گیلان، زیباکنار
0133416

ییلاق هلودشت سرشار از حس زندگی

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1398-08-15

ییلاق هلودشت سرشار از حس زندگی

اگر شما در پایتخت یا در نزدیکی آن ساکن هستید حتماً دیده‌اید که در زمان تعطیلات جاده‌هایی که به شمال کشور می‌رسند چه باری از ترافیک را بر خود حمل می‌کنند؛ اما همه مان می‌دانیم که این مسافران معمولاً مقصد های متفاوتی را انتخاب نمی‌کنند. به قول خودشان می‌روند تنی به آب بزنند و برگردند؛ اما اگر بدانید در این خطه سرسبز چه نقاط بکر و دیدنی وجود دارد دیگر به لب دریا رفتن اکتفا نمی‌کنید. منطقه هالو دشت املش در گیلان فرصتی برای تماشا بیشتر و بهتر آفرینش های خداست. این منطقه چنان سرشار از حس زندگی است که حتی می‌تواند افرادی را که کیلومتر ها دور تر از آن به سر می‌برند را مجاب کنند به املش سفر کنند. البته خیلی هم دور از تصور نیست. زیاد پیش می‌آید که مردم شمال کشور برای دیدن جاذبه‌های جنوب مسافت زیاد آن را به جان می خرند. پس چرا مردم جنوب این کار را نکنند؟هلو دشت املش جاییست که ارزش طی‌کردن راه دور را هم دارد؛ اما اگر می‌خواهید از این منطقه دل‌انگیز بیشتر بدانید راهی جز دیدن آن با چشمان خود ندارید.

هلو دشت

ییلاق هلودشت  محل پیوند آسمان و زمین است
هالی دشت یا هلو دشت )به زبان گیلکی( با ارتفاع 0011 متر از سطح دریا یکی از بخش‌های مرتفع استان گیلان محسوب می‌شود؛ که به‌دلیل همین ارتفاع و موقعیت خوب و البته کوهستانی بودن منطقه، محدودهای بکر و جذاب به‌وجود آورده است؛ که شاید کمتر کسی به سراغش برود. هلو دشت جای مناسبی برای اقامت چند روزه کسانی است که به هر دلیلی می‌خواهند از مشکلات روز مره فارغ شوند و یا حتی با تجویز پزشک نیاز دارند به‌جایی خوش آب‌وهوا و آرامش‌بخش سفر کنند. در هلو دشت طبیعت آن‌قدر به شما نزدیک است که ناگهان خود را جزئی از آن حس می‌کنید. به‌طوری که با چند ساعت اقامت در آن‌جا حس می‌کنید از بدو تولدتان در آن منطقه بوده‌اید. می‌پرسید چرا؟ یکی از دلایلش پیوند آسمان و زمین است. در هلو دشت املش روی تپه ها که می ایستید، مرزی بین شما و آسمان وجود ندارد. اگر هوا ابری باشد کافیست فقط دستتان را دراز کنید تا تکهای از آن‌ها را در مشت خود داشته‌باشید. توصیف این منطقه در هوای ابری چنان خود را بی‌نظیر جلوه می‌دهد که شاید غیر قابل باور به‌نظر برسد؛ اما واقعیست. هلو دشت املش که در واقع 01 کیلومتر از املش فاصله دارد در منتهی الیه جنوبی دهستان لات لیل و شهرستان املش قرار گرفته است؛ اما اگر بخواهید مسافت را از لاهیجان حساب کنید باید بگویم که حدوداً 54 دقیقه را باید بگذرانید. املش را که طی کردید، در جاده لات لیل به‌سمت روستای لات لیل حرکت کنید. برای پیدا کردن مسیر می‌توانید از اهالی منطقه هم کمک بگیرید. جاده رسیدن به هلو دشت املش یک جاده کوهستانی و پرپیچ است؛ که اگر اهل رانندگی کردن باشید حتماً از مناظری که به شما تقدیم می‌کند لذت خواهید برد. هلو دشت ساکنان زیادی ندارد شاید بکر ماندن منطقه نیز به‌همین علت باشد.

 

هلو دشت

جشن‌های سنتی در ییلاق هلودشت
بهترین زمان سفر به ییلاق هلودشت در تابستان است. مردم منطقه در تابستان سنت ها و جشن‌های بسیاری را برگذار می‌کنند؛ که برای مسافران جالب است. آن‌ها از معدود مردمی هستند که هنوز به جشن‌های سنتی ایرانی که بسیاری از آن‌ها فراموش شده است پایبندند. علاوه بر لذت‌بردن از جشنواره هایشان، یک قهوه خانه محلی هم در هلو دشت وجود دارد که امتحان‌کردن طعم تلخ چای آن همراه با هم صحبتی با بومیان منطقه روزتان را شیرین می‌کند. اگر زیبایی منطقه چنان شما را تسخیر کرد که تصمیم به اقامت شبانه گرفتید، در کنار قهوه خانه چند خانه هم برای اقامت وجود دارد. یکی دیگر از محل های ساکن شدن در آن محدوده نیز مجموعه اقامتی است که در روستای حضیب دشت واقع‌شده است؛ اما به‌راستی چه چیزی بیشتر از چادر زدن می‌تواند طبیعت را به شما نزدیک‌تر کند؟ غوطه‌ور شدن در ابر ها، حس خوب قدم نهادن بر روی چمن خیس، دیدن آیین های فراموش شده همه و همه میسر می‌شود اگر شما تصمیم بگیرید دنیا را بهتر ببینید و درک کنید.

هلو دشت

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×