گیلان، زیباکنار
0133416

ایده‌های نورپردازی در محوطه‌سازی ویلا

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
نورپردازی در محوطه‌سازی ویلا

محوطه‌سازی و چینش دکوراسیون ویلا، روش‌های مختلفی دارد که نورپردازی در محوطه‌سازی از تاثیرگذارترین روش‌های آن است.

برخی افراد بر این باورند که ویلای آن‌ها در شب جلوه خاص‌تری نسبت به روز دارد. این حرف کمی عجیب است. چراکه در روز نور و روشنایی خورشید وجود دارد و انوار تابناکی که محوطه ویلا را روشن می‌سازد و زیبایی‌های آن را نمایان می سازد.

اما نکته جذابیت بیشتر ویلا در شب‌هنگام این است که نورپردازی شب به‌ طور اصولی و تنظیم‌شده‌ای در ویلا طراحی شده. به‌هنگام روز تمام بخش‌های محوطه روشن است و نمی‌توان هیچ عنصری را برجسته‌سازی کرد، اما می‌توان هنر طراح را در شب هنگام بیشتر به رخ کشید و نمایان نمود. به‌ویژه اگر قوام بیشتری در نورپردازی وجود داشته باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا راه‌ها و ایده‌های نورپردازی در محوطه ویلا را با هم بررسی کنیم.

برای اطلاع از قیمت کاخ ویلا در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

چند اصل نورپردازی در محوطه‌سازی ویلا

استفاده از فایر پیت برای نورپردازی محوطه ویلا

شاید این ایده کمی عجیب و غیر معمول به‌نظر برسد، اما باید گفت که استفاده از فایر پیت می‌تواند محدوده خاصی از ویلای شما را همچون یک نقطه نورانی و تابناک به نمایش درآورد. کافی ست این ایده را اجرایی کنید تا متوجه درخشش و جذابیت آن شوید. وجود فایر پیت می‌تواند فضای محوطه را به فضایی دوستانه و صمیمانه تبدیل کند که آرامش در آن موج می‌زند. جمع شدن دور شعله های گرم و رنگین آتش در فایر پیت در حین یک مهمانی دوستانه یا گپ و گفت خانوادگی به‌هنگام شب می‌تواند بسیار تا بسیار جذاب باشد. همچنین در روزهای سرد و پاییزی نیز می‌توانید افیر پیت را در محوطه روشن کنید و شاهد منظره زیبا و دل‌انگیزی که ایجاد شده باشید. شما می‌توانید از چوب‌های طبیعی یا چراغ‌های الای دی درون فایر پیت استفاده کنید.

استفاده از گلدان‌های نورانی در محوطه ویلا

شاید تصورتان در مورد گلدان‌های نورانی تصور عجیبی باشد، اما باید گفت که این گلدان‌ها در طول ساعات روز گلدان‌هایی عادی و ساده هستند که هیچ تفاوتی با یک گلدان معمولی ندارند؛ اما به‌هنگام شب، نوری بسیار زیبا و ملایم از خود ساطع می‌کنند. در این ایده نورپردازی در محوطه‌سازی ویلا، شما می‌توانید این گدان ها را روی پله‌ها و مسیرهای خاصی که می‌خواهید مورد توجه باشد بچینید و زیبایی ویلای را دو چندان کنید.

برای خرید خانه ویلایی در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

گلدان‌های نورانی در انواع سایز، ابعاد و شکل در دسترس هستند و می‌توانید بر اساس سلیقه تان این گلدان‌ها را خریداری کنید. بدنه گلدان‌های نورانی کاملاً مات است و نور شیری رنگ بسیار زیبایی از خود ساطع می‌کنند. نور این گلدان‌ها نه زرد و نه سفید است بلکه نور بسیار زیبایی ست که باعث آرامش و جلب توجه بیشتر خواهد شد. نکته قابل توجه اینجاست که گلدان‌های نورانی دارای بدنهای ضد آب هستند و قرارگرفتن آن‌ها در هوای بارانی و مرطوب هیچ آسیبی به آن‌ها وارد نخواهد کرد. جلوه زیبایی که این گلدان‌ها ایجاد می‌کنند بی‌شک شما را عاشق خود خواهد کرد.

نورپردازی استخر را فراموش نکنید

نورپردازی استخر نه‌تنها جلوه‌ای زیبا و درخشان به محوطه ویلا شما می‌دهد، بلکه ایمنی استخر را نیز تامین خواهد کرد. شما می‌توانید با نورپردازی در مسیر پله‌های استخر و دورتادور استخر ایمنی آن فضا را افزایش دهید و فضا را زیبا و آرامش‌بخش سازید. شما همچنین می‌توانید از نورهای رنگی و زیبا برای نورپردازی استخر بهره بگیرید و زیر آب نیز این چراغ‌های نورانی را نصب کنید تا جلوه استخر ویلای شما بیشتر شود. اگر از یک طراحی حرفه‌ای در نورپردازی کف، دیواره و اطراف استخر یاری بگیرید بی‌شک جلوه نهایی استخر شما جادویی خواهد بود. آن زمان که نور از کف استخر به سطح آب می‌تابد گویی الماس‌هایی ریز و درخشان بر سطح آب قرار دارند و شکوه محوطه شما یقیناً بیشتر خواهد شد.

برای خرید ویلا استخردار در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

تعبیه لامپ های نورانی توکار در زمین

یکی از ایده‌های جذاب برای نورپردازی در محوطه‌سازی ویلا قراردادن تعدادی از چراغهای توکار درون زمین است که به آن‌ها چراغ‌های دفنی می‌گویند. این چراغ‌ها می‌توانند نور بسیار زیبایی را از خود ساطع و محوطه ویلای شما را بسیار جذاب‌تر از آنچه که هست کنند. سعی کنید این چراغ‌ها را در کنار دیوارها با بافت‌های خاص و آجری، کنار ستون‌ها، نزدیک مجسمه‌های سنگی و یا کنار درختان محوطه قرار دهید تا نور ساطع‌شده از آن‌ها بافت‌ها را به زیبایی هرچه تمام‌تر نشان دهد.

نورپردازی پله‌های ویلا

از دیگر مواردی که باعث تأثیر نورپردازی در ویلا می‌شود استفاده از لامپ های الای دی در مسیر راه‌پله‌های ویلا است. پله‌های ویلا عموماً مسیری ممتد است که نورپردازی آن‌ها می‌تواند این مسیر را بسیار زیباتر از آنچه که به نمایش در آورد. به‌عنوان مثال قرار‌‎دادن لامپ‌های ال‌ای‌دی زیر هرکدام از پله‌ها باعث می‌شود جذابیت سایر پله‌ها بیشتر شود و در نهایت مسیری روشن و زیبا به‌ ارمغان آید.

برای خرید خانه در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

استفاده از لامپ های ریسهای در آلاچیق

یکی از ایده‌های موثر در نورپردازی در محوطه‌سازی ویلا توجه به آلاچیق ویلا است. اگر در آلاچیق ویلای خود میز و صندلی‌هایی جهت صرف غذا چیده‌اید، می‌توانید بالای سر این میز و صندلی‌ها از ریسه‌های نورانی استفاده کنید و ریسه‌هایی با لامپ‌های ال‌دی‌دی تابناک نصب کنید. اینگونه می‌توانید فضای آلاچیق را به نور بسیار زیبایی مزین کنید و حس و حالی شاعرانه و جذاب به فضای آلاچیق یا سایبان بدهید. فرقی ندارد که میز و صندلی‌های فضای باز را کجا قرار داده‌اید، نصب و تعبیه ریسه‌های چراغان بالای سر میز می‌تواند فضای آن قسمت از ویلا را بسیار زیبا و چشمگیر نماید.

قرار دادن فانوس‌های نورانی روی دیوار

یکی دیگر از ایده‌های جذاب برای نورپردازی ویلا قرار دادن تعدادی فانوس‌های روشن و نورانی روی دیوار ویلا است. این فانوس‌های زیبا را می‌توانید در کنار درب ورودی یا در قسمت‌هایی قرار دهید که عنصری زیبا برای به نمایش درآوردن وجود دارد. به‌عنوان مثال قراردادن تنها دو عدد فانوس نورانی یا حتی یک عدد فانوس زیبا در دو طرف یا بالای درب ورودی ویلا می‌تواند جلوه بسیار زیبایی به محوطه ویلا دهد.

برای خرید باغ ویلا در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید

استفاده از چراغ‌های پایه کوتاه و پایه بلند در مسیر ورودی

افراد به مسیر ورودی ویلا در وهله نخست توجه زیادی می‌کنند. مسیر ورودی ویلا همان مسیری است که افراد ابتدا پا به آن می‌گذارند، بنابراین توقع دارند به زیبایی هرچه تمام معرف حال و هوای ویلا باشد. یکی از ایده‌های نورپردازی در محوطه‌سازی ویلا این است که شما می‌توانید تعدادی چراغ‌های پایه کوتاه و پایه بلند در مسیر ورودی ویلا تعبیه کنید و این چراغ ها را در نقاط مختلف قرار دهید. در کنار تخته‌های سنگی، کنار بوته های شمشاد و کنار محوطه های گلکاری شده بهترین قسمت‌ها برای قرار دادن این چراغ ها است.

نورپردازی آب‌نما در محوطه ویلا

یکی از ایده‌های جذابی که می‌توانید در نورپردازی محوطه ویلا پیاده‌سازی کنید نورپردازی آب‌نمای ویلا است. به‌ویژه اگر آب‌نمای سنگی یا چوبی در محوطه داشته‌باشید می‌توانید زیبایی و درخشش آن را با یک نورپردازی زیبا دوچندان کنید. تابش نور رنگین و عبور آن از آب زلال و شفافی که از آب‌نما در حال عبور است می‌تواند توجه هر بیننده‌ای را به درخشش خود جلب کند.

استفاده از نور افکن در میان بوته ها و درختان

از دیگر ایده‌هایی که در حوزه نورپردازی محوطه ویلا کولاک به پا خواهد کرد قرار دادن نورافکن در محوطه ویلا آن هم در بین بوته ها و چمنزارهای ویلا است. شما می‌توانید نورافکن ها را در مکان‌های مناسبی قرار دهید که در معرض دید بیشتری قرار دارند. سعی کنید نورپردازی حرفه‌ای و زیرکانه را اجرا کنید تا باعث جلب توجه بیشتر افراد شوید.

برای خرید زمین هکتاری در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نورپردازی شاخه‌های درختان

از ایده‌های جذابی که می‌توانید برای نورپردازی محوطه ویلا به‌کار ببندید، نورپردازی شاخه‌های درختان با استفاده از لامپ فستون است. شما می‌توانید از این لامپ ها برای نورپردازی شاخه ها و قسمت‌هایی همانند طاق استفاده کنید. این لامپ ها وزن کمی‌دارند و می‌توانید آن‌ها را در ارتفاعات مختلف از شاخه درخت آویزان کنید. همچنین استفاده از لامپ‌های رشته‌ای ضد آب نیز می‌توان ایده خوبی باشد؛ چرا که این لامپ ها اغلب از نور خورشید تغذیه می‌شوند و دردسر سیم‌کشی را با خود به‌همراه ندارند.

نتیجه‌گیری درباره نورپردازی در محوطه‌سازی ویلا

اگر قصد دارید فضای محوطه ویلا را نورانی و زیبا کنید، باید از ایده‌های مختلف به‌طور همرمان بهره بگیرید. ایده‌هایی که دارای تنوع و نوآوری هستند و می‌توانند محوطه ویلا شما را صد چندان زیبا کنند. هرچه ایده‌های خلاقانه‌تر و هوشمندانه‌تری در این باره به‌کار ببندید، بی‌شک تأثیر نورپردازی در محوطه‌ ویلای شما به‌ شکل هنرمندانه‌تری افزایش پیدا خواهد کرد.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×