گیلان، زیباکنار
0133416

همه‌چیز درباره بازار منطقه آزاد انزلی

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-11-09
بازار منطقه آزاد انزلی

بازار منطقه آزاد انزلی به‌دلیل شرایط و اجناسی که در خود دارد تبدیل به یکی از محبوب‌ترین بازارهای کشور برای خرید و تهیه اجناس برای مردم ایران شده است. کم‌شدن هزینه گمرکی در این منطقه سیل محصولات با کیفیت اما با قیمت پایین را به‌سمت بازارهای این شهر سرازیر کرده و همین امر باعث‌شده تا شاهد حضور افراد بسیار زیادی در طول سال برای خرید از انواع بازارهای این شهر باشیم.

از این گذاشته موقعیت جغرافیایی انزلی و ساحلی بودن آن نیز مزید بر علت شده است تا روزبه‌روز شاهد افزایش تعداد بازدیدکنندگان از این بازار باشیم. در ادامه به معرفی هر چه بیشتر این بازار برای کاربران می‌پردازیم.

انزلی کجاست؟

قبل از اینکه به بررسی و معرفی بازار منطقه آزاد انزلی بپردازیم، لازم است تا یک بیوگرافی مختصر از خود این شهر را مرور کنیم. انزلی یکی از شهرهای استان گیلان است که در قسمت غربی این استان واقع‌شده است. این بندر تجاری ایران دارای آب‌وهوای معتدلی بوده و به‌دلیل هم‌جواری با دریا، هم دارای تابستان‌های نسبتاً خنک و زمستان‌های پرباران است. در حال حاضر بالاترین میانگین بارش سالانه ایران متعلق به شهر انزلی است. از این جهت اگر برای بازدید از این شهر و بازار آن در فصول سرد تشریف می‌برید، چتر و لباس گرم فراموش نشود.

بازار منطقه آزاد انزلی

شهر انزلی به‌دلیل موقعیتی که دارد، محل ورود کالاهای کشورهای مختلفی اعم از روسیه و چین شده و محصولات روس و چینی که در کل کشور نمی‌توانید آنها را پیدا کنید را در انزلی خواهید یافت. علاوه بر این انزلی دارای بازارهای مختلفی هم است که امکان خرید از آن برای سایر مردم فراهم است. از این رو با ورود به این شهر علاوه بر دیدنی‌های زیاد، بایستی وقت کافی برای حضور در پاساژها و بازارهای مختلف آن را نیز برای خود قائل شوید تا مبادا جنسی از چشمان شما دور بماند. در ادامه به معرفی بازارهای مختلف این شهر می‌پردازیم تا با یک شناخت نسبی بتوانید در آنها حضور داشته‌باشید.

بازار کاسپین

یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین بازارهای شهر انزلی، بازار کاسپین است. شاید بازار منطقه آزاد انزلی در میان بسیاری از گردشگران با همین بازار کاسپین معروف شده است. این بازار بزرگ مملوء از جنس‌های مختلف ایرانی، چینی و روسی است و شما می‌توانید برندهای جذابی را در اجناس مختلف در این بازار برای خود تهیه کنید. اگر از شهر رشت وارد انزلی می‌شوید در همان ابتدای شهر در خیابان مطهری می‌توانید بازار کاسپین را پیدا کنید. این بازار می‌تواند محل مناسبی برای تهیه اجناس بسیار زیادی اعم از پوشاک و لباس باشد. اگر قصد بازدید از بازار کاسپین را دارید بهتر است با جیبی پر از پول وارد آن شوید. زیرا پایین بودن قیمت اجناس با کیفیت شما را وادار به خرید خواهد کرد.

بازار پردیس

رفتن به انزلی بدون سر زدن به بازار پردیس می‌تواند حسرت زیادی برای شما به‌دنبال داشته باشد. یکی دیگر از بازارهای محبوب این شهر بازار پردیس است که در همان نزدیکی بازار کاسپین و با چند متر با فاصله از آن قرار دارد. پردیس نیز یکی از عوامل محبوبیت و معروفیت بازار منطقه آزاد انزلی شده است. این بازار مملوء از اجناس روسی و سایر کشورهای شمالی ایران است. به‌دلیل حضور عمده‌این محصولات نیز قیمت بسیار پایینی برای آنها در نظر گرفته‌شده و با ورود به این بازار احتمالاً متعجب خواهید شد. در بازار پردیس نیز می‌توانید اجناس مختلفی الکترونیکی و لباس و پوشاک را تهیه کنید. بازار پردیس بیشتر به‌دلیل قیمت‌های پایینی که دارد مورد توجه گردشگران و اهالی بومی این شهر قرار گرفته است.

 

بازار ونوسانز

اگر به‌دنبال یک مرکز تجاری لوکس در شهر انزلی هستید باید در همان نزدیکی بازار کاسپین و پردیس به‌دنبال بازار ونوس باشید. البته این پاساژ فروش آنلاین منطقه آزادی هم دارد  این بازار از نظر محبوبیت حتی گاها بالاتر از دو بازار قبلی نیز قرار می‌گیرد. به‌دلیل ارتباط مستقیم بازار به ساحل دریا این امکان برای خریداران وجود دارد تا در عین خرید از فضای طبیعی زیبای شهر نیز لذت برده و با یک استراحت کوتاه غذایی را نیز در رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌های ساحلی این بازار میل کنند.

بازار ونوس در سه طبقه یکی از بزرگترین بازارهای شهر انزلی است و در آن می‌توانید محصولات بسیار متنوع و مختلفی را پیدا کنید. از لوازم برقی و آرایشی زنانه گرفته تا انواع پوشاک و لوازم خانگی همگی با قیمت‌های بسیار عالی در این بازار پیدا خواهند شد. البته توصیه می‌کنیم که سعی کنید در ساعات خلوت روز از این بازار دیدن‌کنید. زیرا در اکثر ساعات این بازار با شلوغی‌ها و رفت‌وآمدهای زیادی همراه است.

بازار هپی مارت

اگر در بازار منطقه آزاد انزلی به‌دنبال مرکز تجاری هستید که بتوانید در کنار خرید، از شرایط رفاهی و تفریحی آن نیز لذت ببرید، می‌توانید سری هم به بازار هپی مارت این شهر بزنید. محیطی زیبا و عالی که هم دارای رستوران‌های بسیار عالی با غذاهای شمالی است و هم دارای مکان‌های تفریحی برای کودکان و بزرگسالان است تا از این طریق در عین خرید لذت یک سفر درون شهری را نیز تجربه نمایید. این بازار نیز دارای اجناس مختلفی است که می‌توانید یک خرید شاد و جذاب را در آن برای خود رقم بزنید.

مرکز خرید خاطره

خاطره یکی از مراکز خرید زنجیره‌ای است که در شهر انزلی نیز یک شعبه بزرگ و شیک دارد. برای خرید پوشاک حتماً باید از این بازار نیز دیدن‌کنید. در این بازار می‌توانید به پوشاک برندهای مختلف داخلی و خارجی دسترسی پیدا کنید. این پاساژ بزرگ نیز در بازار منطقه آزاد انزلی معروف و محبوب شده است. البته از نظر قیمتی به‌دلیل نوع اجناس ممکن‌است در آن تفاوت‌هایی را شاهد باشید.

جمع‌بندی

به بررسی بازار منطقه آزاد انزلی و معرفی مراکز تجاری و خرید مختلف ابن شهر پرداختیم. هر یک از این بازارها ویژگی‌های خاص خود را دارند که می‌توانید با مراجعه به آنها اقدام به خرید محصولات مورد نظر خودنمایید. شهر انزلی به‌دلیل ساحلی بودن دارای مناطق بسیار زیبایی اعم از تالاب‌ها نیز هست که می‌توانید در کنار خرید لذت حضور در این تالاب‌ها را نیز بچشید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×