گیلان، زیباکنار
0133416

مکان‌های دیدنی خطه شمال قسمت سوم

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-03-28
مکان‌های دیدنی خطه

ایران عزیز ما کشوری چهارفصل در معنای واقعی کلمه است. شمال تا جنوب این خاک، از دیدنی‌های کوچک و بزرگ پرشده که این جاذبه‌های دیدنی منحصر به دیدنی‌های طبیعی نیستند. مکان‌های دیدنی خطه شمال را در اینجا به شما معرفی می‌کنیم.

یک منطقه بی‌نظیر در دنیا

شمال ایران منطقه‌ای مملو از مکان‌های دیدنی خطه گیلان و مازندران و گردشگاه‌های خارق‌العاده‌ای‌ است که شاید نظیرش در هیچ‌کجای جهان یافت نشود. دیدنی‌های خطه سبز شمال ایران، هر سال طرفداران زیادی را به‌خود جلب می‌کند.

این موضوع، باعث می‌شود تعداد بسیار زیادی از مسافران، حتی با این حجم ترافیک، همچنان مصمم برای رسیدن به‌ شمال و گذراندن اوقات خود در آن باشند.

مکان‌های تفریحی و دیدنی شمال کشور، از بندرانزلی گرفته تا رودبار و منجیل و آستارا، از نور چمستان تا بابلسر و رامسر و سرخرود را شامل می‌شود. کامل‌تر بگوییم، همه این خط ساحلی دریا، دیدنی شگفت‌انگیز و تکرارنشدنی است.

در این مقاله قصد داریم تا در ادامه مقاله جاذبه‌های گردشگری شمال ایران، بارزترین مناطق گردشگری این خطه را به شما معرفی کنیم تا در سفرتان دچار سردرگمی نشده و قبل از حرکت مکان‌های مورد نظر برای بازدید خود را انتخاب و درمورد آن‌ها تحقیق کنید. پس اگر مشتاق به شناخت این زیبایی‌ها هستید، کافیست با ما همراه باشید .

جواهردشت گیلان

جواهر دشت گیلان

جواهردشت همانطوری که نامش برازنده آن است، جواهری در خطه همیشه سرسبز گیلان است. بدین ترتیب، این نقطه از جمله مکان‌های دیدنی گیلان به‌شمار می‌آید. اینجا سرزمینی بسیار زیبا واقع در ۲۶ کیلومتری محله سیاهکلرود است. این مکان، در جغرافیای شرق استان زیبای گیلان و در شهرستان رودسر قرارگرفته است.

اما دیدنی‌های جواهردشت چیست ؟ طبیعت بکر و دست‌نخورده، دشت‌های وسیع و سرسبز و پر از گل‌های وحشی، هوای پر از اکسیژن و پاک، سکوت خلا مانند وصف‌ناپذیر و …  همه‌و‌همه دست‌ در دست هم داده‌اند تا این منطقه زیبا در شرق گیلان، هر ساله پذیرا و جاذب گردشگران و مسافران ایرانی و خارجی زیادی باشد.

مسیر رفتن به جواهردشت کمی متفاوت است. به این صورت که برای رفتن به این منطقه زیبا باید از منطقه سیاهکلرود سوار بر ماشین‌های جیپ مسافرکش شویم. این جیپ‌ها معمولاً بیش از ظرفیت خود مسافر سوار می‌کنند.

در این مسیر متفاوت اما جذاب، از خیاط محله و سجیدان و در نهایت رودخانه سجیدان می‌گذریم و وارد منطقه اصلی یعنی چاشت خورلات می‌شویم. این محل مکانی تفریحی و گردشی است که می‌توانید در آن اقامت داشته‌باشید.

دشت النزه مکان‌های دیدنی خطه

دشت النزه

یکی از زیباترین و بکرترین جاهای دیدنی گیلان در ماسال و در بین کوه‌های سربه‌فلک‌کشیده شاندرمن، ییلاق النزه یا دشت النزه است، که  در فاصله ی  60 کیلومتری از آن ییلاقی بسیار زیبا و بکر قرار دارد. در کنار این ییلاق آبشاری با بیش از 15متر ارتفاع به‌اسم واشیار قرار گرفته است.

زندگی هنوز به روایت طبیعت در النزه در جریان است. گواه آن هم صدای پرندگان و گوسفندان و صدای آب و گله اسب‌های وحشی است. همگی این‌ها بکر بودن و آرامش این دشت را به تصویر می‌کشند.

ییلاق النزه چشمه‌های فراوان دارد که به‌گفته برخی بیشترین تعداد چشمه را در کل ییلاقات ماسال و شاندرمن دارد.

در مقابل این دشت زیبا بنای تاریخی امامزاده ابراهیم النزه واقع‌شده است و درخت تنومند ۲۰۰ ساله که قدمت بالای این منطقه را نشان می‌دهد و مردم نذورات خود را بر این درخت آویزان می‌کنند. 

حلیمه جان در استان گیلان

 روستای حلیمه جان در نزدیکی شهرستان رودبار است. از زیبایی این دریاچه زیاد گفته‌شده اما جالب‌ترین شنیده‌ها این است که در زمان صبح، جلبک‌های سبز سطح دریاچه را می‌پوشانند. این رویداد، سبب می‌شود که در این زمان، آب سبزرنگ شود. اما با گذشت زمان و وزش باد، اندک‌اندک جلبک‌ها کنار رفته و رنگ آبی دریاچه جلوه‌گری می‌کند. شاید هم به‌همین دلیل است که نام این دریاچه زیبا و متفاوت را عروس گذاشته‌اند.

امکانات روستای حلیمه جان و دریاچه آن

دریاچه روستای حلیمه جان

دریاچه عروس رودبار، با طبیعت بکر و زیبای خود، یکی از جاذبه‌های گردشگری کمتر شناخته‌شده این منطقه است. این دریاچه در دل جنگلی انبوه قرارگرفته و آبی زلال و شفاف دارد.

اگر به دنبال آرامش و دوری از شلوغی هستید، دریاچه عروس انتخاب مناسبی برای شماست. این دریاچه هنوز به اندازه دیگر دریاچه‌ها و مرداب‌های منطقه شناخته‌شده نیست. بنابراین، می‌توانید از داشتن آرامش در فضایی پاکیزه لذت ببرید. البته، وظیفه حفظ این پاکیزگی بر عهده شما و دیگر گردشگران است.

در اطراف دریاچه، امکانات رفاهی مناسبی برای استراحت و اتراق وجود دارد. سوپرمارکت و رستوران در فاصله کمی از دریاچه قرار گرفته‌اند و سرویس بهداشتی نیز در دسترس است. همچنین، اگر فقط برای بازدید از دریاچه عروس به آنجا می‌روید، می‌توانید غذایتان را در بهترین رستوران‌های رشت بخورید.

اقامت در اقامتگاه‌های بوم‌گردی حلیمه جان

اگر قصد شب‌مانی و اقامت در روستای حلیمه جان را دارید، می‌توانید از اقامتگاه‌های بوم‌گردی این روستا استفاده کنید. این اقامتگاه‌ها با معماری سنتی و امکاناتی مناسب، تجربه‌ای متفاوت از اقامت در طبیعت را برای شما فراهم می‌کنند.

کمپینگ در اطراف دریاچه

اگر به دنبال اقامتی ارزان‌تر و صمیمی‌تر هستید، می‌توانید در اطراف دریاچه عروس چادر بزنید. اطراف دریاچه فضای مناسبی برای کمپینگ دارد و امکاناتی مانند سرویس بهداشتی، سوپرمارکت و رستوران در دسترس است.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×