گیلان، زیباکنار
0133416

هزینه‌ دکوراسیون ویلاهای جنگلی چگونه محاسبه می‌شود؟

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1400-02-02
دکوراسیون ویلاهای جنگلی

دکوراسیون ویلاهای جنگلی  و طراحی آن یکی از بخش‌های مهم در ساخت‌وساز ویلا جنگلی است و اهمیت فراوانی در نتیجه حاصل از کار دارد. اینکه هزینه دکوراسیون ویلاهای جنگلی  چه میزان باشد، کاملاً وابسته به نوع چیدمان مدنظر شما و هزینه مصالح و مواد برای ساخت چیدمان موردنظر شما است و نمی‌توان به‌ طور کلی قیمت مشخصی برای هزینه دکوراسیون ویلاهای جنگلی تعیین کرد.

در ادامه مقاله هزینه دکوراسیون داخلی و عوامل اثرگذار در میزان هزینه تمام‌شده دکوراسیون داخلی در ویلاهای جنگلی را بررسی خواهیم کرد.

محاسبه تعرفه طراحلی داخلی

هزینه طراحی داخلی چقدر است؟

  • 5 تا 50 درصد تن‌خواه پروژه: هزینه تن‌خواه در حدود بین این درصدها است و به‌ دلیل عوامل زیاد و مختلفی که در میزان هزینه تمام‌شده دخیل هستند نمی‌توان هزینه کلی در نظر گرفت.
  • حتماً نیاز نیست که برای چیدمان و طراحی دکوراسیون طراح داخلی داشته‌ باشید. به‌ طور کلی وظیفه طراح داخلی یا شرکت‌های متخلف طراحی داخلی این است که به شما کمک کنند تا بتوانید از حداقل فضا بیش‌ترین استفاده را داشته‌ باشید. درست است که سپردن کار به طراح داخلی در ابتدا هزینه‌بر است، اما این کار به شما کمک می‌کند تا هزینه بیهوده نکنید، در زمان صرفه‌جویی کنید. نتیجه نهایی قابل قبول داشته‌باشید، خیال‌تان از امنیت پروژه بعد از کلیدخوردن راحت است و مطمئن باشید پروژه در زمان مقرر به پایان خواهد رسید.

از چه راه‌هایی می‌توانید طراح داخلی پیدا کنید؟

در حال حاضر پیشرفت تکنولوژی باعث‌ شده است تا بتوانید به‌ راحتی با طراحان داخلی مختلف ارتباط بگیرید و بدون نیاز به مراجعه حضوری نمونه‌کارهای آن‌ها را در فضای مجازی از قبیل، اینستاگرام و سایت‌ها ببینید. پس از دیدن نمونه‌کارها این شما هستید که باید انتخاب کنید، کدام نوع طراحی داخلی برای ویلا یا منزل شما مناسب است و سپس کار را به طراح مدنظرتان واگذار کنید.

محاسبه هزینه طراحی داخلی

برای محاسبه هزینه دکوراسیون ویلاهای جنگلی مبلغ ثابتی وجود ندارد. ابتدا باید هزینه خود طراح و کارگران را در نظر بگیرید و سپس هزینه مواد و متریال مورد نیاز. اینکه چه مواد و متریانی برای پروژه شما موردنیاز است باعث می‌شود تا قیمت تمام‌شده متفاوت باشد.

در ادامه مقاله به برخی نکات در هنگام طراحی داخلی اشاره خواهیم کرد. بسته به اینکه شما طرفدار کدام نوع سبک طراحی باشید، متریال موردنیاز متفاوت می‌شود.

استفاده از مبلمان مناسب

بسته به فضای اتاقی که در اختیاردارید از مبلمان مناسب استفاده کنید، تعداد زیاد مبل در یک فضا نشان زیبایی نیست. باید به این نکته توجه‌ داشته‌ باشید که یک اتاق پر از مبل با یک اتاق که مبلمان شیکی دارد تفاوت زیادی با هم دارند. استفاده از مبلمان بزرگ و زیاد نشان زیبایی نیست. مبلمان شما باید با فضایی که دراختیاردارید متناسب باشند.

مبلمان نباید فضای بیش از حدی از اتاق شما را اشغال کنند، باید به تعدادی مبل دریک اتاق باشد که رفت‌وآمد آسان باشد. در مرحله بعدی باید مبلمان را در فضایی که در اختیاردارید درست چیدمان کنید. مثلاً ممکن است شما در یک فضای بیست‌متری تنها دو مبل داشته‌ باشید. اما اگر همین دو مبل را درست در فضا جایگذاری نکنید، نمی‌توانید احساس آرامش از محیط اطراف خود بگیرید.

بیش‌ترین میزان استفاده از فضای اتاق

واقعیت این است که هیچ قاعده کلی برای بیش‌ترین میزان استفاده از فضای اتاق وجود ندارد. این کار بیش‌تر بر اساس تجربه شخصی است که طراحان داخلی بر اساس تجربه و سابقه‌ای که دارند از آن استفاده می‌کنند. نکته مهم این است که نباید به گونه‌ای طراحی اتاق را انجام دهید که اتاقتان کوچک‌تر از حد معمول به‌ نظر بیاید.

در هنگام انتخاب وسایل به این نکته توجه‌ داشته‌ باشید که طرح‌های شلوغ برای وسایل کوچک‌تر مناسب است و طرح‌های بزرگ برای وسایل بزرگ مناسب است. الگوها و طرح‌های پارچه‌ای که در طراحی داخلی یک فضا به‌ کار می‌برید باید از نظر طراحی و سبک با یکدیگر همخوانی داشته‌ باشند.

به‌ عنوان مثال یک فرش سنتی را در فضایی که سایر اجزای به‌ کاررفته در آن مدرن هستند قرار ندهید. انجام این کار باعث می‌شود تا فضای شما نامرتب و به‌هم‌ریخته به‌ نظر بیاید و هامورنی بین اجزا از بین می‌رود. تابلوها را بیش از حد بالا یا پایین نصب نکنید، ایده‌آل‌ترین قسمت برای نصب تابلو مکانی است که در زاویه دید چشم باشد. نیاز نباشد سرتان را خیلی بالا و یا پایین بگیرید.

این نکات کوچک‌ترین نکات هستند که در طراحی داخلی باید رعایت شوند. با اندکی تحقیق و گرفتن قیمت در بازار متوجه خواهید شد که هزینه رعایت این موارد در طراحی چه میزان خواهد بود. اینکه این سبک مناسب منزل و یا محل کار شما باشد بستگی به‌ نظر طراح دارد. طراح موارد گفته‌شده را با هم تطبیق می‌دهد و دست به طراحی می‌زند.

 رنگ سرویس بهداشتی

تنوع رنگ در حوزه‌ی کاشی، روشویی و اکسسوری‌های مربوط به سرویس بهداشتی حمام و دست‌شویی بسیار بالا است. برای جلوگیری از سردرگمی در انتخاب، طراحان داخلی پیشنهاد می‌کنند تا از قانون 60-30 استفاده کنید، این قانون بیان می‌کند که شما باید یک رنگ را به‌ عنوان رنگ اصلی انتخاب کنید. 60 درصد فضا را با آن رنگ پر کنید.

برای انتخاب این رنگ چون فضای حمام و دست‌شویی اغلب کوچک هستند بهتر از رنگ‌های تیره استفاده نکنید، چون فضا را کوچک‌تر نشان می‌دهند. پیشنهاد می‌شود تا از رنگ‌های خنثی و روشن استفاده کنید تا فضا بزرگ‌تردیده شود. رنگ اصلی که انتخاب می‌کنید را برای رنگ دیوارها، کف و سقف حمام و دست‌شویی استفاده کنید. بیش‌ترین رنگ‌های پرکاربرد رنگ سفید، بژ، آبی پاستیلی و صورتی روشن هستند.

عوض‌کردن وان هزینه‌بر است. بهتر در انتخاب وان از رنگ‌هایی استفاده کنید که همیشه زیبا و به‌روز باشند. مثل سفید و رنگ‌های روشن. یکی از اصول در طراحی درست این است که باید طرحی که برای پرده، جای صابون، سطل زباله و کاغذدیواری استفاده می‌کنید با یکدیگر هماهنگ باشند، این کار نقش مهمی در زیبایی دارند.

کوچک‌بودن فضای حمام و سرویس بهداشتی

کوچک‌بودن فضای حمام و سرویس بهداشتی سبب می‌شود تا از قراردادن تابلو و وسایل طرح‌دار در آن‌ها خودداری کنیمو اما باید بدانید که طرح و نقش هر محیطی را زیباتر می‌کنند. نیاز نیست از طرح‌های عجیب و غریب یا خیلی شلوغ استفاده کنید. مثلاً می‌توانید از یک پرده‌ی طرح‌دار در حمام یا یک تابلو کوچک استفاده کنید.

می‌توانید اطراف آینه خود را با طرح‌های ساده نقاشی کنید. یا از کاغذدیواری با طرح ساده و نه خیلی شلوغ استفاده کنید. اگر از کاغذدیواری استفاده می‌کنید حتماً در هنگام خرید توجه‌ داشته‌ باشید که کاغذدیواری ضدآب استفاده کنید. در غیر این صورت کاغذدیواری به‌ دلیل رطوبت حمام و سرویس بهداشتی در مدت‌زمان کوتاهی از بین می‌رود.

نورپردازی حمام و سرویس بهداشتی

نورپردازی حمام و سرویس بهداشتی بسیار مهم هستند. چراکه اغلب حمام و دستشویی‌ها یا پنجره ندارند و یا پنجره‌ی کوچکی دارند. بنابراین اصلاً نور از خارج وارد فضای حمام و دست‌شویی نمی‌شود. به‌ همین دلیل نورپردازی داخلی تنها راه تأمین روشنایی سرویس بهداشتی است. این کار باعث می‌شود انجام دادن کارها برایتان بسیار راحت‌تر باشد و به زیبایی فضا این کمک می‌کند.

اگر نور از پشت به آینه برخورد کند باعث ایجاد سایه در صورت شما می‌شود، برای جلوگیری از بروز این اتفاق بهتر است که از لامپ های دیوارکوب در دو طرف آینه استفاده کنید.

 راه حل دیگر این است که از چراغی استفاده کنید که نور را به‌ صورت افقی از بالا به آینه بتابد. اگر از افرادی هستید که فضای حمام و دست‌شویی بزرگی دارید برای روشن‌کردن کل فضا علاوه بر لامپ در کنار آینه، برای روشن‌کردن کل فضا از لامپ‌های سقفی استفاده کنید که نور زرد دارند. برای بالای حمام و وان که دوش در آن قسمت قرار دارد از چراغ‌های ضدآب استفاده کنید، تا آب و بخار باعث شکستن و آسیب‌دیدن آن نشوند.

شیرآلات سرویس بهداشتی

برای انتخاب شیرآلات سرویس بهداشتی اگر دوست دارید که حمام و سرویس بهداشتی شما به سبک مدرن باشد ازشیرآلات استنلس استیل و کروم که دارای خطوط صاف و مستقیم هستند استفاده کنید. اما اگر دوست دارید شیرآلات حمام و سرویس بهداشتی‌تان به سبک کلاسیک باشد، شیرآلاتی از جنس برنج و نیکل را انتخاب کنید. این شیرآلات اغلب تزئینات زیادی دارند. هر نوع سبکی را که دوست دارید تمام شیرآلات را از همان مدل خریداری کنید تا یکدستی و هماهنگی در کل فضا حفظ شود.

مورد دیگری که در هنگام خرید شیرآلات باید رعایت کنید این است که دقت کنید حتماً از شیرآلاتی استفاده کنید که در لایه‌ی داخلی آن از سرب استفاده‌ نشده باشند و حتماً استاندارد باشد. سرب موجود در شیرهای غیراستاندارد در آب حل می‌شوند و سبب بروز مشکلات و بیماری‌های زیادی می‌شوند. 

 

نتیجه‌گیری

هزینه دکوراسیون ویلاهای جنگلی به‌ دلیل بالارفتن هزینه متریال موردنیاز دائما در حال تغییر است و هیچ هزینه ثابتی نمی‌توان برای آن در نظر داشت. عوامل مختلفی در هزینه تمام‌شده طراحی داخلی نقش دارند که در این مقاله به تعدادی از آن‌ها اشاره کردیم.

شرکت انبوه‌سازان آرش به مدیریت و سرمایه‌گذاری امین و آرش تقی پور دهکاء بیش از ۱۵ سال است که در حوزه ساخت‌وساز شهرک‌های ویلایی در حوزه منطقه آزاد انزلی مشغول به فعالیت است. مرکز اصلی شرکت ساختمانی انبوه‌سازان آرش منطقه آزاد انزلی در زیباکنار بعد از صدا و سیما شهرک آرش ۲ است. اگر شما هم قصد ساخت‌وساز یا خرید ویلا در شمال کشور را دارید شرکت انبوه‌سازان آرش انتخاب مناسبی برای شما است.

 

 

 

 

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×