گیلان، زیباکنار
0133416

هزینه کاشت نهال در ویلا چگونه محاسبه می‌شود؟

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-12-05
هزینه کاشت نهال در ویلا

هزینه کاشت نهال در ویلا چگونه محاسبه می‌شود؟ امکان ندارد ویلا ساخت و به فکر کاشت نهال در محوطه حیات ویلا نبود.

طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی در ویلاها یک مسئله مهم به‌حساب می‌آید. کاشت نهال در ویلا جلوه فوق‌العاده‌ای به ویلای شما می‌دهد.

در واقع یکی از اصلی‌ترین گزینه‌هایی که برای طراحی محیط خارجی ویلا مورد استفاده قرار می‌گیرد، کاشتن نهال و گل و گیاه در محوطه است. برخی از مردم به کاشت درختانی که میوه می‌دهند، روی می‌آورند. البته باید توجه‌داشته‌باشید که کاشت درختان میوه زمانی مفید است که بتوانید از درختان با دقت و به‌خوبی نگهداری کنید. در غیراین‌صورت کاشت نهال‌هایی که نگهداری آنها کار راحت‌تری است و در اکثر روزهای سال سبز هستند، گزینه مناسب‌تری است. در ادامه قصد داریم تا در خصوص هزینه کاشت نهال در ویلا مطالبی را ارائه کنیم.

عوامل موثر بر هزینه کاشت نهال در ویلا

اصولاً هزینه احداث یک باغچه در ویلا و کاشت نهال در آن بر مبنای دو استراتژی محاسبه می‌شود:

1- بر مبنای زمانی که صرف ساختن باغچه مورد نظر می‌شود.

2- بر مبنای فضا و متراژی که باید کاشت نهال در آن صورت بگیرد و باغچه‌ای احداث شود.

البته ممکن است برخی از افراد یک باغچه‌ای در ویلای خود داشته‌باشند و صرفاً قصد تعمیر آن و کاشت نهال در آن را داشته‌باشند. در این موارد هزینه تمام‌شده قطعاً نسبت به احداث از صفر باغچه متمایز خواهد بود. برخی از مهم‌ترین عوامل اثرگذاری بر قیمت تمام‌شده کاشت نهال در ویلا عبارتند از:

نوع نهالی که قرار است در ویلا کاشته شود

قطعاً اولین و مهم‌ترین عامل اثرگذار در قیمت کاشت نهال در ویلا، نوع نهالی است که می‌خواهید در ویلا بکارید. گزینه‌های متعددی پیش روی شما است. از نهال‌های درختان میوه و مثمر گرفته تا نهال‌های دیگر نظیر سرو، صنوبر، کاج، اقاقیا، چنار و … .

انتخاب نهال برای کاشت در ویلا باید بر مبنای یک سری اصول انجام شود. با توجه به موقعیت مکانی احداث ویلا، ‌میزان بودجه در اختیار و همچنین زمان و شرایطی که برای نگهداری نهال‌ها و درختان در اختیار شما است، باید نهال مورد نظر خود را انتخاب کنید. در مناطق سردسیری اگر قصد دارید تا نهال مثمر بکارید، بهترین گزینه نهال گردو است و در مناطق گرمسیری و مرطوب،‌ نهال‌های مرکبات گزینه‌های خوبی به‌شمار می‌روند.

در هنگام تهیه نهال نیز باید در نظر داشت که بهترین نوع نهال را تهیه نمود. نهال مورد نظر باید سالم باشد و از هرگونه آفت و بیماری به‌دور باشد. به‌طور کلی در میان نهال‌های مثمر و میوه‌دار، نهال گردو، بادام و انگور در سطح کشور محبوب‌ترین نهال‌ها به‌شمار می‌روند.

تعداد نهال‌ها و فضای در مورد نظر برای کاشت نهال

مسئله مهم بعدی که در در زمینه قیمت تمام‌شده کاشت نهال در ویلا اثرگذار است، تعداد نهال‌هایی است که می‌خواهید در باغچه یا حیات ویلای خود بکارید. باید در نظر داشته‌باشید که در صورتی که فضای مورد نظر شما، فضای بزرگی است و قصد دارید یک باغچه نسبتاً بزرگ در محوطه ویلای خود ایجاد کنید، می‌توانید با تهیه عمده نهال قیمت خرید تمام‌شده نهال‌ها را نیز پایین آورید.

با یکبار سر زدن به سایت‌های فروش نهال در اینترنت می‌توانید متوجه شوید که هزینه خرید نهال به‌صورت عمده بسیار به‌صرفه‌تر است. البته این مسئله وابسته به فضای در اختیار شما است. ممکن است صرفاً حیات کوچکی در اختیار داشته‌باشید؛ لذا باید کار کاشت نهال را به‌صورت محدود انجام دهید.

خدمات جانبی موثر بر هزینه کاشت نهال در ویلا

ممکن است در طراحی باغ یا باغچه ویلا، طرح خاصی مد نظرتان باشد. مثلا بخواهید کار محوطه‌سازی در پروژه خود انجام دهید و به کمک سازه‌های چوبی یا فلزی محیط باغچه خود را زیباسازی کنید. لذا در صورتی که به فکر طراحی خاصی برای محوطه باغچه ویلای خود هستید، هزینه کاشت نهال در ویلا افزایش پیدا خواهد کرد.

نمونه محاسبه هزینه کاشت نهال در ویلا

در این قسمت می‌خواهیم با ذکر یک مثال به بررسی هزینه کاشت نهال در ویلا بپردازیم. به‌عنوان مثال در نظر بگیرید می‌خواهید در محوطه ویلای خود نهال سیب بکارید. در این جا برای جلوگیری از پیچیده شدن محاسبات، فرض می‌کنیم صرفاً یک نوع نهال در ویلا می‌خواهیم بکاریم.

در نظر داشته‌باشید که محوطه مورد نظر شما برای کاشت نهال،‌ صد متر مربع است. یک مربع ده متر در ده متر را در نظر بگیرید. متخصصان باغداری توصیه می‌کنند برای کاشت نهال سیب در یک محوطه، فاصله‌ای در حدود یک و نیم متر بین هر درخت با درخت مجاورش در نظر بگیرید.

در این حالت با انجام یک محاسبه سرانگشتی مشخص می‌شود که چیزی در حدود 35 اصله نهال سیب می‌توانید در محوطه ویلای خود بکارید. در زمان نگارش این مطلب (بهمن ماه 99) قیمت هر اصله نهال سیب به‌صورت تکی حدود چهل هزار تومان است. لذا با یک ضرب ساده مشخص می‌شود که هزینه‌ای در حدود یک میلیون و چهار صد هزار تومان باید برای خرید نهال سیب بپردازید.

به این عدد باید هزینه حمل و نقل نهال از محل تولید تا ویلا را نیز بیفزایید. همچنین اگر قرار است نهال‌های خودتا غرس کنید که هزینه دیگری برای شما مترتب نمی‌شود.

نمونه محاسبه هزینه

قطعاً کسانی که به کار کشاورزی علاقه دارند، از انجام این کار لذت کافی را خواهند برد. به خصوص کسانی که قصد دارند از محیط شلوغ و یکنواخت زندگی شهری فاصله بگیرند و یک کار جدید را تجربه کنند. در غیر این صورت، اگر به هر دلیلی نمی‌توانید کار کاشتن نهال‌ها را انجام دهید، باید هزینه‌ای را نیز به‌عنوان دستمزد برای کارگر در نظر بگیرید. روی هم رفته با هزینه‌ای در حدود دو میلیون تومان می‌توانید نهال‌ها را در محوطه ویلای خود بکارید.

اما مسائل نگهداری،‌ آبیاری و کوددهی به درختان نیز هست که پس از کاشتن نهال‌ها باید در نظر بگیرید و به‌صورت ماهانه هزینه‌ای را برای این قبیل کارها کنار بگذارید. به هر ترتیب هزینه کاشت نهال در ویلا در مقایسه با خود بنای ویلا رقم چندان قابل توجهی نیست و پیشنهاد می‌کنیم که حتماً از این امکان در ویلای شخصی‌تان استفاده کنید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×