌شک از طی‌کردن مسیر جاده سراوان غرق در لذت خواهید شد.  این جاده در مسیر فومن به سراوان قرار دارد و چشم‌اندازهایی حیرت‌انگیز از جنگل‌های غرق در مه را در قلب خود پنهان کرده. اگر بازدید از آثار تاریخی و فرهنگی برای‌تان جذاب است می‌توانید در این مسیر توقفی کوتاه برای بازدید از موزه میراث روستایی گیلان داشته‌ باشید.

برای خرید ویلا دوبلکس شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری از زیباترین جاده‌های شمالی ایران

سفر در جاده‌های حیرت‌انگیز و زیبای شمالی ما را با خود به دنیایی خیال‌انگیز خواهد برد که از لحظه به لحظه آن لذت خواهیم برد. توصیه می‌کنیم که به‌ هنگام سفر جاده‌ای در مسیرهای شمالی کشور، با سرعت کم‌تری از این جاده‌ها عبور کنید تا بتوانید تمامی چشم‌اندازهای خارق‌العاده مسیر را در ذهن و خاطر خود به‌ ثبت برسانید و از قدم‌به‌قدم این مسیر لذت ببرید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×