گیلان، زیباکنار
0133416

معرفی انواع سقف برای باغ‌ویلا

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
سقف برای باغ‌ویلا

طراحان و معماران خلاق همیشه در پی ارائه ایده‌هایی نو و جالب توجه بوده‌اند. حتی در مورد طراحی سقف ویلا نیز می‌توان شاهد این ایده‌های خلاقانه و زیبا بود. طراحی سقف برای باغ‌ویلا تنها بر اساس اصول زیبایی‌شناسی صورت نمی‌گیرد بلکه یکی از مهمترین فاکتورهای دخیل در طراحی سقف ویلا شرایط اقلیمی منطقه است. با توجه به‌شرایط آب‌وهوایی است که می‌توان نوعی از سقف را برای ویلای یک منطقه برگزید. نوع سقف انتخابی برای باغ‌ویلا می‌تواند روی قیمت نهایی ملک شما تأثیرگذار باشد. برخی از سقف‌ها به گونه‌ای هستند که باعث افزایش ارزش ملک می‌شوند.

ایران نیز کشوری ست با انواع اقلیم ها و شرایط آب‌وهوایی بنابراین طبیعی ست که شاهد طراحی‌های مختلفی برای سقف ویلا باشیم. در ادامه قصد داریم انواع سقف برای باغ ویلا را بررسی کنیم. بنابراین اگر شما هم مشتاق هستید تا انواع سقف را بشناسید با ما همراه باشید.

سقف با شیب تند و A شکل برای باغ ویلا

این نوع سقف مطمئناً شما را به یاد ویلاهای جنگلی و زیبایی می‌اندازد که در فیلم ها مشاهده کرده‌اید و یا حتی از نزدیک دیده‌اید. شیب تندی در دو طرف سقف وجود دارد که موجب ظاهر خاص و منحصربه‌فرد این نوع سقف شده است. سقف A شکل آن هم برای باغ ویلا یکی از محبوب‌ترین انواع سقف‌ها است. به‌ویژه برای مناطقی که شدت باران و میزان بارش باران زیاد است می‌تواند انتخاب خوبی باشد چرا که به‌هیچ‌عنوان امکان جمع شدن آب روی سقف در این نوع طراحی وجود ندارد.

برای خرید ویلا دوبلکس شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

سقف پروانهای برای باغ ویلا

این نوع سقف بیشتر در باغ ویلاهای غربی به‌چشم می‌خورد و در ایران کاربرد زیادی ندارد. با این حال اگر می‌خواهید طراحی باغ ویلای شما یکی طراحی لاکچری و منحصربه‌فرد باشد می‌توانید طراحی پروانهای را انتخاب کنید. این نوع طراحی موجب می‌شود تا آب باران در میانه سقف جمع شود بنابراین باید سیستم خاصی نیز برای تخلیه آب باران طراحی شود. به‌طور کلی سقف پروانهای هزینه طراحی، نصب و نگهداری بالایی دارد و اگر حاضرید به قیمت پرداخت هزینه بالا سقفی منحصربه‌فرد بر ویلای شما بنشیند می‌توانید سقف پروانه را انتخاب کنید.

ساختمان شما بعد از نصب این سقف به یک ساختمان فوق لاکچری و مدرن تبدیل خواهد شد. با وجود هزینه بالایی که طراحی سقف پروانهای دارد ظاهر شیک و منحصربه‌فرد آن وسوسه کننده است. برای معمارانی که می‌خواهند یک بعد جدید و خاص به سازه ویلا اضافه کنند گزینه ایده‌آلی است.

برای خرید ویلا اقساطی شمال در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

طراحی سقف شیروانی ساده برای باغ ویلا

سقف شیروانی را بیش از هر نوع سقف دیگری برای باغ ویلا دیده‌ایم. انتخاب سقف شیروانی برای مناطق مرطوب انتخابی هوشمندانه است. در واقع تفاوت اصلی سقف شیروانی و سقف A شکل در میزان شیب آنها است. هرچند ه طراحان به‌طور عمده خود را محدود به یک شیب خاص نمی‌کنند و شیب های مختلفی را برای طراحی سقف شیروانی در نظر می‌گیرند.

طراحی سقف تخت برای باغ ویلا

طراحی سقف تخت برای باغ ویلا در مناطق مرطوب و پر بارش به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود چرا که ممکن است بارش باران موجب سنگین شدن سقف شود. طراحی سیستم تخلیه آب نیز می‌تواند هزینه بالایی داشته باشد و ارزش تعبیه روی سقف تخت را ندارد. در مورد سقف پروانهای می‌توان به این موضوع فکر کرد اما در مورد سقف تخت از آنجایی که این سقف مشخصه معماری خاصی ندارد بنابراین صرف هزینه بابت تعبیه سیستم تخلیه آب تا حدی بیهوده است. بنابراین اگر باغ ویلای شما در منطقه‌ای خشک و نیمه خشک واقع‌شده می‌توانید سقف تخت را برگزینید. سقف تخت برای باغ ویلاهای مدرن می‌تواند انتخاب خوبی باشد چرا که باغ ویلاهای سنتی، ایرانی و کلاسیک  اغلب دارای سقف های گنبدی شکل و قوس دار هستند.

برای پیش‌فروش ویلا در شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

سقف هرمی شکل برای باغ ویلا

این نوع سقف را اغلب باغ ویلاهای غربی و اروپایی مشاهده کرده‌ایم. ظاهر این سقف بسیار شیک و دلربا است و می‌تواند ظاهر ویلای شما را شیک و لاکچری نشان دهد. در مورد طراحی سقف هرمی نیز طراحان به‌نظر مشترکی نرسیده‌اند و ممکن است شیب های مختلفی را در طراحی این نوع سقف مشاهده کنید. ساخت سقف هرمی نیاز به مهارت و تخصص بیشتری دارد و مانند سقف تخت و یا حتی شیروانی نیست. قالب سقف های هرمی شکل می‌تواند به‌صورت مستطیل و یا مربع باشند. به‌طور کلی سقف هرمی می‌تواند حال‌وهوایی روستیک اما در عین حال ظاهری شیک به باغ ویلای شما بدهد.

برای ویلا جنگلی شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

سقف گنبدی شکل برای باغ ویلا

اگر می‌خواهید باغ ویلای خود را در قالب طرح‌های ایرانی دیزاین کنید می‌توانید سقف گنبدی شکل را انتخاب کنید. سقف های گنبدی نمادی از معماری شرق هستند و می‌توانند اصالت و صلابت را به ظاهر باغ ویلای شما ببخشند. البته لازم به ذکر است که در ویلاهایی با نمای رومی نیز ممکن است شاهد سقف های گنبدی باشید با این حال ظاهر گنبدی که در معماری ایرانی و شرقی طراحی می‌شود با ظاهر گند معماری رومی متفاوت است. شما می‌توانید با توجه به دیزاین و دکوراسیون داخلی خاصی که برای ویلای خود درنظرگرفته‌اید سقف را در همان قالب طراحی کنید.

برای خرید ویلا شمال قسطی با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

سقف طرح سفال برای باغ ویلا

باغ ویلاهایی که در مناطق مرطوب واقع‌شده‌اند می‌توانند از سقف سفالی بهره بگیرند. این سقف‌ها دارای مقاومت بسیار زیادی در برابر پوسیدگی، خوردگی و زنگ زدگی است. سقف سفالی به نسبت سایر سقف‌ها شامل هزینه بیشتری برای اجرا است  اما بسیار سبک و زیباست. سقف های سفالی در عین حال که امروزی و شیک هستند می‌توانند نوعی انتخاب نوستالژیک نیز به‌حساب آیند. سقف سفالی می‌تواند باغ ویلای شما را با ظاهری از جهان باستان به نمایش در آورد. بنابراین یک گزینه دلچسب و دوست‌داشتنی برای باغ ویلا خواهد بود. رنگ‌های مختلفی برای انتخاب سفال وجود دارد؛ قهوه‌ای، قرمز و خاکستری انواع رنگ‌های محبوب برای سفال هستند. با نصب سقف سفالی خیال‌تان از بابت نفوذ آب و عدن تغییر پذیری رنگ سقف در برابر تابش آفتاب آسوده خواهد بود.

برای ویلا داخل شهرک شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

انتخاب ایرانیت برای سقف باغ ویلا

ایرانیت یکی از ارزان‌ترین متریال‌ها برای طراحی سقف ویلا است. دقت داشته‌باشید که با ایرانیت نمی‌توان روی زیبایی و طراحی ویلای به‌شکلی خاص مانور دارد و نهایتاً می‌توان سقفی شیب‌دار و ساده برای باغ ویلا طراحی کرد. با این حال ایرانیت جزو یکی از محبوب‌ترین متریال‌ها برای سقف باغ ویلا به‌شمار می‌رود و هزینه نسبتاً کمی دارد. ایرانیت ها می‌توانند گالوانیزه، سیمانی یا ساده باشند. محبوبیت بالای ایرانیت از جایی نشات می‌گیرد که خریداران متوجه می‌شوند این متریال برای محیط‌زیست خطر محسوب نمی‌شود و متریال مورد استفاده در آن سازگار با محیط‌زیست است. اگر میخواهید باغ ویلای شما ظاهری ساده داشته باشد و سبک خاصی را برای طراحی آن مد نظر ندارید می‌توانید از ایرانیت برای سقف باغ ویلا استفاده کنید.

برای خرید ویلا ساحلی شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

انتخاب بهترین سقف برای باغ ویلا

فی‌الواقع چیزی تحت عنوان بهترین سقف برای باغ ویلا وجود ندارد. شما باید سقف ویلا را با توجه به نوع مصالح، بودجه‌ای که در اختیار دارید، شرایط آب‌وهوایی و اصول زیبایی شناسی و سبک طراحی ویلا انتخاب کنید. ممکن است ظاهر باغ ویلای شما به گونه‌ای باشد که بهترین انتخاب برای آن سقف تخت باشد و از طرفی ممکن است سقف گنبدی به زیبایی هرچه تمام روی ویلای شما بنشیند بنابراین بهتر است که علاوه بر نظر و خواسته شخصی خود از نظر و توصیه معماران حرفه‌ای نیز بهره بگیرید.

این افراد با تجربه و تخصصی که در این حوزه دارند می‌توانند بهترین سقف را برای باغ ویلای شما برگزینند. مسئله انتخاب مصالح نیز مسئله مهمی است که در طراحی سقف باغ ویلا باید به آن دقت شود چرا که تا جد زیادی ایمنی باغ ویلا را تحت شعاع خود قرار می‌دهد.

برای خرید ویلا ارزان شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری

اگر جستجویی در مورد انواع سقف برای باغ ویلا داشته‌باشید چه از منظر طراحی و چه از منظر نوع متریال مورد استفاده با گزینه‌های زیادی روبه‌رو می‌شوید. اما شما در نهایت باید انتخاب خود را بر اساس سبک طراحی باغ ویلا و بودجه تان انجام دهید. شرایط اقلیمی منطقه‌ای که باغ ویلای شما در آن واقع‌شده نیز در این انتخاب بسیار تأثیرگذار است. به‌عنوان مثال انتخاب سقف منحنی به‌شکلی که در صورت بارش باران آب زیادی روی سقف جمع شود برای مناطق پر بارش انتخاب خوبی نیست. در عوض سقف هرمی شکل می‌تواند برای مناطق پر باران یک نوع سقف زیبا، شیک و لاکچری باشد. در انتخاب سقف برای باغ ویلا به نکات ایمنی دقت بالایی داشته‌باشید. سعی کنید مقاومت و کیفیت سقف در درجه‌ی اول از اولویت‌های شما باشد.

 

 

 

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×