گیلان، زیباکنار
0133416

گردشگری بر فراز ابرها در روستای فیلبند

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
ابرها در روستای فیلبند

گردشگری بر فراز ابرها در روستای فیلبند تجربه‌ای حیرت‌انگیز است که شاید در کمترجایی بتوان تجربه کرد. این مکان به‌عنوان روستای ابری ایران شناخته می‌شود.

اگر قرار باشد لیستی از شگفت‌انگیزترین ییلاق‌های شمالی را ترتیب دهیم بی‌شک نام روستای فیلبند در اول این لیست قرار خواهد داشت. فیلبند یکی از جذاب‌ترین ییلاق‌های استان مازنداران در شهرستان بابل است که شما را در پهنه‌ای وسیع از ابرهای سفید و یکپارچه که به آرامی زیر پای شما حرکت می‌کنند غرق خواهد کرد. دنیایی که فیلبند در آن واقع‌شده گویی دنیایی جدا از این زمین خاکی است. مناظر حیرت‌انگیز و رمز آلودی که در این ییلاق خواهید دید که تلفیقی از حس آرامش، نشاط و سرزندگی را به شما القا خواهد کرد. در ادامه با ما همسفر شوید تا گشت‌وگذاری کوتاه در این روستای ییلاقی زیبا داشته باشیم.

برای اطلاع از قیمت زمین در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

اطلاعاتی درباره فیلبند گردشگری

روستای ییلاقی فیلبند کجاست؟

روستای ییلاقی فیلبند که نام آن ورد زبان گردشگران و عاشقان طبیعت است در شرق استان مازندران و در منطقه بند پی بابل واقع‌شده است. این روستا از توابع دهستان خوشرود بوده و در ارتفاعات چلاو قرار دارد. این روستای ییلاقی در واقع مکان اصلی اهالی روستای دیواملکشاه و دیواکاقع است که در فصل‌های گرم سال دام‌های خود را برای چرا به مراتع سرسبز فیلبند می‌آورند.

این روستای شگفت‌انگیز از جهت شمال غرب با روستای سنگچال آمل، از جنوب شرق با روستای شیخ موسی و از سمت جنوب به ییلاق ونه بن متصل است. همسایگی این ییلاق زیبا با روستاهای اطراف موجب‌شده تا اهالی روستاهای اطراف نیز در زمان ییلاق راهی فیلبند شوند.

برای خرید ویلا در سعادت آباد نور با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

چشم‌انداز زیبا در روستای فیلبند

چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای که در این روستا نمایان است آن را به یکی از محبوب‌ترین روستاهای ییلاقی شمال تبدیل نموده. تماشای دریایی از ابرهای روان در حالی که اسب‌های چالاک در میانه دشت‌های سرسبز در حال دویدن هستند شما را برای لحظه های پیاپی محو خود خواهد کرد.

این صحنه زمانی زیباتر خواهد شد که نور خورشید از لابه لای ابرهای سفید و یکپارچه راهی برای تابیدن پیدا می‌کند و رقصی از باریکه های نور در ارتفاعات کوهستان برپا می‌شود. این چشم‌انداز زیبا جان می‌دهد برای برقرار ساختن یک آتش کوچک و دم کردن یک چای آتشین آن هم از نوع محلی.

چه فصلی از سال باید به فیلبند سفر کرد؟

سفر به روستای ییلاقی فیلبند به‌طور عمده در فصل‌های گرم سال صورت می‌پذیرد. در واقع شما باید خود را برای سفر به فیلبند در تابستان و بهار آماده کنید. این روستای ییلاقی در پاییز و زمستان روستایی خلوت است و کسی در آن سکونت ندارد چرا که بارش‌های سنگین برف و یخبندانی های زمستانی در این منطقه برپا است.

بنابراین سفر به این روستا در فصل‌های سرد سال نه منطقی است و نه اصلاً صفایی دارد. چنانچه در تابستان به فیلبند سفر کردید دقت داشته‌باشید که باید لباس‌های گرم به اندازه کافی همراه خود داشته‌باشید چرا که این منطقه در تابستان هم هوای سرد و مطبوعی دارد و شب‌های آن بسیار خنک است.

برای خرید ویلا در بابلسر با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

ارتفاع روستای فیلبند از سطح دریا

روستای فیلبند دارای ارتفاع 2700 متری از سطح دریا است که ارتفاع فوق‌العاده بالایی بوده و در واقع همین ارتفاع باعث‌شده پدیده‌ای به‌نام اقیانوس ابر در این سرزمین شکل بگیرد. تماشای چشم‌اندازی از ابرهای سفید و بی‌کران در این روستایی ییلاقی زیبا همان چیزی ست که افراد را برای رفتن به این منطقه ترغیب می‌نماید.

نزدیک بودن فیلبند به پایتخت

روستای فیلبند فاصله چندان زیادی با تهران ندارد از همین رو اهالی تهران در روزهای گرم سال می‌توانند به‌راحتی راهی این روستا در ییلاقات بابل شوند. سعی کنید پیش از راهی شدن در پی اجاره یا رزرو اقامتگاه باشید چرا که احتمالاً در روزهای تابستان اقامتگاه‌های این منطقه کاملاً پر خواهد بود. شما می‌توانید در مدت‌زمان حدوداً سه ساعت تا سه ساعت و نیم خود را از تهران به فیلبند برسانید چرا که مسافت بین این دو منطقه تقریباً 180 کیلومتر است.

برای راهی شدن از تهران به‌سمت فیلبند باید وارد جاده هراز شوید و به مقصد آمل حرکت کنید. تقریباً 25 کیلومتر مانده به شهرستان آمل به یک سه‌راهی خواهید رسید که نام آن سه‌راهی چلاو است. وارد این سه‌راهی شوید و رو به جلو حرکت کنید بعد از تقریباً 18 کیلومتر طی‌کردن مسافت به روستای سنگچال خواهید رسید. این مسیر را 12 کیلومتر دیگر ادامه دهید تا به روستای فیلبند برسید.

برای خرید ویلا اکازیون در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

دقت داشته‌باشید که این مسیر هرچند آسفالته است اما شیب بسیار زیادی دارد و باید از میان مه بسیار غلیظ عبور کنید بنابراین اگر مهارت بالایی در رانندگی دارید و ماشین تان ماشین مناسبی برای طی‌کردن اینگونه مسیرها است راهی شوید در غیر این‌صورت بهتر است با تورهای گردشگری حرکت کنید.

اقامت شبانه در روستای ییلاقی فیلبند

اگر به قصد اقامت چند روزه قصد راهی شدن به فیلبند را دارید توصیه می‌کنیم در اواخر هفته این سفر را انجام ندهید چرا که هزینه اجاره اقامتگاه‌های فیلبند در اواخر هفته که تقاضا برای رزرو اقامتگاه زیادی است گران است. بنابراین سفر خود را به اواسط هفته موکول کنید. همچنین دقت داشته‌باشید که برای اقامت در فیلبند امکان رزرور ویلاهای مختلف را ندارید بلکه باید در خانه‌های روستایی نقلی سکونت داشته‌باشید.

بنابراین امکانات کافی همچون پتو و سایر لوازم را همراه داشته‌باشید تا در این روستا با کمبود امکانات مواجه نشوید. همچنین اگر قصد کمپینگ در روستای فیلبند را دارید سعی کنید تجهیزات کافی به‌همراه داشته‌باشید.

برای خرید ویلا کوهستانی در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

نتیجه‌گیری

روستای فیلبند یکی از زیباترین روستاهای ییلاقی مازندران است که دارای چشم‌اندازی فوق‌العاده به کوهستان‌های سرسبز و دشت‌های وسیع است. این منطقه در تابستان هوای بسیار خنکی دارد و توصیه می‌شود لباس گرم همراه خود داشته‌باشید. لوازمی مانند کفش مناسب، کلاه آفتابی، عینک دودی، تجهیزات کوهنوردی و بارانی را نیز فراموش نکنید چرا که هوای این منطقه به‌شدت متغیر است و ممکن است در لحظه‌ای آفتابی باشد و در لحظه‌ای دیگر بارانی شدید از راه برسد.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×