گیلان، زیباکنار
0133416

گردشگری جذاب در پارک جنگلی سیاهداران تالش

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
پارک جنگلی سیاهداران تالش

استان گیلان، دارای جاذبه‌های فراوانی است که هرکدام در نوع خود زیبا و جذاب هستند. یکی از جاذبه‌های استان گیلان، پارک جنگلی سیاهداران تالش است که در این مطلب به آن پرداخته شده است.

پارک جنگلی سیاهداران تالش کجاست؟

این پارک جنگلی زیبا در 4 کیلومتری جنوب غربی تالش و در نزدیکی روستایی به‌همین نام یعنی سیاهداران قرار دارد. تالش یکی از بزرگترین شهرستان‌ها و نیز شهرهای استان گیلان است که دارای جنگل‌های بسیار زیبا و بکری است که دیدن آنها واقعاً می‌تواند جذاب باشد. به‌طور کلی تالش از لحاظ جنگل و پوشش گیاهی در کشور و نیز در جهان شهرت دارد.

رفتن به این پارک جنگلی زیبا بسیار راحت است و در عرض چنددقیقه می‌توان از تالش به این جنگل رسید. به این دلیل به این جنگل  و روستا سیاهداران گفته شده است چون مملو از درختان سیاه آزاد و بلوط است. زمانی تراکم این درخت‌ها به‌قدری زیاد بوده که مانع از ورود گردشگران به داخل جنگل می‌شده است.

اما به چه دلیل این پارک جنگلی این همه دیدنی است؟ در زیر به جذابیت‌های این پارک جنگلی زیبا پرداخته شده است.

جذابیت‌های پارک جنگلی سیاهداران تالش

مطمئناً پارک جنگلی سیاهداران تالش، دارای جذابیت‌های متعددی است. در زیر به این جذابیت ها پرداخته شده است:

1.درختان زیبا و سرسبز:

به‌هرحال هر پارک جنگلی دارای درختان متعددی است که در دل ان جای گرفته‌اند. پارک جنگلی سیاهداران تالش نیز درختان متنوع و بسیاری دارد که یکی از جذابیت‌های آن هستند.شما می‌توانید به‌خوبی انواع مختلف درختان را در این پارک جنگلی مشاهده کنید و از دیدن آن‌ها لذت ببرید. گشتن در میان این درختان خود بسیار لذتبخش است و برای افرادی که علاقه‌مند به عکاسی هستند، در این پارک جنگلی سوژه ها و مناظر زیبایی برای عکس‌گرفتن وجود دارد.

2.مناظر زیبا و بکر:

از دیگر جذابیت‌های این پارک جنگلی، مناظر زیبایی است که می‌توانید در آن مشاهده کنید.جدای از درختانی که وجود دارند شما می‌توانید مناظر دیگری مانند دشت‌های زیبا و مناظر مشرف به شهر و نیز دریا را نیز مشاهده کنید. هر چقدر که در ارتفاع بالاتری در این جنگل زیبا قرار بگیرید اشراف بیشتری خواهید داشت و به‌راحتی می‌توانید شهر تالش را ببینید.

دیدن دریا از راه دور و در دل این پارک جنگلی واقعاً جذابیت دارد و می‌تواند لحظات خوشی را برای شما رقم بزند. مطمئن باشید در این پارک جنگلی می‌توانید عکس‌های بسیار زیبایی بگیرید.

3.پوشش گیاهی متنوع:

جذابیت بعدی این پارک جنگلی، پوشش گیاهی متنوع و زیبای این پارک جنگلی است. شما در کنار درخت‌ها می‌توانید انواع گیاهان را مشاهده کنید که در نوع خود می‌توانند جذاب و دیدنی باشند. سرتاسر این پارک جنگلی در فصل‌های بهار و تابستان با علف و درخت پوشانده شده است و شما یک نقطه بدون پوشش گیاهی را نمی‌توانید در آن پیدا کنید.

4.سورتمه‌سواری:

بدون شک مهم‌ترین جذابیت این پارک جنگلی، وجود سورتمه در آن است. سوار شدن این سورتمه وعبور از دل درختان وگیاهان این پارک جنگلی با سرعتی مناسب می‌تواند تجربه‌ای هیجان‌انگیز و جذاب باشد که کمتر جایی آن را تجربه می‌کنید. برای سورتمه‌سواری در این پارک جنگلی اثلی ترین دلیل شهرت این پارک جنگلی است و خیلی‌ها برای سورتمه‌سواری در دل این جنگل زیبا به این پارک می ایند.

برای این که سوار سورتمه شوید، باید بلیط تهیه کنید و می‌توانید به‌صورت 2 نفره سوار شوید. سورتمه با گذراندن شما از دل جنگل و زیبایی‌های پارک، حال خوشی به شما می‌دهید و روحتان را جلا می‌دهد. قیمت بلیط نیز چندان بالا نیست و می‌توان به‌راحتی تهیه کرد. اگر زمان خلوت بروید به‌راحتی می‌توانید چندین دور سوار سورتمه شوید و لذت ببرید.

سورتمه این پارک امنیت بسیار بالایی دارد پس نگران چیزی نباشید. این سورتمه در فصول مختلف در ساعات خاصی مورد استفاده قرار میگیرد.

5.آب و  هوای مناسب:

یکی دیگر از جذابیت‌های این پارک جنگلی، هوای مناسب و خنک آن است که مخصوصاً در فصل بهار می‌تواند بسیار روح افزا باشد. در آب‌وهوای مناسب وخوب این جنگل قدم بزنید و از درختان آن دیدن‌کنید و لحظات خوشی را بگذارنید.

6.وجود گوزن ها و اهوهای زیبا:

اگر خوش شانس باشید می‌توانید در این پارک جنگلی زیبا، مارال های نر و ماده را مشاهده کنید. این مارال ها در این پارک نگهداری می‌شوند و از جذابیت‌های این پارک هستند.البته حیوانات دیگری نیز در این جنگل زیبا وجود دارند که شما ممکن است آنها را مشاهده کنید. آهو، غاز و دیگر موارد از جمله‌این حیوانات هستند.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید پارک جنگلی سیاهداران دارای جذابیت‌های مختلفی است.

امکانات مناسب برای گردشگران پارک جنگلی سیاهداران تالش

پارک جنگلی سیاهداران برای راحتی بیشتر گردشگران و مسافرین، امکانات خاصی را فراهم کرده است. در این پارک جنگلی پارکینگ، رستوران و سرویس بهداشتی برای رفع نیازهای افراد وجود دارد. هزینه پارکینگ بالا نیست و رستوران‌ها نیز دارای کیفیت خوبی هستند و می‌توان در آن‌ها غذا خورد. همچنین در این پارک جنگلی آلاچیق‌هایی وجود دارد که مسافرین می‌توانند از آنها برای دور هم نشستن و گذراندن لحظات خود استفاده‌کنند.

این پارک جنگلی در همه فصول زیبایی‌های خودش را دارد اما بهترین فصل‌ها برای دیدن آن، فصل بهار و نیز اوایل فصل پاییز است. در تابستان هوا شرجی است و در زمستان نیز هوا سرد است و سرسبزی خاصی برای مشاهده کردن وجود ندارد. این پارک در فصل پاییز بسیار دیدنی است و می‌توان در ان عکس‌های بسیار زیبایی گرفت.

اگر به‌دنبال خرید ویلا در مناطق شمالی کشور هستید، پس بدانید که انبوه‌سازان آرش شرایط بسیار خوبی را برای شماه فراهم کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×