گیلان، زیباکنار
0133416

آشنایی با سبک شیکر طراحی داخلی ویلا

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
سبک شیکر طراحی داخلی ویلا

اگر جزو افرادی هستید که عاشق سبک‌های چیدمانی خلوت و کم حاشیه هستید اما به‌نظرتان سبک‌های مینیمال بیش از حد افراطی به‌نظر می‌رسند باید سراغ سبک چیدمان شیکر بروید. در این سبک سادگی و عدم مصرف گرایی حرف اول را می‌زند اما سادگی در این سبک به‌قدری نیست که شما را دلزده کند. در ادامه قصد داریم پیرامون سبک شیکر طراحی داخلی ویلا به گفتگو بپردازیم بنابراین با ما همراه شوید.

این سبک شما را به یاد جلوه‌هایی از زیبایی طبیعی خواهد انداخت. یکی از معروف‌ترین سبک‌های اروپایی سبک شیکر است که قدمت آن به قرن هجدهم میلادی باز می‌گردد؛ درست زمانی که مصرف گرایی در دین مسیحیت مورد نکوهش قرار داشت. این سبک در عین سادگی دارای جلوه‌های بصری بسیار زیبایی است و بی‌شک اگر با آن آشنایی پیدا کنید عاشقش خواهید شد.

برای خرید ویلا کلنگی در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

کمال گرایی با نگاهی واقع بینیانه در سبک شیکر طراحی

قبل از اینکه در سبک شیکر به زیبایی شناسی پرداخته شود عملکرد هر چیز مورد نقد و کاوش قرار می‌گیرد. عناصری که از لحاظ عملکردی هیچ جایگاهی در خانه ندارند به‌سادگی حذف خواهند شد. به‌عنوان مثال در سبک شیکر استفاده از متریال‌های چوبی را به وفور خواهید دید اما با این تفاوت که استفاده از تجهیزات چوبی در خانه با زوایای ساده و خطوط صاف و تمیز صورت پذیرفته است.

برای خرید ویلا در رویان با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

به‌هیچ‌عنوان شاهد اغراق آمیز بودن تزئینات و نقوش برجسته و قوس‌های پر پیچ‌و‌تاب در کنده کاری های چوب نخواهید بود. از طرفی خطوطی که مشاهده می‌کنید عاری از هرگونه زمختی بوده و بسیار ظریف و تمیز است. آنچه که در سبک شیکر نمایش داده می‌شود نمونه واقعی کمال گرایی با دیدی هنری و واقع گرایانه است.

تعهد به‌سادگی در سبک شیکر طراحی

آنچه که سبک شیکر را بین طرفدارانش محبوب کرده سادگی این سبک است. اما نه آن سادگی که در ذهن شما نقش بسته. سادگی که در این سبک دیده می‌شود نوعی سادگی تلفیق شده با کمال است. این سبک تعهد و پایبندی عجیبی به‌سادگی دارد و در عین حال شما را با عناصر طبیعی شگفت‌زده می‌کند. به‌عنوان مثال طراحی فضای منفی در سبک شیکر بسیار متداول است با این حال همین فضا با استفاده از عناصر دکوری کاربردی و هدفمند دیزاین می‌شود. در پس هر عنصر دکوراتیو در سبک شیکر فکری نهفته است.

استفاده از مرغوب‌ترین متریال‌ها در سبک شیکر طراحی

برای اطلاع از قیمت کاخ ویلا در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

از مشخصه‌های بارز سبک شیکر استفاده از متریال‌های مرغوب و درجه یک در این نوع چیدمان است. در سبک شیکر شاهد این هستیم که از با کیفیت‌ترین چوب‌ها و متریال‌ها استفاده می‌شود. سبک شیکر در گذشته‌های دور آن زمان که پایه‌ریزی شد سبکی بود که طرفدارانش وسایل و تجهیزات خانه را به‌دست خود می ساختند. آن‌ها به‌شدت به این موضوع عقیده داشتند که باید بهترین و با کیفیت‌ترین متریال‌ها در دکوراسیون داخلی خانه شان وجود داشته باشد. استفاده از چوب‌های گران‌قیمت مانند چوب گردو، چوب افرا، چوب گیلاس و کاج از جمله انتخاب‌هایی است که برای سبک شیکر می‌توان در نظر گرفت.

استفاده از منسوجات در سبک شیکر طراحی

در سبک شیکر استفاده از منسوجات بسیار متداول است. چشم به هر سو که بچرخانید بافت‌های زیبایی را خواهید دید که در کنار شومینه، روی مبل‌ها و کف زمین خودنمایی می‌کنند. استفاده از منسوجات بافته شده از پشم، پنبه و ابریشم در سبک شیکر بسیار به‌چشم می‌خورد و همین موضوع توانسته گرمای دلچسبی را به این نوع دکوراسیون بدهد.

فوکوس روی رنگ‌های خنثی در سبک شیکر طراحی

برای خرید باغ ویلا در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

در سبک شیکر خبری از رنگ‌های تند و عمیق نیست. رنگ‌هایی مانند آبی، قرمز و بنفش هیچ جایگاهی در این نوع دکوراسیون ندارند. آن چه که امروزه روز به‌عنوان رنگ‌های نود شناخته می‌شود پایه و اساس دکوراسیون داخلی در سبک شیکر است. رنگ‌هایی مانند نخودی، قهوه‌ای، کاراملی، شنی، خاکی، هلویی و رنگ‌های برنز مانند مسی انواع رنگ‌هایی هستند که در سبک شیکر خوش می نشینند. این رنگ‌ها می‌توانند در کنار هم یک ترکیب دلچسب و رویایی را پدید آوردند که بی‌شک چشم‌ها از دیدن آن سیر نخواهند شد.

کفپوش‌های چوبی با رنگ روشن در سبک شیکر طراحی

در سبک شیکر خبری از کفپوش‌های سرامیکی و سنگی نیست. اساساً سنگ جایگاه چندانی در سبک شیکر ندارد. اما تا دلتان بخواهد از متریال‌های چوبی در اینجا و آنجا استفاده شده است. کفپوش‌های خانه در سبک شیکر کفپوش‌های چوبی با رنگ روشن هستند. تمام سعی و تلاش سبک شیکر ایجاد فضایی روشن و دلباز است بنابراین نخواهید دید که رنگ‌های تیره و خفه در خانه خودنمایی کنند. به‌همین دلیل کفپوش‌های چوبی با رنگ روشن در سبک شیکر استفاده می‌شوند.

برای خرید ویلا اکازیون در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

آشپزخانه در سبک شیکر طراحی

طراحی داخلی آشپزخانه در هر سبکی از اهمیت ویژه برخوردار است و این موضوع در مورد سبک شیکر نیز صادق است. در آشپزخانه سبک شیکر از کابینت‌هایی با درب‌های بزرگ و پهن استفاده می‌شود تا نور به بیشترین میزان منعکس شود. رنگ‌هایی که در آشپزخانه استفاده می‌شود رنگ‌های خنثی مانند طوسی و بژ هستند. کابینت‌های طبقه‌بندی شده، رنگ‌های روشن و درب‌های بزرگ از جمله مهمترین ویژگی‌های آشپزخانه در سبک شیکر هستند.

برای خرید ویلا کوهستانی در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری

سبک شیکر یکی از پر طرفدارترین سبک‌ها در بین افرادی است که عاشق چیدمان ساده و کم حاشیه هستند اما تمایلی به چیدمان‌های مدرن و مینیمال ندارند. چیدمان‌های مینیمال گاهی اوقات بسیار اغراق شده هستند و نمی‌توانند حس و حال مثبتی را در دل مخاطب ایجاد کنند. این در حالی ست که سبک شیکر دارای حال‌وهوایی بسیار گرم و صمیمانه است و در عین حال سادگی و بی حاشیه بودن در آن به‌خوبی قابل رویت است. بنابراین اگر می‌خواهید فضای خانه‌تان دلباز، دوستانه، گرم و صمیمی و در عین حال ساده باشد بی‌شک سبک شیکر بهترین انتخاب خواهد بود.

برای خرید زمین هکتاری در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×