گیلان، زیباکنار
0133416

معرفی بهترین مصالح مخصوص ویلاهای ساحلی

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-11-21
مصالح مخصوص ویلاهای ساحلی

معرفی بهترین مصالح مخصوص ویلاهای ساحلی :شناخت مصالح مخصوص ویلاهای ساحلی نیاز به بررسی و مطالعه دارد. وقتی صحبت از طراحی و ساخت خانه ساحلی می‌شود، باید موارد احتیاطی زیادی را به‌خاطر بسپارید.

به‌دلیل وجود شن و نمک، شما می‌خواهید مطمئن باشید که خانه شما می‌تواند در برابر عوامل و عناصر مختلف مقاومت کند. در این مقاله به‌دنبال معرفی بهترین مصالح ساختمانی برای خانه ساحلی شما هستیم.

اگر شغل شما ساخت‌وساز است و می‌خواهید در مناطق ساحلی اقدام به ساخت بنا کنید یا اینکه خودتان می‌خواهید ساخت ویلای شخصی‌تان را به‌دست بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً اطلاعات لازم و کافی را در مورد همه‌چیز و به‌ویژه مصالح مخصوص ویلاهای ساحلی کسب کنید.

انواع مصالح مخصوص ویلاهای ساحلی

ما برای قسمت‌های مختلف ساختمان ساحلی، مصالح مخصوص را در این مقاله به شما معرفی خواهیم کرد. تا انتهای این مطلب مطالب مفیدی را خواهید آموخت.

بهترین کفپوش برای خانه‌های ساحلی

تصویر1

یکی از مصالح مخصوص ویلاهای ساحلی انتخاب بهترین گزینه برای کفپوش است. از چوب اصلاح شده و چوب مصنوعی گرفته تا بتن و کاشی، گزینه‌های زیادی برای کف پوش برای خانه ساحلی شما وجود دارد. ما در مورد جوانب مثبت و منفی هر یک بحث خواهیم کرد.

روکش چوب سخت مهندسی شده

کف‌های مهندسی شده عالی به‌نظر می‌رسند و عملکرد خوبی دارند البته تا زمانی که معایبش ظاهر نشوند. پیشنهاد می‌کنیم سراغ مواد جامد بروید و تا جایی که می‌شود آنها را دوباره اصلاح کنید. اما با این اوصاف، نحوۀ تولید آن به‌دلیل طراحی هوشمندانه تقریباً قابل تشخیص نیست و ممکن است در فضاهایی که رطوبت زیادی وجود دارد مانند آشپزخانه و حمام، بهتر حفظ شود. مزیت دیگر چوب هزینۀ آن است. نصب آن بسیار ارزانتر خواهد بود.

بتن

وقتی حرف از دوام باشد، نمی‌توان رقیبی برای بتن در نظر گرفت. همچنین نگهداری آن فوق‌العاده آسان است. چند نکته منفی برای آن وجود دارد یکی اینکه گران‌تر است و دوم اینکه سرما و سختی را با آن حس خواهید کرد که تقریباً هیچ راهی برای رفع آن وجود ندارد!

چوب سخت احیا شده

یکی دیگر از مصالح مخصوص ویلاهای ساحلی، کفپوش چوبی است. تقریباً همۀ ما ظاهر و احساس راحتیِ کفپوش چوبی احیا شده را دوست داریم، خصوصاً به‌دلیل اینکه بسیار پایدار است. اما نصب و نگهداری آن می‌تواند هزینه‌بر باشد، به‌ویژه در مناطق مرطوب که ممکن است تاب خوردن آنها به‌مرور زمان نگران‌کننده باشد.

کاشی

کاشی بسیار متراکم است بنابراین نصب آن کمی بیشتر طول می‌کشد و نیاز به زیرسازی دارد. اینطور شما به زمان و هزینۀ بیشتری نیاز دارید اما این واقعاً نباید مشکلی برای نصب کننده داشته باشد. کاشی در محیط‌های ساحلی بسیار زیبا به‌نظر می‌رسد و یکی از نقاط قوت کاشی تنوع فراوان آن در طرح و رنگ آن است. کاشی و سرامیک به خانۀ شما روح و شخصیت می‌دهند!

دیوارهای خانه ساحلی

تصویر2

رنگ دیوارها ممکن است با آفتاب، شن و نمک و… به‌سرعت ساییده و محو شود. نقاشی در ساحل کمی بیشتر از آب‌وهوای دیگر به آمادگی نیاز دارد، بنابراین کار درست را انجام دهید و به‌دنبال مصالح مخصوص ویلاهای ساحلی باشید. بهترین رنگ را بخرید و به‌خاطر داشته‌باشید که برای همیشه ماندگار نخواهد بود.

اکریلیک در مقابل رنگ‌های روغنی

فرمول‌های روغنی قبلاً در آب‌وهوای ساحلی کاملاً قابل اعتماد بودند، اما در دو دهه گذشته فرمول‌ها تغییر کرده‌اند و اکثراً تمرکز را به آکریلیک تغییر داده‌اند که از این طریق به‌راحتی می‌توان از اضافه کاری‌های بعدی اجتناب کرد. این یک واقعیت اجتناب ناپذیر است، رنگ بیرونی برای همیشه ماندگار نخواهد بود. در ساحل، جایی که آفتاب و رطوبت همیشگی است، از بین رفتن رنگ سریع‌تر اتفاق می‌افتد. بنابراین با سرمایه‌گذاری برای یک رنگ بیرونی لاتکس اکریلیک با کیفیت بالا ماندگاری رنگ بیرون را بالا ببرید.

  • کار آماده‌سازی: خانه ساحلی شما با یک لایه غشای نمکی پوشانده شده است و شما می‌خواهید قبل از نقاشی که مانع از چسبیدن رنگ خارجی به خانه می‌شود، از شر آن خلاص شوید. مراقبت از آن چندان دشوار نیست، کافی است آب گرم را با سفید کننده و یک فنجان تری سدیم فسفات (TSP) را مخلوط کنید. این کار را با یک لایه اولیه انجام دهید تا سطح چوب طبیعی صاف شود و هرگونه نقص در چوب قبلا رنگ شده مهر و موم شود.
  • ماندگاری: موضوعی که بسیار مهم است و شاید زیاد به‌نظر اهمیت نداشته باشد این است که رنگی که به‌عنوان رنگ سطحی و اولیه مورد استفاده قرار می‌گیرد، به اندازه رنگ اصلی مهم است. اگر از چوب برای بیرون استفاده می‌کنید، بدانید که چوب سرو در برابر آب‌وهوا مقاومت می‌کند و رنگ را بهتر از کاج نگه می‌دارد.

بهترین مواد بام برای خانه‌های ساحلی

تصویر3

یکی از مصالح مخصوص ویلاهای ساحلی مواد مورد نیاز برای ساخت بام است. شما چندین گزینه برای ساخت بام پیش رو دارید:

فلز

سقف استیل برای همیشه ماندگار خواهد بود، کم مصرف است زیرا گرما را از آفتاب منعکس می‌کند، اما اگر به‌دنبال یک چیز ضمنی مدرن نباشید، می‌تواند هزینه‌بر باشد و گاهی شاید از نظر بصری چندان زیبا به‌نظر نرسد.

سرو قرمز غربی

سرو قرمز غربی در امتداد دریای شرقی محبوب است اما در کالیفرنیا کمتر است، اما زیبا و بادوام است. با این اوصاف، به کپک و رشد حساس است بنابراین سعی کنید در انتخاب نوع بام جوانب احتیاط را در نظر بگیرید.

کاشی سفالی

گزینه‌ای محبوب در بین سازندگان خانه‌های ساحلی است. کاشی‌های بشکه سفالی محبوب برای خانه‌های مدیترانه‌ای، ایتالیایی و اسپانیایی در فلوریدا و سایر نقاط است. آنها بادوام و کم‌هزینه و کم مصرف هستند. یک نقطه ضعف مهم تمایل آنها به تَرَک است، اما به‌دست آوردن جایگزین ‌ای دیگر برای کاشی کار خیلی سختی نیست.

تخته سنگ

تخته سنگ زرق و برق‌دار است! اما سنگین و گران است. هر دو موردی که باید در طول فرآیند طراحی به‌خاطر بسپارید.

توصیه پایانی تهیه مصالح مخصوص ویلاهای ساحلی

هوای شرجی، آفتاب شدید و دریا به معنای انتخاب دشوار و دقیق مصالح برای خانه‌های حاشیه دریا است. شما باید با داشتن دانش و اطلاعات درست اقدام به انتخاب و خرید مصالح کنید یا با افراد با تجربه در این مورد مشورت کنید.

راه دیگری که حتماً به شما پیشنها می‌شود دیدن نمونه‌های با کیفیت خانه‌های ساحلی است. با توجه به سرمایه‌ای که برای این کار در نظر دارید، ویلاهای ساخته‌شده هم‌ردیفی که با کیفیت و خوب ساخته‌ شده‌اند را الگوی کارتان قرار دهید، مواردی که امتحان‌شان را پس داده‌ باشند.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×