گیلان، زیباکنار
0133416

بررسی نکات مربوط به ساخت کلبه چوبی در باغ‌ویلا

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
کلبه چوبی در باغ‌ویلا

ساخت کلبه چوبی در باغ‌ویلا کار سختی نیست و کافی‌ است کمی صبر و تحمل داشته باشید و یک ایده عالی برای ساخت آن در ویلا داشته باشید.

رویای زندگی در کلبه درختی در دل جنگل‌های سرسبز همیشه از کودکی همراه ما بوده.

همیشه خیال پردازی‌هایی رویایی در ذهن خود داشته‌ایم که چقدر خوب می‌شد اگر یک کلبه چوبی در میانه یک جنگل وسیع و انبوه داشتیم. صبح در حالی که از پنجره به فضای مه‌آلود جنگل نگام می‌کنیم فنجان قهوه‌مان را در کنار آتش سر بکشیم و به هیزم‌های در حال سوختن خیره شویم و یا گاه گداری در چشم‌انداز زیبای منظره مشغول خواندن کتابی شویم.

عصرانه را در کنار خانواده و عزیزمان‌مان صرف کنیم.همه این‌ها شدنی ست به شرطی که فردی خلاق باشید و بتوانید با  ساخت کلبه چوبی در باغ ویلا به این رویا برسید. این کار چندان سخت نیست به شرطی که صبر و حوصله به‌خرج دهید و از ایده‌های هنری ناب الهام بگیرید.

نکات ساخت کلبه چوبی

ساخت کلبه چوبی با نمای سبز در باغ‌ویلا

یکی از ایده‌هایی که می‌توانید در مورد ساخت کلبه چوبی در باغ ویلا عملی کنید ایجاد نمای سبز برای کلبه‌تان است. شما می‌توانید سقف کلبه چوبی و دیوارهای آن را از خزه و انواع گیاهان همیشه سبز بپوشانید. در واقع می‌توانید یک هارمونی زیبا و جذاب بین کلبه چوبی و فضای سرسبز باغ ویلا ایجاد کنید. استفاده از گیاهان بر تنه کلبه چوبی می‌تواند ایده‌ای نوآورانه باشد که اگر به‌درستی اجرا شود کلبه شما را بسیار زیباتر خواهد کرد.

برای خرید ویلا دوبلکس شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

استفاده از چوب مقاوم و نفوذناپذیر برای طراحی و ساخت کلبه چوبی در باغ‌ویلا

ساخت کلبه چوبی مطمئناً برای شما هزینه قابل توجهی خواهد داشت چرا که باید از با کیفیت‌ترین و بهترین متریال‌های چوبی نفوذناپذیر برای کلبه‌تان استفاده کنید. استفاده از چوب‌هایی که به‌سرعت فرسوده می‌شوند و دچار پوسیدگی می‌شوند نمی‌تواند ایده خوبی باشد. برای طراحی سقف کلبه چوبی بهتر است از متریالی مانند ایرانیت و یا فلز استفاده کنید تا نفوذ رطوبت و آب باران به داخل کلبه چوبی جلوگیری کنید. در کل بهتر است حواس‌تان به منافذ باشد تا راهی برای ورود رطوبت به کلبه چوبی باز نماند.

برای خرید ویلا اقساطی شمال در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

کلبه چوبی؛ سازه‌ای دوستدار محیط‌زیست

یکی از خوبی‌هایی که کلبه چوبی دارد سازگاری آن با محیط‌زیست است. این خانه‌ها تجدیدپذیر هستند و باعث ایجاد آلودگی در محیط‌زیست نخواهند شد. سازه‌های چوبی در واقع کربن دی‌اکسید محیط را جذب می‌کنند و باعث می‌شوند هوای پاک‌تری در باغ ویلا استشمام کنید. بنابراین اگر می‌خواهید هوایی پاک و تازه در باغ ویلا جریان داشته‌باشید ساخت کلبه چوبی می‌تواند شما را به این هدف نزدیک کند.

برای پیش‌فروش ویلا در شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

امکان اجرای یک سبک خاص در طراحی کلبه چوبی

یکی از خوبی‌های طراحی و ساخت کلبه چوبی در باغ ویلا این است که می‌توانید یک سبک خاص را برای اجرای آن اعمال کنید. به‌عنوان مثال می‌توانید کلبه چوبی‌تان را با سقف شیب‌دار طراحی کنید و یا آن را کروی شکل طراحی کنید. همچنین می‌توانید از یک یدک‌کش استفاده کنید و امکان جابه‌جایی کلبه چوبی در باغ ویلا را فراهم کنید. حتی می‌توانید آن را با فاصله کمی از زمین طراحی کنید تا نم و رطوبت زمین را به‌خود نکشد. طراحی کلبه چوبی بالای درخت نیز ایده‌ایست که نیاز به مهارت و تخصص طراحان دارد. بنابراین ایده‌های خلاقانه زیادی را می‌توانید برای طراحی و ساخت کلبه چوبی پیاده‌سازی کنید.

برای ویلا جنگلی شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

ساخت کلبه چوبی در باغ‌ویلا جایگزینی عالی برای آلاچیق

چنانچه قصد دارید در باغ ویلای خود یک آلاچیق طراحی کنید به این موضوع دقت داشته‌باشید که آلاچیق گرچه سقف دارد اما نمی‌تواند شما را از سرمای پاییز و زمستان در امان نگاه دارد. حتی ممکن است در آلاچیق بنشینید و باز هم با وزش باران خیس شوید. بنابراین می‌توانید ایده طراحی و ساخت آلاچیق در باغ ویلا را به ساخت کلبه چوبی تغییر دهید. اینگونه می‌توانید محیطی با امنیت و ایمنی بیشتر برای خود فراهم کنید و برگریزان‌های پاییزی و  بارش برف‌های زمستانی را از پس پنجره‌های کلبه به تماشا بنشینید.

در حالی که از بوی چوب باران‌خورده ریه‌های خود را پر می‌کنید و گرمای آتش به جان شما می‌نشیند. مطمئناً اگر در هوای سرد پاییز و زمستان در آلاچیق بنشینید سرمازده خواهید شد اما کلبه چوبی می‌تواند گرمای دلچسبی را در فضای نقلی و طبیعی خود برای شما به‌ارمغان آورد.

برای خرید ویلا شمال قسطی با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نورپردازی در کلبه چوبی 

یکی از عناصری که می‌تواند کلبه چوبی ساخته‌شده در میانه باغ ویلا را به مرکز توجه و نقطه کانونی محوطه تبدیل کند نورپردازی زیبا و هنرمندان در این کلبه است.

ترکیب متریال چوب با نورهای چشمک‌زن ریسه‌ای می‌تواند صحنه‌ای رویایی و دلنشین را در نمای کلبه چوبی ایجاد کند. شما همچنین می‌توانید دورتادور کلبه چوبی را یک حصار بکشید و نورپردازی‌های زیبایی در این منطقه انجام دهید.

برای ویلا داخل شهرک شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

ابعاد و سایز کلبه چوبی در باغ‌ویلا باید چقدر باشد؟

این موضوع کاملاً بستگی به‌سلیقه و میزان بودجه شما دارد. شما می‌توانید یک خانه درختی ساده و نقلی در میانه باغ ویلا بنا کنید و یا یک کلبه چوبی نسبتاً بزرگ و دوطبقه را بسازید.

اینکه امکانات کلبه چوبی شما در چه حد باشد و سیستم برق‌کشی و گازکشی داشته‌باشید یا خیر روی وسعت آن و هزینه‌ای که می‌خواهید برای ساخت کلبه پرداخت کنید تأثیرگذار است.

بنابراین پیش از اینکه اقدام به ساخت کلبه چوبی در باغ ویلا نمایید به بودجه لازم برای ساخت کلبه چوبی فکر کنید. چنانچه عمارتی در قالب سازه اصلی ویلا در باغ خود دارید می‌توانید کلبه چوبی را ساده‌تر بسازید تا هزینه‌های ساخت هم کاهش پیدا کند.

در کل کلبه‌های چوبی را می‌توان تا سقف هشتادمتر مربع برپا کرد در غیر این‌صورت اگر وسعت کلبه افزایش پیدا کند به آن خانه چوبی گفته می‌شود و از نظر ساخت در باغ ویلا برای شما توجیه اقتصادی و منطقی نخواهد داشت.

برای خرید ویلا ساحلی شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

کلبه چوبی را به سبک روستایی تزئین کنید

فرقی ندارد که ویلای شما یک ویلای کلاسیک یا مدرن است. شما می‌توانید دکوراسیون داخلی باغ ویلا را به‌شکل کلاسیک یا مدرن چیدمان نمایید اما برای کلبه چوبی ساخته‌شده در باغ ویلا بهتر است از سبک‌های روستیک بهره بگیرید.

به‌عنوان مثال تعبیه یک شومینه کوچک، تعبیه تعدادی میز و صندلی چوبی بر تراس و استفاده از تشکچه‌ها و پتو برای دکوراسیون کلبه چوبی می‌تواند ایده جالبی باشد. سعی کنید حال‌وهوایی خاص و متفاوت در کلبه چوبی برپا کنید تا این فضا را به فضایی گرم و صمیمی تبدیل کنید. دقیقاً مانند خانه‌های روستایی که به آن‌ها سفر می‌کنید و در آن مهمان می‌شوید. استفاده از تجهیزات دکوری که تداعی‌کننده طبیعت است می‌تواند برای کلبه چوبی شما مناسب باشد.

برای خرید ویلا ارزان شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

حصارکشی دور کلبه چوبی

شما می‌توانید دور کلبه چوبی‌تان را در باغ ویلا با استفاده از نرده‌های چوبی و یا تعدادی گیاهان زیبا حصارکشی کنید و اصطلاحاً می‌توانید یک پرچین بسازید و کلبه چوی خود را درون آن محصور کنید.

ایجاد یک باغچه کوچک با گل‌های رنگارنگ و معطر در مقابل کلبه چوبی می‌تواند حکم ورودی کلبه را داشته باشد.

ساخت کلبه چوبی در باغ‌ویلا یکی از ارکان محوطه‌سازی

چنانچه قصد دارید محوطه‌سازی باغ ویلای خود را به‌شکلی تمام‌عیار انجام دهید می‌توانید به ساخت کلبه چوبی فکر کنید.

کلبه چوبی می‌تواند چشم‌انداز زیبا و دلنشینی را برای ویلای شما ایجاد کند بنابراین می‌توانید با کمترین هزینه اقدام به ساخت آن و محوطه‌سازی باغ ویلای خودنمایید.

برای خرید ویلا سنددار شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

آیا ساخت کلبه چوبی به‌شرایط آب‌وهوایی خاصی نیاز دارد؟

به‌هیچ‌عنوان اینگونه نیست. کلبه چوبی را می‌توان در هر نوع شرایط آب‌وهوایی برپا کرد. حتی در نقاط سردسیر و مرطوب شمال نیز می‌توان اقدام به ساخت کلبه چوبی نمود. مناطقی که درصد رطوبت و بارندگی در آن‌ها بالا است نیز از کلبه چوبی بی‌بهره نخواهند ماند.

چنانچه از متریال مقاوم و استانداردی چون ترمووود استفاده کنید به‌هیچ‌وجه نگران پوسیدگی و خراب‌شدن چوب‌ها نخواهید بود. بنابراین آب‌وهوا هیچ محدودیتی برای ساخت کلبه چوبی برای شما فراهم نخواهد کرد.

برای خرید ویلا سند شش‌دانگ شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری

ساخت کلبه چوبی در باغ‌ویلا نه‌تنها یکی از ارکان محوطه‌سازی به‌حساب می‌آید بلکه می‌تواند پناهگاه امنی برای شما در روزهای سرد زمستان باشد؛ زمان که می‌خواهید بارش برف را از نزدیک تماشا کنید و حس و حال زندگی در فضایی رویایی و جنگلی را تجربه کنید.

برای تجربه این حس و حال نیازی نیست تا دل به کوهستان و جنگل بزنید بلکه می‌توانید یک کلبه چوبی زیبا و نقلی در باغ ویلای خود احداث کنید و از بودن در کنار آتش شومینه و فضای گرم و صمیمی آن لذت ببرید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×