گیلان، زیباکنار
0133416

معرفی مناطق دیدنی زیباکنار در بهار

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1400-01-16
مناطق دیدنی زیبا کنار

.اگر شما هم قصد سفر در بهار را دارید زیباکنار می‌تواند بهترین مقصد برای شما باشد. آب‌وهوای مناسب در کنار جاذبه‌های طبیعی فراوان برگ برنده زیباکنار است پس با ما همراه باشید تا به معرفی مناطق دیدنی زیباکنار در بهار بپردازیم.

تمام مناطق شمالی کشور زیبا هستند. یکی از مناطق شمالی کشور که طرفداران زیادی دارد منطقه زیباکنار است. این منطقه در فاصله 30کیلومتری رشت و ۴۰کیلومتری بندرانزلی قرار دارد و بیشتر منطقه توریستی به‌حساب می‌آید و کمتر بافت روستایی در آن به‌چشم می‌خورد.

در زیباکنار ویلاهای بی‌شماری ساخته‌ شده‌اند و این منطقه بیشتر جنبه اقتصادی پیدا کرده است. زیباکنار نزدیک‌ترین منطقه به بندرانزلی به‌شمار می‌رود و به‌همین دلیل جزء مناطق آزاد به‌شمار می‌آید.

مناطق آزاد به‌دلیل اهمیت تجاری که دارند مورد توجه اکثریت مردم قرار دارند و شرکت‌های تجاری و بازرگانی ترجیح می‌دهند در این منطقه ساختمانی داشته‌ باشند.

زیباکنار از شمال، جنوب، شرق و غرب به‌ترتیب به دریای خزر و شهرهای لشت نشاء و کوچصفهان، کیانشهر و چمخاله و بندرانزلی همسایه است. در واقع زیباکنار یک نوار ساحلی است.

یکی دیگر از ویژگی‌های زیباکنار این است که شما می‌توانید از مسیرهای مختلف به این منطقه سفر کنید.

از سمت جنوب می‌توانید به‌راحتی از جاده تهران به رشت، خمام، منطقه آزاد انزلی و ساحل زیباکنار برسید. سمت شرق از مازندران، لنگرود، آستانه به ساحل زیباکنار سفر کنید. و از سمت غرب از تبریز و اردبیل، آستارا یا خلخال، انزلی به ساحل زیباکنار می‌رسید.

مناطق دیدنی زیباکنار

زیبا کنار علاوه بر اینکه از نظر تجاری اهمیت ویژه‌ای دارد و منطقه مهمی  به‌شمار می‌آید از نظر جاذبه‌های طبیعی و گردشگری نیز غنی است، رودخانه اوشمک به طول ۸ کیلومتر  دقیقاً  از وسط زیباکنار می‌گذرد، اطراف این رودخانه مانند تمامی‌رودخانه کاملاً سرسبز و پر از گیاهان متنوع است. برخی از افراد از این رودخانه ماهی می‌گیرند و برای افرادی که به ماهیگیری علاقه دارند گزینه  مناسبی به‌شمار می‌آید.

پارک ملی بوجاق

پارک ملی بوجاق یکی دیگر از مناطق دیدنی زیبا کنار  است. این پارک از جمله مناطق حفاظت‌شده در شمال کشور به‌حساب می‌آید و در نزدیکی بندر کیاشهر، شهرستان آستانه‌اشرفیه استان گیلان است.

پارک ملی بوجاق نخستین «پارک ملی خشکی ـ دریایی» ثبت‌شده در ایران است و بیش از ۳۲۶۰هکتار وسعت دارد. حدود 1600 کیلومتر از آن مناطق دریایی و 160 هزار هکتار آن محوطه خشکی و تالابی است.

قسمت‌های خشک نیز به مناطق مختلف ساحلی، جنگلی و علفزار تقسیم‌بندی می‌شوند. پارک ملی بوجاق از شمال به دریای خزر و از جنوب به بندر کیان شهر، تأسیسات صدا و سیما در کنار روستای امیرکیاسر ادامه دارد و می‌توانید در کنار گشت‌وگذار در پارک از این مناطق هم دیدن‌کنید.

تالاب های پارک ملی بوجاق نتیجه تلاقی تالاب‌های کیاشهر در شرق، بوجاق در غرب و ۲۲ بهمن در مرکز همراه دلتای سفیدرود، جلگه‌ها و علفزارهای غرب دلتای سفیدرود و زمین‌ها و آب‌های ساحلی دریای خزر تشکیل می‌شوند.

پارک ملی بوجاق از سال 81 در فهرست پارک‌های ملی ایران قرار گرفت.

پارک جنگلی کیاشهر

یکی از زیباترین مکان‌هایی که در نزدیکی زیباکنار قرار دارد پارک جنگلی کیان شهر است. پارک جنگلی کیان شهر به‌دلیل قرارگرفتن در کنار مرداب‌های طبیعی، ساحل دریا و پل چوبی مهم‌ترین منطقه گردشگری در نزدیکی کیان شهر به‌حساب می‌آید.

گونه‌های جانوری زیباکنار

زیباکنار به‌دلیل آب‌وهوای خاصی که دارد گونه‌های جانوری و گیاهی زیادی را در خود جای داده است. بر اساس تحقیق که در سال 84 و 85 در این پارک انجام‌ شد، بیش از 234گونه پرنده از 49تیره مختلف در این منطقه قرار دارند که 12گونه به‌دلیل فضای نامناسب در معرض خطر انقراض قرار دارند.

همین تنوع بالای جانواران باعث‌ شده است تا علاقه‌مندان به محیط زیست ترجیح دهند ویلایی در زیباکنار و نزدیکی این منطقه داشته‌ باشند. از جمله پرندگانی که در زیباکنار قرار دارند می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

انواع قو، غاز، مرغابی، فلامینگو، آنقوت، چنگر (پرلا)، پرستوی دریایی، بوتیمار، قار، خوتکا، مرغ سقا، گیلانشاه، گیلار، کشیم، لک‌لک، کاکایی، باکلان، حواصیل، درنا، قرقاول، بلدرچین، چاخ‌لق، زنگوله بال، سلیم، خروس کولی، آبچلیک، ابیا، پاشلک، تلیله، جغد، چکاوک، دارکوب، هدهد، سبزه قبا، زنبورخوار، ماهی‌خورک و پرندگان شکاری مانند انواع عقاب، کورکور، سارگپه، سنقر، عقاب دریایی، هما، قرقی، طرلان، پیغو، ترمتای، دلیجه، لیل، بالابان، لاچین و بحری، سسک، پپت، زرده‌پره، توکا، قمری، چرخ ریسک، مگس‌گیر، دم جنبانک، سنگ چشم، بلبل، سینه‌سرخ، کوکو و چلچله از جمله پرندگان ساکن پارک ملی بوجاق و زیباکنار هستند.

در فصل مهاجرت تعداد پرندگان در این ناحیه بیشتر می‌شود چون اغلب پرندگان مهاجر فصل زمستان را در منطفه زیباکنار سپری می‌کنند. علاوه بر پرندگان گوناگون تاکنون بیش از 50گونه از آبزیان مختلف در منطقه زیبا کنار شناسایی شده‌اند.

از معروف‌ترین آن‌ها می‌توانی ماهی کپور، ماهی سفید، کاراس، سیم پرک، سرخ باله و فک خزری اشاره کنیم. فک خزری تنها پستاندار دریای خزر است.

آب‌وهوای زیباکنار

زیباکنار نیز مانند سایر مناطق شمالی کشور آب‌وهوای مرطوب و معتدلی دارد و در تمام فصول سال در این منطقه باران می‌بارد. به‌همین دلیل است که تمام مناطق زیباکنار سرسبز هستند و بهترین مکان برای به‌دست‌آوردن آرامش به‌حساب می‌آید.

رودخانه اوشمک

رودخانه اوشمک یکی از رودخانه‌های زیبایی است که در منطقه زیبا کنار واقع‌شده است. یکی از دلایل معروفیت منطقه زیبا کنار وجود رودخانه اوشمک است. در اطراف این رودخانه مناطق دیدنی طبیعی زیادی وجود دارد که نظیر آن در مناطق شمالی کشور دیده نمی‌شود.

ساحل حاجی بکنده

زیباکنار در نزدیکی دریای خزر واقع‌ است و دارای سواحل زیبایی است. یکی از این سواحل ساحل حاجی بکنده است. ساحل حاجی بکنده در 8کیلومتری غرب زیباکنار قرار دارد.

این ساحل کاملاً شنی است و برای ماهیگیری و تفریحات دریایی انتخاب مناسبی است. زیبایی و امکانات تفریحی ساحل حاجی بکنده هر ساله گردشگران زیادی را به‌سمت خود جذب می‌کند.

مجتمع آموزشی و فرهنگی زیباکنار

مجتمع آموزشی و فرهنگی زیباکنار یکی از جاذبه‌های گردشگری زیباکنار است که در سال‌های اخیر آن را برای خدمت‌رسانی به گردشگران ایجاد کرده‌اند. بهترین هتل‌های منطقه زیبا کنار در این مجتمع قرار دارند و تمامی امکانات رفاهی برای ثبت اوقاتی خوش در این منطقه موجود است.

چرا خرید ویلا در زیباکنار

زیباکنار یکی از مناطق توریستی و زیبای شمال کشور است. به‌دلیل قرارداشتن در منطقه آزاد اغلب افراد برای خرید به زیباکنار مراجعه می‌کنند. زیباکنار یکی از مناطق اقتصادی مهم شمال کشور به‌حساب می‌آید و با یک کسب‌وکار ساده می‌توان در این منطقه زندگی کرد.

دریا و زیبای‌های زیباکنار بیشتر از حد تصورات هستند و نمی‌توان در غالب جملات زیبایی این منطقه را به تصویر کشید. ساحل زیباکنار در مقایسه با سایر سواحل ایران هنوز بکر است و دست خوش تغییرات نشده است.

با توجه به جمعیت کمی که زیباکنار دارد، یکی از بهترین مناطق برای گذران زندگی و فرار از آلودگی محیط شهری است. به‌دلیل همین ویژگی‌ها اجاره ویلا در منطقه زیباکنار اغلب بالاتر از سایر مناطق شمالی کشور هست. به‌همین دلیل افرادی که مداوم به این منطقه سفر می‌کنند، ترجیح می‌دهند تا ویلا خریداری کنند.

از آنجا که ویلا سازی در شمال کشور بسیار پیچیده است، بهتر است تا برای ساخت ویلا به‌تنهایی اقدام نکنید و در این راه از شرکت‌های معتبر و مشاورین حرفه‌ای کمک بگیرید. این کار باعث می‌شود تا بهترین مواد را در ساخت به‌کار ببرند.

در نتیجه علاوه بر طراحی متفاوت و زیبا، عمر سازه شما افزایش پیدا می‌کند. شما همچنین می‌توانید از شرکت‌های معتبری که در زمینه ویلاسازی فعالیت دارند، ویلای آماده تهیه کنید.

نتیجه‌گیری

زیباکنار یکی از مناطقی است که در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است و دارای جاذبه‌های دیدنی بسیار زیادی است. اغلب ویلاهایی که در زیباکنار می‌سازند نوساز هستند و بر اساس جدیدترین متد روز دنیا طراحی شده‌اند. ساکنین این منطقه کم و اغلب افراد، مسافر هستند. جمعیت بومی زیباکنار تنها 6 هزار نفر است.

شرکت انبوه‌سازان آرش یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه ساخت ویلا در منطقه زیباکنار است. این شرکت نه‌تنها در منطقه زیباکنار بلکه در تمامی مناطق شمالی کشور نامی آشنا و برندی معتبر و محبوب است.

شما می‌توانید، هر آنچه را که در تخیل و خواسته‌هایتان دارید. با ما در میان بگذارید و بهترین ویلا را بر اساس معیار و سلیقه شخصی خودتان دریافت کنید.

تمامی ویلاهای شرکت انبوه‌سازان آرش  با خاص‌ترین معماری‌های روز و مستحکم‌ترین استانداردهای جهانی طراحی و ساخته شده‌اند. شما می‌توانید در برای کسب اطلاعات بیشتر به‌صورت رایگان با مشاورین مجموعه مشورت نمایید.

 

 

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×