گیلان، زیباکنار
0133416

بررسی قیمت ویلاهای نوساز جنگلی

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-11-28
قیمت ویلاهای نوساز جنگلی

قیمت ویلاهای نوساز جنگلی چقدر است؟ شمال کشور یکی از مقصد های اصلی برای سفر است و اغلب افراد ترجیح می‌دهند تا در تعطیلات برای سفر به شمال کشور بروند عوامل مختلفی در انتخاب شمال کشور به‌عنوان مقصد توریستی مسافران نقش دارد از جمله‌این موارد می‌توان به نزدیک بودن شمال کشور به تهران و سایر شهرهای بزرگ و امکان سفر با ماشین شخصی اشاره کرد.

به‌دلیل وجود جاذبه‌های زیاد طبیعی و توریستی که در شمال کشور وجود دارد و وجود دریا و جنگل‌های زیبا و فراوان اغلب افراد تمایل به خرید ویلا در شمال کشور دارند. ویلاهای ساحلی معمولاً رطوبت بالایی دارند و به‌همین دلیل همه افراد مایل به داشتن ویلا در نزدیکی ساحل نیستند به‌همین دلیل ساخت ویلاهای جنگلی در شمال کشور رواج پیدا کرده است.

ویلاهای جنگلی به‌دلیل نزدیک به آرامش جنگل پناه ببرند. اگر شما هم از جمله افرادی هشتید که قصد خرید ویلا در شمال کشور خصوصاً ویلای جنگلی را دارید در ادامه مقاله همراه ما باشید تا عواملی را که در تعیین قیمت ویلاهای جنگلی نقش دارند را با هم بررسی کنیم.

نوع مصالح به‌کار رفته در ساخت

یکی از موارد مهمی که در تعیین قیمت ویلاهای جنگلی نقش اساسی دارد، نوع مصالح به‌کار رفته در ساخت است.

برای ساخت ویلای جنگلی باید از مصالح خاصی استفاده شود تا ویلای ساخته‌شده دوام و مقاومت کافی را در برابر بارش باران و نوع آب‌وهوای مناطق جنگلی داشته باشد.در ادامه به مهم‌ترین مصالحی که باید در ساخت ویلای جنگلی از آن‌ها استفاده کنید اشاره خواهیم کرد.

بتن:

مخلوطی از سیمان و آب با درصد مشخص

سیمان :

باعث افزایش استحکام و چسبندگی بتون ها به‌هم می‌شود. بهترین مارک سیمان در حال حاضر برند پرتلند است.

سیمان یکی از مصالح محبوب برای ساخت ویلا در شمال است. سیمان یکی از مصالحی است که به‌راحتی در دسترس قرار دارد، قیمت کمی دارد، نیروی کار به آن آشنا است، سطحی صاف و یکنواخت ایجاد می‌کند و به‌سرعت ساخته می‌شود به‌همین دلیل است که اغلب معماران و سازندگان ترجیح می  دهند تا از سیمان در ساخت ویلا استفاده‌کنند.

سیمان یکی از مصالح مهم و مناسب برای دیوار‌های بیرونی ویلا است،می‌توان به‌راحتی با استفاده از سیمان برای طراحی‌های مینیمال استفاده کرد. در هنگام استفاده از سیمان باید توجه‌داشته‌باشید که از ارتفاع کافی از سطح زمین را در نظر بگیرید و سپس شروع به سیمان کاری کنید،

چرا که رطوبت زمین باعث فرسایش و خرابی سیمان می‌شود. علاوه بر این به‌دلیل مقاومت بیشتر سیمان نسبت به گچ در برابر آب می‌توان در داخل ویلا نیز از سیمان به‌عنوان جایگزین گچ استفاده کرد. درست است که سیمان از همه نظر مناسب و خوب است اما باید توجه‌داشته‌باشید که سیمان هرچند سال یک‌بار باید ترمیم شود چرا که پس از مدتی دچار کثیفی و فرسودگی می‌شود.

 

چوب:

به‌دلیل اینکه آهن در شمال زنگ می‌زند برای ساخت در و نمای بیرونی ویلاها از چوب مرغوب استفاده می‌شود.

سنگ:

پله‌ها و نمایی بیرونی ویلاها علاوه بر چوب از سنگ نیز ساخته می‌شود تمامی این موارد به این دلیل است که آهن و فلزات در شما کشور زنگ می‌زنند و بعد از مدتی باید عوض شوند. سنگ زیبایی و مقاومت بالایی دارد و نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد.

نکته مهم در ارتباط با استفاده از سنگ در نمای ساختمان این است که همه سنگ‌ها برای استفاده در نمای ساختمان مناسب نیستند.

به‌عنوان مثال سنگ‌های مرمریت از تنوع و زیبایی بالایی برخوردار هستند اما اصلاً  برای استفاده در فضای بیرونی ویلا مناسب نیستند چرا که در رطوبت و تابش نور مستقیم خورشید به‌سرعت تغییر رنگ می‌دهند و تیره می‌شوند بنابراین هزینه نگهداری از این نوع سنگ‌ها بالا است.

سنگ‌های تراورتن یکی از سنگ‌های  مناسب برای ساخت ویلا در شمال هستند  اما تنوع رنگی کیم دارند و برای استفاده نیاز به پرداخت بیشتری نسبت به سنگ‌های مرمریت دارند.

سنگ‌های گرانیت نیز با توجه به مقاومت بالایی که دارند ازجمله مصالح مناسب برای ساخت ویلا در شمال کشور هستند. سنگ‌های گرانیت به‌دلیل مقاومت بالا و قیمت مناسب نسبت به سایر سنگ‌ها، برای پوشش فضاهای خارجی مثل کف فضای باز انتخاب مناسبی هستند.

آجر سفالی یا بلوک های سفالی :این مدل از آجر ها وزن کمتر و قدرت چسبندگی و استحکام بالاتری دارند و برای ساخت ویلا در شمال گزینه مناسبی هستند. قیمت ویلاهای نوساز جنگلی

گچ ساده و گچ ضد آب:

اغلب افراد به‌دلیل قیمت مناسب‌تر از آجر در ساخت ویلا استفاده می‌کنند، اما آجر به‌دلیل اینکه رطوبت را به‌خود جذب می‌کند جزو مصالح مناسب برای ساخت ویلا در شمال کشور نیست. علاوه بر این به‌دلیل نوع خاص اقلیمی  در شمال کشور آجر در این منطقه دچار شوره زنی شدید می‌شود. امروزه آجرهایی تولید می‌شوند که سازگاری بیشتری با آب‌وهوای شمال دارند، می‌توان از این آجر ها در شمال کشور استفاده کرد.

گچ یکی از مصالحی است که برای ساخت اغلب ساختمان‌ها به‌کار می‌رود و در دسترس  است  اما در برابر آب و رطوبت مقاوم نیست و دچار فرسودگی می‌شود. برای اینکه بتوان از گچ در شمال کشور هم استفاده کرد، گچ را با موادی ترکیب می‌کنند، این مواد باعث می‌شوند تا مقاومت گچ در برابر رطوبت بالا برود.

 

مصالح مناسب برای تیغه چینی

مصالحی که برای تیغه چینی استفاده می‌شوند به عواملی بستگی دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

وزن :

هر چه قدر وزن مصالح به‌کار رفته بیشتر باشد، سازه سنگین تر می‌شود، به‌همین دلیل بهتر است که زمان انتخاب مصالح به وزن آن‌ها و میزان مقاومت سازه توجه کنیم. وزن مصالح نسبت به حجمی که دارند به‌ترتیب عبارت‌اند از بلوک سفالی، بلوک لیکا،  بلوک سیمانی و آجر.

هزینه تمام شده:

بلوک های سیمانی قیمت بسیار کمتری دارند و در شمال کشور به‌راحتی در دسترس هستند.بلوک های سیمانی به‌دلیل قیمت کمی که دارند برای ساخت ویلا مناسب هستند علاوه بر اینکه مقاومت بیشتری دارند.

در حال حاضر با توجه به افزایش نرخ مصالحی که برای ساخت ویلای جنگلی مورد نیاز است و کمبود مناطق برای ساخت ویلای جنگلی، ویلاهای جنگلی نوساز به قیمت‌های بسیار بالایی به فروش می‌رسند.

همان‌طور که می‌دانید شما در تمام مناطق جنگل اجازه ساخت ویلا ندارید و تنها اجازه ساخت ویلا در مناطقی را دارید که کاربری کشاورزی نداشته‌باشند همین علت باعث‌شده است تا تعداد زمین‌هایی که می‌توان از آن‌ها برای ساخت ویلای جنگلی استفاده کرد محدود شوند.

قیمت ویلای جنگلی

این محدودیت باعث می‌شود تا سازندگان ویلاهای نوساز و یا حتی قدیمی که در جنگل وجود دارند را ب قیمت به مراتب بیشتری به فروش برسانند. قیمت ویلاهای نوساز جنگلی

علاوه بر قیمت مصالح نوع ویلا، دکوراسیون و امکانات جانبی که دارد در تعیین قیمت ویلا نقش دارند، به‌عنوان مثال ویلاهای دوبلکس جنگلی همیشه قیمت بیشتری نسبت به ویلاهای فلت دارند.

برخی از ویلاهای جنگلی به‌صورت مبله به فروش می‌رسند، مسلم است که این دسته از ویلاها نسبت به ویلاهای عادی و بدون وسایل با قیمت بیشتری به فروش می‌رسند.

همچنین داشتن استخر، سونا و جکوزی و سایر امکانات باعث می‌شود تا ویلا با قیمت بیشتری به فروش برسد. نوع طراحی ویلا عامل دیگری است که در تعیین میزان قیمت ویلا نقش دارد معمولاً ویلاهایی که به سبک مدرن طراحی می‌شوند نسبت به ویلاهای کلاسیک قیمت بیشتری دارند.

عمده مصالحی که در ساخت ویلاهای جنگلی به‌کار می‌روند به روز تر هستند و اغلب وارداتی هستند و با توجه به افزایش نرخ دلار، ویلاهای جنگلی نوسازی که با این مصالح ساخته می‌شوند با قیمت بالاتری به فروش می‌رسند.

ویلاهای جنگلی در حال حاضر از جمله ویلاهای پرطرفدار هستند و اغلب افراد ترجیح می‌دهند تا در ویلای جنگلی اقامت کنند که رو به دریا باشد و صبح شان را با صدای دلنشین پرندگان آغاز کنند.

نتیجه‌گیری

ویلاهای جنگلی با توجه به امکاناتی که دارند در قیمت‌های مختلفی به فروش می‌رسند و در حال حاضر با توجه به مساحت قیمت پایه ویلاهای جنگلی از 1 میلیارد تومان شروع می‌شود.

اغلب ویلاهای نوساز جنگلی به سبک مدرن ساخته می‌شوند و به‌همین دلیل و به‌دلیل نوساز بودن نسبت به ویلاهای جنگلی قدیمی قیمت بالاتری دارند. شرکت انبوه‌سازان آرش یکی از شرکت‌های معتبر و پیشرو در زمینه ساخت‌وساز ویلا در شمال کشور است.

شرکت انبوه‌سازان آرش به مدیریت و سرمایه‌گذاری امین و آرش تقی پور دهکاء بیش از ۱۵ سال است که در حوزه ساخت‌وساز شهرک‌های ویلایی در حوزه منطقه آزاد انزلی مشغول به فعالیت است. قیمت ویلاهای نوساز جنگلی

مرکز اصلی شرکت ساختمانی انبوه‌سازان آرش منطقه آزاد انزلی در زیباکنار بعد از صدا و سیما شهرک آرش ۲ میباشد. اگر شما هم قصد ساخت‌وساز یا خرید ویلا در شمال کشور را دارید شرکت انبوه‌سازان آرش انتخاب مناسبی برای شما است.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×