گیلان، زیباکنار
0133416

آشنایی با ویلاهای سبک ترکیه‌ای 

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
آشنایی با انواع ویلا سبک ترکیه ای

یکی  از دلایلی که سفر در ترکیه نه‌ تنها سرگرم‌کننده ، بلکه آموزشی است، سبک‌های مختلف معماری در سراسر این کشور است. تنوع، از خانه‌های سفید رنگ سواحل دریای اژه تا خانه‌های چوبی و سکویی در شمال شرقی، شگفت‌انگیز است. یکی از این جاذبه‌ها ویلاهای سبک ترکیه‌ای است.

بیایید کلیساهای غار باستانی کاپادوکیا را که توسط انسان حک‌شده و همچنین شهرهای یونانی-رومی مانند افسس و کتابخانه برجسته سلسوس و خانه‌های تراس رومی آن را فراموش نکنیم. تنوع غیرعادی نیست. زیرا در طول تاریخ، تمدن‌های مختلفی بر این سرزمین‌ها حکومت کرده‌اند و همه آنها اثر خود را به‌ جا گذاشته‌اند. با این حال، دو سبک معماری در ترکیه از احترام خاصی برخوردار است و آنها عثمانی و سلجوقی هستند.

برای خرید ویلای شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

آشنایی با معماری ویلاهای سبک ترکیه‌ای

معماری عثمانی در ترکیه

عثمانی‌ها در بسیاری از کارها از جمله ساختن ساختمان‌های شاخصی که فوراً چشم‌ها را مجذوب خود کرده و تحسین بی‌شماری را برانگیختند، سرآمد بودند. بسیاری از سبک‌های دیگر از جمله معماری اسلامی و بیزانسی بر آن‌ها تأثیر گذاشت، اما ظاهر متمایز خود را شکل دادند که جایگاهی دائمی در کتاب‌های تاریخ معماری برای آنها به‌ارمغان آورد.

برخی از بهترین شاهکارهای آن‌ها هنوز پابرجا هستند شامل کاخ‌ها، چشمه‌های آب و پل‌ها است. اما تحسین بیشتر بر مساجد آن‌ها متمرکز است که طرح‌های پیچیده‌ای دارند که بیشتر درخور یک مکان عبادت است.  مهم‌تر از همه، از میان همه معماران عثمانی، این معمار سینان است که به شهرت و احترام جهانی دست یافت. کارهای پیشگامانه او در قرن شانزدهم، به‌‌عنوان معمار اصلی سلطنتی برای سه سلطان، او را به‌ نفع خود نگه داشت.

برای خرید ویلا در فریدونکنار با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

میراث او با ساخت بیش از 300 ساختمان در میراث جهانی یونسکو مسجد سلیمانیه در استانبول است. تأثیر او در آن زمان و برای نسل‌های آینده غیرقابل انکار است زیرا بسیاری از شاگردان او در سرتاسر سرزمین‌های تحت حکومت عثمانی ساختمان‌های شگفت‌انگیزی ساختند.

تفاوت سینان با دیگر معماران عصر خود این است که سینان آگاهانه بر روندها تأثیر گذاشته است. او به‌جای تکیه بر مدل سنتی که فقط گنبدی بود، همیشه تلاش می‌کرد تا بهترین نقطه عطفی را که می‌توانست بسازد و در عین حال کاربردی بودن و ایمنی را به‌عنوان مفاهیم کلیدی حفظ کند.

پس از معمار سنان، پیشرفت معماری عثمانی متوقف شد. اگرچه بسیاری تلاش کردند، هیچ کس از سطح برتری او فراتر نرفت. معمار سنان در واقع میراثی را خلق کرده بود که حتی سلاطین هم نمی‌توانستند آن را در خواب ببینند.

بهترین محل بازدید از معماری سنتی ترکیه

بهترین مکان برای دیدن معماری عثمانی در ترکیه، منطقه قدیمی استانبول است که مسجد آبی سلطان احمد و همچنین کاخ توپکاپی را در خود جای داده است، اولین خانه آن‌ها در زمان حمله به قسطنطنیه.

با دورشدن از عظمت سلاطین، روستاهای کوچکی مانند بیپازاری و میراث جهانی یونسکو در سافرانبولو معماری عثمانی طبقات پایین جامعه را به نمایش می‌گذارد. به‌ همین ترتیب، همچنین یونسکو بورسا و خانه‌های Cumalikizik به میراث لیست سایت خود اضافه کرد، که آن را کاملاً نمایش زندگی روستایی عثمانی می‌داند.

برای خرید ویلا پلاک اول جنگل در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

معماری سلجوقی در ترکیه

قبل از اینکه عثمانی‌ها به قدرت برسند، امپراتوری سلجوقی به طرز باورنکردنی قدرتمند بود و بر بسیاری از کشورها در سراسر خاورمیانه و در مرکز ترکیه کنونی حکومت می‌کرد. آن‌ها نیز دوست داشتند ساختمان‌های عظیم و استادانه‌ای بسازند که امروزه بسیاری از آن‌ها پابرجا هستند.

این ساختمان‌ها محل استراحت فروشندگان دوره‌گرد بودند. بنابراین به‌ طور استراتژیک در کنار جاده‌ها قرار گرفتند. در زمان تخمینی که یک فرد می‌توانست در یک روز، تقریباً 30 کیلومتر، طی کند. با توجه به اینکه آن‌ها وسایل نقلیه موتوری نداشتند فاصله بسیار زیادی داشتند.

درهای بلند، با تزئینات دقیق، امنیت را برای ساکنان فراهم می‌کرد. زیرا در آن روزها راهزنان زیاد بودند. با ورود به داخل، اتاق‌های مختلفی از حیاط منتهی می‌شد که شامل نمازخانه، اتاق غذاخوری، خواب و شستشو و همچنین قسمتی برای حیوانات بود. کاروانسراهای بزرگ‌تر و شلوغ‌تر، آهنگر، دامپزشک، خیاط و پینه‌دوز نیز داشت. بنابراین سفر هیچ فردی به‌ دلیل بدبختی به تأخیر نمی‌افتاد.

این کاروانسراها در جهان تاریخی به‌ قدری مورد احترام هستند که 40 مورد از آن‌ها که در جاده دنیزلی به دوغوبیزلت قرار دارند اکنون در فهرست موقت میراث جهانی یونسکو قرار دارند. به مردم، محلی برای غذاخوردن، خوابیدن، شستشو و نماز می‌دادند.

بسیاری از مورخان می‌گویند سبک ساخت ایرانی‌ها، بیزانس و ارمنی بر آن‌ها تأثیر زیادی گذاشته است، اما سبک آن‌ها متمایز و برجسته است. آن‌ها به‌ دلیل برجای‌گذاشتن آثار خود در شهر قونیه شهرت زیادی دارند و ساده‌ترین راه برای هر مسافری برای دیدن نمونه‌هایی از کارهای دستی آن‌ها، کاوش در کاروانسراهای جاده‌های اطراف آن است.

اگر در کاپادوکیه هستید، درست در حومه مرکز شهر گورمه، کاروانسرای ساروهان با ورودی خیره‌کننده و استادانه ساخته‌ شده است. اگرچه این بنا به‌ دلیل بازسازی قسمت‌هایی از آن اکنون دو رنگ سنگی دارد، اما معماری سنتی سلجوقی را به‌ خوبی به نمایش می‌گذارد!

سبک ترکی چیست؟

سبک شما گرم، دعوت‌کننده، خاکی و عجیب و غریب است. رنگ‌های خاکی را با رنگ‌های زیبا، طرح‌ها و بافت‌های زیاد و ظاهری روستایی‌تر دوست دارید. دوست دارید فضای شما ساده، نرم و آرامش‌بخش باشد. سبک ترکی سبک‌های معماری بیزانسی و عثمانی و نقوش مدرن و کلاسیک را به نمایش می‌گذارد. این رنگ آراسته، پرجنب‌وجوش و سرشار از جزئیات، گرم و حسی است که سفیدهای ملایم و رنگ‌های غنی را در هم می‌آمیزد.

ترکیه به‌ خاطر فرش‌های پشمی زیبای خود مشهور است و این عنصر عالی برای گنجاندن در هر طرح ترکی است. فرش اوشک با طرح نمادین شاخ قوچ و درخت زندگی یا فرش گلیم را امتحان کنید.

برای خرید ویلا در کلاردشت مازندران با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

بالش گلیم، سینی‌های فلزی، کاشی‌های ترکی آبی و فیروزه‌ای، گلدان‌های سنگی، آینه‌های چهار ورقه‌ای، طاق‌های ترکی (در بالا)، سوزن‌دوزی‌های ابریشمی سوزانی، کاسه‌های حمام مسی، مبلمان چوبی با آستر طلایی، تخت‌خواب‌های سکویی با لهجه‌های هندسی را اضافه کنید.، کتانی ترک و حوله نخی ترک. نقوش گل رایج است. عشق خود را به فلزات با کارهای دستی مس، برنج، نقره، طلا و سایر فلزات افراط کنید. چند میز کوچک منبت‌کاری‌شده با طرح‌های عربی، پرده‌های مهره‌ای و عثمانی اضافه کنید.

مردم ترکیه عاشق سرگرمی هستند، بنابراین مبل و بالش های زیاد برای مهمانان و همچنین میز و صندلی‌های بزرگ برای سرگرمی مهم است. مردم ترکیه عاشق قهوه و چای هستند و یک ست قهوه یا چای زیبا یک عنصر طراحی عالی است. سعی کنید یک ست ایبریک (ظروف قهوه با دهانه و بشقاب های تزئینی بزرگ) اضافه کنید.

برای خرید ویلا شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

چطور ویلاهای سبک ترکیه‌ای ایجاد کنیم؟

حتماً چند لامپ ترک اضافه کنید. استانبول مرکز شیشه‌سازی ترکیه است، سنتی که در آن از شیشه‌های رنگی دست‌تراش استفاده می‌شود.

اکثر دزدی‌هایی که در ترکیه انجام می‌شود بدون برنامه‌ریزی و سازماندهی نشده است. سارقان بر امنیت ضعیف تکیه می‌کنند و به‌ دنبال ساده‌ترین هدف با کمترین خطر هستند. آن‌ها مطمئن می‌شوند که هیچ کس در خانه نیست از طریق روشی که به‌ راحتی قابل توضیح است. مانند ضربه‌زدن به دری با یک سوال بهانه یا قدم‌زدن در خانه برای دیدن اینکه آیا آن‌ها به چالش کشیده می‌شوند، زیرا آن‌ها به‌ دنبال یک نقطه ورود آسان هستند.

پنجره‌ها یک نقطه ورود و خروج ثانویه برای سارقین یا یک نقطه اولیه در صورت بازبودن هستند. در صورتی که باید لمینت و دوجداره باشند. این پنجره‌های چوبی تک قاب کم‌ترین امنیت را دارند و باید تعویض شوند.

برای خرید ویلا اقساطی شمال در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

قفل‌های پنجره باید حداقل سه عدد از آن‌ها را با پیچ و مهره به پنجره بچسبانند. مکانیسم قفل باید از دسته جدا باشد و خود پنجره را قفل کند نه فقط دستگیره. بهتر است پنجره‌هایی را با این قفل‌ها از قبل نصب‌شده خریداری کنید. زیرا سوراخ‌کاری و اتصالات لازم ممکن است چارچوب را ضعیف کرده و ضمانت پنجره را از بین ببرد. قفل پنجره باید با یک کلید قفل شود نه فقط یک دستگیره و نباید کلید را در قفل رها کرد.

برای اینکه یک پنجره را نیمه‌باز بگذارید، اما همچنان ایمن باشد، پنجره‌ای بخرید که دارای قفل کشویی باشد، یا یکی بخرید و آن را نصب کنید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×