گیلان، زیباکنار
0133416

اصلی‌ترین مصالح ساخت ویلا جنگلی چیست؟

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-11-27
مصالح اصلی ساخت ویلای جنگلی

اصلی‌ترین مصالح ساخت ویلا جنگلی چیست؟ یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری و حفظ سرمایه در ایران ساخت ویلا در شمال است. شمال ایران به‌دلیل آب هوای و طبیعت بکر و زیبایی که دارد مقصد اصلی مسافران در ایام مختلف سال است.

زمین‌های متعددی در شمال کشور وجود دارند که بستر مناسبی برای ساخت ویلا هستند. ساخت ویلا در شمال با توجه به‌شرایطی که بیان کردیم سوددهی بالایی دارد و اغلب سرمایه‌گذاران به‌دنبال ساخت ویلا در شمال هستند.

برای موفقیت در زمینه ساخت ویلا باید نکاتی را در هنگام ساخت رعایت کرد یکی از مهم‌ترین تکات استفاده از مصالح مناسب و با کیفیت است.

مصالحی که برای ساخت ویلا در شمال کشور استفاده می‌شوند باید دارای ویژگی‌هایی باشند که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

انتخاب مصالح مناسب، بر عهده‌ی معمار و طراح ویلا است. مصالحی که برای ساخت در شمال به‌کار می‌روند به دو نکته بستگی دارند: 1- رطوبت و آب‌وهوای منطقه 2- نوع ساختمان، ویلایی یا آپارتمانی

ویلا جنگلی

ویلاهای جنگلی در شمال کشور به‌دلیل آب‌وهوای مناسب جنگلی و رطوبت کمتری که نسبت به ویلاهای ساحلی دارند بیشتر مورد توجه خریداران هستند.

ویلاهای جنگلی در دل جنگل‌ها و به‌دور از هیاهو و شلوغی شهر را ساخته‌شده‌اند و محیطی بدون سر و صدا و تمیز برای افراد استراحت هستند و افراد که مشکلات ریوی دارند بیشتر به خرید ویلای جنگلی تمایل دارند چرا که در ویلاهای جنگلی هیچ‌گونه دود و آلودگی هوا وجود ندارد و هوا کاملاً  تمیز است.

ویلای جنگلی نیز مانند ویلاهای ساحلی باید به‌درستی ساخته شوند. اگر مصالح و موادی  که در جهت حفظ و نگهداری ولا به‌کار می  روند درست نباشند ویلای جنگلی پس از مدت کوتاهی از بین می‌رود و دیگر قابل سکونت نیست.

مراحل ساخت ویلا جنگلی در شمال کشور

یکی از مهم‌ترین نکات در هنگام ساخت ویلا در شمال رعایت درست مراحل ساخت ویلا است. به‌دلیل رطوبت بالایی که در مناطق شمالی کشور وجود دارد اسکلت کلی بنا باید از بتن ساخته شود ساخت ویلا با اسکلت آهنی در شمال کشور توصیه نمی‌شود چرا که به‌دلیل رطوبت بالا ویلا بعد از مدت کوتاهی دچار فرسودگی می  شود و نیاز به تعمیر دارد.

بعد از ساخت اسکلت بتنی ساختمان باید دیواره ساختمان را تکمیل کرد برای این کار نیز از بلوک های بتنی استفاده می‌شود، بلوک های بتنی نسبت به آجر بهتر هستند و برای ساخت  ویلا در شمال کشور  مناسب‌تر هستند هرچند قیمت بالاتری نیز دارند.

بعد از اینکه بخش‌های مختلف ویلا به وسیله بلوک تکمیل شدند، نوبت به ایجاد نمای بیرونی و داخلی ویلا می‌رسد نمای بیرونی و داخلی اغلب بر اساس نظر کارفرما ایجاد می‌شوند، طراحی داخلی و بیرونی دل‌نشین تأثیر زیادی در جذب مشتریان دارند.

در حال حاضر اغلب نمای بیرونی ویلاها به‌صورت رومی است که با سقف شیروانی سنخیت دارد تمام ویلاها و ساختمان‌هایی که در شمال کشور ساخته می‌شوند سقف شیروانی دارند، به‌دلیل اینکه در شمال باران فراوان می‌بارد سقف شیروانی از تخریب و آسیب به ساختمان در اثر باران‌های متمادی جلوگیری می‌کند.

امکانات ویلاهای جنگلی

دوری از شلوغی شهر

ویلاهای جنگلی نسبت به ویلاهای ساحلی و ویلاهایی که در داخل روستا قرار دارند آرامش بیشتری دارند. معمولاً  رفت‌وآمد در ویلاهای جنگلی کمتر است و برای افرادی که از شلوغی فراری هستند و دوست دارند در محیطی خلوت استراحت کنند انتخاب بسیار مناسبی است.

آب‌وهوای مناسب

ویلاهای جنگلی به‌دلیل اینکه اغلب در دل جنگل ساخته می‌شوند از نظر میزان اکسیژن در سطح بالاتری از ویلاهای ساحلی و ویلاهای داخل روستاها قرار دارند.

به‌دلیل تردد کمتر ماشین‌ها در منطقه جنگلی میزان آلودگی  زیست‌محیطی و سرب نیز در منطقه جنگلی کمتر است به‌همین دلیل است که اغلب افرادی که مشکل ریه دارند ترجیح می‌دهند ویلای جنگلی خریداری کنند.

علاوه بر این میزان رطوبت در مناطق جنگلی شمال کمتر از مناطق ساحلی است و به‌همین دلیل بیشتر مرود اقبال عمومی قرار دارد.

گول تبلیغات  را نخورید

حتماً در هنگام خرید ویلای جنگلی به‌صورت حضوری به محل ویلا مراجعه کنید و خودتان مشخصات ویلا و زیمن را از نزدیک ببینید متاسفانه برخی از افراد سودجو با تبلیغات دروغین ویلایی خراب یا زیمن کشاورزی را در جنگل به‌عنوان ویلا و زمین برای ساخت ویلا به شما می‌فروشند. اما گذاشتن کمی وقت بیشتر می‌توانید به‌راحتی از هدر رفتن سرمایه‌تان جلوگیری کنید.

توجه به فاصله ویلا با سایر ویلاها

یکی از امکانات ممه ویلاهای جنگلی داشتن چشم‌انداز زیبا به‌روی طبیعت و کوه است، برای اینکه بتوانید از چشم‌انداز ویلا استفاده کنید در هنگام خرید توجه‌داشته‌باشید تا ویلاهای دیگر با فاصله از ویلای شما قرار داشته‌باشند و ویلایی رو به‌روی ویلای شما در حال ساخت نباشد تا بتوانید به‌راحتی از چشم‌انداز ویلا استفاده کنید .

امکانات ویلا

در هنگام خرید توجه‌داشته‌باشید که ویلای جنگلی پایان کار و امکانات اولیه برای زندگی را دارد یا خیر. برخی از ویلاهای جنگلی به‌دلیل اینکه غیرقانونی و در زمین‌های کشاورزی ساخته می‌شوند امکانات اولیه مانند آب، برق و گاز را ندارند که می‌تواند در ادامه برای شما مشکل ساز باشد علاوه بر این به‌دلیل نداشتن پایان کار شما نیم توانید برای گرفتن آب یا برق اقدام کنید.

علاوه بر این ویلاهای جنگلی معمولاً در موقعیت خاصی قرار دارند به‌همین دلیل توجه‌داشته‌باشید که آیا موبایل و اینترنت در این منطقه آنتن‌دهی دارد یا خیر.

حتماً تمام اتاق‌ها و اطراف ویلا را چک کنید و ببینید  آیا برای سکونت شما و خانواده‌تان مناسب است یا خیر با تنها چند ساعت وقت گذاشتن و چک کردن می‌توانید از هدر رفتن سرمایه‌تان و انتخاب غلط جلوگیری کنید .

اصلی‌ترین مصالح ساخت ویلا جنگلی در شمال کشور

بتن:

مخلوطی از سیمان و آب با درصد مشخص

سیمان :

باعث افزایش استحکام و چسبندگی بتون ها به‌هم می‌شود. بهترین مارک سیمان در حال حاضر برند پرتلند است.

سیمان یکی از مصالح محبوب برای ساخت ویلا در شمال است. سیمان یکی از مصالحی است که به‌راحتی در دسترس قرار دارد، قیمت کمی دارد، نیروی کار به آن آشنا است، سطحی صاف و یکنواخت ایجاد می‌کند و به‌سرعت ساخته می‌شود به‌همین دلیل است که اغلب معماران و سازندگان ترجیح می  دهند تا از سیمان در ساخت ویلا استفاده‌کنند.

سیمان یکی از مصالح مهم و مناسب برای دیوار‌های بیرونی ویلا است،می‌توان به‌راحتی با استفاده از سیمان برای طراحی‌های مینیمال استفاده کرد. مصالح اصلی ساخت ویلای جنگلی

در هنگام استفاده از سیمان باید توجه‌داشته‌باشید که از ارتفاع کافی از سطح زمین را در نظر بگیرید و سپس شروع به سیمان کاری کنید، چرا که رطوبت زمین باعث فرسایش و خرابی سیمان می‌شود.

علاوه بر این به‌دلیل مقاومت بیشتر سیمان نسبت به گچ در برابر آب می‌توان در داخل ویلا نیز از سیمان به‌عنوان جایگزین گچ استفاده کرد.

درست است که سیمان از همه نظر مناسب و خوب است اما باید توجه‌داشته‌باشید که سیمان هرچند سال یک‌بار باید ترمیم شود چرا که پس از مدتی دچار کثیفی و فرسودگی می‌شود.

چوب:

به‌دلیل اینکه آهن در شمال زنگ می‌زند برای ساخت در و نمای بیرونی ویلاها از چوب مرغوب استفاده می‌شود.

سنگ:

پله‌ها و نمایی بیرونی ویلاها علاوه بر چوب از سنگ نیز ساخته می‌شود تمامی این موارد به این دلیل است که آهن و فلزات در شما کشور زنگ می‌زنند و بعد از مدتی باید عوض شوند. سنگ زیبایی و مقاومت بالایی دارد و نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد. مصالح اصلی ساخت ویلای جنگلی

نکته مهم در ارتباط با استفاده از سنگ در نمای ساختمان این است که همه سنگ‌ها برای استفاده در نمای ساختمان مناسب نیستند.

به‌عنوان مثال سنگ‌های مرمریت از تنوع و زیبایی بالایی برخوردار هستند اما اصلاً  برای استفاده در فضای بیرونی ویلا مناسب نیستند چرا که در رطوبت و تابش نور مستقیم خورشید به‌سرعت تغییر رنگ می‌دهند و تیره می‌شوند بنابراین هزینه نگهداری از این نوع سنگ‌ها بالا است.

سنگ‌های تراورتن یکی از سنگ‌های  مناسب برای ساخت ویلا در شمال هستند  اما تنوع رنگی کیم دارند و برای استفاده نیاز به پرداخت بیشتری نسبت به سنگ‌های مرمریت دارند.

سنگ‌های گرانیت نیز با توجه به مقاومت بالایی که دارند ازجمله مصالح مناسب برای ساخت ویلا در شمال کشور هستند. سنگ‌های گرانیت به‌دلیل مقاومت بالا و قیمت مناسب نسبت به سایر سنگ‌ها، برای پوشش فضاهای خارجی مثل کف فضای باز انتخاب مناسبی هستند.

آجر سفالی یا بلوک های سفالی :

این مدل از آجر ها وزن کمتر و قدرت چسبندگی و استحکام بالاتری دارند و برای ساخت ویلا در شمال گزینه مناسبی هستند.

اغلب افراد به‌دلیل قیمت مناسب‌تر از آجر در ساخت ویلا استفاده می‌کنند، اما آجر به‌دلیل اینکه رطوبت را به‌خود جذب می‌کند جزو مصالح مناسب برای ساخت ویلا در شمال کشور نیست.

علاوه بر این به‌دلیل نوع خاص اقلیمی  در شمال کشور آجر در این منطقه دچار شوره زنی شدید می‌شود. امروزه آجرهایی تولید می‌شوند که سازگاری بیشتری با آب‌وهوای شمال دارند، می‌توان از این آجر ها در شمال کشور استفاده کرد. مصالح اصلی ساخت ویلای جنگلی

گچ ساده و گچ ضد آب:

گچ یکی از مصالحی است که برای ساخت اغلب ساختمان‌ها به‌کار می‌رود و در دسترس  است  اما در برابر آب و رطوبت مقاوم نیست و دچار فرسودگی می‌شود. برای اینکه بتوان از گچ در شمال کشور هم استفاده کرد، گچ را با موادی ترکیب می‌کنند، این مواد باعث می‌شوند تا مقاومت گچ در برابر رطوبت بالا برود.

مصالح مناسب برای تیغه چینی

مصالحی که برای تیغه چینی استفاده می‌شوند به عواملی بستگی دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

وزن :

هر چه قدر وزن مصالح به‌کار رفته بیشتر باشد، سازه سنگین تر می‌شود، به‌همین دلیل بهتر است که زمان انتخاب مصالح به وزن آن‌ها و میزان مقاومت سازه توجه کنیم. وزن مصالح نسبت به حجمی که دارند به‌ترتیب عبارت‌اند از بلوک سفالی، بلوک لیکا،  بلوک سیمانی و آجر.

هزینه تمام شده مصالح ساخت ویلا جنگلی

بلوک‌های سیمانی قیمت بسیار کمتری دارند و در شمال کشور به‌راحتی در دسترس هستند.بلوک های سیمانی به‌دلیل قیمت کمی که دارند برای ساخت ویلا مناسب هستند علاوه بر اینکه مقاومت بیشتری دارند.

شرکت انبوه‌سازان آرش یکی از شرکت‌های معتبر و پیشرو در زمینه ساخت‌وساز ویلا در شمال کشور است. مصالح اصلی ساخت ویلا جنگلی

شرکت انبوه‌سازان آرش به مدیریت و سرمایه‌گذاری امین و آرش تقی پور دهکاء بیش از ۱۵ سال است که در حوزه ساخت‌وساز شهرک‌های ویلایی در حوزه منطقه آزاد انزلی مشغول به فعالیت است.

مرکز اصلی شرکت ساختمانی انبوه‌سازان آرش منطقه آزاد انزلی در زیباکنار بعد از صدا و سیما شهرک آرش ۲ میباشد. اگر شما هم قصد ساخت‌وساز یا خرید ویلا در شمال کشور را دارید شرکت انبوه‌سازان آرش انتخاب مناسبی برای شما است.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×