گیلان، زیباکنار
0133416

معرفی بهترین موزه‌های تاریخی استان مازندران

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-03-26
موزه تاریخی آمل

مازندران علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، جاذبه‌های دیگری هم دارد که یکی از آن‌ها موزه ها هستند. در استان زیبای مازندران موزه‌های متعددی وجود دارد که در هرکدام آثار نفیس و زیبایی به‌چشم می‌خورد. در این مطلب به معرفی بهترین موزه‌های تاریخی استان مازندران پرداخته شده است.

موزه‌های تاریخی استان مازندران

برای اجاره ویلا در زیبا کنار با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

موزه تاریخی شهر ساری

یکی از موزه‌های تاریخی و زیبای استان مازندران، موزه تاریخ شهر ساری است. در این موزه شما می‌توانید آثار باستانی، صنایع‌دستی و دیگر چیزها را مشاهده کنید. به‌طور کلی این موزه به سه بخش باستان‌شناسی، مردم‌شناسی و صنایع‌دستی تقسیم شده است.

برای اجاره ویلا ساحلی در گیلان با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

موزه تاریخ شهر ساری همان عمارت کلبادی است که از سال 1387 شروع به‌کار کرد. این موزه در محله آب انبار نو ساری و در عمارت منوچهرخان کلبادی قرار گرفته است. خانه منوچهر خان کلبادی متعلق به اواخر دوران قاجار است. مجموعه موزهای شهر ساری از ترکیب شدن سه بنای خانه رمدانی، حمام وزیری و آب انبار نو تشکیل شده است. این موزه یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر ساری و استان مازندران محسوب می‌شود .

موزه تاریخی آمل

آمل یکی از شهرهای مهم استان مازندران محسوب می‌شود. آمل شهری با قدمت بسیار زیاد است و در نتیجه تاریخ مهمی دارد. موزه تاریخ آمل موزهای است که عمارت ساختمان دارایی واقع‌شده است. ساختمان دارایی یا اداره مالیه در سال 1315 تأسیس شد اما در سال 1389 تغییر کاربری یافت و به موزه تبدیل شد. در این موزه آثار نفیس و بسیار قدیمی وجود دارد که از اهمیت زیادی برخوردار است.

این موزه دارای سه طبقه است که شامل گالری های آثار باستان‌شناسی، مردم‌شناسی و اسناد تاریخی ایران و مازندران می‌شود. بخش مردم‌شناسی شامل صنایع‌دستی مانند گلیم، جاجیم، ظروف مسی، سینی و دیگر چیزها می‌شود. در بخش باستان‌شناسی اما آثار قدیمی متعددی وجود دارد که از اهمیت زیادی برخوردار است. قدمت برخی از آنها به هزاران سال می‌رسد.

برای خرید خانه ویلایی در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

در بخش اسناد تاریخی این موزه نیز نوشته ها و اسنادی است که مربوط به مکاتبات اداری و برخی حوادث شهر آمل است.

موزه تاریخی بابل

یکی دیگر از موزه‌های تاریخی معروف استان مازندران، موزه شهر بابل است. این موزه یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم برای آنهایی است که به تاریخ مازندران علاقه دارند. همچنین این موزه بخش‌های متنوعی دارد که هرکدام جذابیت خودشان را دارند. این موزه در ساختمان شهرداری سابق شهر بابل قرار دارد که متعلق به‌دوره پهلوی است.این ساختمان شهرداری در زمان رضاشاه ساخته شد و به‌عنوان اثری ملی در سال 1354 به‌ثبت رسید. برای دیدن کردن از موزه بابل شما باید از خیابان مدرس به چهارراه گنجیه بروید. این موزه در میدان ولایت، خیابان مدرس قرار دارد.

برای خرید خانه در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

اما در این موزه چه چیزهایی وجود دارد؟ این موزه در سال 1375 کار خود را آغاز کرد و تاکنون چندین‌بار مرمت و بازسازی شده است. و این موزه دارای سه بخش است: استان ‌شناسی، مردم‌ شناسی و یادمان ‌های چوبی. این موزه  دارای فضاهایی همچون نمایشگاه موقت، کتابخانه و مرکز اسناد تاریخی است. یکی از نفیس ترین و گران‌ترین آثار در این  موزه، قرآن خطی مربوط به‌دوره صفوی است که نمونه آن بسیار کم پیدا می‌شود.

سکه ‌های دوره هخامنشیان

از سکه ‌های دوره هخامنشیان تا اسکناس‌های زمان قاجار و پهلوی در موزه تاریخ شهر بابل قابل مشاهده هستند که این موضوع می‌تواند برای خیلی‌ها جذاب باشد. در بخش مردم‌شناسی، صنایع‌دستی و دیگر اشیا که مربوط به مردم است دیده می‌شود. همچنین لباس‌ها و نوع پوشش ها در شمال در این موزه قابل مشاهده است. در بخش یادمان های چوبی نیز شما اشیایی مانند در، پنجره، مشبک، قاب و گره و منبت را مشاهده خواهید کرد. قدیمی ترین اثر چوبی در این بخش مربوط به صندوق مزار امامزاده علی از روستای سوادکوه است که متعلق به قرن نهم هجری قمری است.

برای اجاره ویلا در محمود آباد با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

کاخ موزه رامسر

کاخ رامسر به دستور رضاشاه پهلوی در سال‌های 1312 تا 1316 ساخته شد تا استراحتگاه و محل تفریحی برای خاندان سلطنتی پهلوی باشد. این کاخ را روی تپهای مشرف به دریا و جنگل‌های زیبای رامسر ساختند تا کاخی بی‌نظیر باشد. به این دلیل به این کاخ مرمر می‌گویند که در ساخت این مرمر از سنگ مرمر زیادی استفاده شده است و 4 ستون مرمری و دو ببر مرمری در ایوان ورودی کاخ وجود دارد. این کاخ تا زمان انقلاب توسط خاندان پهلوی به‌عنوان اقامتگاه تفریحی موقت مورد استفاده قرار می گرفت.

برای خرید ویلا در محمود آباد با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

محمدرضا پهلوی و ثریا اسفندیاری(همسر دوم شاه) ماه عسل خود را در این کاخ گذراندند. پس از انقلاب اما این کاخ تبدیل به موزه شد و امروزه مورد بازدید همگانی قرار می‌گیرد. بخش‌های اصلی کاخ مرمر  شامل یک هال، تالار مرکزی و دو اتاق بزرگ در دو طرف عمارت است. شکل کاخ مرمر به‌شکل مستطیل است.

درون کاخ

شما درون این کاخ گچبری های بسیار زیبا با طرح و رنگ‌های متنوع را مشاهده می‌کنید. کف این کاخ نیز از سنگ مرمر سفید با رگه های سرخ ساخته‌شده است که در نوع خود زیبا و دیدنی است. در هر قسمت از این کاخ شما چیزهای جالبی را مشاهده می‌کنید. لوسترها، پرده‌ها و وسایل متعلق به این کاخ همگی دیدنی هستند که مورد استفاده خاندان سلطنتی پهلوی بوده است.

برای خرید ویلا در متل قو با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

آثاری که در این کاخ مشاهده خواهید کرد شامل مبلمان، مجسمه‌های برنزی و مرمرین، تابلوهای نقاشی، فرش‌های زیبای ایرانی، هدایای پادشاهان دیگر، شمعدان و بوفه ها و نیز آثار باستانی است. اگر به‌دنبال خرید ویلا در شهرهای شمالی هستید می‌توانید روی انبوه‌سازان آرش حسابی ویژه باز کنید. ما با بهترین قیمت‌ها به شمال ویلا می فروشیم. با ما تماس بگیرید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×