گیلان، زیباکنار
0133416

معرفی اقامتگاه بومگردی در شمال

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-04-16
اقامتگاه بومگردی در شمال

اقامتگاه بومگردی در شمال شباهت به هتلی سنتی و کوچک دارد. این اماکن جهت پذیرایی از دوستداران طبیعت و محیط‌زیست طراحی شده‌اند. با رفتن به این مکان‌ها می‌توانید به‌راحتی فضای قدیمی و آداب و رسوم مناطق مختلف را دیده و حتی چندروزی در آن زندگی‌کنید. این تجربه از جمله جذابیت‌های پیش روی شما برای مسافرت است که قطعاً از انتخاب آن لذت می‌برید.

این اقامتگاه‌ها توسط اهالی بومی و محلی اداره می‌شود. آن‌ها سعی داشته‌اند تا با تزیین زیبای اتاق‌ها و دکوراسیون، به سبک سنتی، خاطراتی خوش برای میهمانان خود فراهم آورند.

تجربه زندگی در کنار مردم روستایی و بودن در آرامش بی‌نظیر این مناطق، در کنار غذاهای خوشمزه محلی و سالم، از جمله مهم‌ترین دلایلی است که بی‌شک شما را به این نوع از مکان‌های اقامتی جذب خواهد کرد.

چند اقامتگاه بومگردی در شمال را بهتر بشناسید

آیا قصد یافتن جایی برای اقامت و لذت‌بردن از طبیعت شمال را دارید؟ اگر در سفرتان قصد اقامت در هتلی لوکس و لاکچری ندارید و به‌دنبال بهترین هتل‌های جنگلی در شمال سرسبز می‌گردید، کافیست تا در ادامه با ما همراه باشید.

کلبه چوبی نگین کیاسر (ساری)

برای رسیدن به کلبه چوبی نگین، ابتدا باید راهی استان سرسبز مازندران شوید. از آن‌جا مسیرتان را به‌سمت ساری تغییر دهید تا به این کلبه زیبا برسید. این اقامتگاه یکی از اقامتگاه‌های بوم‌گردی جذاب در شمال ایران است. شهر ساری را بدون‌شک هر ایرانی می شناسد یا دست کم اسم آن را شنیده است. ساری منطقه درختان تودرتو و ستبر است.

 در اطراف و حاشیه شهرستان ساری، اقامتگاه بوم‌گردی کلبه چوبی نگین کیاسر، در زمینی به وسعت ۵ هزار متر مربع چون نگینی چشم‌نوازی می‌کند. گفتنی است که ۱۸ کلبه چوبی در محوطه‌این مکان اقامتی قرار دارد. این کلبه‌های زیبا محل مناسبی برای چای خوری های عصر و جمع های خانوادگی بزرگ است.

این مکان اقامتی با داشتن ۲ حوض بزرگ و زیبا که برای پرورش ماهی و البته قایق‌سواری تفریحی بنا شده‌اند، همان تصاویر اصیل طبیعت سنتی شمال را به میهمانان خود هدیه می‌کند.

در این محل علاوه بر اینکه امکان ماهیگری وجود دارد، فضای سبزی هموار نیز برای سرگرمی کودکان دلبندتان در نظر گرفته‌شده است.

اما این تمام قضیه نیست. کافیست از طرفداران حیات وحش و حیوانات باشید، تا این مکان زیبا به شما دنیایی کوچک از جانوران و پرندگان را تقدیم کند. دو دریاچه دست سازی که از آن سخن گفتیم، زیستگاه اردک ها و فلامینگو های مهاجر و غازهای زیبا است که با گذر زمان به بومیان این محل اعتماد کرده‌اند.

اقامتگاه بوم‌گردی کلبه عادل (بابل)

درازکلا نام یکی از مناطق شهرستان نام‌آشنای بابل است که در استان مازندران قرارگرفته است. کلبه عادل، یکی از اقامتگاه‌هایی است که در راهنمای کامل بومگردی در شمال کشور واقع‌شده است.

 ۴ کلبه چوبی سنتی در همسایگی با دریاچه مصنوعی بابل در این مکان ساخته‌شده است. چشم‌انداز بی‌بدیل جنگل‌ها و کوه‌های سربه‌فلک‌کشیده در کنار هم، باعث‌شده تا اقامتگاه بومگردی کلبه عادل یکی از بهترین‌ها در زمینه بومگردی باشد. این محل از جاهای دیدنی شهر بابل است.

تصور کنید که شما در این کلبه‌های چوبی سنتی در ارتفاع هستید و در حالی که چشم به مناظر زیبای اطرافتان دوخته‌اید. هوای مطبوع و بدون آلاینده کوهستان را تنفس می‌کنید! از اقامتگاه بوم‌گردی کلبه عادل برای رسیدن به‌دیگر دیدنی‌های بابل، فاصله زیادی نیست.

اقامتگاه بوم‌گردی سورت (ساری)

اقامتگاه بوم‌گردی سورت در منطقه‌ای از توابع شهرستان زیبای ساری قرار دارد که از جمله اقامتگاه‌هایی است که در جوار یکی از زیباترین چشمه‌های پلکانی ایران عزیز قرار دارد.

تمام مواد غذایی که در این محل برای گردشگران طبخ می‌شود، به‌طور مستقیم و ارگانیک از مزارع اطراف به‌دست می‌آید. پس برای کسانی که در سفرشان غذای سالم و طبیعی جایگاه ویژه‌ای دارد، این اقامتگاه انتخاب جذاب و عالی خواهد بود.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×