گیلان، زیباکنار
0133416

همه‌چیز درباره خرید ویلا در زیباکنار

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-10-23
خرید ویلا در زیباکنار

در این مطلب می‌خواهیم همه‌چیز درباره خرید ویلا در زیباکنار را بدانیم. منطقه زیباکنار که در استان گیلان واقع‌شده، یکی از دهستان‌های بخش لشت نشاء از توابع شهر رشت است.

این منطقه دارای یکی از زیباترین ساحل‌ها در شمال کشور است. ترکیب خطه سبز جنگلی و سرسبز با دریای خزر و پارک ملی بوجاق را در کنار هم تنها در این منطقه از شمال می‌توان دید. این منطقه به‌دلیل نزدیکی به رشت و شهرهای پرجمعیت اطراف از جمله لشت نشاء، خشک بیجار، کیاشهر و خمام، منطقه‌ای امن و ساحلی با دسترسی آسان به جاده‌های اصلی منطقه آزاد انزلی و فرودگاه است.

امنیت بالا و عمومیت زیباکنار، به‌دلیل هم‌جوار بودن با مراکز آموزش نظامی و تفریحی هتل صدا و سیما نیز ایجاد شده است. مردم گیلان سواحل شهر رشت را بیشتر با نام زیباکنار می‌شناسند. در این مطلب قصد داریم چگونگی خرید ویلا در زیباکنار را بررسی کنیم.

زیباکنار کجاست

زیباکنار که منطقه‌ای ساحلی و جنگلی است، چندین روستای ساحلی را در بر می‌گیرد. این روستاها مردمانی با فرهنگ و اصلی با تمدن بالا دارند. بیشتر بافت روستاها را عمارت‌ها و ویلاهای مدرن و زیبا تشکیل می‌دهند.

تمامی این ویلاها مهندسی‌ساز و دارای پروانه ساخت بوده و نوساز نیز هستند. مرجع صدور پروانه و نظارت بر ساخت‌وساز خرید ویلا در زیباکنار، منطقه آزاد انزلی است.

این ویلاها به گونه‌ای ساخته‌شده‌اند که می‌توان استحکام و زیبایی چشم‌نواز آن‌ها را در خطه ساحلی مشاهده کرد.

قیمت ویلاهای موجود در زیباکنار به عوامل زیادی بستگی دارد. یکی از این عوامل واقع بودن در کنار ساحل زیباکنار است، به این صورت که ویلاهای ساحلی قیمت بالاتری دارند و ویلاهایی که در جنگل واقع‌شده‌اند، از قیمت پایین‌تری برخوردارند.

زیباکنار اکنون جزو منطقه آزاد انزلی نیست و مرجع صدور پروانه ساخت و دهیاری ویلا، بنیاد مسکن شهرستان رشت است.

اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، در گذشته مرجع صدور پروانه ساخت و پایان کار، منطقه آزاد انزلی بوده که واحد مهندسی، شهرسازی و … مسئولیت صدور پروانه ساخت را بر عهده داشتند. اما اکنون این امر بر عهده بخش‌داری‌های لشت نشاء، خشک بیجار و خمام است.

هنگام خرید ویلا در زیباکنار حتماً دقت کنید که ملک پروانه ساخت رسمی و تاریج جدید را داشته باشد تا بعدها هنگام دریافت مجوز آب، برق و گاز دچار مشکل نشوید.

با توجه به اینکه تعداد دفاتر املاک و تبلیغات فروش ویلا در سایت‌ها، دیوار و شیپور بسیار بالا است، نمی‌توانید به هر کسی اعتماد کنید.

بهترین مرجع استعلام خرید ویلا در رشت و بخش‌های مربوط به آن، تنها جهاد بنیاد مسکن و کارشناسان دفتر فنی بخش‌داری هستند.

خرید ویلا در زیباکنار از شرکت‌های واقعی و سازنده ویلا، به‌نفع شماست زیرا واحدهای فنی، مهندسی و حقوقی تمامی نکات را در نظر می‌گیرند.

خرید ویلا در زیباکنار

توصیه می‌شود صحبت‌های غیرکتبی دهیاران و شوراها را ملاک خرید قرار ندهید و حتماً پیش از خرید ویلا، از مراجع رسمی استعلام بگیرید. البته دهیاران و شوراهای با سواد بالا نیز وجود دارند اما به‌طور کلی بهتر است از سوی مراجع رسمی اقدام کنید.

قابل ذکر است که درصد بسیار بالایی از ویلاهای موجود در منطقه زیباکنار، آب شهری ندارند و آب آن‌ها از طریق چاه تامین می‌شود. هنگام خرید ویلا حتماً باید این نکته را مد نظر قرار دهید که برای آب آشامیدنی و شستشو، از دستگاه تصفیه آب استفاده کنید.

این مشکل تقریباً در تمامی مناطق روستایی و ساحلی در شمال کشور وجود دارد و آب در این مناطق دارای آهن بسیار زیادی است که موجب کدر شدن آن می‌شود.

این مشکل را می‌توان با کمک دستگاه تصفیه به‌راحتی حل کرد. این نکته را به این دلیل ذکر کردیم که اگر نسبت به آب حساسیت دارید، حتماً این نکته را مد نظر قرار دهید.

هواشناسی زیباکنار

هر ساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی به استان‌های شمالی کشور سفر می‌کنند تا از جاذبه‌های طبیعی آن‌ها لذت ببرند. طبیعت سرسبز و آب‌وهوای خنک در مناطق شمالی، از جمله دلایل مهم برای خرید ویلا در زیباکنار است.

ویژگی‌هایی که معمولاً هنگام خرید ویلا توسط افراد مورد توجه قرار می‌گیرند عبارت‌اند از آب‌وهوای مقصد، میزان دسترسی ویلا به نقاط دیدنی، جاذبه‌های طبیعی و دسترسی به مسیر اصلی.

اکثر افراد حداقل یک‌بار به شمال سفر کرده‌اند و می‌دانند آب‌وهوای این استان‌ها به چه صورت است. استان‌های شمالی کشور در فصول پاییز و زمستان بارندگی‌هایی ملایم و گاهی شدید دارند. این در حالی است که آب‌وهوای آن‌ها در تابستان گرم و گاهی شرجی خواهد بود.

اما در این میان، فصل بهار از همه مطلوب‌تر و خنک‌تر است. در این فصل تمامی نقاط شمال با درختان سرسبز و شکوفه‌های رنگارنگ پوشیده می‌شود. به‌همین دلیل استان‌های شمالی کشور در فصل بهار به‌خصوص اردیبهشت ماه، میزبان بسیاری از هم‌وطنان هستند.

نکات قابل توجه هنگام خرید ویلا در زیباکنار

هنگامی که تصمیم به خرید ویلا در زیباکنار می‌گیرید، باید تعدادی سوال را از خود بپرسید:

  • ترجیح می‌دهید در کجا ویلا داشته‌باشید؟
  • قصد دارید چند روز از سال را در ویلای خود اقامت کنید؟
  • حداکثر مبلغی که برای خرید ویلا در نظر گرفته‌اید چقدر است؟
  • آیا دوست دارید ویلایتان در منطقه ساحلی قرار داشته باشد یا می‌خواهید در مناطق جنگلی ویلا بخرید؟
  • میزان دسترسی ویلا به مسیرهای اصلی و شهرهای اطراف چقدر برای شما اهمیت دارد؟

نگهداری و بازسازی پس از خرید ویلا در زیباکنار

یکی از مسائل مهم هنگام خرید ویلا در زیباکنار،‌ بازسازی و نگهداری از آن است. مخصوصاً اگر ویلایی قدیمی خریده‌اید حتماً باید آن را بازسازی کنید زیرا بارش باران در شمال بسیار زیاد است و می‌تواند به ویلای شما آسیب جدی وارد کند.

اما در سال‌های اخیر ویلاهای مدرن زیادی در این منطقه ساخته‌شده‌اند که مصالحی با مقاومت بالا در برابر آب‌وهوای بارانی و شرجی دارند.

اگر ویلایی لوکس و چشم‌گیر خریده‌اید حتماً باید به فکر حفاظت از آن در مواقعی که خودتان در آن حضور ندارید، باشید. راهکارهای مناسبی که برای این کار وجود دارد شامل استخدام نگهبان، استفاده از دزدگیر و دوربین مداربسته می‌شود.

جمع‌بندی

هر زمان از کار مداوم زندگی روزمره شهری خسته شدید، خرید ویلا در زیباکنار می‌تواند به شما کمک کند تا با سفر کردن به این منطقه و بازدید از جاذبه‌های طبیعی آن، خستگی‌ها و دغدغه‌ها را از خود دور کنید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×