گیلان، زیباکنار
0133416

ساخت‌وساز ویلا در شمال چه قدر زمان می‌برد؟

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-11-28
ساخت‌وساز ویلا

ساخت‌وساز ویلا در شمال چقدر زمان می‌برد؟ در سال‌های اخیر به‌دلیل اقبال مردم به سفر به شمال کشور ساخت انواع ملک افزایش قابل توجهی یافته است.

آب‌وهوای مناسب در کنار مناظر طبیعی باعث‌شده است تا افراد ترجیح دهند برای استراحت و تمدد اعصاب به شمال کشور سفر کنند. علاوه بر این در سال‌های اخیر با تمرکز بیشتر بر روی توریسم تعداد مسافران خارجی که به مناطق شمال ایران سفر می‌کنند افزایش چشم‌گیری داشته است.

سوال اصلی در ارتباط با ساخت ویلا این است که ساخت‌وساز ویلا در شمال کشور چقدر زمان می‌برد؟ اگر شما هم به فکر ساخت ویلا در شمال کشور هستید و این سوال را دارید در ادامه مقاله همراه ما باشید.

مراحل ساخت ویلا در شمال کشور چیست؟

ساخت ویلا در گیلان

برخی از افراد که در شمال کشور زمین دارند به فکر ساخت‌وساز و کسب درآمد از ویلای ساخته‌شده دارند. افراد دیگر نیز تمایل به ساخت ویلا در شمال کشور برای اقامت خودشان دارند.

در ابتدای کار باید مجوز دریافت کنید

همان‌طور که ساخت خانه و آپارتمان در شهرهای مختلف ایران نیاز به مجوز دارد. ساخت ویلا در شمال کشور نیز به مجوزهایی دارد که شما باید حتماً در ابتدای ساخت ویلا آن‌ها را دریافت کنید.

مهم نیست شما در چه فصلی برای خرید ویلا اقدام می‌کنید تا زمانی که مجوزهای لازم را دریافت نکرده باشید کار شما غیرقانونی است. در نتیجه هر زمان ممکن است به‌دلیل تخلف ویلای شما خراب یا مصادره شود.

لازم است زمین مناسب ساخت‌وساز انتخاب نمایید

نکته مهمی که در هنگام خرید زمین ویلا باید مد نظر داشته‌باشید این است که زمین ویلا برای ساخت‌وساز باشد نه زمین کشاورزی و دارای سند قانونی باشد.

در شمال کشور بسیاری از زمین‌ها خصوصاً زمین‌های جنگلی تنها کاربری کشاورزی دارند. درست است که این زمین‌ها در منطقه خوش آب‌وهوایی قرار دارند اما به‌دلیل اینکه برای ساخت‌وساز مجوز ندارند این اقدام خلاف خواهد بود.

در صورتی که شما در این زمین‌ها اقدام به ساخت‌وساز کنید ویلای شما در هر مرحله‌ای که باشد خراب می‌شود و کل سرمایه شما از بین می‌رود.

حتی اگر در فصل زمستان اقدام به ساخت ویلا کنید به امید اینکه به‌دلیل سخت‌بودن عبور از جاده کسی متوجه ساخت‌وساز شما نشود اشتباه است. چرا که هنگامی که ساخت ویلا تمام شد ‌نمی‌توانید مجوز بگیرید.

دقت کنید زمین شما دارای ممنوعیت قانونی نباشد

گول حرف افرادی که می‌خواهند با این ترفند ها زمین کشاورزی را به شما به‌عنوان زمین مسکونی بفروشند نخورید. پس اگر قصد ساخت ویلای شخصی در شمال کشور را دارید حتماً توجه کنید که مجوزهای لازم را در ابتدا بگیرید و زمینی که خریداری می‌کنید قابلیت ساخت‌وساز داشته باشد.

در ارتباط با زمین‌های نزدیک ساحل نیز باید توجه‌داشته‌باشید که زمین‌های حریم دریا را به شما نفروشند. این زمین‌ها اغلب جزو اموال عمومی هستند یا به‌دلیل نزدیکی زیاد به دریا و جزر و مد عملاً ساخت‌وساز ویلا در شمال در آن‌ها ممنوع است.

بین ۶ تا ۲۴ ماه زمان برای تکمیل پروژه لازم است

به‌طور کلی از مرحله دریافت مجوز تا ساخت کامل ویلا بین 6 ماه تا 2 سال زمان نیاز است. این زمان با توجه به نوع ویلایی که برای ساخت مدنظر دارید و طراحی داخلی و مصالحی که برای ساخت به‌کار می‌برید متفاوت است.

علاوه بر این فصل ساخت نیز در مدت‌زمان تمام شدن ساخت ویلا موثر است. معمولاً در فصل‌هایی که بارش باران و برف فراوان است مثل زمستان کار ساخت ویلا خوب پیش نمی‌رود و مصالح به‌خوبی خشک نمی‌شوند.

به‌همین دلیل است که توصیه می‌شود تا کار ساخت ویلا را از بهار شروع و تا پاییز به پایان برسانید تا دچار مشکلات ساخت‌وساز در فصل زمستان نشوید.

چرا ساخت‌وساز ویلا در شمال به‌صرفه است؟

مجتمع ویلایی VIP آرش

با توجه به‌شرایط اقتصادی و کمتر شدن روزبه‌روز ارزش پول اغلب افراد به‌دنبال راهی هستند تا بتوانند سرمایه‌ای که دارند را حفظ کنند و به‌سود دهی برسند.

خرید سکه و ارز و حتی بورس در حال حاضر ریسک بالایی دارد و امکان دارد ضرر زیادی را تجربه کنید. در حال حاضر خرید ویلا یک راه مناسب برای سرمایه‌گذاری است شاید خرید ویلا شما را به‌سود دهی یک باره نرساند اما در درازمدت مطمئناً به‌سود زیادی خواهید رسید.

ریسک خرید ویلا در شمال کشور بسیار کمتر از خرید سکه و ارز است. شما می‌توانید علاوه بر حفظ سرمایه‌تان ویلای خود را اجاره دهید یا خودتان در تعطیلات از آن استفاده کنید.

مصالح مناسب برای ساخت ویلا در شمال کشور

شمال کشور ایران دارای آب‌وهوایی متفاوت تر از سایر نقاط ایران است. به‌همین دلیل مصالحی که برای ساخت ویلا در شمال کشور به‌کار برده می‌شوند با سایر نقاط ایران متفاوت هستند.

این مصالح باید دوام و استحکام کافی در برابر رطوبت و بارش‌های شدید در شمال کشور را داشته‌باشند.

بتن: مخلوطی از سیمان و آب با درصد مشخص

سیمان باعث افزایش استحکام و چسبندگی بتون‌ها به‌هم می‌شود. بهترین مارک سیمان در حال حاضر برند پرتلند است. سیمان یکی از مصالح محبوب برای ساخت ویلا در شمال است.

سیمان یکی از مصالحی است که به‌راحتی در دسترس قرار دارد و قیمت کمی دارد. نیروی کار به استفاده از سیمان و ترکیب آن آشنا است و همچنین این ماده سطحی صاف و یکنواخت ایجاد می‌کند و به‌سرعت ساخته می‌شود. به‌همین دلیل است که اغلب معماران و سازندگان ترجیح می‌دهند تا از سیمان در ساخت ویلا استفاده‌ کنند.

سیمان یکی از مصالح مهم و مناسب برای دیوار‌های بیرونی ویلا است. می‌توان به‌راحتی با استفاده از سیمان برای طراحی‌های مینیمال استفاده کرد.

در هنگام استفاده از سیمان باید توجه‌داشته‌باشید که از ارتفاع کافی از سطح زمین را در نظر بگیرید. پس از آن شروع به سیمان کاری کنید، چرا که رطوبت زمین باعث فرسایش و خرابی سیمان می‌شود. علاوه بر این به‌دلیل مقاومت بیشتر سیمان نسبت به گچ در برابر آب می‌توان در داخل ویلا نیز از سیمان به‌عنوان جایگزین گچ استفاده کرد.

درست است که سیمان از همه نظر مناسب و خوب است اما باید توجه‌داشته‌باشید که سیمان هرچند سال یک‌بار باید ترمیم شود چرا که پس از مدتی دچار کثیفی و فرسودگی می‌شود.

استفاده از سنگ در ساخت‌وساز ویلا در شمال

پله‌ها و نمایی بیرونی ویلاها علاوه بر چوب از سنگ نیز ساخته می‌شود. تمامی این موارد به این دلیل است که آهن و فلزات در شما کشور زنگ می‌زنند و بعد از مدتی باید عوض شوند. سنگ زیبایی و مقاومت بالایی دارد و نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. نکته مهم در ارتباط با استفاده از سنگ در نمای ساختمان این است که همه سنگ‌ها برای استفاده مناسب نیستند.

به‌عنوان مثال سنگ‌های مرمری از تنوع و زیبایی بالایی برخوردار هستند اما اصلاً  برای استفاده در فضای بیرونی ویلا مناسب نیستند. این نوع سنگ‌ها در رطوبت و تابش نور مستقیم خورشید به‌سرعت تغییر رنگ می‌دهند و تیره می‌شوند بنابراین هزینه نگهداری از آن‌ها بالا است.

سنگ‌های تراورتن یکی از سنگ‌های  مناسب برای ساخت ویلا در شمال هستند اما تنوع رنگی کمی دارند. همچنین برای استفاده نیاز به پرداخت بیشتری نسبت به سنگ‌های مرمری دارند.

سنگ‌های گرانیت نیز با توجه به مقاومت بالایی که دارند ازجمله مصالح مناسب برای ساخت ویلا در شمال کشور هستند. این سنگ‌ها به‌دلیل مقاومت بالا و قیمت مناسب نسبت به سایر موارد مشابه، برای پوشش فضاهای خارجی مثل کف فضای باز انتخاب مناسبی هستند.

آجر سفالی یا بلوک‌های سفالی

این مدل از آجر ها وزن کمتر و قدرت چسبندگی و استحکام بالاتری دارند و برای ساخت ویلا در شمال گزینه مناسبی هستند. اغلب افراد به‌دلیل قیمت مناسب‌تر از آجر در ساخت ویلا استفاده می‌کنند. البته در نظر داشته‌باشید آجر به‌دلیل اینکه رطوبت را به‌خود جذب می‌کند جزو مصالح مناسب برای ساخت ویلا در شمال کشور نیست.

علاوه بر این به‌دلیل نوع خاص اقلیمی  در شمال کشور آجر در این منطقه دچار شوره‌زنی شدید می‌شود. امروزه آجرهایی تولید می‌شوند که سازگاری بیشتری با آب‌وهوای شمال دارند و می‌توان از این آجرها در شمال کشور استفاده کرد.

گچ ساده و گچ ضد آب

گچ یکی از مصالحی است که برای ساخت اغلب ساختمان‌ها به‌کار می‌رود و در دسترس است. مشکل گچ این است که در برابر آب و رطوبت مقاوم نیست و دچار فرسودگی می‌شود. برای اینکه بتوان از گچ در شمال کشور هم استفاده کرد، گچ را با موادی ترکیب می‌کنند. این مواد باعث می‌شوند تا مقاومت گچ در برابر رطوبت بالا برود.

همچنین به‌دلیل اینکه آهن در شمال زنگ می‌زند برای ساخت در و نمای بیرونی ویلاها از چوب مرغوب استفاده می‌شود.

نتیجه‌گیری پیرامون ساخت‌وساز ویلا

مدت‌زمان ساخت ویلا در شمال کشور به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از این عوامل نوع ویلای مدنظر شما برای ساخت است. معمولاً  ویلای‌های کلاسیک و فلت مدت‌زمان کمتری برای ساخت نیاز دارند و سریع‌تر ساخته می‌شوند.

شرکت انبوه‌سازان آرش به مدیریت و سرمایه‌گذاری امین و آرش تقی پور دهکاء بیش از ۱۵ سال است که در حوزه ساخت‌وساز شهرک‌های ویلایی در حوزه منطقه آزاد انزلی مشغول به‌فعالیت است.

مرکز اصلی شرکت ساختمانی انبوه‌سازان آرش منطقه آزاد انزلی در زیباکنار بعد از صداوسیما شهرک آرش ۲ است. اگر شما هم قصد ساخت‌وساز یا خرید ویلا در شمال کشور را دارید شرکت انبوه‌سازان آرش انتخاب مناسبی برای شما است.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×