گیلان، زیباکنار
0133416

مزایای ویلاهای متراژ پایین در شمال چیست؟

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-12-12
مزایای ویلاهای متراژ پایین

مزایای ویلاهای متراژ پایین در شمال چیست؟ صنعت گردشگری در جهان، همیشه در حال رشد بوده است. مردم برای فرار از روزمرگی و مشکلات کوچک و بزرگ شهرهای بزرگ، به‌دنبال مقاصد جدید و جذاب گردشگری هستند.

خرید و ساخت ویلا در شهرهایی که جاذبه­های طبیعی فراوانی دارند، مانند شهرهای خوش آب‌وهوای شمال ایران، در سال­های اخیر رشد چشمگیری یافته است.

همه دوست دارند برای رهایی از مشکلات شهرهای بزرگ، پناهگاهی هرچند کوچک و جمع و جور، برای خود داشته‌باشند. در این مقاله قصد داریم درباره خرید ویلا اطلاعاتی کسب کنیم و ببنیم مزایای ویلاهای متراژ پایین چیست؟

چرا ویلا بخریم؟

انسان، همیشه به‌دنبال راهی برای ارتباط بهتر با طبیعت، بوده است. ما درست از زمانی که زندگی در آپارتمان­های تنگ و کوچک را انتخاب کردیم، کمبود طبیعت را نیز دریافتیم. از آن به بعد، تمام سعی ما براین بود تا تکه­ای از طبیعت را به خانه خود بیاوریم.

خرید گلدان­های گل، نگهداری از حیوانات خانگی و یا حتی آویزان کردن یک تابلوی نقاشی از منظره­ای طبیعی، نشانه­هایی از وابستگی ما به‌طبیعت است.

سفر به مناطق سرسبز نیز یکی از راه­هایی است که ما برای ارتباط بیشتر با طبیعت انتخاب می­کنیم. اقامت در یک ویلا در یک محیط سرسبز با آب‌وهوای مناسب، یکی از راه­هایی است که باعث بهبود روحیه و خلق وخوی ما می­شود.

مزایای خرید ویلای شخصی

1.     سرمایه­گذاری

خرید ویلا، یک فرصت عالی برای سرمایه‌گذاری است که به‌طور کلی و در طول زمان، بازدهی مثبتی برای پول شما دارد. قیمت ملک در ایران، چه آپارتمان و چه منزل مسکونی و چه ویلا همیشه رو به بالا بوده است و هیچ کس تا به حال با خرید ملک ضرر نکرده است.

ویلاهایی که در مناطق خوش آب‌وهوا ایران ساخته‌شده­اند، اگر اصولی و با کیفیت ساخته‌شده باشند، همیشه مشتری دارند.

2.     اقامت دوران بازنشستگی

خرید یک ویلا برای افراد بازنشسته، ایده‌آل است. اکثر مردم برای نزدیک بودن به محل کار وتجارت و تحصیل فرزندان در شهرهای بزرگ و پرجمعیت زندگی می­کنند.

امروزه روزبه‌روز به تعداد کسانی که بعد از بازنشستگی از شهرهای بزرگ به شهرهای خوش آب‌وهوا مهاجرت می­کنند، افزوده می­شود. آب‌وهوای پاک و محیط بکر و زیبای طبیعت، بهترین مکان برای سپری‌کردن دوران بازنشستگی است.

3.     اولین خرید ملک

یکی از مزایای ویلاهای متراژ پایین این است که قیمت بسیار مناسب­تری نسبت به منزل و آپارتمان دارند. خرید یک ویلا می­تواند راهی خوب برای ورود به بازار مسکن، برای خریداران خانه اولی باشد. قیمت ویلا معمولاً مناسب­تر از ملک­های دیگر است.

خرید آپارتمان و  ملک در شهرهای بزرگ، واقعاً گران تمام می­شود و هر کسی ممکن است از عهده آن برنیاید اما ویلاها به‌دلیل قیمت مناسب­تر زیربنا، ارزان­تر در می­آیند.

4.     مقرون‌به‌صرفه

قیمت ویلا نسبت به یک خانه مسکونی پایین­تر است که باعث می‌شود خرید آن برای مردم، به‌ویژه کسانی که برای اولین بار وارد بازار مسکن می­شوند، مقرون‌به‌صرفه­تر باشد.  وقتی شما یک آپارتمان می­خرید در مورد زمین نمی­توانید ادعای مالکیت داشته‌باشید اما با خرید ویلا شما هم صاحب زمین و هم ساختمان خواهید شد.

5.     هزینه تعمیر و نگهداری پایین

خانه­های ویلایی، هزینه تعمیر و نگهداری کمتری، نسبت به دیگر خانه­ها دارند. شما برای سکونت در یک آپارتمان در شهرهای بزرگ، هزینه­های بیشتری مانند مالیات، عوارض و شارژ ساختمان پرداخت می­کنید. به‌دلیل نوع مصالح و مواد به‌کار رفته در یک ویلا، هزینه تعمیرات این خانه­های ویلایی، پایین­تر است.

6.     فضای بیشتر

یکی ار مهم­ترین دلایلی که مردم ویلا می­خرند، این است که از زندگی در آپارتمان­های کوچک خسته شده­اند. ویلاها در مقایسه با خانه­ها و آپارتمان­های شهرهای بزرگ، زیربنای بیشتری دارند و این به معنای آزادی عمل بیشتر برای همه اعضای خانواده است. فضای بیشتر همیشه به معنای آزادی عمل بیشتر است.

7.     آرامش و دوری از آلودگی­ها

یکی از دلایلی که مردم به‌دنبال خرید ویلا هستند، دور بودن از هیاهو و شلوغی شهرهای بزرگ است. ویلاها در شمال ایران و در بقیه شهرهای توریستی، اغلب در حاشیه شهرها و دهکده­های خلوت و آرام قرار دارند. در این مکان­ها، معمولاً از هیاهو و سرو صدای معمول شهرها دور است و آرامش خاصی را برای ساکنانش به‌ارمغان می­آورد. همچنین در این محیط­های طبیعی، خبری از انواع دیگر آلودگی­ها مانند آلودگی­های محیط زیستی نیست. زندگی در دامان طبیعت احساسی شگفت‌انگیز برای ما به‌وجود می­آورد و روحیه را بالا می­برد و تأثیر بسیار مثبتی بر سلامتی نیز دارد.

8.     تفریح در حریم خصوصی

یکی از بزرگ­ترین مزایایی که خرید یک ویلای شخصی در اختیار ما می­گذارد، تفریح در محیطی است که کاملاً در اختیار شماست و حریم خصوصی شما محسوب می­شود. این مسئله برای افرادی که دوست دارند در محیطی محفوظ و به‌دور از چشم دیگران به ورزش و تفریح بپردازند، بسیار حیاتی و آرامش­بخش است.

مزایای ویلاهای متراژ پایین چیست؟

ما در جامعه­ای زندگی می­کنیم که مردم معمولاً خانه­ها و ویلاهای عظیم و مجلل خریداری می­کنند تا تلاش کنند، موقعیت اجتماعی خود را به رخ دیگران بکشند و در «سبک زندگی» خاصی که از نظر آنها برتر است، جا بیفتند. اما هیچ چیز رایگان نیست و سبک زندگی اشرافی، هزینه­های زیادی روی دست این افراد می­گذارد. ویلاهای کوچک و متراژ پایین به‌دلیل قیمت مناسب، طرفداران زیادی دارد. این کوچک­تر بودن اما، مزایای دیگری نیز جز مقرون‌به‌صرفه بودن، دارد. از جمله:

·         خانه‌های کوچک هزینه کمتری دارند.

خریداران مسکن می­دانند که هزینه خرید یک ویلای بزرگ، با خرید اولیه به پایان نمی­رسد. هزینه نگهداری و تزئین آن نیز بسیار زیاد است. شما باید پول کافی برای دکوراسیون داخلی و بیرونی ویلا کنار بگذارید. یک ویلای بزرگ با تعداد اتاق­های زیاد، به وسایل و مبلمان زیادی نیز نیاز خواهد داشت.

ویلای بزرگ یعنی سقف بلند. ویلای بزرگ یعنی یک هزینه بیشتر برای استهلاک. هرچه ویلا بزرگ­تر باشد، متراژ بیشتری نیز باید نگهداری و اداره شود. همچنین گرمایش و سرمایش ویلاهای بزرگ هزینه بیشتری دارد. از طرف دیگر، هزینه ویلاهای کوچک در تمام این موارد کمتر است و پول می­تواند به چیزهای مهم دیگری اختصاص یابد.

·         صرفه­‌جویی در وقت | مزایای ویلاهای متراژ پایین

تمیز کردن یک خانه بزرگ و نگهداری حیاط به زمان قابل توجهی نیاز دارد، مگر اینکه هر هفته یک خدمه نظافت و یک شرکت محوطه‌سازی، استخدام کنید. خرید یک ویلای کوچک به این معنی است که زمان کمتری را برای نظافت و نگهداری می­گذرانید. با داشتن ویلای کوچک­تر، شما با صرف زمان کمتری، روی تمام جوانب تمرکز خواهید داشت.

·         سبک زندگی ساده و راحت

وقتی در یک ویلای کوچک زندگی می­کنید، سبک زندگی راحت و بی­آلایشی نیز در پیش خواهید گرفت و چشم و هم چشمی را کنار خواهید گذاشت و فقط روی لذت‌بردن از یک تعطیلات شاد، تمرکز خواهید کرد.

·         برنامه‌ریزی بهتر | مزایای ویلاهای متراژ پایین

وقتی در ویلای کوچکی زندگی می­کنید باید به‌دقت در مورد آنچه می­خرید و آنچه را نگه می­دارید، فکر کنید. در یک ویلای کوچک فضا مسئله مهمی است بنابراین شما مجبور هستید با دقت و ذهنیت باز خرید کنید تا جلوی شلوغی و بی­نظمی را بگیرید. این سبک زندگی، شما را ملزم به فکر کردن برای بهینه سازی برای همه‌چیز می­کند.

·         کیفیت بهتر

از مزایای ویلاهای متراژ پایین این است که، تمام پولتان را برای خرید ویلا هزینه نکرده و می­توانید روی کیفیت دکوراسیون داخلی نیز هزینه کنید. در این صورت می­توانید برای خرید وسایل با کیفیت برای ویلا، هزینه کنید. همچنین می­توانید پولی  برای رسیدگی به حیاط و محوطه بیرونی ویلا نیز، کنار بگذارید.

·         فروش آسان­تر

هزینه­های انرژی، همچنان در حال افزایش است. اقتصاد در بهترین حالت غیرقابل اعتماد است. این بدان معناست که خانه­های دارای مصرف انرژی کمتر، به‌ویژه خانه­های کوچک ارزان‌قیمت، در آینده همیشه تقاضای زیادی خواهند داشت. این امر باعث می­شوند ویلاهای کوچک به‌دلیل هزینه­های کمتر، برای مشتریان جذاب­تر باشند و زودتر به فروش بروند و این موضوع یکی از مهم‌ترین مزایای ویلاهای متراژ پایین به‌حساب می‌آید.

·         اجتماع بیشتر

یک مزیت خوشحال­کننده داشتن فضای کم در یک ویلای کوچک­تر، این است که خانواده­ها وقت بیشتری را با هم می­گذرانند. شما وقت بیشتری را در خانه با هم می­گذرانید زیرا فضای کمتری برای پراکنده شدن دارید. بیشتر در کنار هم بودن، به معنای صمیمیت بیشتر خانوادگی است.

راه­هایی برای بزرگ­تر به‌نظر رسیدن ویلاهای متراژ پایین در شمال

  • از رنگ­ها برای عمق دادن به فضای ویلای کوچک استفاده کنید. رنگ­های روشن فضا را بزرگ­تر نشان می­دهد اما استفاده درست از رنگ­های تیره و روشن در دکوراسیون داخلی ویلا، باعث ایجاد خطای دید و بزرگ­تر به‌نظر رسیدن فضا خواهد شد.
  • اگر متراژ کمی برای ساخت ویلا در اختیار دارید، برای بزرگ­تر به‌نظر رسیدن فضا، بهتر است سقف را کمی بالاتر از حد معمول بسازید تا فضای ویلا بزرگ­تر به‌نظر برسد.
  • هرچه فضا روشن­تر باشد، بزرگ­تر نیز دیده خواهد شد. اگر ویلای کوچکی دارید، استفاده از نور طبیعی زیاد و ساخت پنجره­های بزرگ، فضا را بزرگ­تر نمایش می­دهد.
  • اگر ویلای کوچکی دارید، از وسایل و مبلمان کوچک و ظریف­تر استفاده کنید تا فضا بیش از اندازه خفه و کوچک به‌نظر نرسد.

یکی از بهترین امکاناتی که هر سفری را همراه خانواده و دوستان، دلچسب­تر می­کند، داشتن یک ویلای شخصی است. داشتن یک سرپناه امن در سفر، باعث دلگرمی و آرامش بیشتر می­شود. خواه این ویلا یک ویلای لوکس بسیار بزرگ باشد، خواه یک ویلای کوچک دنج. این آرامش ماست که مهم است.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×