گیلان، زیباکنار
0133416

طراحی و ساخت ویلا نیم‌‌پیلوت به‌ همراه نکات مهم در خرید

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
ساخت ویلا نیم‌پیلوت

÷شما می‌توانید با ساخت ویلا نیم‌پیلوت در هزینه‌های خود به شکل قابل‌توجهی صرفه‌جویی کنید و سرمایه‌ای که پس‌انداز نموده‌اید را بابت ویلا هزینه کنید.

آیا می‌خواهید در ویلای خود پارکینگ سرپوشیده، مکانی کوچک برای انبارکردن خرت‌وپرت‌ها و یا فضایی برای تأسیسات و موتورخانه تعبیه کنید و در عین حال هزینه کمتری بابت خرید یا ساخت ویلا بپردازید؟ چاره کار شما خرید یا ساخت ویلا نیم‌پیلوت است. ویلا نیم‌پیلوت به ویلایی می‌گویند که بخشی از طبقه همکف را حذف و به‌ جای آن محفظه‌ای به‌ نام پیلوت در ویلا تعبیه می‌کنند.

طبقه فوقانی این محفظه که نامش پیلوت است، با طبقه بالا پوشانده شده است که به‌ طور معمول یکی از اتاق خواب‌های ویلا به‌ همراه یک تراس است. نمای ویلاهای نیم‌پیلوت اغلب نمایی شیک و جذاب است و شما را به یاد خانه‌های نقلی اروپایی خواهد انداخت. شما هیچ‌گونه محدودیتی در پیاده‌سازی نما در ویلای نیم پیلوت خود ندارید بنابراین می‌توانید نمای رومی، کلاسیک یا مدرن را برای آن برگزینید.

ویلای نیم‌پیلوت چیست؟

اگر حد فاصل بین ویلای فلت و دوبلکس را در نظر بگیریم به سازه‌ای خواهیم رسید که ویلای نیم‌پیلوت نام دارد. ویلای نیم‌پیلوت را می‌توان به سازه‌ای دوطبقه‌ تشبیه کرد که طبقات آن با فاصله کمی از هم ساخته‌ شده‌اند. در واقع اختلاف این دوطبقه به اندازه یک طبقه کامل نیست و می‌توان این دوطبقه را به‌واسطه چند پله به یکدیگر اتصال داد. فضای خالی موجود در بخش تحتانی طبقه بالا را به پیلوت یا پارکینگ اختصاص می‌دهند و اینگونه است که ویلای نیم‌پیلوت شکل می‌گیرد.

اگر بخواهیم ویلای نیم‌پیلوت را از روی ویلای فلت توصیف کنیم، باید گفت که ویلایی فلت را تصور کنید که یک نیم‌طبقه در جنب آن به سازه اضافه شود و فاصله کف آن تا زمین کمتر از یک طبقه کامل است و بخش زیرین آن محفظه‌ای خالی است که می‌توان آن را مکانی برای پارکینگ ماشین‌ها یا انباری در نظر گرفت.

در اغلب ویلاهای نیم‌پیلوت طبقه بالا را به اتاق‌های خواب اختصاص می‌دهند. بنابراین شاهد یک تراس کوچک در طبقه فوقانی هستیم که به‌طور معمول چشم‌اندازی زیبا را برای اتاق‌های خواب فراهم می‌کند.

خرید ویلای نیم‌پیلوت؛ خریدی مقرون‌به‌صرفه

آیا قصد ساخت ویلای دوبلکس در شمال را دارید اما سرمایه‌تان برای این کار کافی نیست؟ تا به حال چند بار برای‌تان پیش آمده است که قصد ساخت ویلای دوبلکس را کرده‌اید، اما هرچه حساب کتاب کرده‌اید دیده‌اید که سرمایه‌تان به ساخت یک ویلای فلت می‌رسد؟ اگر با چنین معضلی روبه‌رو شده‌اید چاره شما منصرف‌شدن از این راه نیست. شما می‌توانید یک ویلای نیم‌پیلوت در شمال بسازید و از مزایا و ویژگی‌های ویلای دوبلکس بهره‌مند شوید در حالی که نیاز به پرداخت هزینه‌های ساخت ویلای دوبلکس نداشته‌ باشید.

به‌ طور کلی، خرید ویلای نیم‌پیلوت در شمال را می‌توان یک خرید مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی دانست. اگر مقایسه‌ای بین خرید ویلاهای دوبلکس، تریپلکس و نیم‌فلت صورت دهید، خواهید دید که ویلای نیم‌پیلوت به مراتب ارزان‌تر از سایر ویلاها است. دلیل آن هم کاملاً واضح و روشن است. به این دلیل که بخش زیادی از طبقه همکف را به‌ جای اینکه مورد ساخت‌وساز قرار بگیرد به پیلوت اختصاص می‌دهند.

این موضوع در کاهش هزینه‌های ویلا بسیار تاثیر دارد. هرچند که زیبایی ویلای نیم پیلوت قابل قیاس با ویلاهای دوبلکس نیست اما می‌توان آن‌ها را در دسته ویلاهای شیک و پرطرفدار در شمال قرار داد.

تعبیه راه‌پله در نمای داخلی ویلا نیم‌پیلوت

ویلای نیم‌پیلوت شباهت‌های زیادی به ویلای دوبلکس دارد، تفاوت‌های آن را نیز ذکر کردیم. بنابراین با وجود این شباهت‌ها باید توقع یک راه‌پله بسیار شیک و زیبا در بخشی از ویلا را داشت. راه‌پله‌ای که موجب ارتباط بین طبقات ویلا می‌شود و از طرفی می‌تواند نمای شیک و جذابی به نمای داخلی ببخشد.

دقت داشته‌ باشید که وجود یک راه‌پله زیبا که به طرزی هنرمندانه طراحی شده باشد، می‌تواند ارزش ویلای نیم‌پیلوت را افزایش دهد. بنابراین هنگام خرید ویلای نیم‌پیلوت توجه کنید که در ویلای مورد نظر پلکانی استاندارد و زیبا تعبیه شده باشد.

ویلای نیم‌پیلوت، متفاوت‌ترین ویلا در شمال از حیث زیبایی

هرچند از هزینه ساخت ویلای نیم‌پیلوت گفتیم که مقدار آن نسبت به هزینه ساخت ویلای دوبلکس کمتر است، اما تنها دلیلی که افراد برای ساخت ویلا سراغ ویلای نیم‌پیلوت می‌روند این نیست. در واقع می‌توان یکی از دلایل اصلی این انتخاب را زیبایی متفاوت و منحصربه‌فرد ویلای نیم‌پیلوت دانست.

ویلای نیم‌پیلوت دارای ساختاری متفاوت نسبت به ویلاهای متداول در خطه شمال است. همین متفاوت‌بودن، عده زیادی را متمایل به ساخت این نوع ویلا می‌کند. از ساختارهای روتین و تکراری در نمای ویلای نیم‌پیلوت خبری نیست.

نیم‌طبقه بالایی می‌تواند به‌عنوان اتاق خواب یا اتاق مطالعه در نظر گرفته‌ شود. شما می‌توانید برای کسب آرامش و داشتن مکانی دنج و خلوت به طبقه فوقانی ویلا بروید و به نظاره چشم‌اندازهای زیبایی که پیش روی‌تان است بپردازید.

از چشم‌انداز زیبای ساخت ویلای نیم‌پیلوت غافل نشوید

هرچند که طبقه فوقانی ویلای نیم‌پیلوت در ارتفاعی چندان بالا قرار ندارد اما باز هم می‌تواند چشم‌اندازی زیبا و چشم‌نواز برای شما به‌ ارمغان بیاورد. یکی از خوبی‌های ویلای نیم‌پیلوت این است که می‌توان در حوالی ساحل نیز اقدام به ساخت آن نمود و از طبقه فوقانی چشم‌اندازی زیبا به دریای خزر داشت.

تصور نکنید که ویلای نیم‌پیلوت به‌ خاطر ارتفاع کمتری که از ویلاهای دوبلکس دارد نمی‌تواند چشم‌انداز خوبی را نصیب چشمان شما کند. برعکس، هنگام خرید یا ساخت ویلای نیم‌پیلوت بایستی حتماً به‌ چشم‌انداز آن توجه‌ داشته‌ باشید. چراکه اصلاً یکی از اهداف خرید و ساخت ویلای نیم‌پیلوت همین چشم‌اندازی است که از طبقه فوقانی می‌توان به آن دسترسی داشت.

پارکینگ سرپوشیده در ساخت ویلای نیم‌پیلوت

یکی از توفیق‌های اجباری ویلای نیم‌پیلوت این است که می‌توان یک پارکینگ سرپوشیده را در آن داشت. این پارکینگ به‌لطف نیم طبقه فوقانی ویلا تعبیه و طراحی می‌شود. بنابراین شما می‌توانید مکانی سرپوشیده برای قراردادن ماشین‌های خود داشته‌ باشید. همچنین اگر نیاز به انباری دارید می‌توانید بخشی از این محفظه را به‌عنوان انباری در نظر بگیرید. بدون شک وجود انبار در هر خانه و ویلایی لازم است. بنابراین این مکان بهترین مکان برای این منظور است.

ساخت ویلا نیم‌پیلوت در مناطق جنگلی

شما برای ساخت ویلای نیم‌پیلوت در شمال هیچ محدودیتی از بابت مکان و منطقه ندارید. می‌توانید ویلای نیم‌پیلوت را منطقه‌ای جنگلی بنا کنید. اینگونه می‌توانید هزینه‌ای بسیار کمتر از آنچه که برای ساخت ویلای دوبلکس کنار گذاشته بودید، صرف این ساخت‌وساز نمایید و باقی هزینه‌ها را صرف نمای داخلی کنید. لازم به ذکر است که چشم‌انداز ویلای نیم‌پیلوت دست کمی از ویلای دوبلکس ندارد. حتی شاید نتوان به این سادگی‌ها تفاوتی را بین این دو قائل شد.

ویلای نیم‌پیلوت در واقع فرصتی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید از مزایا و ویژگی‌های ویلای دوبلکس بهره‌مند شوید، در عین حال که هزینه کمتری می‌پردازید.

 

نمای داخلی ویلا نیم‌پیلوت چگونه طراحی می‌شود؟

نمای داخلی ویلای نیم‌پیلوت می‌تواند عینا مانند ویلای دوبلکس طراحی شود، با این تفاوت که طبقه فوقانی فقط به اتاق‌های خواب اختصاص دارد و سرویس‌های بهداشتی و آشپزخانه در طبقه پایین بنا شده‌اند.

در واقع در ویلای دوبلکس شاید شما بتوانید یک هال یا اتاق نشیمن کوچک در طبقه فوقانی داشته‌ باشید، در حالی که در ویلاینیم‌پیلوت دیگر مجال به تعبیه اتاق نشیمن در طبقه فوقانی نمی‌رسد. با این حال ویلای نیم‌پیلوت انتخابی عالی برای خانواده‌هایی است که دارای جمعیتی متوسط و کم هستند و به‌دنبال ساخت ویلایی نقلی در خطه شمال هستند.

نتیجه‌گیری

شما می‌توانید با ساخت ویلای نیم‌پیلوت در هزینه‌های خود به‌ شکل قابل‌توجهی صرفه‌جویی کنید و سرمایه‌ای که پس‌انداز نموده‌اید را بابت نمای داخلی ویلا صرف کنید. اینگونه می‌توانید ویلایی شیک با چشم‌اندازی عالی داشته‌ باشید. حتی می‌توانید ویلای خود را در منطقه‌ای بهتر با چشم‌اندازی زیباتر مورد ساخت‌وساز قرار دهید.

بنابراین ساخت ویلای جنگلی نیم‌پیلوت در شمال می‌تواند شما را به آرزوی همیشگی‌تان که داشتن چشم‌اندازی زیبا از جنگل‌های سرسبز شمال یا دریای آبی خزر بوده است برساند. آرزویی که شاید برای رسیدن به آن‌ سال‌ها صبر کرده‌اید. اکنون وقت آن رسیده تا محققش سازید.

 

 

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×