گیلان، زیباکنار
0133416

مزیت اسناد تک‌برگی در خرید ویلا چیست؟

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
اسناد تک‌برگی ویلا

خرید ویلا امری ست که نیاز به سرمایه‌ای بالا دارد. فی‌الواقع ممکن است شما تمام دار و ندارتان را پای خرید ویلا گذاشته باشید بنابراین در هنگام اخذ سند باید دقت داشته‌باشید که یک سند معتبر و مطمئن دریافت کنید. تا چند سال پیش هرجا سخن از سند معتبر بود همه از سند منگوله‌دار یا همان سند دفترچه‌ای حرف می‌زدند. سندهای منگوله‌دار به‌عنوان معتبرترین انواع سند شناخته می‌شدند اما این روز‌ها سند منگوله‌ای جای خود را به سند تک‌برگی داده و دلیل آن هم امنیت بالای اسناد تک‌برگی ویلا است.

اسناد تک‌برگی دارای اعتبار و امنیت بیشتری نسبت به اسناد منگوله‌دار هستند و به این سادگی ها قابل جعل نیستند بنابراین می‌توانید خیال راحت تری از بابت سرمایه‌تان که برای خرید ویلا صرف کرده‌اید داشته‌باشید. با در دست داشتن سند تک‌برگ ویلا شما تعداد زیادی از مزایا به‌دست خواهید آورد. در ادامه قصد داریم از مزایای اسناد تک‌برگی در خرید ویلا بگوییم. بنابراین اگر شما هم قصد خرید ویلا دارید و در مورد اخذ سند اطلاعات کافی ندارید با ما همراه شوید تا از مزایای اسناد تک‌برگی ویلا مطلع شوید.

سند تک‌برگ ویلا چیست؟

اسناد مربوط به ویلا می‌توانند به‌صورت مشاع، تک‌برگ و دفترچه یا همان منگوله‌ای باشند. معتبرترین نوع سندی که می‌توانید برای ویلای خود در دست داشته‌باشید سند تک‌برگی است. اما سند تک‌برگی چیست؟ سند تک‌برگی در واقع سند ویلا است که به‌جای پلمپ سربی اداره ثبت احوال دارای هولوگرام معتبر و مطمئنی است که به‌هیچ‌عنوان اجازه جعل سند را به دیگران نخواهد داد. سند تک‌برگ تمامی اطلاعات و مشخصات ملک و مالک و تمامی اطلاعات انتقال سند را به‌صورت مکانیزه و الکترونیکی ثبت می‌کند. بنابراین ثبت سیستمی اطلاعات به‌طور یکپارچه به‌هیچ‌عنوان اجازه جعل را نخواهد داد. از این رو می‌گویند که به‌هنگام خرید ویلا اقدام به اخذ سند تک‌برگ نمایید تا تمامی اطلاعات ملک به‌صورت سیستمی ثبت شود.

برای خرید ویلا دوبلکس شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

ایمنی بالای اسناد تک‌برگ ویلا

به جرات می‌توان گفت که با روی کار آمدن اسناد تک‌برگی ویلا، کار و کاسبی جاعلین خوابید. ایمنی و امنیت اسناد تک‌برگی ویلا به‌قدری بالاست که حتی حرفه‌ای ترین جاعلان نیز امکان جعل و تغییر آن را ندارند. بنابراین اطلاعات ثبت‌شده در سند تک‌برگ شما به‌هیچ‌عنوان قابل تغییر و دستکاری نخواهد بود. با داشتن سند تک‌برگ ویلا خیال‌تان از بابت سرمایه‌تان راحت است چرا که مطئن هستید هیچ فردی قادر به درآوردن این سرمایه ارزشمند از چنگ شما نیست حتی اگر حرفه‌ای ترین ترفندها را هم پیاده‌سازی کند.

برای خرید ویلا اقساطی شمال در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

در اختیار داشتن نسخه چاپی به‌جای دست نویس و رهایی از شر ناخوانا بودن اطلاعات

شما می‌توانید نسخه چاپی را به‌صورت ماشینی داشته‌باشید. دست نویس بودن اسناد همیشه مشکلاتی چون نا خوانا بودن را به‌همراه داشته. دیگر نیازی نیست تا دست خط های بد و ناخوانای تنظیم کنندگان سند را به ضرب و زور بخوانید. بلکه اطلاعات کامل سند شما به‌طور چاپی و با خطی خوانا و مناسب در دسترس شما خواهد بود.

برای پیش‌فروش ویلا در شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

ثبت سیستمی اسناد تک‌برگ

اسناد تک‌برگ علاوه بر اینکه به‌صورت چاپی در اختیار شما قرار می‌گیرند تمامی اطلاعات آن‌ها در یک سیستم یکپارچه به‌صورت الکترونیکی ثبت و ذخیره می‌شود. بنابراین نه‌تنها اطلاعات ثبت‌شده قابل تغییر نیستند بلکه دیگر با مشکلاتی همچون ناخوانا بودن سند، پاره شدن سند و یا گم شدن آن دست و پنجه نرم نخواهید کرد.

برای ویلا جنگلی شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

حذف خطای انسانی و بالارفتن دقت در تنظیم سند تک‌برگی

یکی از مزیت‌های مهم سند تک‌برگی این است که دقت بالایی در تنظیم آن به‌خرج می‌رود و خطای انسانی در آن به حداقل می‌رسد. یکی از مشکلات اصلی صاحبان ویلا وجود اطلاعات غلط در اسناد است. اما با دریافت سند تک‌برگ مطمئن خواهید بود که تمام اطلاعات از روی سیستم یکپارچه خوانده می‌شود و در سند شما ثبت می‌گردد. بنابراین احتمال وجود خطا در سند شما به حداقل خواهد رسید.

برای خرید ویلا شمال قسطی با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

در صورت وجود اشتباه در اطلاعات سند، نرم افزار شما را مطلع خواهد ساخت

همانطور که گفته شد دقت در اسناد تک‌برگی بسیار بالا است اما با این حال ممکن است اشتباهی در تنظیم سند رخ داده باشد. نرم افزارهایی وجود دارند که خطای موجود در سند را به شما اطلاع خواهند داد. بنابراین می‌توان آسوده خاطر بود که اسناد تک‌برگی تا حد زیادی از به اشتباهت و خطای انسانی مصون هستند. در گذشته وجود همین به اشتباهت در اسناد باعث می‌شد تا توضیحات و اصلاحات پی دی پی در سند ذکر شود که باعث گمراه شدن صاحب ملک می‌شد. اما امروز نه روز با وجود اسناد تک‌برگی ویلا دیگر امکان رخ دادن چنین به اشتباهتی به‌لطف سیستم‌های یکپارچه و نرم افزارهای هوشمند وجود ندارد.

برای ویلا داخل شهرک شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

در اسناد تک‌برگی اطلاعات به‌طور کامل ثبت می‌شوند

تمامی آنچه که شما فکر می‌کنید برای ثبت سند ویلا لازم است در سند تک‌برگی آن لحاظ می‌شود از ریزترین اطلاعات مربوط به ویلا تا درشت‌ترین آن. همچنین اطلاعت صاحب ویلا نیز به‌طور کامل در سند ثبت خواهد شد. هرچه که سرنخی از صاحب ویلا و ملک بدهد در این اسناد موجود است. از نام و نام خانوادگی و شماره ملی گرفته که ساده‌ترین اطلاعات هستند تا تابعیت و پلاک های اصلی و مفروزی و کروکی ملک. تمامی اطلاعات لازم در این اسناد موجود هستند. در واقع اسناد تک‌برگی اطلاعاتی را در بر می‌گیرند که در اسناد منگوله‌دار موجود نیست و همین نکته‌این اسناد را به اسنادی جامع و کارآمد تبدیل کرده.

برای خرید ویلا ساحلی شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

صرفه‌جویی در مصرف کاغذ و کم حجم بودن اسناد تک‌برگی

اسناد قدیم که همان اسناد منگوله‌دار بودند گاها تا 32 صفحه نیز ادامه داشتند در واقع حجم زیادی از کاغذ را مصرف می‌کردند. شما برای حمل این سند و نگهداری و مراقبت از تک‌تک صفحات آن باید دقت زیادی به‌عمل می‌آوردید. کافی بود یکی از صفات سند دچار خدشه یا آسیب شود تا نیاز باشد دنبال رفع و رجوع آن باشید. همچنین در زمانی که نیاز به کپی سند داشتید نیاز بود تا صفحات زیاد و متعددی را کپی بگیرید بنابراین حجم زیادی از کاغذ مصرف می‌شد اما در سند تک‌برگ تنها یک برگه را با خود حمل خواهیدکرد و برای کپی آن نیز نیازی به مصرف بالای کاغذ نیست. این موضوع به‌ویژه در ایران که کاغذ در آن یکی از کالاهای وارداتی محسوب می‌شود از اهمیت بالایی برخوردار است.

برای خرید ویلا ارزان شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

در هر بار انتقال ویلا سند تک‌برگ تعویض خواهد شد

اسناد قدیمی دارای ستون هایی بلند بالا برای هر بار نقل و انتقال سند بودند. بنابراین در هر بار انتقال سند نام و مشخصات مالک جدید در آن ثبت می‌شد اما در سندهای تک‌برگ چنین نیست. شما به‌هنگام خرید یا فروش ویلا با سند تک‌برگ می‌توانید به‌جای ایجاد خط‌خوردگی و ارائه یک سند شلوغ و درهم‌ریخته که نام صاحبان قبلی در آن درج‌شده سند را به‌طور کلی تعویض کنید و یک سند جدید به خریدار بدهید و یا اگر قصد خرید ویلای جدید دارید می‌توانید یک سند تمیز و خوانا از فروشنده تحویل بگیرید.

بعد از ثبت مشخصات مالک جدید در سند تک‌برگی سند به خریدار تحویل داده نمی‌شود بلکه به اداره ثبت احوال تحویل می‌شود و بعد از ثبت اطلاعات جدید سند جدید نیز صادر می‌گردد. شما امکان الصاق نمودن هیچ‌گونه پیوست را در اسناد تک‌برگی ندارید. بنابراین سند تک‌برگی را می‌توان یک سند شیک و تمیز دانست که هیچ‌گونه پیوست اضافی به آن وصل نیست و می‌توان با اسم و نشان خود آن را در دست داشت. هیچگونه آثار از صاحبان قبلی در سند شما موجود نخواهد بود.

کاهش میزان ترددهای بی‌مورد مردم در شهر به‌منظور تعویض سند

یکی از مشکلات مردم زمانی که اسناد قدیمی روی کار بود مراجعه به ادارات ثبت به‌منظور تعویض سند بود. در ارائه سند تک‌برگی مراحل به گونه‌ای پیش می‌رود که تمامی فرآیندهای ثبتی در همان جلسهای که دو طرف در دفترخانه حضور دارند انجام می‌شود و هیچ‌گونه نیازی به پیگیری های متعدد شما به دفاتر ثبت وجود ندارد. بنابراین حجم مراجعات به دفاتر ثبت از این بابت کاهش یافته و خیال خریداران نیز آسوده است که تمامی امور توسط دفاتر اسناد پیگیری خواهد شد.

برای خرید ویلا سنددار شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

صدور سندهای مجزا برای مالکین متعدد

در قدیم سندهای مشاع دارای یک نسخه بودند و آن یک نسخه هم باید دست یکی از مالکان می‌ماند اما در مورد اسناد تک‌برگی شیوه دریافت سند اینگونه است که برای هرکدام از مالکان یک سند مجزا صادر می‌شود.

برای خرید ویلا سند شش‌دانگ شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری

اسناد تک‌برگی دارای مزایای زیادی هستند. هرچند که نمی‌توان آن‌ها را کاملاً بی‌نقص و عالی دانست اما لااقل می‌توان آن‌ها را نسبت به اسناد دفترچه‌ای نسخه‌ای بسیار بهتر به‌شمار آورد. مزایای اسناد تک‌برگ موجب‌شده تا افراد امروز به‌جای دریافت سند دفترچه‌ای اقدام به دریافت سند تک‌برگ نمایند.

 

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×