گیلان، زیباکنار
0133416

آشنایی با معروف‌ترین کاروانسراهای گیلان

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
کاروانسراهای گیلان

استان گیلان دارای جاذبه‌های متعددی است و یکی از استان‌هایی است که سالانه مسافران و گردشگران زیادی به آن سفر می‌کنند. در این استان کاروانسرهای متعددی نیز وجود دارد که برای خیلی‌ها جذابیت دارد. در این مطلب شما با معروف‌ترین کاروانسراهای گیلان آشنا خواهید شد.

برای خرید ویلا ساحلی شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

کاروانسراهای گیلان

کاروانسراها در زمان‌های گذشته در ایران نقش بسیار مهمی داشته‌اند چون کاروان هایی که در حال تردد در مسیرهای مختلف بوده‌اند در این کاروانسراها ساکن می‌شدند و افراد و نیز حیوانات در آن استراحت می‌کرده‌اند. همچنین این کاروانسراها در تامین امنیت افراد کاروان و بارهای آن‌ها نقش مهمی داشته است. در دوره‌های مختلف در ایران، کاروانسراها ساخته می‌شده‌اند تا کاروان ها بتوانند به‌خوبی از آنها استفاده‌کنند.

چه پیش از اسلام و چه پس از اسلام، در ایران کاروانسراهای مختلفی ساخته‌شده است که آثار خیلی از آنها هم‌چنان در کشور وجود دارد و امروزه به آثار و جاذبه‌های تاریخی تبدیل شده‌اند. یکی از آثاری که می‌تواند برای خیلی‌ها جذابیت داشته باشد، کاروانسرا است. کاروانسرا به‌خاطر معماری منحصربفردش و تاریخی بودنش برای خیلی‌ها جالب و جذاب هستند. در بسیاری از استان‌ها کاروانسرهای دیدنیای وجود دارد.

برای فروش زمین در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

در استان گیلان نیز کاروانسرهای تاریخی و جالبی وجود دارد که می‌تواند برای گردشگران جذاب باشد. استان گیلان از زمان قدیم تا به کنون جزء استان‌های مهمی بوده است که مسیر تردد خیلی از کاروان ها برای تجارت و سفر بوده است. بنابراین طبیعی است که در این استان کاروانسراهایی وجود داشته باشد. برخی از این کاروانسراها قدیمی تر از بقیه هستند.

معروف‌ترین کاروانسراهای گیلان

 در زیر به معروف‌ترین این کاروانسرها در گیلان پرداخته شده است:

کاروانسرای تی تی

بدون شک یکی از دیدنی‌ترین و شناخته‌شده ترین کاروانسرها در استان سرسبز گیلان، کاروانسرای تی تی است. این کاروانسرای زیبا متعلق به‌دوره صفویان است و در روستای بالارود شهرستان سیاهکل قرار دارد. این کاروانسرای تاریخی در فهرست آثار ملی ایران  ثبت گردیده است. کاروانسرای تی تی در سمت راست ساحل شیم رود و در محل تلاقی آب شیم رود و بابا کوه قرار دارد. تی تی به زبان گیلکی به معنای شکوفه است و به این دلیل به این اسم، نامیده شده است که منطقه‌این کاروانسرا پر از شکوفه بوده است.

برای خرید زمین در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

کاروانسرای تی تی در زمان خود از اهمیت زیادی برخوردار بوده است و اهمیت شهر سیاهکل در آن زمان را نشان می‌دهد. برای ساخت این کاروانسرها داستان‌هایی نقل شده است که هیچ‌کدام را نمی‌توان به‌خوبی صحت سنجی کرد. کاروانسرای تی تی از سنگ، آجر، ملات و ساروج ساخته‌شده است و دارای یک حیاط مرکزی، یک ورودی هشتی و دو ایوان در اطراف هشتی است. در این کاروانسرها اتاق‌هایی وجود دارد که محلی برای استراحت کاروانیان و محافظت آنها از دزدان و حیوانات وحشی محسوب می‌شده است.

برای خرید ویلا ارزان شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

این بنا به‌شکل متقارن و زیبایی ساخته‌شده است و در وسط آن نیز حوضی کوچک قرار دارد. اگر دوست دارید از این کاروانسرای تاریخی دیدن‌کنید باید لباس گرم و بارانی با خود ببرید چون این آب‌وهوای منطقه‌ای که این کاروانسرا در آن قرار دارد مرطوب و خنک است.

کاروانسرای لات

از دیگر کاروانسراهای مشهور استان گیلان، کاروانسرای لات است که سالانه گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. این کاروانسرا در 30 کیلومتری جنوب شهر رشت قرار دارد و به کاروانسرای شاه عباسی نیز شهرت دارد. این کاروانسرا ظاهرا در زمان صفویه ساخته‌شده است اما در در دوره قاجار و به دستور شخصی به‌نام منوچهرخان گرجی بازسازی و مرمت شده است. مردم پس از پایان جنگ، مردم محله از این کاروانسرا برای عزاداری و تعزیه خوانی استفاده می‌کرده‌اند.

برای خرید ویلا سند شش‌دانگ شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

این کاروانسرا از لحظا معماری واقعاً زیبا و جذاب است. این کاروانسرا به‌شکل مربع ساخته‌شده است و هرکدام از اضلاع آن دارای اتاق‌هایی است. در ساخت این بنا از اجر، ساروج، سنگ و آهک استفاده شده است و واقعاً دیدنی وزیبا است. امروزه از این کاروانسرا به‌عنوان یک رستوران سنتی استفاده می‌شود که در آن انواع غذاها سرو می‌شود. اگر دوست دارید تا سری به این کاروانسرای زیبا بزنید کافیست که در جاده قزوین-رشت حرکت کنید تا به این کاروانسرا و رستوران برسید که در 4 کیلومتری امامزاده هاشم قرار دارد.

بدون پرداخت هزینه‌ای می‌توانید وارد کاروانسرا شوید و در آن غذا سفارش  دهید. تنها هزینه‌ای که شما می‌دهید برای غذایی است که خواهید خورد.  حوض های درون این کاروانسرا، گلدان‌های زیبا و معماری زیبای این کارونسرا مطمئناً باعث می‌شود تا شما بتوانید لحظات خوشی را سپری کنید و در فضایی زیبا و سنتی غذای خوشمزه‌ای را نوش جان کنید. سر زدن به این کاروانسرا که در حال حاضر رستوران نیز هست را از دست ندهید.

کاروانسرای ملک رشت

از دیگر کاروانسراهای استان گیلان، کاروانسرای ملک رشت است که در شهر رشت قرار دارد. کاروانسرای ملک رشت، در خیابان شریعتی، کوچه بازار  واقع‌شده است و در بافت بازار درون شهری رشت قرار دارد. این کاروانسرا در زمان قاجار ساخته‌شده است و اکنون به‌عنوان یک اثر ملی به‌ثبت رسیده است.

برای خرید ویلا سنددار شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

اگر به رشت رفتید حتماً از این کاروانسرای درون شهری دیدن‌کنید و لحظاتی خوش را سپری کنید.

داشتن یک ویلای زیبا در استان‌های شمالی به خصوص استان زیبای گیلان، برای خیلی‌ها یک آرزوی زیبا است. امروزه ویلاها قیمت‌های بالایی دارند و خرید آنها در توان هر کسی نیست. اگر دوست دارید تا با سرمایه‌ای مناسب و شرایطی فوق‌العاده صاحب ویلاهایی زیبا شوید، با انبوه‌سازان آرش تماس بگیرید. ما شرایطی عالی را برای شما فراهم کرده‌ایم.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×