گیلان، زیباکنار
0133416

معرفی جاذبه‌های گردشگری لاهیجان

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
جاذبه‌های گردشگری لاهیجان

قصد داریم تعدادی از جاذبه‌های گردشگری لاهیجان را معرفی کنیم بنابراین با ما تا انتهای متن همراه باشید.

با شنیدن نام لاهیجان، انسان به‌طور ناخودآگاه به یاد شمیم خوش و معطر بهارنارنج و چای و نسیم‌های ملایمی‌خواهد افتاد که برگ‌های رقصان در باد را در آغوش خود به این سو و آن سو می‌کشاند. سرسبزی و طراوت جنگل‌های شمالی در این شهر دیدنی ست که معنا پیدا می‌کند.

لاهیجان این شهر زیبای شمالی با طبیعت بکر و دل‌انگیز خود پر از جاذبه‌های دیدنی و جذاب است. این شهر روزگاری مقر فرمانروایی حکومت کیائیان بوده و امروزه روز به‌عنوان شهری کهن و با قدمت طولانی از آن یاد می‌شود. اگر به لاهیجان سفر کرده‌اید و این شهر را از نزدیک دیده‌اید که خوشا به حال تان اما اگر قصد دارید به این شهر زیبا سفر کنید باید با جاذبه‌های بی‌نظیر طبیعی و تاریخی آن آشنایی داشته‌باشید.

برای خرید ویلا در لاهیجان با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

جاذبه‌های گردشگری لاهیجان

1- تالاب سوستان در لاهیجان

یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری لاهیجان این تالاب زیباست که به‌محض دیدنش بی‌شک چند ثانیه بر جای خود میخکوب خواهید ماند. درون این تالاب پر از گیاهان مردابی و دورتادور این تالاب پر از درختان خوش قامت و برافراشته‌ای است که تصویر زیبای آن‌ها درون این تالاب همچون یک نقاشی خوش‌رنگ و لعاب در چشمان شما تجلی پیدا خواهد کرد. به‌ویژه اگر در فصل پاییز راهی این تالاب شوید با جلوه‌های خارق‌العاده‌ای روبه‌رو خواهید شد. این تالاب زیبا در لاهیجان محل زیست انواع پرندگان و آبزیان است. اگر می‌خواهید آرامشی بی‌بدیل را تجربه کنید توصیه می‌کنیم بازدید از این تالاب زیبا را از دست ندهید.

برای خرید خانه در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

2- موزه تاریخ چای در لاهیجان

اگر شما هم از عاشقان چای؛ این گیاه معطر و خوش بوی شمالی هستید باید سری به موزه چای بزنید؛ چرا که در این موزه می‌توانید با تاریخچه زندگی چایکار مشهور شمالی به‌نام کاشف السلطنه و انواع تجهیزات مربوط به نوشیدن چای در روزگاران گذشته آشنایی پیدا کنید. کاشف السطنه پدر چای ایران بود و مقبره او بر تپه‌های چای لاهیچان بنا شده. این موزه دارای محوطه زیبا و معماری فوق‌العاده‌ای بوده و در واقع موزه مردم‌شناسی است و بی‌شک از سپری‌کردن وقت در آن لذت خواهید برد.

3- تله‌کابین لاهیجان

مگر می‌شود به لاهیجان سفر کرد و از تلکابین آن به‌راحتی گذر کرد؟ تلکابین لاهیجان که آن را با نام بام سبز می‌شناسند از جمله دیدنی‌های این شهر زیبا است که دارای 2 ایستگاه به نام‌های بام سبز و تاج خروس است. چشم‌انداز زیبا و بی‌نظیری که بعد از سوار شدن بر تلکابین لاهیجان زیر پای خود خواهید دید همچون فرشی از ابریشم سبز رنگ است که روزهای آفتابی شاهد تلالو پر نور خورشید بر این پهنه سبز رنگ و ناهموار خواهید بود و در روزهای بارانی و مه گرفته در آغوش توده‌های مه در چشم‌اندازی سرسبز و دل‌انگیز غرق خواهید شد. غرفه‌های صنایع‌دستی، خوراکی‌های محلی و انواع تفریحات در این ایستگاه‌ها می‌تواند برای ساعت‌ها شما را سرگرم کند.

برای خرید خانه ویلایی در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

4- حمام گلشن

از جمله جاذبه‌های گردشگری لاهیجان برای عاشقان فرهنگ و تاریخ در لاهیجان می‌توان به حمام گلشن اشاره کرد. این حمام زیبا در دوره فتحعلی شاه قاجار بنا شد و در میدان وحدت لاهیجان قرار دارد. معماری این حمام بسیار زیباست و بی‌شک اگر به معماری‌های سنتی و قدیمی علاقه داشته‌باشید جذب این حمام زیبا خواهید شد. گل آهک، آجرهای قرمز رنگ و ساروج را در جای جای این بنا می‌توانید مشاهده کنید.

5- شیطان کوه لاهیجان جاذبه گردشگری معروف لاهیجان

شک نداریم اگر نام هیچکدام از جاذبه‌های لاهیجان را هم که نشنیده باشید نام شیطان کوه را زیاد شنیده‌اید. این جاذبه دیدنی در ناحیه شرقی لاهیجان واقع‌شده و نام قدیم آن شاه نشین کوه بوده. برکه‌ای جمع‌وجور و زیبا در مقابل این کوه قرار دارد که بیشتر به دریاچه مصنوعی با یک جزیره کوچک شبیه است. آبی که در آبشار مصنوعی شیطان کوه جریان دارد از استخر لاهیجان سرچشمه می‌گیرد و جالب است بدانید که با سوار شدن بر تلکابین بام سبز لاهیجان می‌توانید شیطان کوه را از فراز آسمان‌ها رویت کنید.

6- بازار محلی و سنتی لاهیجان

به میدان چهار پادشاهان لاهیجان که برسید عطر و بوی بازار سنتی لاهیجان را حس خواهید کرد. این بازار به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری لاهیجان پر هیاهو مختص آن دسته از گردشگرانی است که عاشق بازدید از بازارهای سنتی و خرید خوراکی‌های خوش عطر محلی هستند. شما می‌توانید با قدم‌زدن در بازار سنتی لاهیجان جریان پر هیاهوی زندگی را در میان مردم تماشا کنید و از خرید در این بازار رنگارنگ لذت ببرید.

برای اجاره ویلا ساحلی در گیلان با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

7- پارک جنگلی میرصفا در لاهیجان

اگر می‌خواهید یک روز تعطیل را در کنار خانواده در منطقه‌ای آرام و بی هیاهو و در طبیعتی زیبا و دل‌انگیز سپری کنید می‌توانید به پارک جنگلی میرصفا در لاهیجان بروید. شما می‌توانید در این پارک جنگلی زیبا در آلاچیق‌ها اقامت کنید و از منظره درختان خوش قامت و سر برافراشته لذت ببرید.

8- تالاب بین‌المللی امیر کلایه لاهیجان

اگر عاشق دیدن گونه‌های حیوانی و گیاهی نایاب، کمیاب و بکر هستید توصیه می‌کنیم به تالاب امیر کلایه که در نزدیکی دریای خزر در لاهیجان قرار دارد سری بزنید. گیاهانی همچون پسته دریایی، لاله تالابی و نیلوفرهای آبی از جمله‌این گیاهان هستند که یافتن آن‌ها در هر مکانی ممکن نیست. گونه‌های حیوانی زیبایی همچون پرندگان مهاجر نیز هر ساله به این تالاب در لاهیجان مهاجرت می‌کنند.

برای خرید باغ ویلا در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری

شهر لاهیجان پر از دیدنی‌های بکر و زیبایی ست که چشمان‌تان هیچ‌گاه از دیدن آن‌ها سیر نخواهد شد. حتی قدم‌زدن در کوچه پس کوچه‌های سرسبز و زیبای لاهیجان نیز حس و حال خوبی به انسان منتقل می‌کند. اگر به لاهیجان سفر کردید بازدید از جاذبه‌های گردشگری لاهیجان نظیر منطقه شیخانبر، بقغه چهار پادشاهان، مسجد جامع لاهیجان، استخر لاهیجان، پل خشتی لاهیجان و بقعه شیخ زاهد گیلانی را فراموش نکنید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×