گیلان، زیباکنار
0133416

طراحی داخلی ویلا به سبک شرقی

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
ویلا به سبک شرقی

داشتن حسی از گرما و صمیمیت ربطی اینکه در چه فصلی از سال هستیم ندارد. به اینکه خانه‌تان در بالای شهر یا نقطه‌ای متوسط از شهر واقع‌شده باشد هم ندارد. آنچه که می‌تواند احساسی از گرما، صمیمیت و نزدیکی را به افراد منتقل کند چیدمان درون خانه است. چیدمان و طراحی داخلی ویلا به سبک شرقی از آن دست چیدمان‌هایی است که به‌خوبی هر چه تمام می‌تواند این احساسات را در شما تقویت کنید.

مطمئناً برای شما نیز پیش آمده است که با پا گذاشتن به یک خانه دچار احساسات ناخوشایند شده‌اید و انرژی‌های منفی مستقیم به روح و روان شما حمله ور شده‌اند. شک نداشته‌باشید که مشکل اصلی از نوع چیدمان بوده است. حتماً شنیده‌اید که برخی از چیدمان ها از شما انرژی می‌گیرند و موجب هرز رفتن انرژی شما می‌شوند. این موضوع در علم فنگ‌شویی حقیقت دارد.

برخی از چیدمان ها نمی‌توانند حسی از شادابی، طراوت و سرزندگی را منتقل کنند و علت آن نیز غیر اصولی بودن آن هاست. طراحی داخلی شرقی و چیدمان به سبک شرقی دارای پیشینه‌ای هزاران ساله است و تاریخچه‌‌ای غنی در پس آن نهفته است. از منازل ایرانی گرفته تا سایر چیدمان‌های شرقی همگی دارای انرژی خالص و حس مثبت و خوبی هستند که افراد با حضور در آن مکان‌ها به‌خوبی آن را احساس می‌کنند.

پس اگر شما هم عاشق طراحی داخلی به سبک شرقی هستید و می‌خواهید چیدمان ویلا یا منزل خود را بر طبق این طراحی اجرا کنید در ادامه با ما همراه باشید تا بتوانید منزل تان را طبق خواسته و علاقه‌ای که دارید چیدمان نمایید.

ایجاد فضای طبیعی با کمک گلدان‌ها و درختچه‌های کوچک در دکوراسیون داخلی

برای ایجاد یک چیدمان و طراحی  شرقی لزوماً نیازی نیست تا تمام حواس خود را روی مبلمان و دکوراسیون ویلا متمرکز نمایید. بلکه شما باید به چیزی فراتر از مبلمان و دکوراسیون فکر کنید. استفاده از تجهیزات و المان‌های چوبی می‌تواند یک دکوراسیون زیبا و گرم ایجاد کند که به فضای شرقی بسیار نزدیک است.

سعی کنید در دور و اطراف منزل از گیاهان طبیعی استفاده کنید و گلدان‌هایی در نقاط مختلف قرار دهید. یکی از المان‌های مهم دکوراسیون داخلی به سبک شرقی قرار دادن درختچه ها و گیاهان طبیعی در گوشه کنار منزل است. مردمان شرق بر این باورند که گیاهان می‌توانند انرژی‌های منفی موجود در محیط را به‌خود جذب نمایند و به‌جای آن انرژی مثبت در فضا ساطع کنند. علاوه بر این‌ها، درختچه‌های گیاهان و گلدان‌های زیبا و رنگارنگ می‌تواند محیطی گرم و صمیمی را در منزل شما ایجاد کند.

با این کار دیگر نیازی به شلوغ کاری در طراحی دیوارها ندارید و می‌توانید یک پس زمینه سبز و آرامش‌بخش از گیاهان شاداب و سرزنده در محیط زندگی خود داشته‌باشید. این همان چیزی ست که توانسته مردم بومی شرقی را به مردمانی شاد و پر انرژی تبدیل کند.

استفاده از تزئینات چوبی در دکوراسیون داخلی ویلا به سبک شرقی

اگر می‌خواهید ویلا خود را به سبک شرقی طراحی و تزیین نمایید، قید استفاده از مبلمان‌های مدرن و فلزی را بزنید چرا که مردمان شرقی تمایل به استفاده از مبلمان و تخت های چوبی در فضای زندگی خود دارند. بنابراین سعی کنید از مبلمان‌های چوبی و تجهیزاتی ساخته‌شده از جنس بامبو  چوب در فضای داخلی ویلای خود استفاده کنید.

مینیمالیسم را در آغوش بگیرید

خطوط کاملاً مشخص و تمیز، تقارن های زیبا و دکورهای مینیمالیستی، همگی بخشی طبیعی از اتاق‌های الهام گرفته از ذن هستند. در واقع می‌توان گفت که چیدمان‌های شرقی دارای اصول قواعد بیشتری نسبت به دکوراسیون های مدرن و غربی دارند.

طراحی داخلی به سبک شرقی به شما این امکان را می‌دهد تا بی دردسر و به‌راحتی مینیمالیسم را در کنار سادگی قرار دهید. قرار نیست فضا را با مبلمان‌های غیر ضروری شلوغ کنید. به‌هم ریختگی و نامرتب بودن المان ها هیچ جایگاهی در چیدمان به سبک شرقی ندارد. به‌عنوان مثال یک اتاق نشیمن تحت تأثیر ذن باید فقط با مبلمان لازم تکمیل شود و کل دکوراسیون باید به‌طور قرینه باشد.

تقارن در دکوراسیون به سبک شرقی حرف اول می‌زند. دکوراسیون های غربی و امروزی تر دارای نمونه‌هایی از عدم تقارن های هنرمندانه و البته مفهومی هستند. با این حال می‌توان گفت که چیدمان به سبک شرقی نیازمند رعایت تقارن در اصول چینش المان ها است.

جریانی از نظم را در دکوراسیون داخلی به راه بیاندازید

در حالی که تاکنون به موضوع مینیمالیسم اشاره داشتیم، باید گفت که نظم و پیوستگی نیز در این دسته قرار می‌گیرد. هدف از چیدمان شرقی ایجاد آرامش فکری و ذهنی برای افراد است که اصل ذن نیز به‌دور نیست. این موضوع باعث می‌شود تا افراد بتوانند به آرامش بیشتری برسند و در فضایی صمیمانه موجی از انرژی‌های مثبت را دریافت کنند.

همانطور که در ابتدا نیز گفتیم، هدف از چیدمان شرقی ایجاد حس و حال مثبت و جذب انرژی‌های مثبت موجود در فضا است. با شنیدن نام انرژی مثبت بلافاصله فلسفه فنگ‌شویی به‌ذهن خطور می‌کند. در واقع این فلسفه به‌طور درست و اصولی در چیدمان شرقی رعایت شده است.

هنر سازماندهی وسایل اتاق برای بهینه سازی انرژی، در واقع از نظم و ترتیبی نشات می‌گیرد که در چیدمان داخلی منزل خود تحت تأثیر تفکرات شرقی پیاده‌سازی کرده‌اید.

استفاده از کاغذ دیواری با طرح‌های اصیل و سنتی

همه ما به‌عنوان افرادی که در شرق ساکن هستیم به‌خوبی می‌دانیم که طراحی‌های اصیل شرقی چقدر زیبا و هنرمندانه اند. مرکز کانونی آن را می‌توان ایران دانست که با فرهنگ و پیشینه غنی خود توانسته زیباترین طراحی‌های با اصالت و پرصلابت را هنوز هم که هنوز است در منازل شرقی حفظ کند.

شما می‌توانید از کاغذ دیواری های طرح‌دار با طرح بته جقه و یا سایر المان ها شرقی در منزل خود استفاده کنید. فراموش نکنید که این طرح‌ها اغلب طرح‌های شلوغ و سنگینی هستند بنابراین پیاده‌سازی آن‌ها تنها در یکی از دیوارها منزل کفایت خواهد کرد.

این الگوهای هندسی سنتی می‌توانند در طراحی کوسن ها نیز استفاده شوند. این کار می‌تواند چشم‌انداز شرقی زیبایی به اتاق نشیمن و اتاق پذیرایی شما بدهد.

استفاده از فرش‌هایی با طرح سنتی و اصیل

در اغلب منازل مدرن ممکن است اصلاً از فرش استفاده نشود و یا به‌جای فرش از موکت هایی با طراحی‌های مدرن استفاده شود که صرفاً بخش کوچکی از کف را پوشانده اند. در حالی که در چیدمان شرقی شما بایستی فرش‌هایی با طرح‌های اصیل و سنتی را در ویلا پهن کنید تا بتوانید حال و هوای زیبای شرقی را به ویلای خود آورید. استفاده از رنگ‌های شاد و پر انرژی در فرش‌های ایرانی بسیار متداول است بنابراین می‌توانید با توجه به تناژ رنگی مبلمان و سایر المان ها همچون پرده ها، رنگ شاد و پرطراوتی را برای فرش‌های ویلا انتخاب کنید.

چنانچه قصد دارید حال و هوای چیدمان داخلی ویلای خود را تا جای ممکن به سبک پیدمان شرقی نزدیک کنید می‌توانید از فرش‌های دستباف و یا گلیم و جاجیم با طرح‌های سنتی و اصیل استفاده کنید. این طراحی ها نمادی از تاریخ باشکوه ایران و هنر اصیل و سنتی این مرز و بوم هستند که می‌تواند در ویلای شما تجلی پیدا کند.

نتیجه‌گیری

طراحی داخلی ویلا به سبک شرقی شامل سبک‌های مختلفی است که از ایده‌های چیدمان داخلی ایرانی، چینی  و هندی تا ژاپنی را شامل می‌شود. این چیدمان تحت تأثیر سبک زندگی شرقی ها که سبکی صمیمانه است بنا شده است. عناصر مسحورکننده در چیدمان شرقی که دارای طراحی‌های سنتی، معاصر و تلفیقی است به‌چشم می‌خورد.

طراحی داخلی به سبک شرقی از تاریخ غنی آسیا بهره می‌برد و آن را با شکوه و جذابیت ترکیب می‌کند. در واقع، هیچ خانه‌ای در سبک شرقی با خانه‌ای دیگر که دارای مضمون و چیدمان شرقی است به‌نظر یکسان نمی‌رسد. ترکیبی از عناصر شرقی با افزودن عناصر منحصربه‌فرد مدرن در چنین فضای داخلی بسیار خوب عمل می‌کند.

اما پایه و اساس طراحی داخلی به سبک شرقی، داشتن چیدمانی ست که هنر دست در آن بسیار به‌چشم می‌خورد. این موضوع در مورد منازل ایرانی نیز صدق می‌کند. پر کردن فضای خانه با المان‌های سنتی که هنر دست مردمان بومی در مناطق مختلف است، از جمله موارد قابل توجه در چیدمان شرقی است. وجود نقش و نگارهایی از طراحی‌های اصیل به سبک مردم هر کشور در چیدمان داخلی خانه به‌چشم می‌خورد. بته جقه، طراحی‌های گل و مرغ و حتی طراحی‌های اصیل و با شکوه هخامنشی و آریایی که در منازل کلاسیک ایرانی خودنمایی می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های مهم طراحی داخلی ویلا به سبک شرقی می‌توان به تختخواب بامبو و مبلمان چوبی اشاره کرد که برای جلوه بیشتر می‌توان آنها را با لهجه های رنگی پررنگ همچون کوسن‌های طرح‌دار و سنتی ست کرد.

 

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×