گیلان، زیباکنار
0133416

معرفی انواع خانه ویلایی شمال

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
آشنایی با انواع خانه ویلایی شمال

 ویلا یک نوع از خانه که در اصل یک بود روم باستان طبقه بالا خانه کشور است. از زمان پیدایش آن در ویلای رومی، ایده و عملکرد ویلا به‌ طور قابل توجهی تکامل یافته است. پس از سقوط جمهوری روم، ویلاها به مجتمع‌های کشاورزی کوچک تبدیل شدند که در اواخر دوران باستان به‌ طور فزاینده‌ای مستحکم شدند و گاهی برای استفاده مجدد به‌‌عنوان صومعه به کلیسا منتقل می‌شدند. سپس آن‌ها به تدریج در قرون وسطی به خانه‌های روستایی شیک طبقه بالا تبدیل شدند.

برای خرید ویلا شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

آشنایی با انواع خانه ویلایی شمال

در اصطلاح مدرن، “ویلا” می‌تواند به انواع و اندازه‌های مختلف سکونت اطلاق شود، از خانه‌های نیمه مستقل حومه شهر. به‌همین دلیل انواع خانه ویلایی شمال شکل گرفته‌اند.

خانه ویلایی جنگلی

شمال ایران یا منطقه شمالی مازندران، که نقطه مرکزی شمال کشور است، طبیعتی بکر با نمای ابدی دارد. خانه‌هایی را که در نزدیکی یا روی محور خطی جنگل بنا می‌کنند، ویلاهای جنگلی نام دارند. این ویلا در امتداد ورودی جنگل یا نزدیک ورودی اصلی جنگل ساخته‌ شده‌اند که تنها چند متر آن طرف‌تر است. شما می‌توانید به‌ طبیعت جنگل وارد شوید. سازه‌های این ویلا بیشتر از چوب یا سنگ است و خانه‌ها معمولاً با یک روش کاملاً عایق ساخته می‌شوند. خانه‌هایی که کم‌تر از جنگل فاصله دارند، معمولاً دارای قیمت‌های بالاتر هستند و همچنین آن‌ها را به‌‌عنوان اولین شماره مجوز جنگل نمی‌نامند.

ویلای کوهستانی

به‌ لطف مناطق کوهستانی دماوند و کوهپایه‌های آن در محور، کندوان، قیروزکوه، خانه‌ها را در قلب کوه‌ها خواهید دید. البته وجود ویلاهای تازه‌ساخته‌شده در این منطقه عجیب نیست، اما همه ما می‌دانیم که آن‌ها در تابستان و زمستان زندگی می‌کنند. مناطق کوهستانی مناطقی هستند که دارای زیبایی‌های خاص در فصل‌های مختلف، تابستان‌های خشک و زمستان‌های بسیار سرد هستند. همه انواع ویلاهای کوه دارای اسکلت بتنی قوی‌تری هستند و معمولاً بهترین مواد در ساخت آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. زمین‌های کوهستانی از لحاظ ارز با ویلاهای جنگلی کم‌تر است.

برای خرید ویلا کوهستانی در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

انواع خانه ویلایی شمال کنار ساحل

ویلا‌هایی که چند قدم دورتر از خط ساحلی یا در راه ساحل قرار دارند بخشی از این نوع ویلا هستند. ارزش واحد پول این نوع ویلا بالا است و بر اساس فاصله بین آن‌ها و خط ساحلی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. البته، مکان نیز نقش مهمی در این ارزش‌ها ایفا می‌کند. امروزه، ساخت این ویلاهای مدرن و چوبی در داخل خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خانه ویلایی مدرن

ویلا با نماهای سنگی و معماری‌ دارای ارزش ویژه‌ای در میان مردم بوده و بسیاری از مردم هنوز به ساختارهای سنگی نیاز دارند. اما در اغلب مناطق شناخته‌شده و بکر، سازه‌های مدرن و اروپایی در ساخت ویلا مورد استفاده قرار می‌گیرند. ویلاهای مدرن معمولاً بزرگ‌تر هستند و از شیشه، چوب و کامپوزیت در داخل و خارج از خانه استفاده می‌کنند.

ساخت‌وساز در بسیاری از ویلاهای مدرن مثل این است که در هر جایی در خانه واقع‌ شده‌ است، شما کنترل کامل فضای باز را در دست دارید. بیشتر این خانه‌ها استخر دارند. ارزش ریال این نوع ویلا خیلی بالاست.

برای خرید ویلا در محمود آباد با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

خانه ویلایی فلت

معمولاً برای خانه‌هایی که با یک تفاوت در سطح حداقل یک متر از زمین ساخته می‌شوند. و به‌طور کلی، هیچ تفاوت سطحی وجود ندارد، آن خانه ویلایی یا ویلای مسطح نامیده می‌شود. ویلاهای زمین زمینی یک طبقه و یک سقف دارند و اغلب با ۸۰ یا ۱۵۰ متر مربع از دو یا سه اتاق‌خواب در شمال دیده می‌شوند. این نوع ویلا معمولاً در مجموعه ارزان‌ترین ویلا در شمال قرار دارد. به‌دلیل ساخت آن، ستون‌های و نیروی کمکی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. در نتیجه، هزینه آن کم‌تر است. ویلاهای فلت باید با توجه به رطوبت زمین‌های شمالی، دارای اختلاف سطحی حداقل یک متر باشند. بنابراین تجهیزات شما آسیب ندید. این ویلا معمولاً در باغ‌ها یا مکان‌هایی با سبزی کم‌تر هستند.

ویلا تریپلکس

طراحی خانه تریپلکس سه طبقه است. یعنی، در داخل یک واحد سه‌طبقه طراحی شده‌ است، و این سه طبقه با پله‌ها به‌ هم متصل می‌شوند. در ویلاهای تریپلکس، به‌ خاطر ارتفاع بیشتر، بهتر است مناظر خارج را ببینید و از دیدن جنگل و دریا برای ساعت‌ها لذت ببرید. این ویلا یکی از انواع ویلا در شمال است. زیرا موادی که در آن استفاده می‌شوند بیش از دیگر ساختارها هستند.

اغلب ویلاهای تریپلکس در شمال یک باغ سقف منحصربه‌فرد دارند و حتی می‌توانند به‌‌عنوان یک باغ سقف به‌ کار روند. بام سقف یا بام سبز بر روی تراس یا پشت‌بام خانه‌ها ایجاد شده‌ است. در شمال، علاوه بر داشتن یک دیدگاه منحصربه‌فرد از طبیعت، شما حتی می‌توانید یک باغ کوچک را در آنجا بکارید و محصولات باغی را پرورش دهید.

برای خرید ویلا در چمخاله با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

خانه ویلایی دوبلکس در شمال

در طراحی ویلای دوبلکس معمولاً از طبقه اول به‌‌عنوان نشیمن و پذیرایی استفاده می‌شود که با گنجینه‌های بزرگ و بلند به داخل خانه می‌درخشد. حمام توکار است. با این اقدام فضای شلوغ و فضای خصوصی ساختمان از یکدیگر جدا می‌شود. در حال حاضر بسته به متراژ  یک اتاق کوچک و سرویس بهداشتی در طبقه اول می‎سازند تا افراد مسن دغدغه بالارفتن از پله را نداشته‌ باشند.

در صورتی که ویلای دوبلکس دارای استخر باشد، استخر یا سالن جکوزی یا در خارج از حیاط یا داخل ساختمان تعبیه می‌شود. سقف معمولاً شیب‌دار است، به‌طوری که خانه از باران بی‌وقفه شمال محافظت می‌شود.

ویلا چیست؟

ویلا یک ساختار در سطح است، که اغلب با پاسیو بیرونی و باغ جلو یا تراس. آنها ممکن است حداقل یک دیوار مشترک با ویلای همسایه داشته‌باشند یا جدا شوند. ویلاها تاریخچه‌‌ای دارند که به امپراتوری روم باز می‌گردد. در واقع نام مناسب این خانه‌ها «ویلاهای رومی» است. ویلاها عمدتاً در املاک روستایی رومی‌های طبقه بالا ساخته شدند. احتمالاً با ویلایی به سبک توسکانی که در سراسر اروپا محبوب شد آشنا هستید.

در آن روزها، ویلا ممکن بود دارای استخرها، باغ‌ها، زمین‌های کشاورزی و سایر ساختمان‌های اطراف ویلا باشد. ویلاهای امروزی هنوز هم بیشتر در حومه شهرها یافت می‌شوند تا مراکز شهری. ویلاها را برای یک خانواده واحد می‌سازند، نه چندین خانواده مانند یک کاندو. آنها اغلب بخشی از جوامع سرپوشیده با خانه‌های سبک مشابه هستند. آنها همچنین دارای شرایط نگهداری و بیمه مشابه یک خانه شهری یا خانه هستند.

برای خرید ویلا در فومن با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

کاندو چیست؟

در مقابل، کاندومینیوم واحدی است که بخشی از یک ساختمان بزرگ‌تر است. با یک کاندو، شما مالک زمین یا ساختمان نیستید. کاندوها می‌توانند از سبک مینیمالیستی تا لوکس با امکانات 5 ستاره مانند استخرهای زیبا، زمین تنیس، اسپا، مرکز تناسب اندام سطح بالا، لابی، و نگهبانی 24 ساعته متغیر باشند.

خانه‌های پاسیو شمال

یک خانه پاسیو دارای یک ساختار متصل، یک طبقه، با حداقل یک دیوار مشترک است. شما به‌ طور کلی آن‌ها را در خوشه‌های 3-4 خانه می‌بینید. آن‌ها را همچنین ممکن است خانه‌های خوشه‌ای، باغ خانه، باغ ویلا، خانه حیاط‌دار، کلبه، یا خانه باشگاه بنامند. ویلاها و خانه‌های مستقل همگی خانه‌های فردی هستند که فضای نشیمن راحت و وسیعی دارند.

آنها هرکدام در بسته‌های مخصوص به‌خود هستند که همراه با خانه نیز می‌آیند، و این همان جایی است که تشابهات بین این دو سر از آنجا ناشی می‌شود. ساخت ویلا شبیه به فضاهای تجاری، اداری، مغازه‌ها و غیره است. ویلاها معمولاً از نظر معماری مدرن، دوطبقه هستند و جدیدترین سبک زندگی لوکس را ارائه می‌دهند، خانه‌های مستقل (همچنین به‌‌عنوان خانه‌های ییلاقی شناخته می‌شوند)، معمولاً طرح‌های معمولی اتاق نشیمن را ارائه می‌دهند.

برای خرید ویلا در متل قو با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

سایر ویژگی‌های ویلا

انبوهی از امکانات مجلل همراه با آنها یکی از ویژگی‌های مهم خانه‌های ویلایی است. این ممکن است شامل استخرهای شنا، زمین برای ورزش‌های چمن، مسیرهای دویدن، پارک‌های آراسته، زمین‌های بازی برای کودکان، سالن های ورزشی و غیره باشد. کاملاً صادقانه بستگی به این دارد که چقدر بودجه برای چنین امکاناتی صرف کنید. در حالی که وقتی در مورد خانه مستقل صحبت می‌کنیم، چنین امکاناتی را نخواهید یافت، آن بیشتر یک خانه خانوادگی با اندازه مناسب برای زندگی روزمره است.

ویلاها دارای پیاده‌روهای آسفالته و پرچین‌های آراسته، چمن‌زارها، و پارک‌هایی با خیابان‌های داخلی آرام خود هستند. مکان‌های تمیز، ایمن و کم‌آلودگی وجود دارد، بدون خطر رانندگی یا ضربه‌زدن توسط ماشین‌ها برای لذت‌بردن از دویدن صبح زود یا پیاده‌روی عصرگاهی با سگتان. دویدن صبحگاهی یا پیاده‌روی‌های آرام عصر، همانطور که می‌توان تصور کرد، می‌تواند به یک کابوس برای افراد مجرد در جاده‌های عمومی تبدیل شود.

خرید و اقامت در ویلا به موقعیت اجتماعی فرد بستگی دارد. اگر در ویلا اقامت دارید، فرض بر این است که به طبقه بالایی از جامعه تعلق دارید. در حالی که خانه‌های مستقل در سراسر منطقه پراکنده‌اند. بنابراین می‌توانید انتظار تنوع بسیار بیش‌تری را در اینجا در مقایسه با زندگی ویلا داشته‌ باشید. درخواست وام مسکن هم برای ویلا و هم برای خانه کار آسانی است. فرض بر این است که شخصی که به‌ طور پیش فرض قصد خرید ویلا را دارد، اعتبار خوبی دارد، بنابراین وام مسکن از هر نوع کار نمی‌تواند باشد.

برای خرید ویلا اکازیون در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری

ویلاها عموماً در حال حاضر به‌صورت شهرکی ساخته و فروخته می‌شوند اما ویلاهای ساحلی را در چند سال اخیر در کنار ویلاهای چنگلی می‌فروشند.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×