گیلان، زیباکنار
0133416

پاسیو در ویلا چیست و چطور می‌توان آن را ساخت؟

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
نکات مهم ساخت پاسیو در ویلا

همه ما آرزو داریم تا لحظاتی از روز را فارغ از دغدغه‌های روزمره و همیشگی به استراحت و آرامش بپردازیم و ترجیح‌مان بر این است که در این لحظات خود را در چهار دیواری خانه محبوس نکنیم و دل به فضای باز بسپاریم. فضایی که بتوان چند ساعتی را در آن فارغ از مشغله‌ها به استراحت پرداخت و از هوای مطبوع لذت برد و در عین حال چشم‌اندازی زیبا رو به‌ طبیعت داشت. آنچه که اکنون به‌ ذهن شما خطور کرده، همان چیزی که ما قصد داریم راجع به آن صحبت کنیم و از نحوه ساختنش حرف بزنیم، پاسیو در ویلا است.

برای خرید ویلا در بهدشت چمستان با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

پاسیو چیست؟

پاسیو واژهای اسپانیایی به معنای حیاط خلوت است. در واقع پاسیو فضایی در مجاورت ویلا است که دارای اتمسفری گرم، نورانی، صمیمانه و دلنشین بوده و می‌توان آن را به طرق مختلف اجرا کرد. پاسیوها می‌توانند دارای دیوار باشند و یا در فضایی باز بنا شوند. اگر فضای آزاد و طبیعتی زیبا در مجاورت ویلای خود دارید توصیه می‌کنیم که از این پتانسیل استفاده کنید و آن را تبدیل به یک پاسیوی جذاب نمایید.

پاسیوها مکانی مناسب برای صرف ناهار در فضای باز، دورهمی‌های دوستانه، مهمانی‌های خودمانی و صرف یک عصرانه دلچسب در هوای مطبوع بهاری هستند. شما می‌توانید اوقات خوشی را در پاسیوی ویلای خود سپری کنید، چشم‌اندازی زیبا به محوطه ویلا داشته‌ باشید و از همه مهم‌تر اینکه ارزش ویلای خود را از این طریق افزایش دهید. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد نحوه ساخت پاسیو بیشتر صحبت کنیم.

ساخت پاسیو در حیاط خلوت ویلا

یکی از روش‌های ساخت پاسیو در ویلا، برپاسازی آن در حیاط خلوت است. چنانچه خانه یا ویلای شما دارای یک حیاط پشتی است می‌توانید به‌ راحتی در این فضا یک پاسیوی دنج و دوست‌داشتنی برپا کنید. حیاط خلوت‌ها به‌ طور عمده از دو یا سه طرف دارای دیوار هستند. بنابراین شما می‌توانید وجوه دیگر را با استفاده از شیشه پوشش دهید تا هم پاسیوی دلبازی داشته‌ باشید و هم از داخل خانه چشم‌اندازی زیبا به پاسیو ایجاد شود.

برای خرید ویلا در نور مازندران با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

تعبیه سقف برای پاسیو

پاسیوها عمدتاً دارای سایبان یا سقف‌های نورگیر هستند. به این معنا که سقف تعبیه‌شده در پاسیو باید از متریال‌های شفاف ساخته شود تا هم نور کافی را وارد فضای پاسیو کند و هم حریم خصوصی شما را حفظ نماید. بنابراین بهترین انتخاب برای سقف پاسیو تعبیه متریال‌هایی همچون شیشه مات یا ورق‌های پلی کربنات است. شما می‌توانید برای زیباترشدن پاسیو از ترکیب چوب و شیشه در سقف پاسیو استفاده کنید.

البته این را هم در نظر بگیرید که می‌توانید از سقف‌های مشبک چوبی استفاده کنید که نور از لابه‌لای قطعات چوب عبور می‌کند و فضای پاسیو را بسیار زیبا و رویایی می‌سازد. سقف‌های چوبی با ساختار مشبک و راه راه اغلب در حیاط و در فضای باز اجرا می‌شوند. چراکه نور آفتاب را در اینگونه فضا‌ها به‌ طور مستقیم و کامل خواهید داشت. پس ایجاد چنین سقفی می‌تواند علاوه بر ایجاد حریم خصوصی، زیبایی خاصی به پاسیو بدهد.

برای خرید ویلا در بابلسر با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

ایجاد کفپوش

شما می‌توانید کفپوش‌های مختلفی را برای پاسیو تدارک ببینید. کفپوش‌های سنگریزه و سنگفرش یا کفپوش چوبی و چمن همگی می‌توانند در پاسیو تعبیه شوند. چنانچه پاسیوی شما دارای ظاهری مدرن و امروزی است می‌توانید کفپوش‌های چوبی و یا حتی شیشه‌ای برای آن تعبیه کنید. با این حال کفپوش‌های چمن، سنگفرش و سنگریزه نیز می‌توانند به‌‌عنوان گزینه‌ای مناسب برای پاسیوهای سنتی‌تر انتخاب شوند. چراکه دارای حال و هوای طبیعی‌تری هستند و با طبیعت کوچکی که در پاسیو بر پا ساخته‌اید سازگاری بیشتری دارند.

تعبیه گیاهان یا دیوار سبز در پاسیو ویلا

اولین قدم برای اینکه یک پاسیوی زیبا و چشم‌نواز داشته‌ باشید و به هدف اصلی از ساخت پاسیو در ویلا پایبند بمانید، تعبیه گل و گیاه در این فضا است. هرچه سلیقه بیشتری در طراحی فضای سبز پاسیو به‌ خرج دهید بی‌شک از سپری‌کردن اوقات‌تان در این فضا لذت بیشتری خواهید برد. شما می‌توانید یک دیوار سبز در پاسیو ایجاد کنید و گل‌های رونده و پیچک را بر تنه دیوار نصب نمایید تا چشم‌اندازی زیبا در پاسیو ایجاد شود. تعبیه قفسه‌های منظم و کوچک روی دیوار برای قراردادن گلدان‌های گل و تعبیه فلاور باکس در پاسیو می‌تواند ایده‌ای باشد که موجب زیباترشدن این مکان خواهد شد.

برای خرید ویلا اکازیون در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

تعبیه میز و صندلی د

یکی از اساسی‌ترین ارکان پاسیو ویلا میز و صندلی است. شما می‌توانید میز و صندلی‌های راحتی و کاناپه در این فضا قرار دهید و یا میز و صندلی‌های کوچک غذاخوری تعبیه کنید. این موضوع کاملاً به‌ سلیقه شخصی شما بستگی دارد. چراکه پاسیو مکانی برای استراحت و کسب آرامش است و باید در این فضا مطابق با سلیقه و روحیات خودتان چیدمان دلخواه را برپاسازید.

ایجاد سیستم نورپردازی

شما می‌توانید برای زیباترشدن پاسیو تعدادی فانوس‌های آویز و یا ریسه‌های نورانی در پاسیو تعبیه کنید و آن را به زیبایی تمام در بخش‌های مختلف قرار دهید. ایجاد سیستم نورپردازی در پاسیو از الزامات آن است. چراکه افراد ترجیح می‌دهند اغلب در ساعاتی از شب در حیاط خلوت یا پاسیو گرد هم آیند و به گپ و گفت و استراحت بپردازند. بنابراین سعی کنید سیستم نورپردازی زیبایی را در این مکان برپاسازید.

برای خرید ویلا پلاک اول جنگل در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

نتیجه‌گیری

ساختن یک پاسیو ویلا اصلاً کار سختی نیست. کافی است مکان تعبیه و برپاسازی پاسیو را در ابتدا انتخاب کنید. شما می‌توانید در فضای نورگیر داخل خانه، در حیاط خلوت و یا حتی بخشی از فضای باز حیاط اقدام به ساختن پاسیو نمایید. پاسیوها مکانی عالی برای استراحت و تفریح و سپری‌کردن اوقات خوش در کنار دوستان و خانواده هستند. پس در انتخاب مبلمان، میز و صندلی‌ها و گیاهانی که قرار است در این فضا تعبیه کنید سلیقه به‌ خرج دهید، تا یک پاسیوی شیک و دلنشین داشته‌باشید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×