گیلان، زیباکنار
0133416

ویلا شهرکی چیست و چه مزایایی دارد

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-01-10
مزایای ویلای شهرکی

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده که ویلا شهرکی چیست و مختصات آن چگونه است؟ این مفهوم، یکی از ابداعات جدید در حوزه ساخت‌وساز و فروش ویلا است.

ویلای شهرکی به‌دلایل مختلفی وارد حوزه بازار شمال کشور نیز شده است. همان‌طور که شهرهای بزرگ به‌دلیل کمبود فضای ساخت‌وساز به آپارتمان‌ها و حتی شهرک‌های مجتمع روی آوردند، این سبک در ویلا سازی نیز به‌همین‌دلیل شکل‌گرفته است و اتفاقاً با استقبال بسیاری از افراد مواجه شده‌اند. اگرچه نمی‌توان این ویلاها را با آپارتمان‌ها مقایسه کرد، اما تقریباً می‌توان آنها را شبیه دانست و مهمترین شباهت آنها این است که ساکنین آنها با هم در ارتباط هستند و باید مواردی ارتباطی را رعایت کنند.

ویلای شهرکی نسبت به ویلاهای معمولی موجود در شمال کشور متفاوت است و اتفاقاً قوانین و اصول حاکم بر آنها نیز کاملاً متفاوت است. بنابراین کسانی که در این سبک ویلاها زندگی می‌کنند، باید به قوانینی که برای شهرک وضع‌شده است پایبند باشند و به‌حقوق سایر ساکنین احترام بگذارند.

با وجود اینکه شرکت‌هایی مانند شرکت انبوه‌سازان آرش، سال‌ها در زمینه ساخت و فروش این ویلاها فعالیت دارند، هنوز هم بسیاری از گردشگران با این سازه‌های آشنایی ندارند و نحوه خرید و فروش آنها را نمی‌دانند.

به‌همین منظور، ما در این مطلب به یک تعریف کلی از ویلای شهرکی خواهیم پرداخت و مزایای آن را شرح خواهیم داد. پس با شرکت انبوه‌سازان آرش سازنده شهرک‌های ویلایی آرش، معتبرترین شرکت در زمینه ساخت ویلا در زیباکنار، ویلا شمال و ویلا گیلان، ویلا انزلی همراه شوید.

ویلای شهرکی چیست؟

در تعریف ویلا آمده است که «ویلا یک ساختمان یا خانه زمینی است که دارای حیاط بوده و هیچگونه ارتباطی با ساختمان‌های کناری یا اطراف خود ندارد». اما تعریف ویلای شهرکی کمی آن را تحت تأثیر قرار داده و مفهوم جدیدی را برای ویلا بیان کرده است.

ویلای شهرکی «ساختمانی است که به‌صورت زمینی بوده و دارای حیاط است که این حیاط به ساختمان‌های کناری راه ندارد؛ اما قوانین حاکم بر این ویلاها یکسان بوده و همه آنها مشمول یکسری قوانین مشخص می‌شوند». همان‌طور که می‌بینید این ویلاها اگرچه به همدیگر راه ندارند، اما بی‌ارتباط به‌هم نیستند و همه ساکنین ملزم به رعایت قوانین آن هستند.

اگر آپارتمان را به‌صورت چندین خانه روی هم و عمودی تعریف کنیم، ویلاهای شهرکی را به‌صورت خانه‌های کنار هم و افقی تعریف می‌کنیم. معمولاً این ویلاها توسط یک شرکت یا موسسه ساخته می‌شوند و در نهایت به خریداران واگذار می‌شوند. البته برخی دیگر به‌جای خرید ویلا، ترجیح می‌دهند که زمین خریده و ویلای خود را درون شهرک احداث کنند. البته کسانی که زمین خود را درون شهرک می‌خرند مشمول قوانین ویلای شهرکی می‌شوند و ملزم هستند که این قوانین را رعایت کنند. در هر صورت این ویلاها توانسته‌اند که جای خود را بین گردشگران باز کرده و طرفداران بسیاری دارند.

مزایای ویلای شهرکی چیست

شاید در نگاه اول بسیاری از خریداران از ویلای شهرکی و سیستم آن ایراد بگیرند و بهانه‌های مختلفی در مورد آن ذکر کنند. اما این ویلاها مزایایی دارند که می‌تواند برای خریداران جذاب باشد و حتی آنها را به خرید ویلا مشتاق کند. این مزایا عبارت‌اند از:

امنیت بالا

ویلای شهرکی از لحاظ امنیتی در سطح بسیار بالایی قرار دارد و این امنیت حتی می‌تواند از ویلاهای معمولی یا شخصی ساز بیشتر باشد. معمولاً شرکت‌هایی که به ساخت ویلا مشغول هستند برای آن سیستم نگهبانی و حراست در نظر می‌گیرند و نهایت تلاش خود را به‌کار می‌گیرند که از ورود افراد ناشناس به محوطه شهرک جلوگیری کنند. در ضمن تردد در این ویلاها تحت نظارت این سیستم حراست صورت می‌گیرد. در نتیجه، حتی اگر در ویلا حضور نداشته‌باشید، نیازی به استخدام نگهبان نخواهید‌داشت.

اطمینان از معامله و فرایند خریداری ویلا

شاید بزرگترین نگرانی خریداران ویلا در شمال کشور، صحیح بودن معامله و درست بودن قرارداد بین خریدار و فروشنده باشد. در مطالب قبلی به نکاتی در مورد خرید ویلا در شمال کشور اشاره کردیم و راه‌های مقابله با کلاهبرداری را ذکر کردیم. اما در مورد ویلای شهرکی این نگرانی وجود ندارد و می‌توانید از سالم‌بودن خرید خود اطمینان داشته‌باشید. شرکت‌های سازنده شهرک‌ها از قوانین و نحوه دریافت مجوز اطلاعات کاملی دارند و به‌دلیل حجم بالای کاری، نمی‌توانند پنهان‌کاری داشته‌باشند.

قیمت بهتر

شرکت‌های سازنده ویلای شهرکی از کمترین فضای ممکن نهایت بهره را می‌برند و این فضا را به ویلاهایی با تراکم بالا و با طراحی تقریباً یکسان اختصاص می‌دهند. از طرفی این شرکت‌ها به‌دلیل حجم مصرف بالا، مصالح ساختمانی و اولیه خود را به‌صورت عمده تهیه می‌کنند و هزینه تهیه این مواد برای آنها بسیار کم تمام می‌شود. بنابراین، اگر قیمت این ویلاها را با ویلاهای معمولی مقایسه کنید متوجه خواهید شد که قیمت بسیار پایین‌تری دارند و از لحاظ اقتصادی به‌سود خریدار خواهد بود.

اطمینان از منابع آب، برق و گاز

تأمین امکانات اولیه مانند آب، گاز و برق برای یک ویلا بسیار مهم است و حتی در برخی موارد با دردسرهای زیادی همراه است. اما کسانی که ویلای شهرکی می‌خرند از این مشکل فرار می‌کنند و وظیفه گرفتن مجوز برعهده شرکت‌های سازنده ویلا خواهد بود. بنابراین کسانی که ویلای خود را از شهرک‌ها تهیه می‌کنند می‌توانند اطمینان داشته‌باشند که وضعیت امکانات اولیه ویلا واضح است و نیازی به نگرانی در این زمینه نیست.

تنوع در ساخت شهرک

یکی دیگر از کارهایی که شرکت‌های فعال در شمال کشور انجام داده‌اند، ایجاد شهرک‌های مختلف با ویژگی‌های مختلف است. در حال حاضر 3 نوع شهرک ساحلی، جنگلی و معمولی در شمال کشور وجود دارد. هر خریدار با توجه به‌سلیقه خود و انتظاری که از ویلا دارد آن را انتخاب‌می‌کند. این تنوع در ویلای شهرکی باعث‌شده است خریداران گزینه‌های متعددی در اختیار داشته‌باشند و در انتخاب خود محدود نباشند.

کیفیت زمین و ساختمان ویلا

ساخت ویلا به‌صورت شهرکی و مجتمع در کنار هم نیاز به رعایت برخی نکات استاندارد دارد و این نکات استاندارد شامل آماده‌سازی زمین نیز می‌شود.

در حقیقت، شرکتی که بر روی یک پروژه سرمایه‌گذاری می‌کند و پول خود را صرف ویلای شهرکی می‌نماید، نمی‌تواند ریسک کند و مجتمع خود را بر روی یک زمین بی‌کیفیت و نامناسب ایجاد کند. بنابراین هنگام خرید ویلا اطمینان داشته‌باشید که زمین ویلا از لحاظ استاندارد در سطح مناسبی قرار دارد و در زمان استفاده دچار مشکل نمی‌شود.

اگر قصد خرید ویلا شهرکی دارید، باید در مورد آنها و شرایط حاکم بر آن‌ها تحقیق کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این ویلاها با ما در شرکت انبوه‌سازان آرش در تماس باشید. در ضمن اطلاعات ویلاها را می‌توانید از وب‌سایت ما دریافت کنید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×