گیلان، زیباکنار
0133416

مکان‌های دیدنی خطه شمال _ قسمت 2

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-03-27
مکان های دیدنی خطه شمال

مکان‌های دیدنی خطه شمال

چه اندازه شمال ایران را می شناسید ؟ خطه‌ای که مملو از دیدنی‌ها و گردشگاه‌های خارق‌العاده‌ایست که شاید نظیرش در هیچ‌کجای جهان یافت نشود. دیدنی‌های خطه سبز شمال ایران، هر سال طرفداران زیادی را به‌خود جلب می‌کند. با خود که باندیشیم میبینیم، این طبیعت زیبا و دلنواز و پر از آرامش خطه شمال است که باعث می‌شود مسافران حتی با این حجم از ترافیک، همچنان مصمم برای رسیدن و گذراندن چند روزی در آن باشند.

مکان‌های تفریحی و دیدنی شمال کشور، از بندرانزلی گرفته تا رودبار و منجیل و آستارا، از نور چمستان تا بابلسر و رامسر و سرخرود و. .. کامل بگوییم همه این خط ساحلی دریا، دیدنی شگفت‌انگیز و تکرارنشدنی است.

آب‌وهوای بسیار خوب و طبیعت بکر شمال ایران، باعث رونق صنعت ویلا سازی در شمال و به طبق جذب افراد غیربومی‌شده است. در فصل تابستان به‌دلیل

آب‌وهوای شرجی و گرم، کمی از مسافرت ها کم می‌شود.

در این مقاله و در ادامه متن قبل قصد داریم تا بارزترین مکان‌های دیدنی خطه شمال ایران را به شما معرفی کنیم. اگر مشتاق به شناخت این زیبایی‌ها هستید، کافیست با ما همراه باشید.

تله‌کابین لاهیجان

تله‌کابین لاهیجان

تله‌کابین احرار لاهیجان که به بام سبز در لاهیجان نیز شهره است، دارای مناظر زیبای طبیعی جذابی است. این تله‌کابین در سال ۱۳۸۴ تأسیس شد و از آن پس بود که مکانی تفریحی برای گردشگران محسوب می‌شود. امروزه در مکان تله‌کابین شهربازی و رستوران‌های گوناگونی برای پذیرایی از مسافران وجود دارد.

خانه میرزا کوچک جنگلی

میرزا کوچک‌خان به سردار جنگل شهره است، که با مبارزات رشادت مندانه خود توانست تا نام خود را در تاریخ جاودانه کند. خانه میرزا از جمله دیدنی‌های رشت محسوب می‌شود.

سردار جنگل بود که در سال ۱۲۷۵ در یک خانه‌ای زیبا در محله استادسرای شهر رشت دیده به جهان گشود. خانه میرزا، مرد بزرگ تاریخ، برای ۸۵ سال از سکنه  خالی بوده و تقریباً به یک مخروبه تبدیل شده بود. اما این بنا در سال ۱۳۸۲ با کمک‌ های مردمی بازسازی شده است و به‌همان صورتی که سالیان پیش بوده بازگشته.

امروزه خانه میرزا کوچک‌خان، پذیرای مسافران و گردشگران عزیز است. این خانه همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ باز است. همچنین روزهای جمعه‌ از ساعت ۱۰صبح تا ۱۷عصر می‌توانید از این مکان بازدید کنید.

آرامگاه این مرد بزرگ و مشهور نیز در جنوب رشت و در میان بقعه گورستان سلیمان داراب قرار گرفته است .

باغ محتشم و عمارت کلاه فرنگی

این عمارت که در میان پارک شهر رشت (باغ محتشم) جای گرفته از بناهای زیبای شهر رشت به‌شمار می‌آید. باغ محتشم رشت، پارکی معروف در بین مردم شهراست که همه آن را می‌شناسند. این باغ بزرگ در واقع قدیمی ترین پارک شهر رشت است که قدمتش به‌دوران ناصرالدین شاه قاجار باز می ‌گردد .

در قسمت جنوبی باغ محتشم رشت، عمارت کلاه فرنگی قرار گرفته که از جمله آثار به‌جا مانده از دوران قاجار به‌حساب می‌آید.  در دوران قاجار که این بنا ساخته‌شده بود، رفت‌وآمد به این بخش از شهر رشت اندک بوده. همین آرامش و خلوت در کنار اهمیت رشت باعث‌شده بود تا حکمرانان و میهمانان شان برای گذراندن اوقات در گرمای تابستان به این منطقه بیایند.

این عمارت را کلاه فرنگی نامیدند، چون طبقه بالایی عمارت، شباهت به کلاه سیلندری ( فرنگی ) دارد. بلندترین اتاق این عمارت هشت گوش و از هر سو دارای پنجره‌هایی زیبا است که رو به باغ باز می‌شوند. از سفال‌های خمرهای قرمز رنگ نیز برای پوشش بام استفاده شده است.

این عمارت در شهر رشت در سال ۷۴ به میراث فرهنگی گیلان واگذار شده و در سال ۷۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت‌شده است.

برای مطالعه ادامه مقاله مکان‌های گردشگری خطه زیبای شمال اینجا را مطالعه کنید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×