گیلان، زیباکنار
0133416

مراحل ساخت ویلا در زیباکنار چیست؟

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-01-21
ساخت ویلا زیباکنار

مراحل ساخت ویلا در زیباکنار

ساخت ویلا زیباکنار یک انتخاب عالی برای کسانی است که قبلاً سابقه ساخت وساز داشته‌اند و یا از قسمتی زمین در شهر زیباکنار برخوردار باشند. این دسته از افراد می‌توانند با تجربه‌خود در این زمینه و همچنین کاهش هزینه‌های جانبی یک ویلا با سلیقه خود بسازند. اما به‌همان اندازه که این انتخاب جذاب است، می‌تواند با دردسرهایی همراه باشد که شما را از انتخاب این مسیر پشیمان کند و حتی متحمل ضرر سنگینی شوید. ساخت ویلا زیباکنار مطابق با قاعده و قانون خاص خود پیش می‌رود و افرادی که در این حوزه سابقه ندارند نباید خود را در گیر این موضوع کنند.

با شرکت انبوه‌سازان آرش سازنده شهرک‌های ویلایی آرش، معتبرترین شرکت در زمینه ساخت ویلا در زیباکنار، ویلا شمال و ویلا گیلان، ویلا انزلی همراه شوید.

ساخت ویلا زیباکنار شامل چند مرحله است و هرکدام از این مراحل که با شناخت و دید باز انجام گیرد، به این معنی است که کار ساخت ویلا با روند مناسبی صورت می‌گیرد. از تهیه زمین گرفته تا آماده‌سازی آن، اخذ مجوز لازم، تهیه مصالح ساختمانی و موارد دیگر همگی قلق خاص خود را دارند که یا باید قبلاً سابقه ساخت‌وساز داشته‌باشید و یا در کل ساکن استان گیلان و شهر زیباکنار باشید. به‌همین دلیل، در اغلب موارد به افراد توصیه می-شود که به گزینه خرید ویلا بیشتر از ساخت ویلا زیباکنار فکر کنند و اگر هم وارد حوزه ساخت‌وساز می‌شوند، با دید باز و شناخت وارد شوند.

در این مطلب، به 5 مرحله کلی در ساخت ویلا در شمال کشور و شهر زیباکنار اشاره خواهیم کرد که می‌تواند راهنمای خوبی باشد. پس تا انتها با ما باشید!

آماده‌سازی زمین و طرح ریزی ساخت ویلا زیباکنار

زمین اولین و اصلی‌ترین لازمه ساخت ویلا است که می‌تواند به‌شکل کلی مسیر ساخت ویلا را تحت تأثیر قرار دهد و حتی می‌تواند پروژه ساخت را کنسل کند. معمولاً کسانی که برای ساخت یک ملک اقدام می‌کنند، دوگزینه در اختیار خواهند داشت: برخی از آنها از قبل صاحب زمین بوده و بر اساس آن برنامه‌ریزی می‌کنند؛ و برخی دیگر اقدام به خرید زمین می‌کنند و سپس نقشه راه خود را اجرا می‌کنند. اگر شما از دسته اول هستید و می‌خواهید پروژه ساخت ویلا زیباکنار را بر روی زمین شخصی خود شروع کنید، کار چندان سختی ندارید و اطلاعات کافی در مورد زمین، استحکام آن، محدوده زمین و شرایط مختلف آن دارید و می‌توانید سریع وارد مرحله دوم شوید.

اما اگر قصد ساخت ویلا زیباکنار را دارید و می‌خواهید زمین بخرید، باید قبل از بستن قرارداد خرید زمین، تمامی جوانب آن را بررسی کنید و مناسب بودن زمین از همه لحاظ به شما اثبات شود. با توجه به میزان بارندگی در استان گیلان و شهر زیباکنار، باید توجه‌داشته‌باشید که زمین شما در مسیرجریان باران آب نباشد، بافت زمین سفت باشد، احتمال رانش زمین وجود نداشته باشد و حتی مسیرهای رسیدن به آن در هنگام بارندگی قطع نشود. سپس باید به‌سراغ ابعاد مناسب زمین بروید و با توجه به نیاز خود اندازه زمین را تعیین کنید. توجه‌داشته‌باشید که حد و حدود زمین مشخص باشد و بتوانید به‌راحتی مرز زمین را تشخیص دهید.

مشاوره با مهندسین سازه و فراهم کردن نقشه ساخت

پس از فراهم کردن زمین و بررسی شرایط آن، برای ساخت ویلا به تهیه نقشه و تعیین مسیر راه نیاز دارید. افراد عادی نمی‌توانند نقشه یک ویلا را به‌صورت مهندسی طراحی کنند و اگر هم ایده‌ای برای ساخت ویلا و محل قرارگیری اتاق‌ها داشته‌باشید، باید در قالب یک نقشه مهندسی اجرایی شود. بنابراین، در این مرحله باید به‌سراغ مهندسین سازه و مهندسین عمران بروید و از آنها بخواهید که از محل ساخت پروژه شما بازدید کنند و وضعیت نهایی زمین را چک کنند. اگرکیفیت زمین مناسب باشد، مطمئن باشید مهندسین نیز تأیید خواهند کرد.

سپس از مهندسین بخواهید که نقشه ساخت ویلا زیباکنار را با توجه پیشنهادهای شما و اصول مهندسی پیاده کنند. در این مرحله نقشه ویلا با توجه به نیاز و پیشنهاد شما طراحی می‌شود و حتی در صورت لزوم بر اساس اصول مهندسی در آن تغییراتی اعمال می‌شود. توجه‌داشته‌باشید که نمی‌توانید به دلخواه نقشه را تغییر دهید و اصول اولیه مهندسی و ساخت‌وساز باید در آن طراحی شود. اکنون که نقشه ساخت ویلا زیباکنار را طراحی کرده‌اید، زمان آن رسیده است که وارد مرحله بعدی شوید.

 

تأمین منابع و مصالح ساختمانی

شروع ساخت‌وساز در یک ویلا به تأمین مصالح بستگی دارد و هرچه سرعت تأمین مصالح و منابع اولیه بیشتر باشد، سرعت ساخت ویلا زیباکنار نیز بهتر خواهد بود. کسانی که تجربه ساخت ویلا ندارند و یا بومی شهر زیباکنار نیستند در این مرحله دچار مشکل می‌شوند و در تأمین مصالح مورد نیاز خود دچار مشکل می‌شوند. برای این افراد توصیه می‌شود که ساخت ویلای خود را به یک پیمانکار یا شرکت‌های انبوه‌ساز واگذار کنند. در این صورت نه‌تنها هزینه کلی پروژه کاهش می‌یابد، بلکه زمان ساخت نیزکمتر می‌شود.

اما اگر اصرار دارید که خودتان مسئولیت ساخت ویلا زیباکنار را برعهده داشته‌باشید، می‌توانید قبل از شروع کار در مورد چند مصالح فروش معروف تحقیق کنید و هنگام خرید به آنها تاکید کنید که کلیه مصالح را از وی خواهید خرید و درخواست تخفیف کنید. مطمئناً با این حربه می‌توانید هزینه ساخت ویلا را کاهش دهید.

کسب مجوز ساخت ویلا و گرفتن انشعاب آب و برق و گاز

گام سوم در ساخت ویلای زیباکنار کسب مجوز ساخت است. کسب مجوز در انجام کارهای قانونی و همچنین فروش نهایی ویلا اهمیت بسیاری دارد و اگر این مجوز را کسب کنید، می‌توانید ساخت‌وساز خود را به‌صورت قانونی به انجام برسانید. در واقع در حال حاضر ویلاهای بسیاری در نقاط مختلف شمال کشور ساخته‌شده‌اند که فاقد مجوز بوده و نه‌تنها فروش ندارند، بلکه در معرض تخریب نیز قرار دارند. بنابراین برای شروع کار، حتماً باید مجوز ساخت ویلا را دریافت کنید و کلیه کارهای قانونی مورد نیاز را دریافت کنید تا با سرعت بالا پروژه را به انتها برسانید.

اما فقط مجوز ساخت برای ویلا کافی نیست و با توجه به روند ساخت‌وساز ممکن است به آب، برق و گاز نیز نیاز داشته‌باشید. در طول ساخت ویلا به تولید بتن، کارهای الکتریکی و کارهای جوشکاری نیاز خواهید داشت وحتی در صورت بارندگی احتمالی به تأمین سیستم گرمایشی احتیاج دارید. تأمین این امکانات از جاهای دیگر تقریباً غیرممکن بوده و هزینه بر است. بنابراین توصیه ما این است که انشعابات لازم را بگیرید و با خیال راحت به ساخت ویلای خود برسید.

برنامه‌ریزی مدون برای اجرای کار ساخت با توجه به‌شرایط آب‌وهوایی زیباکنار

آب‌وهوای شمال کشور و استان گیلان به‌صورتی است که هرگونه اهمال در ساخت‌وساز و کندکاری در آن می‌تواند خسارات زیادی به بار آورد. بنابراین اگر قصد دارید که مأموریت ساخت ویلا زیباکنار را خود انجام دهید، بهتر است با برنامه‌ریزی دقیق و با توجه به‌شرایط آب وهوایی پیش بروید. برای شروع کار خود یک برنامه دقیق پیاده کنید و سعی کنید کار ساخت اسکلت ویلا در سریعترین زمان ممکن به اتمام برسد. بخش نما و قسمت‌های داخلی ویلا را می‌توانید در زمان مناسب انجام دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روند ساخت ویلا زیباکنار و نحوه تأمین امکانات اولیه با ما در شرکت انبوه‌سازان آرش در تماس باشید. مشخصات ویلاها و شهرک‌های ویلایی را می‌توانید از وبسایت ما مطالعه کنید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×