گیلان، زیباکنار
0133416

طراحی سیستم گرمایشی کف ویلا

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
سیستم گرمایشی کف ویلا

این روزها با پیشرفته‌تر‌شدن تکنولوژی‌ها افراد به‌دنبال تعبیه سیستم‌های به روز و مدرن در خانه و ویلای خود هستند. یکی از این سیستم‌ها که اخیراً محبوبیت آن نیز بسیار بالا رفته سیستم گرمایش از کف است. این سیستم گرمایی بسیار مطبوع را در سرتاسر ویلا ایجاد می‌کند و از نظر مصرف سوخت بسیار مقرون‌به‌صرفه است. آلودگی تولید‌شده توسط این سیستم گرمایی نه‌ تنها به‌ نفع انسان‌ها بلکه به‌ نفع محیط‌زیست نیز است. در ادامه طراحی سیستم گرمایشی از کف را بررسی خواهیم کرد.

برای خرید ویلا در کلاردشت مازندران با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

استفاده از آب گرم

نوعی از سیستم گرمایش کف وجود دارد که از لوله‌های آب گرم تشکیل شده. این لوله‌ها که عمدتاً لوله‌هایی پنج لایه هستند در کف ویلا تعبیه می‌شوند و به‌ واسطه جریان‌دادن آب گرم از درون خود محیط ویلا را گرم می‌نمایند. برای اجرای این سیستم گرمایشی باید دورتادور کف ویلا را تا ارتفاع ده سانتیمتر عایق فوم استفاده کرد و در کف ویلا از عایق چهار سانتیمتری استفاده نمود.

لوله‌ها بایستی توسط بست در حین اجرای سیستم فیکس شوند و حتماً پنج لایه باشند. چرا که نشت آب از آن‌ها موجب خرابی تأسیسات ویلا خواهد شد. باید دقت داشت که لوله‌ها در این حالت نباید نزدیک به‌ هم باشند و باید فاصله بین آن‌ها به‌درستی رعایت شود. همچنین باید دقت شود که لوله‌ها از روی هم عبور داده نشوند. چراکه میزان بهره‌وری سیستم گرمایشی کاهش پیدا خواهد کرد.

آب گرمی که در این لوله‌ها جاری ست به وسیله پکیج یا بویلر یا موتور شوفاژخانه گرم می‌شود و توسط پمپ‌های سیرکولاتور در لوله‌ها جریان پیدا می‌کنند. گرم‌شدن ویلا در این روش به‌ طور تدریجی و پیوسته اما بسیار یکپارچه و فراگیر است. در واقع بعد از جریان پیدا‌کردن آب گرم در لوله‌ها محیط ویلا رفته رفته و به آرامی گرم خواهد شد. اما این گرما در تمام بخش‌ها به یک اندازه و یکپارچه پخش می‌شود.

برای خرید ویلا در لنگرود با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

استفاده از برق برای گرمایش کف

این سیستم گرمایش کف نیز مشابه نوع قبلی است با این تفاوت که در این روش به‌ جای جایگذاری لوله‌های آب گرم در کف ویلا از کابل‌های حرارتی استفاده می‌شود. در واقع به‌ جای اینکه آب گرم درون لوله‌ها جریان پیدا کند، جریانی از برق در کابل‌های حرارتی ایجاد می‌شود و بدین واسطه ویلا گرم خواهد شد.

این سیستم گرمایشی در کشورهای اروپایی به ندرت استفاده می‌شود. چراکه هزینه‌های برق در این کشورها بسیار سرسام‌آور است. با این حال در ایران استفاده از سیستم گرمایش کف برقی کاربرد بیشتری دارد و بیشتر از اروپا مورد توجه است. هرچند که اجرای این سیستم ممکن است برای شما هزینه بسیار بالایی داشته باشد.

قیمت طراحی سیستم گرمایشی کف ویلا

به‌ منظور افزایش بهره‌وری در پیاده‌سازی سیستم گرمایشی کف ویلا بایستی تمامی گام‌های این فرآیند به‌ طور اصولی اجرا شود. قیمت طراحی سیستم گرمایش کف ویلا به ازای هر متر مربع از پیاده‌سازی این سیستم تعیین می‌شود. قیمت طراحی سیستم گرمایشی بستگی به نوع سیستم دارد. به‌‌عنوان مثال طراحی سیستم برقی و سیستم آب گرم نرخ‌های جداگانه و متفاوتی دارند.

با این حال هزینه طراحی سیستم گرمایش کف ویلا را می‌توان متناسب با مواردی همچون متراژ خانه، نوع متریال‌ها و برندهای استفاده‌شده و دستمزد گروه اجراکننده دانست. به‌ طور کلی هزینه اجرای سیستم گرمایش از کف به‌ دلیل هزینه سوخت کمتر و استهلاک و هزینه‌های نگهداری کمتر بسیار اقتصادی‌تر از سیستم‌های دیگر همچون رادیاتور است.

برای خرید خانه در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

عایق‌بندی زیر سیستم گرمایشی کف

نکته مهمی که در حین اجرای سیستم گرمایشی کف باید مورد توجه قرار گیرد اجرای عایق‌بندی زیر این سیستم است. عایق استفاده‌شده در زیر این سیستم باید مقاومت حرارتی بالایی داشته باشد تا اتلاف انرژی به حداقل برسد. پوشش بتنی روی لوله‌ها نیز باید طبق اصول خاص خود اجرا شود. این پوشش بتنی باید متناسب با نوع عملکرد سیستم، فاصله بین لوله‌های آب گرم، قطر لوله‌ها و حداقل و حداکثر دمای آب داخل آن‌ها صورت پذیرد. بتنی که در این مرحله استفاده می‌شود باید بتن دانه ریز باشد.

آرایش لوله‌های آب گرم در طراحی سیستم گرمایشی کف

یکی از مهم‌ترین مواردی که در طراحی سیستم گرمایشی کف ویلا باید مورد توجه قرار گیرد آرایش لوله‌های آب گرم است. این لوله‌ها بایستی به‌شکلی درست و اصولی در کف ویلا تعبیه شوند تا بهره‌وری انرژی به حداکثر برسد. در واقع گرم ترین نقاط و تجمع لوله‌ها باید در نقاط میانی باشد و در اطراف و کنار دیوارها باید میزان پراکندگی لوله‌ها بیشتر شود تا شدت گرمای پخش شده در میانه ویلا بیشتر باشد.

چنانچه آرایش لوله‌ها در سیستم گرمایشی کف ویلا به‌شکلی درست و اصولی اجرا شود میزان بهره‌وری انرژی به حداکثر خود خواهد رسید. لوله‌ها به‌هیچ‌وجه نباید از زیر دیوار یا از روی هم عبور کنند.

برای اجاره ویلا در محمود آباد با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

نکات طراحی سیستم گرمایشی کف

طراحی سیستم گرمایشی کف نکات و قواعد خاص خود را دارد. تعدادی از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • جریان داشتن آب گرم در هر مدار به‌ طور جداگانه الزامی است.
  • به بتنی که برای پوشش‌دادن لوله‌ها در کف استفاده می‌شود باید روان‌کننده اضافه کرد تا میزان پوشش‌دهی آن افزایش پیدا کند.
  • لایه بتنی نباید به مدت هفت روز در معرض بارهای سنگین باشد.
  • از لوله‌های پلی پروپیلن نباید در طراحی سیستم گرمایش کف استفاده کرد. چراکه دچار نشتی می‌شوند.
  • هنگام طراحی سیستم گرمایش کف باید به حداکثر دمای مجاز آب دقت کرد. چراکه دمای بالا ممکن است موجب واردشدن تنش به لوله‌ها و کف شود.

برای خرید زمین هکتاری در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

نتیجه‌گیری

شما می‌توانید با طراحی سیستم گرمایش از کف، رطوبت و سرما را در کف ویلا در فصل‌های سرد سال به گرمایی دلنشین و دلچسب تبدیل کنید و به این واسطه از هزینه‌های نگهداری سیستم‌های گرمایشی ویلا بکاهید. لازم به ذکر است که این سیستم‌ها موجب افزایش ارزش ویلای شما نیزخواهند شد.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×