گیلان، زیباکنار
0133416

مبلمان مناسب برای خانه‌های ویلایی کدام است؟

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1400-02-04
مبلمان ویلا

خانه‌های ویلایی اغلب خانه‌هایی هستند که پذیرای مهمانان و افراد زیادی هستند. افراد در خانه‌های ویلایی خود از آشنایان و دوستان برای صرف اوقات خوش در کنار یکدیگر دعوت می‌کنند. بنابراین بسیار مهم است که از چه نوع مبلمانی در منزل ویلایی خود استفاده کرده‌اید.

به‌ طور کلی چیدمان داخلی منازل ویلایی بایستی مطابق با سبک ویلا و نوع کاربرد آن باشد. اگر به چیدمان کلاسیک علاقه دارید، می‌توانید مبلمان را منطبق با سایر تجهیزات دکوراسیون به‌ شکلی کلاسیک انتخاب کنید و یا بخشی از ویلا را به مبلمان راحتی برای استراحت و دور همی اختصاص دهید.

در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه مبلمان مناسب برای خانه‌های ویلایی خود انتخاب کنید تا بیشترین کاربرد مفید و در عین‌ حال زیباترین جلوه را ایجاد کنید.

انتخاب مبلمان برای فضای بیرونی ویلا

مبلمانی که در فضای بیرونی ویلا استفاده می‌شود، از لحاظ طراحی، نوع ساختار و جنس متریال به‌کاررفته در ساخت آن‌ها با مبلمان داخلی منزل متفاوت هستند. اما در نهایت هرکدام زیبایی خاص خود را دارند و نمی‌توانند جایگزین دیگری شوند.

اگر محوطه بیرونی ویلای شما دارای تراس یا فضای سبز برای جمع‌های خودمانی است می‌توانید از مبل‌های چوبی یا فلزی مناسب فضای باز استفاده کنید. بهترین انتخاب، چوب‌های وینیل‌دار هستند که در برابر تابش مستقیم نورخورشید مقاوم هستند.

بسیار مهم است که متریال به‌کاررفته در روکش مبل در برابر رطوبت و هوای آزاد دچار پوسیدگی و تغییر رنگ نشود. هرچند که شیوه نگهداری و مراقبت شما نیز تأثیر زیادی در این باره دارد. بهترین متریال برای مبل‌های محوطه بیرونی، پارچه و بهترین رنگ پارچه برای اینگونه مبل‌ها، رنگ‌های تیره همچون سبز تیره، قهوه‌ای و خاکستری است.

چراکه در برابر گرد و غبار و لکه، جلوه خود را به میزان بیشتری نسبت به رنگ‌های روشن حفظ می‌کنند و چنانچه دچار یک نقص کوچک شوند، از آنجایی که نقص ایجادشده قابل رویت نیست، نیازی به تعویض پارچه مبلی نخواهید داشت.

مبل راحتی برای خانه‌های ویلایی

از آنجایی که خانه‌های ویلایی دارای فضای بیشتری هستند و اغلب مناسب استراحت و تفریح هستند، می‌توان چند دست مبلمان مطابق با دکوراسیون داخلی ویلا برای آن‌ها انتخاب کرد. بهتر است یک دست از این مبلمان‌ها، مبل راحتی باشد. چراکه عموماً در خانه‌های ویلایی، فضایی تحت عنوان اتاق نشیمن برای دور هم جمع‌شدن افراد خانواده جهت تماشای تلویزیون و گپ‌وگفت‌های دوستانه لازم است.

شما می‌توانید در اتاق نشیمن از انواع مبل‌های راحتی و مبل‌های چرمی استفاده کنید. هرچند که مبل‌های چرمی نیاز به نگهداری و مراقبت بالایی دارند و تهویه آن‌ها بسیار مهم است. همچنین مبل‌های راحتی چرمی قابلیت سازگارشدن با دیوارکوب‌ها و کف‌پوش‌های چوبی را به زیبایی هرچه تمام دارند.

اما اگر فرزند کوچک دارید یا ترجیح می‌دهید کمتر به نگهداری و مراقبت از مبل‌های راحتی بپردازید، مبل راحتی پارچه‌ای به‌ جای چرمی بهترین انتخاب برای اتاق نشیمن ویلا است. همچنین برای سالمندان و افرادی که استفاده از مبل‌های پایه بلند کلاسیک برای آن‌ها دشوار است، مبل‌های راحتی می‌تواند بهترین انتخاب باشد. زیرا ارتفاع آن‌ها کمتر بوده، انعطاف پذیری بیشتری دارند و می‌توانند به یک تخت برای استراحت نیز تبدیل شوند.

مبلمان کلاسیک با کلاف چوبی برای اتاق پذیرایی

یکی از انواع مبلمان کلاسیک که شباهت زیادی به مبل راحتی دارد، مبلمانی است که ظاهری ساده داشته و کلاف آن از جنس چوب و بدون نقش برجسته و منبت‌کاری باشد. چنین مبلمانی هم دارای تم کلاسیک و هم شیک و جذاب است.

شما می‌توانید برای اینکه یک تضاد شدید با مبلمان راحتی شما ایجاد نشود از این نوع مبلمان در اتاق پذیرایی خود استفاده کنید و در تزئین آن از کوسن‌هایی مطابق با طرح و رنگ فرش یا پرده‌های ویلا استفاده نمایید. جالب است بدانید که حتی برخی از این نوع مبلمان کلاسیک نیز دارای قابلیت تخت‌شوندگی هستند.

مبلمان سلطنتی برای اتاق پذیرایی در خانه‌های ویلایی

همانطور که گفتیم، فضای داخلی ویلا دارای متراژ بیشتری نسبت به آپارتمان‌ها است و بایستی چند دست مبلمان برای آن تهیه شود. اگر علاقه‌مند هستید تا از مهمانان خاص خود به‌ شکلی رسمی پذیرایی کنید می‌توانید یکی از اتاق‌های پذیرایی را با این نوع از مبلمان تزئین نمایید.

مبلمان سلطنتی اغلب دارای تاج منبت‌کاری‌شده هستند و حس و حال رسمی‌بودن را به فضا می‌دهند. کلاف این مبل‌ها می‌تواند کلاف چوبی یا استیل باشد. برای انتخاب طرح و رنگ پارچه مبلمان سلطنتی در اتاق پذیرایی مجاز هستید تا از پارچه‌های طرح‌دار استفاده کنید.

برخی از پارچه‌های طرح‌دار موجود در بازار، مناسب مبلمان سلطنتی هستند و جلوه‌ای باشکوه‌تر به آن‌ها می‌بخشند. چنانچه پارچه‌های مبلمان را طرح‌دار انتخاب نمودید می‌توانید کوسن‌هایی به‌شکل تک رنگ در یک یا دو وجه از مبل‌ها برای راحتی بیشتر مهمانان قرار دهید.

نتیجه‌گیری

خانه‌های ویلایی عموماً منازل بزرگی هستند که به شما امکان چندین انتخاب را برای پرکردن نمای داخلی توسط مبلمان می‌دهند. انتخاب شما بستگی به میزان فضای موجود در ویلا دارد. همانطور که گفتیم برای محوطه بیرونی ویلا می‌توانید از انواع مبلمان‌های مناسب برای فضای آزاد استفاده کنید که در برابر رطوبت و نور خورشید مقاوم هستند.

این نوع مبلمان‌ از آنجایی که در معرض نشست و برخاست بیشتری هستند بهتر است به رنگ تیره انتخاب شوند. برای فضای داخلی ویلا نیز می‌توانید با توجه به تعداد افراد خانواده و سلیقه شخصی‌تان مبلمان راحتی، کلاسیک و یا اِل انتخاب کنید که این روزها طرفداران زیادی را به‌ خود اختصاص داده است.

مزیت انتخاب مبلمان مناسب برای خانه‌های ویلایی این است که می‌توانید به‌ واسطه نحوه چیدمان مبلمان، به‌ راحتی فضاهای مختلف خانه را از یکدیگر تفکیک نمایید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×