گیلان، زیباکنار
0133416

مهم‌ترین نکاتی که باید پیش از ساخت استخر ویلا بدانید

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
ساخت استخر ویلا

شاید شما برای سال‌ها رویای ساخت استخر ویلا را در سر می‌پرورانید، یا شاید یک آخر هفته در روز یادبود که در کنار استخر گذرانده شده است، بذر را کاشته باشید. در هر صورت، قبل ورود در پروژه ساخت استخر، چند فاکتور مهم وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

برای اجاره ویلا استخردار در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

مهم‌ترین اقدامات پیش از ساخت استخر ویلا

قوانین منطقه‌بندی خود را بشناسید.

قبل از شروع کار – یا حتی برنامه‌ریزی برای مشاوره – مطمئن شوید که ملک شما از قوانین منطقه‌بندی استخرها پیروی می‌کند. بسیاری از شهرها قوانین سختگیرانه نگهداری و مسئولیت در مورد استخرهای شنا دارند و استثنا قائل نمی‌شوند.

در مورد نوع استخری که می‌خواهید تصمیم بگیرید.

سه نوع اصلی از استخرهای درون زمینی موجود در ایالات متحده وجود دارد: روکش وینیل، فایبرگلاس و بتن. قبل از تصمیم‌گیری برای ساخت، مزایا و معایب هر استخر را به‌دقت بسنجید. یک سازنده استخر واجد شرایط می‌تواند شما را از میان گزینه‌ها راهنمایی کند و به شما کمک کند انتخاب مناسبی برای حیاط خلوت خود داشته‌باشید.

به طول عمر استخر نگاه کنید.

با شروع افزایش دما، زمان نصب سریع استخرهای فایبرگلاس و روکش وینیل می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد. اما اگر به‌دنبال استخری بادوام و سفارشی‌سازی‌شده برای خود هستید، ممکن است متوجه شوید که زمان نصب طولانی‌تر یک استخر بتنی – معمولاً بین 4 تا 6 هفته – ارزش تحمل‌کردن را دارد. همچنین باید با نماینده بیمه خود در مورد تمدید بیمه‌نامه خانه خود به استخر یا آبگرم خود در صورت آسیب‌دیدگی مشورت کنید.

برای خرید ویلای شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

به‌دنبال یک سیستم گردش با کیفیت باشید.

کلر یا آب شور، سرپوشیده یا بیرون – هر استخری به یک سیستم گردش آب نیاز دارد تا تازه و درخشان بماند. با پیشرفت در بهره‌وری انرژی، اتوماسیون و گرمایش، یک سازنده استخر با تجربه می‌تواند به شما کمک کند یک سیستم آبی قابل اعتماد و با راندمان بالا برای استخر خود پیدا کنید.

به این فکر کنید که چطور از آن نگهداری کنید.

اگر به‌ درستی نگهداری شود، استخرها می‌توانند دارایی ارزشمندی در هنگام فروش خانه شما باشند. با این حال، اگر به‌ درستی ساخته و نگهداری نشود، برعکس می‌تواند می‌تواند ارزش ملک شما را کاهش دهد. تکنسین‌های آموزش‌دیده و تاییدشده را استخدام کنید تا استخر خود را برای سال‌های آینده درخشان نگه دارید.

توجه به ویژگی‌های آب و روشنایی

هنگامی که صحبت از استخرهای شنا می‌شود، جت های پویا، نورپردازی زیر آب و آبشارهای آبشاری می‌توانند فضایی را ایجاد کنند که می‌خواهید. قبل از اینکه بسازید، زمانی را به بررسی ویژگی‌های اضافی برای استخر خود اختصاص دهید. آنها بودجه اولیه شما را افزایش می‌دهند، اما اضافه کردن آنها بعداً – یا مقاوم سازی – می‌تواند کثیف، وقت‌گیر و بسیار پرهزینه باشد.

برای خرید ویلا در آستارا با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

محوطه‌سازی را فراموش نکنید.

آیا می‌خواهید نخل هایی که از گرمای بعد از ظهر روی شما سایه می اندازند یا یک حاشیه سنگ ریزهای در اطراف عرشه استخر شما؟ مانند آب نماها، نورپردازی و سایر لوازم جانبی، محوطه‌سازی مناسب می‌تواند لذت زیبایی شناختی استخر را افزایش دهد. به‌ دنبال الهام‌گرفتن آنلاین باشید و با یک شرکت محوطه‌سازی مشورت کنید تا یک فضای سبز زیبا و در عین حال قابل مدیریت در اطراف استخر خود ایجاد کنید.

بودجه خود را تعیین کنید.

با درنظرگرفتن طول عمر، نگهداری و لوازم جانبی، زمان آن رسیده است که تعیین کنید آیا می‌توانید بودجه‌ای برای استخر رویاهای خود داشته‌ باشید یا خیر. استخر می‌تواند یک راه فوق‌العاده برای آرامش باشد. اما اگر فقط می‌توانید هزینه‌ها را در سر خود ببینید، چشمان خود را ببندی. ممکن است هنوز حرکت مناسبی برای شما نباشد. با یک مشاور مالی در مورد هزینه‌ها و مزایای اضافه‌کردن استخر به ملک خود صحبت کنید.

قیمت‌ها را مقایسه کنید.

اگر 8 مورد آخر را بررسی کرده‌اید، وقت آن است که مقایسه قیمت‌ها را شروع کنید. در این مرحله کوشا باشید. برای انجام معامله، ممکن است برخی از پیمانکاران همه‌چیز را در پیشنهاد اولیه خود لحاظ نکنند، به‌همین دلیل است که مورد زیر بسیار مهم است.

برای خرید ویلای تریبلکس در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

پیمانکار خود را بشناسید.

هر پروژه ساخت‌وساز می‌تواند هزینه‌های پیش بینی نشده یا عقب ماندگی داشته باشد و ساخت استخر نیز تفاوتی ندارد. شما می‌خواهید استخرتان مقصدی برای خانواده و دوستانتان باشد، بنابراین یک شرکت ساخت استخر قابل اعتماد را که به آن اعتماد دارید استخدام کنید. حصارکشی، سنگفرش، محوطه‌سازی و تلمبه خانه می‌تواند برابر با هزینه استخر باشد. چه به چوب، عرشه کامپوزیت، سنگ‌فرش یا سنگ علاقه‌مند باشید، مهم‌ترین ملاحظات مقاومت در برابر لغزش و نگهداری است.

دریافت مجوز ساخت استخر در ویلا

اولین‌ گام برای ساخت استخر در ویلا، گرفتن مجوزهای لازم است. همان‌طور که ساخت خانه و پارتمان در شهرهای مختلف ایران نیاز به مجوز دارد ساخت استخر در ویلا در شمال کشور نیز به مجوزهایی دارد که شما باید حتماً در ابتدای ساخت استخر آن‌ها را دریافت کنید. مهم نیست شما در چه فصلی برای خرید ویلا اقدام می‌کنید تا زمانی که مجوزهای لازم را دریافت نکرده باشید کار شما قانونی نیست و هر زمان ممکن است به‌دلیل تخلف ویلای شما خراب یا مصادره شود. نکته مهمی که در هنگام خرید زمین ویلا باید مد نظر داشته‌باشید این است که زمین ویلا برای ساخت‌وساز باشد نه زمین کشاورزی و دارای سند قانونی باشد.

متأسفانه در شمال کشور بسیاری از زمین‌ها تنها کاربری کشاورزی دارند خصوصاً زمین‌های جنگلی درست است که این زمین‌ها در منطقه خوش آب‌وهوایی قرار دارند اما به‌دلیل اینکه برای ساخت‌وساز مجوز ندارند در صورتی که شما در این زمین‌ها اقدام به ساخت‌وساز کنید ویلای شما در هر مرحلهای که باشد خراب می‌شود و کل سرمایه شما از بین می‌رود حتی اگر در فصل زمستان اقدام به ساخت ویلا کنید به امید اینکه به‌دلیل سخت بودن عبور از جاده کسی متوجه ساخت‌وساز شما نشود و هنگامی که ساخت ویلا تمام شد بتوانید مجوز بگیرید.

برای خرید ویلا اقساطی شمال در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

ابعاد استخر

مسلم است که اولین نکته‌ای که در هنگام ساخت استخر باید مدنظر داشته‌ باشید، ابعاد زمینی است که برای ساخت استخر در ویلا در اختیار دارید. مسلم است که ابعاد استخر شما در نهایت کاملاً وابسته به متراژ زمینی است که برای ساخت استخر در نظر گرفته‌اید.

اگر ویلای شما از پیش‌ ساخته‌ شده و شما آن را خریداری کرده و بعد به فکر ایجاد استخر در آن افتاده‌اید، ساخت آن در داخل ساختمان ویلا هزینه بسیار بالایی برای شما دارد. در این جور مواقع ساخت استخر در محوطه باز ویلا بهترین انتخاب برای شما است.

برای ساخت استخر در محوطه ویلا نیز باید توجه‌ داشته‌ باشید که زمان کافی برای ساخت استخر در اختیار دارید یا خیر. به‌‌عنوان مثال ساخت استخر در فصل زمستان در محوطه باز ویلا اصلاً مناسب نیست، بارش باران و برف در فرایند ساخت اختلال زیادی ایجاد می‌کنند.

لذا در هنگام شروع به‌ کار برای ساخت استخر باید توجه‌ داشته‌ باشید که مدت‌زمان ساخت به فصول سرد که احتمال بارش باران و برف در آن وجود دارد تداخل نداشته باشد. حال اگر شما در حال ساخت ویلا هستید و می‌خواهید استخر را در داخل ویلا بسازید، برای سرپوشیده و یا سرباز‌بودن ویلا کاملاً مختار هستید.

انواع شیوه ساخت استخر

شما می‌توانید در حین ساخت، نقشه استخر را در داخل ویلا طراحی کنید و همراه با ساخت ویلا، ساخت استخر را نیز پیش ببرید. در این مرحله به متراژی که در اختیار دارید توجه‌ داشته‌ باشید تا در انتها برای اتمام کار و گرفتن پایان کار دچار مشکل نشوید.

استخرهای فایبر گلاس به‌شکل‌های مختلف از قبل قالب‌گیری می‌شوند و یا در یک حفره حفرشده یا در بالای زمین قرار می‌گیرند.  به علاوه اگر فایبرگلاس را انتخاب کنید، مشکلات بسیار کمتری با عدم تعادل شیمیایی و تجمع کلسیم خواهید داشت.” آنها همچنین با یک پوشش ژل صاف که بسیار بادوام و مقاوم در برابر لکه و کپک است، تکمیل شده‌اند.

استخر فایبر گلاس تجربه شنای عالی را به شما می‌دهد. آنها در زیر پا احساس خوبی دارند و شما می‌توانید از بین طیف وسیعی از رنگ‌های سفارشی انتخاب کنید تا به هر ظاهری که می‌خواهید برسید.

برای خرید زمین در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 اشتباهات در ساخت استخر ویلا که باید از آنها اجتناب کرد

مکان نامناسبی را برای استخر انتخاب کنید که نتوانید به‌ راحتی در اطراف آن حرکت کنید. بیش از حد سایه است یا فضایی برای نشستن و استراحت یا پذیرایی از مهمانان‌تان وجود ندارد. برای صرفه‌جویی در هزینه، روی عرشه یا مناطق سنگ‌فرش‌شده اطراف استخر صرفه‌جویی کنید.

به یاد داشته‌ باشید که مردم زمان بیشتری را در کنار آب می گذرانند تا در آن. در نظر داشته باشید تلاش برای اضافه‌کردن فضای بیشتری پس از اتمام فرآیند ساخت‌وساز می‌تواند گران باشد.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×