گیلان، زیباکنار
0133416

معرفی بهترین مراکز خرید رشت

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
مراکز خرید رشت

رشت به‌عنوان بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر شمالی کشور هر سال میزبان تعداد زیادی گردشگر خارجی و خارجی است که به دلایل مختلف به رشت می‌آیند. برخی به‌خاطر طبیعت و باران‌های مداوم، برخی به‌خاطر غذا و مراکز خرید در رشت، و برخی به‌خاطر سرگرمی در میدان شهرداری و چای خانه‌های این خبابان. به هر حال، به هر دلیلی که سفر کرده‌اید، شما باید به‌دنبال مراکز خرید برای خرید سوغاتی در رشت باشید. ما در ادامه این مقاله، بهترین مراکز خرید در رشت را معرفی خواهیم کرد. بنابراین اگر قرار است به زودی به مناطق گیلان و رشت سفر کنید، ما را در ادامه این مقاله دنبال کنید.

یکی از جاذبه‌های رشت برای افرادی که از شهرهای جنوبی و حتی مراکز ایران به رشت سفر می‌کنند بازار ها و مراکز خرید رشت برا خرید اقلام سنتی و محلی هستند.برای خرید ویلا در لنگرود با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

بازار بزرگ رشت

بازار بزرگ رشت قلب اقتصاد استان گیلان است و در بافت قدیمی رشت واقع‌شده است. قدمت بازار رشت به‌دوران صفویه  برمی‌گردد. برخلاف بازارهای سنتی مشابه، سرپوشیده نیست و سقفی گنبد و چاه نور ندارد. این بازار در طول سالیان متمادی ظاهر سنتی خود را حفظ کرده است و هنوز هم محلی برای فروش محصولات کشاورزی، ماهی‌های مختلف، غذاهای محلی و صنایع‌دستی است.بازارهای محلی یکی از هیجان‌انگیزترین مکان‌هایی است که هر عاشق غذا می‌تواند از آن بازدید کند. ترکیبی لذت‌بخش از رنگ‌ها، طعم ها و صداها همیشه حس نشاط و شادی زیادی را به بازدیدکنندگان منتقل می‌کند.

این بازار شلوغ‌ترین مناطق گیلان هستند. آنها از غرفه‌های روباز و سرپوشیده، مراکزی برای تجارت کالا تشکیل شده‌اند و معمولاً در قلب شهر قرار دارند. در این بازارچه ها انواع اجناس مطابق با سلیقه مشتریان به فروش می‌رسد. بازارهای دائمی مانند رشت، آستارا، تالش، رودبار و صومیه سرا همیشه فعال هستند. بازارچه‌های روزانه نیز برگزار می‌شود که در آن مردم روستایی کالاهای خود را برای فروش عرضه می‌کنند.

برای اجاره ویلا در لاهیجان با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

تاریخچه بازار رشت

بازار محلی رشت یکی از معروف‌ترین بازارهای محلی ایران در گیلان است که در طول سالیان متمادی از زمان قاجار تاکنون ظاهر سنتی خود را حفظ کرده است.این بازار بدون سقف و معماری خاص آن که از میادین بزرگ و کوچک، خیابان‌ها و کاروانسراها تشکیل شده است، نگرش شما را نسبت به بازارهای سنتی ایران تغییر خواهد داد.

در هر گوشه، کشاورزان و فروشندگان محلی را می‌بینید که سعی دارند محصولات خود را مستقیماًً به مصرف کنندگان بفروشند. در اینجا تقریباً می‌توانید هر محصول ارگانیکی را که بخواهید پیدا کنید، از سبزیجات و میوه‌های تازه گرفته تا زیتون، ماهی و محصولات لبنی مختلف.از آنجایی که رشت در نزدیکی سواحل دریای خزر واقع‌شده است، این شهر سرسبز از آب‌وهوای بسیار خوبی‌بهره می‌برد که به مردم محلی اجازه کشت و برداشت طیف وسیعی از سبزیجات و میوه‌های تازه را می‌دهد.همچنین یکی از مراکز مهم ایران در زمینه غذاهای دریایی و ماهی تازه است و میادین بازار مملو از سبزیجات، میوه‌ها و ماهی‌های تازه دریا است. گردشی کوتاه در بازار رشت، ضمن لذت‌بردن از محصولات تازه و طعم‌های بی‌نظیر، تجربه‌ی دست اول از جوهر واقعی زندگی در شهر را برای شما فراهم می‌کند.

این بازار در طول سالیان متمادی ظاهر سنتی خود را حفظ کرده و همچنان محلی است که محصولات کشاورزی، ماهی‌های مختلف، غذاهای محلی و صنایع‌دستی به فروش می‌رسد.بازار رشت زمانی توسط ارتش کریم خان (1705-1799) بنیانگذار سلسله زند (1750-1794) توسط سربازان مؤسس سلسله قاجاریه آقا محمدخان (1797-1742) به آتش کشیده شد و حتی ادامه یافت. خسارات ناشی از سیل، زلزله و آتش سوزی.

برای اجاره ویلا ساحلی در گیلان با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

خیابان گلسار

اگر قصد دارید به مراکز خرید مراجعه کنید، گلسار گزینه بسیار مناسبی است. اما اگر می‌خواهید بخرید، بد نیست از ابتدا بدانید که قصد دارید در گران‌ترین خیابان رشت گام بردارید.

خیابان گلسار و چندین بلوار که از این خیابان خارج می‌شوند مشهورترین خیابان‌ها در رشت هستند. خیابان گلسار علاوه بر بسیاری از کافه‌ها و رستوران‌ها، به‌خاطر مغازه‌های آن معروف است که در میان گران‌ترین مراکز خرید در رشت هستند.اگر به‌دنبال لباس‌های مارک دار هستید و دوست دارید چند ساعت وقت صرف کنید تا در فروشگاه مارک‌های معروف را مرور کنید، گلسار شما را راضی می‌کند.

اکثر مارک‌های معروف دارای شاخه‌های بزرگی در این خیابان و بولوارهای اطراف هستند. پیاده‌روی کنید، ویترین مغازه‌ها را تماشا کنید، ویترین مغازه‌ها را تماشا کنید، به کافه گلسار بروید، و به‌طور خلاصه مهمانان پر شور این خیابان برای چند ساعت باشید.

برای اطلاع از قیمت کاخ ویلا در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

مرکز خرید گلسار

یکی از جذاب‌ترین مراکز خرید در رشت در این خیابان واقع‌شده‌است. مرکز خرید گلسار در گوشه ۱۰۸ بلوار گلسار یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین مراکز خرید در رشت است; علاوه بر یک محل برای خرید کافه اول و آخرین حیاط غذا، این مکان به محل خوبی برای جوانان در رشت تبدیل شده‌است.

مرکز خرید گلسار یک ساختمان ۶ طبقه مدرن است، طبقه سوم و دوم برای خرید، طبقه سوم برای دفاتر تجاری، طبقه چهارم برای دادگاه‌های غذا و دوطبقه آخر برای واحدهای ۶۰۰ متری. مغازه‌های دوطبقه اول این گذرگاه فرعی از دیگر مراکز خرید در رشت در امتداد خیابان گلسار نیستند. اغلب فروشگاه‌ها نمایش کوچکی از یک برند خاص یا فروش انواع مختلف برندها هستند. این مرکز خرید هر روز به‌جز جمعه از ۶ صبح تا ۹ شب باز است.

میدان رشت

یکی از میدان‌های اصلی ایران میدان شهرداری رشت است. وجود بازارها و فروشگاه‌ها در این میدان، اینجا را به یکی از مقاصد رشتی‌ها برای گردش و بدرقه تبدیل کرده است.. میدان شهرداری رشت شامل ساختمان شهرداری و برج ساعت است. این برج یکی از نمادهای شهر رشت است. در گذشته برای نظارت، امنیت و پیشگیری از آتش سوزی در شهر استفاده می‌شد.

برای خرید زمین هکتاری در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

قدمت این میدان تاریخی به‌دوران سلطنت پهلوی (رضا شاه پهلوی) برمی‌گردد و یکی از مکان‌های مدرن ایران از گذشته تاکنون است. در این میدان اولین شهرداری ایران قرار دارد. بلدیه (نام قدیمی شهرداری) در سال 1907 تأسیس شد و بعداً در سال 1926 بازسازی شد. این مکان در گذشته تحت کنترل روس‌ها بوده و الگوی ساخت آن از آن کشور است. امروزه بخش‌های تاریخی مانند موزه تلگراف، هتل قدیمی، برج ساعت و ساختمان‌های دیگر در اینجا قابل مشاهده است.

محبوب‌ترین قسمت میدان، کاخ شهرداری است. این کاخ از سال 1907 تا 1926 توسط آرتم سرداراف ساخته‌شده است. کاخ شهرداری دارای یک برج ساعت است که هر 30 دقیقه زنگ می‌زند. طبق ساعت هم زنگ می‌زند. به‌عنوان مثال، اگر ساعت 03:00 باشد، سه بار زنگ می‌خورد. می‌توانید مجسمه‌هایی را در اطراف و وسط میدان ببینیدنماد شهر رشت هستند. محبوب‌ترین مجسمه متعلق به میرزا کوچک‌خان است. کتابخانه ملی رشت در نزدیکی پیاده‌روی علم‌الهدی قرار دارد که چشم‌اندازی متفاوت با بازار دارد. این کتابخانه توسط محمدعلی تربیت در سال 1333 ساخته‌شده است. این کتابخانه از ساعت 08:00 صبح تا 18:00 عصر در روزهای جمعه و تعطیلات تعطیل است.

حکایت آخر شب رشت از میدان شهرداری آغاز می‌شود، سپس در میان دود کباب‌خانه‌های محلی و حوض آب‌نمای سبزه میدان می‌چرخد تا به میدان شهرداری بازگردد. رشت شکل دایره‌ای دارد و در نتیجه هر کجا که بروید به میدان شهرداری می‌رسید.در اطراف میدان شهداری رشت مغازه های مختلف و متنوعی قرار دارند که در اغلب موارد برای خرید افراد محلی مورد استفاده قرار می‌گیرند اما اگر به‌دنبال خرید صنایع‌دستی و یا اقلام مصرفی خود افراد بویم هستید این مغازه های انتخاب مناسبی برای شما هستند.

اگر به‌دنبال چیزهای ارزان‌قیمت و تزیینی برای خرید سوغاتی هستید، باید یکی از چهار خیابان که به میدان شهر منتهی می‌شود را انتخاب کنید و به مغازه‌های کوچک خود بروید; اما از این چهار خیابان، میدان بین میدان شهر و میدان گرین برای دیدن فروشگاه‌های کوچک و بزرگ و خرید سوغاتی و صنایع‌دستی ارزان‌قیمت است. چندین مسیر در امتداد این مسیر وجود دارند که برای خرید از نظر کیفیت و قیمت مناسب هستند.

برای خرید ویلا شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

مرکز خرید ایرانیان رشت

مرکز خرید ایران مرکز خرید دیگری در ناحیه رشت در خیابان گلسار است. این مرکز خرید بزرگ‌ترین گذرگاه در رشت است که در آن ۷ طبقه از ۱۳ طبقه برای واحدهای تجاری، ۴ طبقه برای پارکینگ و ۲ طبقه برای واحدهای اداری است. این راهرو یکی از معدود مراکز خرید در شهر رشت در خیابان گلسار است که نه‌تنها برای تماشا است و می‌تواند برای خرید پیشنهاد شود.

مرکز خرید رز

مرکز خرید رز با دو شعبه در رشت یک انتخاب عاقلانه و اقتصادی برای خرید در میان مراکز خرید دیگر در رشت است. اولین شاخه این مرکز خرید در اطراف سبزه – میدان و شاخه دوم در کیلومتر ۲ جاده انزلی واقع‌شده‌است.

هر دو شعبه رز سه طبقه هستند، زمین زمین به فروش لباس و لوازم جانبی اختصاص‌داده شده‌است و دوطبقه دیگر به فروش لباس و لوازم جانبی اختصاص‌داده شده‌است.البته، مرکز خرید رز روزانه از ۹ صبح تا ۱۰ شب باز است. البته، ساعات آغازین روزه‌ای جمعه از ۹ صبح تا ۴ بعد از ظهر تغییر می‌کند.

برای خرید ویلا در نمک آبرود با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

نتیجه‌گیری

با توجه به این شهر رشت یک شهر توریستی به‌شمار می‌آید مراکز خرید مختلفی دارد.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×