گیلان، زیباکنار
0133416

کاشت گیاهان زینتی در محوطه ویلا

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
گیاهان زینتی در محوطه ویلا

کاشتن گیاهان زینتی در محوطه ویلا و خانه‌های باصفای قدیمی را به‌ خاطر بیاورید که عطر گل‌های همیشه‌بهار و نرگس در سرتاسر خانه می‌پیچید.

پیوند انسان با طبیعت پیوندی جدانشدنی ست، از این رو انسان‌ها همیشه راهی برای نزدیک کردن خود به‌طبیعت پیدا می‌کنند.

خانه‌هایی که بوی عطر سبزی های تازه باغچه و شمیم گل‌های خوش عطر آن که از دیوارهای آجری آویزان بودند هوش از سر هر رهگذری که از زیر دیوار عبور می‌کرد می پراند. روزگار مدیدی ست که از آن حال و هوا به‌دور افتاده ایم و در آپارتمان‌های تنگ و کوچک اسیر شده ایم. اما همانطور که گفته شد بشر همیشه راهی برای نزدیک کردن خود به‌طبیعت پیدا می‌کند. نمونه اش ساخت‌وساز ویلاهای با صفا با چشم‌اندازهای بی‌نظیر در شمال است که در سر تا سر محوطه اش شاهد گیاهان زینتی و همیشه سبزی هستیم که به نمای ویلا صفا بخشیده و ما را به یاد خانه‌های با صفای قدیمی می‌اندازد. در ادامه قصد داریم تعدادی از مناسب‌ترین گیاهان زینتی برای کاشت در محوطه ویلا را بررسی کنیم بنابراین تا انتها همراه ما باشید.

برای ویلا جنگلی شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

برای کاشت از چه گیاهان زینتی در محوطه ویلا استفاده کنیم؟

پیچ امین الدوله

پیچ امین الدوله یکی از عطرآگین ترین گل‌های زینتی است که خاستگاه آن شرق آسیا است. این بوته همیشه سبز قادر است با پیچ‌و‌تاب هایی زیبا و دلفریب تا ارتفاع ده متر رشد کند بنابراین بهترین انتخاب برای قسمت‌هایی از ویلا است که قصد دارید آن قسمت‌ها را با استفاده از گل‌های زینتی پوشش دهید. شما می‌توانید پیچ امین الدوله را از سر دیوارهای ویلا یا از روی سایبان و آلاچیق آویزان نمایید و جلوه‌ای زیبا در ویلای خود ایجاد کنید. عطر دل‌انگیز پیچ امین الدوله نه‌تنها مشام شما را از بوی خوش خود پر خواهد کرد بلکه بدون شک عابرانی که از کنار دیوارهای ویلای شما عبور می‌کنند نیز سرمست از بوی خوش آن خواهند شد.

ماهونیا

اگر می‌خواهید گیاهی زینتی در ویلای خود بکارید که علاوه بر لذت‌بردن از عطر و رنگ آن از میوه‌های آن نیز بهره‌مند شوید، ماهونیا بهترین انتخاب است. این گیاه زیبا دارای گل‌هایی خوش عطر و رنگ است و در کنار این گل‌های زیبا، میوه هایی خوش طعم و ترش مزه ماننده انگور به ثمر می‌رساند بنابراین این گیاه زینتی نه‌تنها جلوه ویلای شما را زیبا خواهد کرد بلکه شما را از طعم و مزه خوش میوه‌های خود نیز بهره‌مند خواهد ساخت.

برای خرید ویلا شمال قسطی با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

اقاقیا

از دیگر گل‌های زینتی زیبایی که می‌توان در ویلا کاشت اقاقیا است. این گل خوش عطر و رنگ با برگ‌های خزان کننده خود جلوه‌ای زیبا به ویلای شما در تمام فصل‌های سال خواهد داد. گل‌های اقاقیا به‌طور خوشهای رشد می‌کنند و بسیار معطر هستند. کاشتن این گل زینتی در حوالی آلاچیق و سایبان می‌تواند فضایی که در آن به استراحت مشغول هستید را عطرآگین کند. بنابراین می‌توانید در حین استراحت و مطالعه و یا صرف غذا از بوی خوش این گل محظوظ گردید.

گل یخ

یکی از گل‌های پر طرفدار در بین گل‌های زینتی گل یخ است. کافی ست کمی هوا سرد شود و رو به‌سمت سرما برود تا عطر و بوی خوش این گل زیبا شما را سر مست کند. هرچه هوای محیط خنک تر باشد عطر دل‌انگیز گل یخ بیشتر مشام شما را پر خواهد کرد. این گل زینتی مقاومت بالایی به‌هوای سرد دارد و در زمستان رایحهای خوش عطر از خود ساطع می‌کند.

برای ویلا داخل شهرک شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

میخک ژاپنی

این گیاه زینتی گیاهی همیشه سبز است و خزان ندارد بنابراین در تمامی فصل‌های سال حتی در خزان و زمستان هم زینت بخش ویلای شما خواهد بود. این گیاه زیبا با گل‌های سفید خوش عطرش به نور زیاد و هوای خنک احتیاج دارد و گیاهی نسبتاً حساس به‌شمار می‌رود چرا که کیفیت خاک و دمای هوا می‌توانند به‌سرعت روی رشد آن تأثیر بگذارند. شما می‌توانید با کاشت میخک ژاپنی در ویلای خود در تمام فصل‌های سال چشم‌اندازی زیبا و شاداب در ویلا داشته‌باشید.

شب بو

یکی از خوش عطر و بو ترین گیاهان زینتی که می‌توانید در ویلای شمال اقدام به کاشت آن نمایید گیاه شب بو است. شب هنگام که پای خود را درون محوطه ویلا بگذارید با عطر سرمست کنندهای روبه‌رو می‌شوید که شما را در شمیم خوش خود غرق خواهد کرد. این گیاه گل‌های ظریف و کوچکی دارد و می‌تواند زینت بخش باغچه‌های کوچک و بزرگ در ویلاهای شمال باشد.

برای خرید ویلا ساحلی شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

ویستریا

ویستریا نیز یکی از خوشبوترین گل‌های زینتی است که در دسته گیاهان رونده قرار دارد و برای آویزان کردن از بلندای دیوار، فنس های دور محوطه ویلا، روی آلاچیق و سایه‌بان انتخابی ایده‌آل است. این گیاه زیبا در برابر سرما مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد و در نقاط پر نور رشد بسیار خوبی خواهد داشت.

گل یاس

بعید است کسی را پیدا کنید که عطر گل یاس را دوست نداشته باشد. این گیاه زینتی زیبا با شاخه‌های رونده خود می‌تواند زینت بخش باغچه ویلای شما باشد. شما می‌توانید شاحه های یاس را بر سر دیوارها آویزان کنید و یا آن‌ها را به‌سمت آلاچیق هدایت کنید. این گیاه زینتی دارای عطر شیرین و کلاسیکی است و گل‌های سفید رنگ و کوچک آن ظاهری بسیار زیبا دارند. مقاومت گل یاس در برابر هوای سرد بسیار زیاد است و باید خاک آن را همیشه مرطوب نگاه دارید.

برای خرید ویلا ارزان شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری درباره کاشت گیاهان زینتی در محوطه ویلا

برای زیباسازی باغچه‌های ویلا باید آن‌ها را با گیاهان زینتی پوشش دهید. گیاهان زینتی نه‌تنها از جنبه زیبایی بلکه از جنبه عطرآگین کردن محیط ویلا می‌توانند بسیار کارآمد باشند. اغلب گیاهان زینتی معرفی شده در این مطلب گیاهان همیشه سبز و خوش عطر هستند که با کاشتن آن‌ها در محوطه ویلای خود می‌توانید باغچه‌هایی شاداب و پر طروات در تمام اوقات سال داشته‌باشید. گل سوسن، گل پلومریا، انگور زینتی، پیروکانتا، توت سفید، عشقه و نسترن زد نیز از گیاهانی هستند که می‌توانید با کاشت آن‌ها در محوطه ویلا، فضایی زیبا به‌ارمغان آورید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×