گیلان، زیباکنار
0133416

مشارکت در ساخت ویلا در شمال چیست و نکات مهم آن کدام است؟

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-17
مشارکت در ساخت ویلا

برای ساخت ویلا در شمال، داشتن ملک و زمین کافی نیست. آنچه که حرف اول را می‌زند داشتن سرمایه است. اگر شما بهترین زمین‌ها را هم در بهترین نقاط شمالی داشته‌باشید اما سرمایه‌ای کافی برای پرداخت اقساط و یا ساخت‌وساز ویلا در اختیار نداشته‌باشید، حتی یک آجر روی آجر نمی‌توانید بگذارید. بنابراین پیش از ساخت ویلا باید به تمامی جوانب و سرمایه مورد نیاز برای ساخت ویلا کاملاً اشراف داشته‌باشید. سرمایه لازم برای ساخت ویلا سرمایه کمی نیست و شاید به‌همین راحتی ها و به‌سرعت نتوانید آن را جور کنید. بنابراین چه باید کرد؟بهترین راه آن مشارکت در ساخت ویلا در شمال است.

باید دست روی دست گذاشت تا قیمت مصالح و سرمایه‌گذاری روزبه‌روز بیشتر شود یا اینکه فکری اساسی کرد؟ اگر بخواهید زمینی که در شمال خریده اید را بلا استفاده بگذارید و به‌هوای اینکه قیمتش بیشتر می‌شود به آن دست نزنید، و یا تصور کنید که در چند سال آینده می‌توانید سرمایه لازم برای ساخت ویلا را جور کنید باید بگوییم که سخت در اشتباهید چرا که قیمت مصالح و دستمزدها تا سال آینده و سال‌های آینده رشد خواهد داشت و داستان به‌همین سادگی ها نیست. بنابراین در آن زمان هم باید سرمایه‌ای دو برابر جور کنید که به معنای سخت تر شدن کارتان است.

بنابراین باید چارهای دیگر اندیشید. مشارکت در ساخت ویلا در شمال همان راهکار طلایی است که در این گونه مواقع می‌توانید سراغ آن بروید. اما مشارکت در ساخت ویلا چیست و نکات و مزایای آن چیست؟ اگر مشتاق هستید تا در این باره بیشتر بدانید در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در این حوزه کسب کنید.

مشارکت در ساخت ویلا در شمال چیست؟

همانطور که گفتیم مشارکت در ساخت ویلا مختص افرادی است که می‌خواهند با کمترین هزینه زمین خود را تبدیل به ویلایی شیک و با ارزش کنند. شما در این راه قرار نیست هزینه زیادی پرداخت کنید. حتی گاهی اوقات اصلاً نیازی نیست هیچ هزینه‌ای پرداخت کنید اما در نهایت سازنده را در سود ویلا شریک خواهید کرد. در واقع شما برای ساخت مشارکتی ویلا در شمال پیش از هر چیز باید به‌دنبال یک سازنده معتبر و قابل اعتماد باشید تا فرآیند ساخت ویلا در زمین شما را آغاز کند. اگر بخواهیم به‌عبارتی ساده‌تر بگوییم می‌توان اینگونه عنوان کرد که زمین و سرمایه اولیه از شما و باقی کارها و هزینه‌ها با سازنده.

شما در طی یک قرارداد مشارکتی تعیین خواهید کرد که چه میزان از سود ویلای ساخته‌شده را سهم سازنده خواهید دانست و او را در چه میزان از سود شریک خواهید کرد. سازنده نیز تعهد خواهد داد که تمامی بندهای قرارداد را مو به مو اجرا نماید و آن را در موعد مقرر تحویل دهد. بنابراین فرآِیند ساخت مشارکتی ویلا آغاز خواهد شد.

ساخت مشارکتی ویلا به این معنا نیست که صفر تا صد ساخت ویلا را به سازنده بسپارید و خودتان پا پس بکشید. بلکه شما در تمامی  مراحل ساخت‌وساز ویلا سهیم خواهید بود.

نوسازی و بازسازی ویلاهای قدیمی به روش مشارکتی در شمال

گاهی اوقات نیز شرایط به این گونه است که شما ویلایی بسیار قدیمی و اصطلاحاً کلنگی دارید که می‌خواهید آن را بازسازی کنید اما سرمایه کافی برای این کار ندارید. بنابراین در این شرایط نیز به‌دنبال سازندهای معتبر و حرفه‌ای خواهید گشت که ویلای شما را بازسازی نماید و در نهایت در سود ویلای بازسازی شده شریک شود. اینگونه نیز نیازی به پرداخت هزینه نخواهید داشت. در واقع هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید از سود ویلا است.

ساخت ویلای مشارکتی در شمال سود کلانی را نصیب شما خواهد کرد

مانند روز روشن است که یک ویلای قدیمی در شمال با یک زمین خام در شمال قیمتی برابر دارند. در واقع زمانی که اقدام به فروش ویلای قدیمی خود می‌نمایید باید آن را به قیمت زمین خام به فروش برسانید. بنابراین در این پروسه نه‌تنها سود نخواهید کرد بلکه متحمل ضرر نیز خواهید شد. در مورد زمین خوام هم شرایط به‌همین صورت است. با فروش زمین در شمال، شما به میزان فروش یک زمین سود خواهید کرد و نه بیشتر در حالی که با ساخت مشارکتی ویلا در شمال می‌توانید صاحب چند طبقه از یک ویلا در شمال شوید که هرکدام به‌طور جداگانه به قیمت روز خود به فروش می‌رسند و به‌دلیل نوساز بودن ارزش آن‌ها بسیار بیشتر از یک ویلای قدیمی یا یک زمین خام است.

به‌عنوان مثال اگر شما زمین یا ویلایی قدیمی در شمال به مساحتی مشخص دارید می‌توانید با ساخت مشارکتی ویلا، زمین یا ویلای خود را به ویلایی چند طبقه تبدیل کنید که مالک تعداد مشخصی از طبقات آن بر حسب قرارداد شما خواهید بود. با یک حساب سر انگشتی و ساده هم می‌توان فهمید که ساخت مشارکتی ویلا در شمال یعنی چند برابر کردن سرمایه بدون پرداخت یک ریال هزینه!

نکات مهم هنگام ساخت مشارکتی ویلا در شمال چیست؟

پیش از خرید زمین مطمئن شوید که زمین مورد نظر دارای مجوز ساخت‌وساز است

اگر با سودای ساخت مشارکتی ویلا در شمال می‌خواهید یک تکه زمین در این خطه خریداری کنید و آن را به سازندهای معتبر بسپارید و برای ساخت مشارکتی ویلا در شمال اقدام کنید باید حواس‌تان باشد که زمین مورد نظر شما دارای مجوز ساخت باشد و اصطلاحاً کلاه سرتان نرود. اگر زمین خریداری شده شما جزو زمین‌های کشاورزی و مراتع باشد به‌هیچ‌عنوان حق ساخت‌وساز ویلا در آن را نخواهید داشت. بنابراین نمی‌توانید برای ساخت ویلا اقدام کنید و اینگونه میزان زیادی از سرمایه‌تان را هم به‌هدر خواهید داد.

بنابراین با مراجعه به سازمان راه و شهرسازی استان مربوطه اطمینان حاصل کنید که زمین مربوطه مجوز قانونی برای ساخت ویلا دارد تا در مزاحا بعدی دچار دردسر نشوید. اگر در این زمینه اطلاعات کافی ندارید بهتر است از یک مشاور حقوقی یا یک کارشناس معتبر که بر اصول ساخت شراکتی ویلا مشرف است کمک بگیرید.

هنگام عقد قرارداد مشارکتی از یک کارشناس حرفه‌ای کمک بگیرید

برخی از سازندگان ویلاهای مشارکتی در شمال بسیار زیرک و رند هستند و با تنظیم نمودن قرارداد به شیوهای که تمام بندهای آن به‌نفع خودشان است شما را در وضعیتی قرار می‌دهند که نمی‌توانید بعدها اعتراضی کنید. در واقع آن‌ها شرایط قرارداد را به گونه‌ای تنظیم می‌کنند که همه‌چیز به‌نفع خودشان باشد و هر زمان که بخواهند می‌توانند از کل داستان پا پس بکشند.

در نتیجه شما خواهید ماند و ویلایی نیمه کاره که روی هواست! و یا ممکن است سهم شما را کمتر از آنچه که حق تان است در نظر بگیرند در حالی که می‌توانستید سود بیشتری کنید. بنابراین هیچ‌گاه بدون خواند قرارداد و بررسی تمام نکات آن اقدام به امضا نمودن بی چون و چار آن نکنید. حتی اگر لازم است آن را به خانه ببرید و چند روز برای خواندن آن وقت بگذارید. هر کجا که ابهامی وجود دارد آن را با سازنده در میان بگذارید و نظرات خود را مطرح کنید.

در ضمن فراموش نکنید که شراکت با چند سازنده همواره دردسرهای بی پایانی را به‌دنبال داشته است بنابراین هیچ‌گاه با چند سازنده متعدد شراکت نکنید و تنها به یک سازنده معتبر اکتفا نمایید. بهره‌گیری از نظرات تخصصی یک کارشناس حرفه‌ای می‌تواند شما را در این مسیر بسیار یاری کند. بنابراین اگر سر رشتهای ازاین امور ندارید حتماً از یک کارشناس خبره در امور ساخت مشارکتی ویلا کمک بگیرید.

دقت داشته‌باشید که در این موارد هزینه‌ای به پای شما نیست!

اگر سازنده بابت دریافت پروانه ساختمانی، محاسبات مهندسی، نقشه کشی و عوارض شهرداری و تراکم‌هزینه‌ای از شما دریافت کرد کاری او غیرقانونی است. شما هیچ هزینه‌ای بابت دریافت پروانه ساخت و این دسته از موارد نیازی نیست بپردازید. پس پیش از اینکه وارد پروسه ساخت شوید و به پرداخت هزینه‌ها برسید نسبت به این موارد آگاهی داشته‌باشید و بدانید که کدام هزینه‌ها به گردن شما هست و کدام هزینه‌ها نیست.

در مورد نکات فسخ قرارداد مشارکتی آگاه باشید

فسخ قرارداد مشارکتی موضوعی ست که می‌تواند شما را متضرر سازد بنابراین باید در مورد شرایط آن آگاهی کافی داشته‌باشید. دقت داشته‌باشید که هر زمان فرآیند تخریب صورت گرفت امکان فسخ قرارداد دیگر وجود ندارد. در واقع فسخ قرارداد بعد از عملیات تخریب به‌هیچ‌وجه امکان‌پذیر نیست. آگاهی داشتن به این نکات باعث می‌شود تا قرارداد مشارکتی را به‌شکلی هوشمندانه تر تنظیم نمایید.

نتیجه‌گیری

این روزها به فروش رساندن یک ویلای قدیمی و یا زمین خام کار چندان راحتی نیست. اغلب افراد به‌دنبال ویلایی تکمیل شده و نو ساز هستند و کمتر کسی را می‌توانید پیدا کنید که بخواهد در ویلای قدیمی سکونت داشته باشد. اما اگر قصدتان ساخت‌وساز مشارکتی ویلا در شمال باشد چرا که نه؟ میزان سود حاصله از این مشارکت به‌قدری زیاد است که ارزش خرید زمین و ویلای کلنگی را خواهد داشت. اگر می‌خواهید در کمترین زمان ممکن به‌سود بالایی دست پیدا کنید ساخت ویلای مشارکتی در شمال بهترین گزینه پیش روی شما خواهد بود.

 

 

 

 

 

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×