گیلان، زیباکنار
0133416

 زیباکنار گیلان کجاست؟

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-10-23
 زیباکنار گیلان کجاست

زیباکنار گیلان کجاست ؟ مطمئناً استان گیلان و شهرهای آن از زیباترین موهبت‌های خداوند برای مردم ایران هستند و جاذبه‌هایی که در هر گوشه و کنار آن وجود دارد، موجب شگفتی گردشگران می‌شود. یکی از زیبایی‌های استان گیلان، منطقه زیباکنار است.

وصف زیبایی‌های این منطقه چشم‌نواز از حد توان ما خارج است و توصیه می‌کنیم حتماً به زیباکنار گیلان، این مکان توریستی و تفریحی سفری داشته‌باشید تا بتوانید آن را از نزدیک ببینید.

در این مقاله شما در قالب یک برنامه سفر، با گوشه‌وکنار این منطقه آشنا خواهید شد. شاید شما هم به این نتیجه رسیدید که نسبت به خرید ویلا در زیباکنار اقدام کنید.

سفر به زیباکنار گیلان

زیباکنار گیلان در فاصله ۳۹ کیلومتری رشت و ۴۰ کیلومتری بندرانزلی در ساحل دریای خزر واقع‌شده است. زیباکنار در منطقه آزاد تجاری بندرانزلی قرار دارد، بنابراین از امکانات و دسترسی‌های کاملی همچون راه‌آهن، فرودگاه و بزرگراه‌های سراسری برخوردار است.

اگر ماشین شخصی ندارید، می‌توانید از این امکانات برای سفر به زیباکنار رشت بهره‌مند شوید.

اگر هم قصد دارید با خودروی شخصی به این منطقه سفر کنید، می‌توانید هم از راه زمینی و هم با هواپیما بروید. برای مسافرت با قطار نیز می‌توانید با کمک راه‌آهن سراسری رشت به زیباکنار برسید.

برای اقامت هتل در زیباکنار گیلان چه کنیم؟

پس از اینکه وارد زیباکنار شدید، اگر از قبل جایی را برای اقامت انتخاب نکرده‌اید، گزینه‌های فراوانی پیش روی شما وجود دارد. اگر می‌خواهید در هتل اقامت کنید، ما به شما مجتمع اقامتی و توریستی زیباکنار در کیلومتر ۲۲ جاده حسن‌رود را پیشنهاد می‌کنیم.

این مجتمع در کنار ساحل بسیاری زیبای دریای خزر واقع‌شده و امکانات منحصربه‌فردی را برای گردشگران فراهم می‌کند.  زیباکنار گیلان کجاست

قیمت اتاق‌ها و سوییت‌های این مجتمع، از شبی ۳۰۰ هزار تومان شروع شده و بالاتر می‌رود. شما می‌توانید دیگر هتل‌های زیباکنار را نیز برای اقامت مد نظر داشته‌باشید، اما توصیه ما به شما خرید ویلا در زیباکنار گیلان است.

بندر کیاشهر-پارک ملی بوجاق کجاست؟

پارک ملی بوجاق

اولین مکانی که توصیه می‌کنیم پس از استراحت در زیباکنار گیلان از آن بازدید کنید، پارک ملی بوجاق است. این پارک منطقه‌ای حفاظت‌شده بوده که در بندر کیاشهر واقع‌شده است.

فاصله زیباکنار تا پارک حدوداً ۱۰ کیلومتر یا ۱۵ دقیقه است. برای رسیدن به پارک ملی بوجاق، باید پس از طی مسافت ۶ کیلومتر در جاده انزلی به کیاشهر، از سمت چپ جاده به‌سمت بندرکیاشهر حرکت نمایید.

پس از اینکه وارد بندر کیاشهر شدید، از سمت چپ آن به پارک ملی بوجاق می‌رسید.

رستوران و کافی‌شاپ در زیباکنار گیلان

در منطقه زیباکنار گیلان چندین رستوران و کافه معروف واقع‌شده است و شما می‌توانید برای صرف غذا یا قهوه به هرکدام از آن‌ها سری بزنید. اولین رستورانی که پیشنهاد می‌کنیم، کافه و رستوران تتیس است. این رستوران محیطی دل‌چسب، دلنشین و چشم‌اندازی زیبا دارد و در جاده زیبا کنار واقع‌شده است.

دومین رستوران، رستوران ممتاز رضایی است. این رستوران ۲۰ سال قدمت و سابقه داشته و در جاده رشت به انزلی، حسن‌رود، روبه‌روی نیرو دریایی واقع‌شده است.

سومین رستورانی که می‌توانید امتحان کنید، رستوران باغ گیلاس است که در کیلومتر ۸ جاده زیباکنار، ورودی ساحل امیربکنده واقع‌شده است. شما می‌توانید در این رستوران بهترین غذاهای محلی گیلان را همراه با موسیقی زنده تجربه کنید.

منطقه آزاد تجاری بندرانزلی

پس از اینکه در زیباکنار گیلان کمی استراحت کردید، پیشنهاد می‌کنیم از منطقه آزاد انزلی بازدید کنید. اگر می‌خواهید پوشاک، لوازم خانگی و خوراکی را با قیمتی بسیار مناسب خریداری کنید حتماً به بازار کاسپین، ونوس، ستاره شمال، هپی مارت و خاطره بندرانزلی سری بزنید.

این مراکز تجاری، از آنجا که در منطقه آزاد تجاری واقع‌شده‌اند اجناس خود را با قیمتی بسیار نازل و کمتر از فروشگاه‌های دیگر عرضه می‌کنند.

اگر به منطقه آزاد انزلی رفتید و خواستید در یکی از رستوران‌های آن غذا میل کنید، حتماً رستوران هیراد را مد نظر قرار دهید. رستوران هیراد، مشهورترین رستوران منطقه آزاد در ساحل دریای خزر است.

اگر خواستید در روزهای تعطیل سال به این رستوران بروید، قطعاً برای سفارش غذا یکی دو ساعت در صف خواهید بود. بنابراین در چنین مواقعی حتماً از چند ساعت جلوتر غذای خود را سفارش دهید.

ماهیگیری در رودخانه اوشمک زیباکنار گیلان

رودخانه اوشمک زیباکنار

اگر می‌خواهید در فضایی آرام آتشی برپا کرده و بساط کباب‌زنی را پهن کنید، ما به شما رودخانه اوشمک را پیشنهاد می‌کنیم. مسیری که باید برای دسترسی به این رودخانه طی کنید بسیار آسان است.  زیباکنار گیلان کجاست

برای رسیدن به اوشمک از کنار پل زیباکنار که به‌سمت کوچه کشاورز حرکت می‌کنید، به رودخانه زیبای اوشمک خواهید رسید.

سواحل زیباکنار گیلان

پس از اینکه از رودخانه اوشمک بازدید کردید، پیشنهاد می‌کنیم از ساحل زیبای دریای خزر نیز دیدن‌کنید. برای دسترسی به ساحل دریای خزر در زیباکنار، روش‌ها و مسیرهای مختلفی وجود دارند. یکی از این مسیرها که می‌توانید از طریق آن به دریای خزر برسید، ساحل زیبای حاجی بکنده است.

این ساحل که مساحتی حدود ۱۰۰ هکتار دارد، در لیست مناطق مصوب طبیعت‌گردی گیلان نیز ثبت‌شده است. ساحل حاجی بکنده در اوج زیبایی قرار داشته و دارای تعداد زیادی کافی‌شاپ ساحلی و امکانات تفریحی مانند فوتبال ساحلی و شنا است.

اگر به زیباکنار گیلان سفر کردید، توصیه می‌کنیم حتماً از ساحل زیبای حاجی بکنده نیز دیدن‌کنید.

در این منطقه همچنین می‌توانید ماهی‌های تازه صیدشده را خریداری کرده و میل بفرمایید. آخرین پیشنهاد ما به شما، قایق‌سواری در غروب زیبای دریای خزر است. می‌توانید در اسکله ساحل سوار قایق موتوری شوید و نسیم را روی امواج دریا حس کنید.

سوغات زیباکنار گیلان

منطقه گردشگری زیباکنار گیلان، سوغات خاصی ندارد. سوغاتی‌های این منطقه تشکیل می‌شوند از همان‌هایی که در دیگر نقاط استان گیلان رایج هستند؛ از جمله ماهی سفید، چای، کلوچه، بادام زمینی و زیتون.

در بازدید از این منطقه همچنین می‌توانید صنایع‌دستی گیلانی مانند محصولات چوبی، حصیری، مرواربافی، بامبوبافی، رشتی‌دوزی و … را خریداری کنید.

آب‌وهوای زیباکنار

در فصل بهار، آب‌وهوای زیباکنار گیلان مطبوع و معمولاً بارانی است. با نزدیک‌شدن به تابستان، هوا رفته رفته گرم‌تر شده و رطوبت افزایش می‌یابد. در فصل پاییز این منطقه توریستی و زیبا، با آب‌وهوای بارانی دلپذیر خود از شما پذیرایی می‌کند. در فصل زمستان نیز دمای آن کاهش شدیدی می‌یابد.

جمع‌بندی

برای گردشگرانی که می‌خواهند برای مدتی از آلودگی و شلوغی دور شوند، بهترین گزینه زیباکنار گیلان خواهد بود. این منطقه به‌دلیل شرایط جغرافیایی، روستاهای زیادی در دل خود دارد که هرکدام می‌توانند محلی دنج برای اقامتی چند روزه باشند.  زیباکنار گیلان کجاست

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×